Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 19:53

Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
porschepower (aka Eric), Porsche 924 Kanteldak ;-) 1977 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
924 Targa 1977
Eindhoven
Bericht 
@DeniS2, bedankt, leuk draadje om te lezen
@Meneer aard, ziet er goed uit, toch maar even bestellen :D
@thijzer, ja het 'klei'-draadje had ik gevonden :D :wink: , maar voor ik echt kan gaan poetsen eerst de wagen roestvrij zien te krijgen :?

Vrijdag heb ik de middag vrij genomen, gaat het dashbord eruit en de lijmresten gaan eraf, hopen dat het dan niet te warm is 8)

05 jul 2006 10:16
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Is het dashboard gescheurd? Waarschijnlijk wel. Ik heb er eens over gedacht om deze met skai-leer over te trekken.

Als je dat wil doen de volgende tip (geldt voor alles wat je wilt overtrekken):

- haal bij de bouwmarkt ondervloer voor Laminaat, een soort schuim van een paar mm dik
- knip schuim op maat
- ondergrond inspuiten met lijmspray of dun insmeren met Bisontix en in dat geval ook de ondervloer
- Bisontix 15 minuten laten drogen !!! doe je dit niet, dan werkt t niet!
- ondervloer erop plakken
- proces herhalen voor volgende laag met skai

Beste is om 1 kant skai vast te plakken met Tix en dus 15 minuten voordrogen, plakken en vast. Dan de skai overspannen over het object. Hoekjes VOORZICHTIG oprekken en eromheen draperen.

Übung macht den Meister dus eerst proberen in de Twingo van de vrouw!
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

05 jul 2006 10:54
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
924 Targa 1977
Eindhoven
Bericht 
Citaat:
Ik heb er eens over gedacht om deze met skai-leer over te trekken.

Dat is inderdaad precies de bedoeling. Bedankt voor de tips. Nog een tip: Door het skai licht te verwarmen m.b.v. een fohn, wordt het iets soepeler en is het makkelijker om hoekjes te spannen zonder vouwen te krijgen.

05 jul 2006 11:01
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ook van deze kant hier van aller harte welkom geheten

Laatste update 22/10/2013

07 jul 2006 21:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
924 Targa 1977
Eindhoven
Bericht 
Even een update. Ik heb vrijdag lekker een dagje vrij genomen om wat meters te kunnen maken met het strippen. Omdat er aan de binnenkant op wat vreemde plaatsen roest zat heb ik toch maar besloten het hele interieur eruit te halen. Toen het dashboard eruit lag was duidelijk te zien dat me al iemand voor is geweest. Een hoop bedrading is veranderd en er zijn een aantal vreemde draden bij gekomen. Eigenlijk was het een grote puinhoop aangezien er ook draden zijn doorgeknipt en stekkers los hingen. Dus heb ik ook de complete kabelboom eruit gehaald. De kabelboom zelf is eigenlijk niet meer bruikbaar door de vele wijzigingen die eraan zijn gedaan. Ik ga dus zelf een nieuwe maken, pfffffffffff dat zal nog een hele klus worden.
Ook ben ik begonnen met het wegsteken van de bitumen platen op de vloer, dat is echt een rotkarwei, maar noodzakelijk aangezien er toch wel wat roest onder zit. Er moet nog één stukje aan de bestuurderkant gebeuren en dan kan het opbouwen beginnen. Dat wil zeggen, schuren, paar rotte stukjes lassen en daarna plamuren en spuiten :D .

Foto van hoe het er nu uitziet:
Afbeelding

Ook heb ik alvast wat nieuw speelgoed opgehaald. De originele stoelen zijn behoorlijk beschadigd en aangezien ik er toch regelmatig het circuit mee op zal gaan, komen er een paar FIA goedgekeurde stoelen in.
Afbeelding

Dat was het weer even voor nu. Waarschijnlijk volgend weekend weer een dagje hobbiën.

Meer foto's: http://porsche.depreludegarage.nl

09 jul 2006 0:23
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Mooie vooruitgang en mooie stoelen!

Een kabelboom heb ik nog leggen moest het je iets zeggen :wink:

PB me maar indien interesse

09 jul 2006 0:25
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2