Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:41

Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
924: einddemper vervangen door KLEIN model mogelijk? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 924: einddemper vervangen door KLEIN model mogelijk?
Onder elke 924 zit een knoepert van een einddemper. Min of meer zo'n oliedrum op z'n kant. Van achteren ziet het eigenlijk niet fraai uit.

Nu was mijn idee om de demper te vervangen door een kleiner exemplaar die onder de carosserie in valt. Ik wil dan met een losse pijp met eindstuk naar de achter-onderkant van de bumper gaan. In dit geval hou ik ook de mogelijkheid open om aan beide zijden een eindstuk te plaatsen, wat op deze manier mogelijk moet zijn.

Iemand een goed idee voor een demper en zou het wel kunnen zonder de tegendruk teveel te verlagen?

Ik heb al eens een universele demper eronder gehangen, maar dat was geen feest. Een hoop kabaal en de tegendruk was zo laag dat je er niet tof mee kon rijden. was zo'n rechtuit uitlaat zonder schotten. Ik zoek dus iets braafs dat dezelfde "capaciteit" heeft als de originele.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

10 jul 2006 17:27
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
is een onderspoiler geen optie thijzer??

10 jul 2006 17:42
Profiel
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
True.

Maar ik wil er wel twee eindstukken in hebben, vind ik gewoon tof.

Iemand een occasie?
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

10 jul 2006 23:35
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
In de USA modellen hadden kleine ronde potjes ipv zo`n groot ding (mag van mijn wel wat hebben).

Heb jij als universele een standaard Sjonnie remus blerrrr pijp eronder hangen? Ik heb nog een standaard achterdemper met een crhoom sierstuk en ziet er goed uit. Ik heb enkel mijn lange demper (voor de kleine demper) verwijderd en een stuk pijp er voor in de plaats gelegd, klinkt wat rauwer en ook op 5000 toeren errrg lekker.

Je zou ook evt (wat ik in iedergeval wel ga doen) is om een spijltjes spoiler te plaatsen, staat nog eens mooi en je hebt minder door kijk naar onderen.

10 jul 2006 23:57
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Ik heb vandaag even bij Heuts een "echte" Carpoint Tuning Super-Chrome Inox eindstukje gekocht.

Het ziet er zeer goed uit van achteren, van de zijkant minder want hij loopt niet tot aan de pot, dus je ziet dat het een los stuk is, maar dat mag de pret van die twee tientjes niet drukken. Je ziet er zo niks van.

De bedoeling is inderdaad een kleine pot die je niet ziet hangen en die korter is, zodat ik plaats genoeg heb om twee pijpen eruit te laten komen op grote hoogte zodat ik vlak voor de bumper omlaag kom en dan het eindstuk plaats en dat 2x.

Ik heb inderdaad eens zo'n Johnnen-pijp eronder gehad en met respect voor iedereen die John heet: wat een vieze herrie. Ik kan best tegen kabaal, maar dit was smerig.

Nu, jij hebt dus die lange pijp eruit gehaald. Kun je nauwkeurig omschrijven wat het resultaat is, ook qua trekkracht? Want mijn bak wilde dus niet meer vooruit met die pijp, die freeflow was 'm toch wat te gortig.
Ik ben ook benieuwd naar een vergelijking van de huidige sound met de originele of met een ander origineel geluid. Die pijp is immers zeer gemakkelijk eruit te halen.

11 jul 2006 17:34
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ]