Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:12



Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
964: Grote problemen? olielekkage 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911(964)-Carera4
Raamsdonksveer
Bericht 
Roi, je hebt in dit draadje al kunnen lezen wat de gevolgen kunnen zijn(zeer ernstig) als je er niet optijd bij bent :!:
Gelukkig heb je het optijd in de gaten gehad en er wat aan gedaan en niet door blijven rijden, heel wijs :D .
Gr. JBP.
_________________________________________
Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.


22 jun 2006 19:18
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
Ik heb deze leiding ook laten vervangen door het nieuwere type bij Renntech. Volgens mij de oliezuigleiding. Kosten inclusief montage €550,-
Wel even een ander prijskaartje dan!!! De leiding zelf was €240,- ex. BTW.
_________________________________________
Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!!
https://manfredmilatoertocht.nl


22 jun 2006 21:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
@JBP en Jan A.

Doorrijden is zeer onverstandig, volgens Erwin (Renntech) is het wel een persleiding dus staat er flinke druk op (1-5 bar), als de olie op de verkeerde plek komt (lees: heet) dan grote kans op vlammetjes. Dus gewoon vervangen.

Prijs die je noemt Jan klopt vlgns mij wel aardig. En ja de warmtewisselaar links moet verwijderd worden om er bij te kunnen....dus lekker al die bout- en moerverbindingen loshalen die al jaren niet meer gelost zijn (ook die op de cilinderkoppen). Wordt vaak brander bij gebruikt heb ik begrepen....dus een paar uurtjes kunnen er wel inzitten we gaan het zien en beleven....jullie horen het wel t.z.t.

PS. Ik heb trouwens bij 1 specialist gezien dat ze de leiding gemodificeerd hadden d.w.z. extra verbinding zodat bij een evt. 2e keer niet de hele boel gedemonteerd moet worden. Nadeel is dat juist deze 2e verbinding een oorzaak kan zijn van lekken/zweten dus.....ik ga voor "1"geheel.

mvgr. Roi
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


23 jun 2006 0:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911(964)-Carera4
Raamsdonksveer
Bericht 
Mijn prijskskaartje lag idd een stukje hoger, maar dat komt doordat ik div.leidingen heb laten doen en gelijk olieverversen en oliefilter en nog wat kleine dingen. De boel lag toch open, dus gelijk waarnemen, ja toch.
Maar ja ik schreef het al eerder, brand is erger :!:
Gr.JBP.
_________________________________________
Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.


23 jun 2006 8:30
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
Nieuwe olieleiding 964 207 252 14 zit er op :D ....... en nu .....karren maar weer 8) ,

Afbeelding

Ook een nieuwe koppelingscilinder (slave-cilinder) en het koppelingspedaal komt ook weer netjes terug :D .....perfect, rijdt beter als ooit te voor.. :ba: :ba: :ba: :ba:

Roi
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


08 jul 2006 0:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Hoeksche Waard
Bericht 
Das goed nieuws, mooi Roi dat alles weer perfect werkt, rijden maar weer :!: :drive:


09 jul 2006 19:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Haaglanden
Bericht 
In het verleden heb ik deze en andere olieleidingen laten maken bij een gespecialiseerde hydrauliek- en persluchtfabriek in Den Haag.
Minstens net zo goed als het origineel, kost echter een fractie, omdat er niet zo'n mooi plastic zakje met een Porsche onderdeelnr. stickertje op zit.


09 jul 2006 19:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
Rick schreef:
In het verleden heb ik deze en andere olieleidingen laten maken bij een gespecialiseerde hydrauliek- en persluchtfabriek in Den Haag.
Minstens net zo goed als het origineel, kost echter een fractie, omdat er niet zo'n mooi plastic zakje met een Porsche onderdeelnr. stickertje op zit.


Rick,

als je de "connecties" :wink: hebt dan ben ik het met je eens..voor mij zou dit zoveel voeten in de aarde hebben dat het zich niet loont om 1 leiding speciaal voor mij te laten maken, das ook nie goedkoop.

Bovendien zit er meer in uurloon dan materialen dus zelf doen bespaart meer dan op materiaal.

mvgr. Roi
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


10 jul 2006 11:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Helemaal origineel of niet. Belangrijk is dat de auto weer naar je zin rijdt. Met dat rijplezier vergeet je de 'verloren' euros al weer snel :wink:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


10 jul 2006 12:12
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.