Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 0:53

Antwoord op onderwerp  [ 155 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Wat is er loos met PorscheForum.nl ??? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
911-lover schreef:
Ik zou het straf vinden dat het iets aan MIJN computer zou zijn als ik er ENKEL op dit Forum problemen mee heb :?:

Maar ook weer wonderlijk dat ik er bv geen enkel probleem mee heb.

Als je de melding nog eens krijgt even de hele pagina/text posten of een PBtje sturen.

13 jul 2006 12:47
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Zal ik zeker doen.
En ik weet nu ook dat ik niet de enigste ben.
Ik heb van enkele anderen PB's gekregen waarin staat dat ook zij er problemen mee hebben .

Laatste update 22/10/2013

13 jul 2006 12:50
Profiel WWW Facebook 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Hier eigenlijk geen ernstige problemen.

Ik maak veel gerbuik van "berichten sinds laatste bezoek" als ik na een het lezen van een bericht met de return wil terug gaan, gebeurt het wel eens, dat ik enkel een blad krijg met "informatie", in plaats van de lijst met berichten. Gewoon even pagina vernieuwen en de lijst komt terug.

Niks om van wakker te liggen.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

13 jul 2006 12:59
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Het is alweer zover en zal zo wel weer de hele dag zijn :evil:

Hier de hele pagina

Citaat:
De XML-pagina kan niet worden weergegeven
Kan XML-invoer niet lezen met opmaakmodel XSL. Herstel de fout en klik vervolgens op de knop Vernieuwen of probeer het later opnieuw.

--------------------------------------------------------------------------------

Spatie is niet toegestaan op deze locatie. Fout bij het verwerken van bron http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?p=20693...

<link>
--------------------------------------...

13 jul 2006 13:01
Profiel WWW Facebook 
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
ErstaatookeenduidelijkeoorzaakinhetberichtdatjepostKoen!

Citaat:
Spatie is niet toegestaan op deze locatie

Ishetnuwelopgelost? :mrgreen: :lol: :wink:

13 jul 2006 13:39
Profiel WWW
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Leuk geprobeerd Rob, maar dit is niet iets wat Koen zelf veroorzaakt. :wink:

Het probleem zit er MI in dat het XML-framework struikelt over een URL met een spatie er in die niet ge-encode wordt.
Dat Koen en sommige anderen hier last van hebben en anderen weer niet komt omdat een gedeelte van het renderen op de locale machine gebeurt. Sommige browsers gaan hier anders mee om. Zelf dezelfde browser maar een verschillende versie kan hier nog anders op reageren.

Zo, weer genoeg gewerkt vandaag :wink:

Laatst bijgewerkt door Harley op 13 jul 2006 14:31, in totaal 1 keer bewerkt.

13 jul 2006 13:48
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Ik denk dat we Shark nodig hebben met om een oplossing te bieden. Ik heb even zitten zoeken en kom tot de conclusie dat dit te maken heeft met hoe de data van het forum wordt verwerkt (geparsed).

Tevens heeft het ook nog te maken met de lokale instellingen van je computer/browser. Maar als het conform mogelijk onderstaande oplossing wordt opgelost zou het geen probleem meer moeten zijn

SHARK meld je :!:

Citaat:
Problem
When you are rendering an element and it is generating XML ie a page with an embedded view that may be formatting the data as XML, you might find that you get the error:

Whitespace is not allowed at this location

Unfortunately what you're getting is an XML parser error, which is as it should be since the XML data is not well-formed XML. This is the way the browsers parser tells us the XML data is not XML because it doesn't follow the XML rules. Typically this is the '&' charcater in your body data etc. An '&' character simply can't appear in XML except as an open delimiter for an entity (or character) reference. The browser paser is telling you this by saying that whitespace is not allowed after the &, since it wants to see a name (for the entity or character reference) but sees a space instead. &nbsp; is an example of a correctly character reference, however you do not want to convert all out & in richtext fields to &nbsp; you want to reserve the data as is.

Solution:

Surround your data with <CDATA>, this will ensure that your data can contain escape characters like '&' etc

13 jul 2006 14:09
Profiel WWW
ex RS4
Bericht 
Harley schreef:
Het probleem zit er MI in dat het XML-framework struikelt over een URL met een spatie er in die niet ge-encode wordt

mhoeneveld schreef:
...en en kom tot de conclusie dat dit te maken heeft met hoe de data van het forum wordt verwerkt (geparsed)

Ik ben blij dat we het met elkaar eens zijn :)

13 jul 2006 14:30
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Harley schreef:
Ik ben blij dat we het met elkaar eens zijn :)

Gelukkig :lol:

Als Shark het maar begrijpt. Hij moet toch wel wat zweetdruppeltjes gaan vertonen nu :roll:

13 jul 2006 14:50
Profiel WWW
ex RS4
Bericht 
Ik denk dat Shark onze conclusies nog niet heeft gelezen, volgens mij doet hij het forum onderhoud in de avonden en weekends en heeft hij 'gewoon' een baan...

13 jul 2006 14:55
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
sterker nog, Shark heeft een zeer ongeregelde baan waarvoor hij soms 's avonds en/of 's nachts werkt.

Wees gerust - er zal best naar gekeken worden. Echter, hoe vervelend ook, er zijn niet zo heel veel mensen die er last van hebben - dus de urgentie is wat lager dan als het forum down zou zijn.

13 jul 2006 22:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
horn schreef:
sterker nog, Shark heeft een zeer ongeregelde baan waarvoor hij soms 's avonds en/of 's nachts werkt.

Wees gerust - er zal best naar gekeken worden. Echter, hoe vervelend ook, er zijn niet zo heel veel mensen die er last van hebben - dus de urgentie is wat lager dan als het forum down zou zijn.

Klopt helemaal Harald :wink:

Ik zal er vandaag naar kijken, vanaf mijn werk. Als ik het kan oplossen zal het pas vanavond na 23:30 doorgevoerd worden.

(zelf echt nergens last van na de grote update)

14 jul 2006 9:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
Internet Explorer Error: "The XML page cannot be displayed"

Problem

When testing a page in the browser, the following error (or close variation of it) occurs:

The XML page cannot be displayed
Cannot view XML input using style sheet. Please correct the error and then click the Refresh button, or try again later.

Cause

Internet Explorer tries to parse the XHTML document as a pure XML document, and some non-XML-syntax-compliant line of code causes the parser to trip. In some variations, the line of code Internet Explorer deems problematic isn't even in the file.

Solution

Remove the first line of code in each document, the one that begins <?xml..... The new first line of code in your documents should begin <!DOCTYPE....

Notes

Nothing is wrong with the code covered in the book, nor for that matter generated by Dreamweaver. According to the XHTML standard put out by the W3C, the <?xml line is recommended, but optional. The problem is that recent versions of Internet Explorer are configured to support XML and XSLT. Both of these technologies require strict syntax (browsers, especially Internet Explorer are famously lenient when it comes to HTML syntax). Unfortunately, what triggers Internet Explorer to parse strictly is when it sees the <?xml line. The good news is that since that line is optional, you can just remove it, and Internet Explorer will parse the document as HTML.

Some readers have discovered that the code IE identifies as having the error doesn't even exist in their document. The cause of this is a file called global.asa, discussed in Lesson 13 of the book. The contents of this file are pre-pended to every page that is requested. That is, to the parser, any code in global.asa appears to belong to he page. Sometimes some non-XHTML-compliant legacy code is in this file. Thus, when the page is requested, this file (and its old HTML) is included in the current page, and if the <?xml line exists, Internet Explorer sees the old code and generates an error.

Bron=phpbb.com

14 jul 2006 10:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
mhoeneveld schreef:
Als Shark het maar begrijpt. Hij moet toch wel wat zweetdruppeltjes gaan vertonen nu :roll:

Hehehe... zweetdruppeltjes van dit soort dingen :uh:

Dan zou ik niet geschikt zijn voor het werk wat ik nu doe :wink:

14 jul 2006 10:05
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Shark schreef:

etc etc etc ..................

Bron=phpbb.com

:shock: :shock:
Nu nog ff in Jip & Janneke taal aub Shark! :mrgreen: :wink:

14 jul 2006 10:33
Profiel WWW
ex RS4
Bericht 
Rob Herfst schreef:
...Nu nog ff in Jip & Janneke taal aub Shark! :mrgreen: :wink:

Lees mijn post nog een keer, Rob. :wink:

14 jul 2006 10:40
Profiel WWW
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Harley schreef:
Lees mijn post nog een keer, Rob. :wink:

Harley schreef:
Het probleem zit er MI in dat het XML-framework struikelt over een URL met een spatie er in die niet ge-encode wordt.
Dat Koen en sommige anderen hier last van hebben en anderen weer niet komt omdat een gedeelte van het renderen op de locale machine gebeurt. Sommige browsers gaan hier anders mee om. Zelf dezelfde browser maar een verschillende versie kan hier nog anders op reageren.

