Auteur |
Bericht |
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
964: verlagen zelf doen?
Ik zit te denken om een set verlagingsveren onder de 964 te zetten.
Is het vervangen v/d veren zelf te doen? Ik wil als de boel openligt de boel eens goed schoonmaken en weer mooi maken.
Na plaatsing v/d veren wordt de uitgelijnd en uitgewogen.
Ik hoor graag de ervaringen.
|
13 jul 2006 6:42 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Geen ervaring.
Als je handig bent -> Waarom niet.
Ik zou 'm daarna wel even laten uitlijnen door een prof.
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
13 jul 2006 7:41 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
volgens mij heb je in iedergeval deze nodig
en heb je gezien dat je bij de boven kant van de achter schokbrekers niet echt makkelijk bij komt?
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
13 jul 2006 9:58 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: 964 verlagen zelf doen?
Als je toch de auto wil verlagen zou ik ook de schokbrekers vervangen door b.v. Koni's. Enerzijds omdat dit de wegligging ten goed komt. Anderzijds omdat schokbrekers niet het eeuwige leven hebben.
|
13 jul 2006 10:03 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Rescue911 heeft het (ooit bij z'n 964) zonder dat specialistische stukje gereedschap gedaan .....
Denk dat een luchtsleutel ook wel erg handig is - verder een beetje kennis van zaken, dosis geduld en vrije tijd ....
Omdat je toch aan het uitwegen en uitlijnen slaat - en naar ik aanneem dit bij een Porsche-uitweeg-en-uitlijn-specialist laat doen waarom besteed je het hele verlagingsproces dan niet uit
|
13 jul 2006 10:07 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Uitlijnen en uitwegen wordt bij Renntech gedaan.
Misschien dat het toch handiger is om het plaatsen ook te laten doen.
Dat schoonmaken kan ook als alleen het wiel er af is
|
13 jul 2006 10:22 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Dat is nog het makkelijkste van het verhaal .... de wielen demonteren
|
13 jul 2006 10:26 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
ja snap ik. Dacht lekker op het gemakje de boel te demonteren, schoonmaken en weer in elkaar te zetten. Maar als ik speciaal gereedschap nodig heb sla ik even over denk ik.
Of toch een ervaring van iemand die het zonder speciaal gereedschap gedaan heeft ???
|
13 jul 2006 10:30 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
het kan allemaal wel zonder speciaal gereedschap maar bedenk wel
dat die veer onder spanning staat.
En als je die in zijn geheel naast de auto hebt liggen en hem dan uitelkaar schroeft kan je wel eens onaangenaam verrast worden.
Tuurlijk heb je van die mensen die hem in de bankschroef zetten of hem onder de druk van de auto alvast uit elkaar schroeven.
Maar het moet ook weer in elkaar ik denk dat als je zelf handig bent dit soort knutsel acties kan doen, ben je niet zo handig of ervaren dan moet je het doen met het goede gereedschap anders krijg je er spijt van en heeft erwin weer een mooi verhaal voor de volgende verjaardag
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
13 jul 2006 10:41 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Rob, ik ben het met je eens. Uit elkaar lukt meestal wel, het in elkaar is meestal het probleem. Thx voor het meedenken.
|
13 jul 2006 10:55 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Zou sowieso die veer niet (de)monteren zonder het daarvoor geschikte gereedschap stel maar eens voor dat je 'm tegen je giechel aan krijgt
|
13 jul 2006 10:59 |
|
|
horn
PF #57
|
en zie 'uit elkaar' nog maar eens met de boel in Steenwijk te komen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 jul 2006 11:38 |
|
|
CJ
ex-964 C2
997 C4S
MacanHellevoetsluis
|
Ik heb meerdere keren auto's zelf verlaagd.
Als je de veerpoot er in zijn geheel uithaald dan is het goed te doen (mijns inziens). Ik heb iedere keer een verentang geleend bij plaatselijke garage. Een vriend van mij heeft het ook wel eens gedaan met een spanband, en dat lukte vrij aardig eigenlijk.
|
13 jul 2006 12:10 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
13 jul 2006 12:19 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Zal moeilijk gaan Paul als er geen ophanging en wielen meer onderzitten
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
13 jul 2006 12:24 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Met een goede winch (takel), kijg je alles erop Kraakt en piept wel een beetje, maar ja
En dan heb je nog altijd deze
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
13 jul 2006 12:29 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
13 jul 2006 12:37 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Ik heb onlangs mijn 993 laten verlagen. Voor die 120 Euro arbeidsloon ga ik niet zelf zitten klooien... met alle risico's van dien...
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
13 jul 2006 13:35 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Iemand ervaring met deze veren:
TEC verlagingsveren voor Porsche
TEC verlagingsveren:
SKG carstyling levert in samenwerking met de grootste verenfabriek van Nederland een uitgebreid programma voor de Porsche modellen.
De verlagingsveren geven de auto niet alleen een optische styling, maar zorgen ook voor een betere wegligging. Vooral het bochtengedrag van de auto komt dit ten goede. Door het progressieve karakter van de TEC verlagingsveren zal het comfort niet hoeven te wijken voor het verlagen
Voor Porsche hebben we het volgende programma:
PORSCHE 911 CARRERA 4 vanaf bj. 10/98 (verlaging 30 mm) € 155,45
PORSCHE 911 vanaf bj. 10/97 (verlaging 30 mm) € 155,45
PORSCHE 911 + CABRIO vanaf bj. 03/93 (verlaging 30 mm) € 155,45
PORSCHE 911 CARRERA 2/4 + CABRIO vanaf bj. 01/89 tot 02/93 (verlaging 30 mm) € 155,45
PORSCHE 924 vanaf bj. 1975 tot 1991 (verlaging 20 mm) € 103,20
PORSCHE 944/944 TURBO vanaf bj. 1975 tot 1991 (verlaging 30 mm) € 103,20
PORSCHE 968 vanaf bj. 1992 (verlaging 30 mm) € 103,20
PORSCHE BOXSTER vanaf bj. 1997 (verlaging 20 mm) € 155,45
Al ONZE VEREN HEBBEN EEN LEVERTIJD VAN MAX 3 DAGEN, MITS OP VOORRAAD
Naast het standaard programma kunnen wij u ook van dienst zijn met custom made oplossingen, wat u de mogelijkheid geeft om veren naar eigen specificatie bij ons te laten ontwikkelen. Ook leveren wij de complete verenlijn van de volgende merken: H&R, EIBACH en FK automotive
Met deze eigen lijn aan veren kunnen we indien mogelijk ook een complete set maken. Dit met dempers van FK, KONI en BILSTEIN. Prijzen op aanvraag.
Indien wenselijk montage mogelijk, prijs op aanvraag
Heeft u interesse neem dan contact met ons op.
SKG carstyling
Tel 0544 376268
Of kijk op www.skg-carstyling.nl
SKG Carstyling levert diverse soorten tunings artikelen voor alle automodellen. Op onze internetsite www.skg-carstyling.nl worden nu al meer dan 12.000 producten weergegeven. Mocht het product wat u zoekt hier niet bij staan dan kunt u ook telefonisch of via de mail info@skg-carstyling.nl contact met ons opnemen.
Website: www.skg-carstyling.nl
|
13 jul 2006 17:17 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Nee, maar ik zou dan ook voor een beproefde variant gaan. H&R en Eibach bijvoorbeeld.
|
13 jul 2006 17:48 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
H&R inderdaad ..... Eibach weet ik zo net nog niet
porscheware .... je zou natuurlijk (ook) jouw uitlijn & uitweeg specialist kunnen vragen naar zijn visie mbt de veren en de schokbrekers
|
13 jul 2006 17:56 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
13 jul 2006 18:01 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik zou ook eerder voor H&R kiezen (sterker nog: ik heb voor H&R gekozen), maar Eibach is niet slecht en volgens mij voor iemand die zoveel mogelijk het comfort wil behouden de beste keuze.
|
13 jul 2006 18:21 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
En is H&R zoveel beter dan naamloze veren. Ik heb geen idee.
|
13 jul 2006 18:39 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Het extra geld zit misschien deels in de naam + reclame, maar ook deels in de ontwikkeling. Als het om een 15 jaar oude golf gaat, prima. Maar op een Porsche monteer ik alleen onderdelen waarvan ik weet dat het goed is.
Maar het is mijn geld niet...
|
13 jul 2006 18:58 |
|
|