Nee, nu is het mij helemaal duidelijk.... :? :roll: ....... :wink:

14 jul 2006 10:54
Profiel WWW
ex RS4
Bericht 
Ok, ik neem de uitdaging aan :wink:

Als je rechts-klikt op de pagina van het Porscheforum en dan 'View page source' kiest of iets soortgelijks in het Nederlands, zie je een hoop HTML-code (onbegrijpelijk gekriebel voor jou, maar je webbrowser snapt het wel).

Als je omhoog scrollt in de code zie je als eerste regel staan, deze:
Code:
<xml>

Edit: regel is niet zichtbaar in de post, maar het gaat om het idee.

Hier raken sommige browsers van in de war omdat ze denken dat ze een XML-document moeten verwerken (parsen) wat gebonden is aan bepaalde regels. Maar, de webpagina's van het forum zijn gewone HTML-documenten waar die regels niet allemaal op van toepassing zijn. Er kunnen dus dingen in staan die in HTML mogen maar niet in XML. Daardoor struikelen sommige browsers.

Eigenlijk is een HTML documents een XML document volgens een bepaalde DTD maar dat is voor de volgende les :wink:

De oplossing die Shark aangeeft is: Haal die eerste regel weg uit de Porscheforum documenten, dan raakt de browser niet in de war en wordt de juiste set regels toegepast.

Pfew. :cheesy:

14 jul 2006 11:05
Profiel WWW
vianen
Bericht 
Het zal allemaal best, bij mij gaat het weer prima op dit moment :thumright: :mrgreen:

14 jul 2006 12:53
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Kijk, hier heb ik wat aan! :thumleft:
Het is mij nu wel duidelijk!! 8)

THANX!!! :wink:

14 jul 2006 12:54
Profiel WWW
Hasselt/België
Bericht 
Zelfs ik snap het :wink:

Hier is het sinds gisterenavond ook al beter (nog maar 2 keer meer een witte pagina gehad) maar het zou idd zeer leuk zijn moest dit toch wel storende probleem verholpen kunnen worden.
Waarbij alvast op voorhand mijn dank

14 jul 2006 13:00
Profiel WWW Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Shark schreef:

Die oplossing was ik ook tegengekomen. Maar hij wordt altijd gevolgd door een nadere specificatie.
Vreemd genoeg is staat het wel in relatie met de browser en 'landinstllingen' van het OS. Mijn PC hier heeft nergens last van maar ik heb er ook nog één met een volledig Nederlandse omgeving en daar kan ik het probleem bij tijd en wijlen oproepen.

Shark schreef:
Hehehe... zweetdruppeltjes van dit soort dingen

Dan zou ik niet geschikt zijn voor het werk wat ik nu doe

Een echte IT'er. Inderdaad raken wij echte IT'ers niet snel in de stress :bang: :scratch: :lol:

14 jul 2006 15:00
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
[offtopic]

mhoeneveld schreef:
Inderdaad raken wij echte IT'ers niet snel in de stress :bang: :scratch: :lol:

Ik ben absoluut geen ITer :idea: Ik heb een nautische functie in een torentje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[/offtopic]

14 jul 2006 15:16
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
[offtopic]
Shark schreef:

mhoeneveld schreef:
Inderdaad raken wij echte IT'ers niet snel in de stress :bang: :scratch: :lol:

Ik ben absoluut geen ITer :idea: Ik heb een nautische functie in een torentje.

Oeps. Dat wist ik niet.
Dan zijn we nog steeds een soort van collega's. Ik doe een stuk IT projectmanagement bij RWS en het VTS ken ik wel van mijn projecten IVS90 en ENC/ECS (Dat moet jou ook wat zeggen dan) :wink:

[/offtopic]

14 jul 2006 15:29
Profiel WWW
Hasselt/België
Bericht 
Ik heb weer te vroeg gejuicht :cry:

14 jul 2006 18:04
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 155 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende