Auteur |
Bericht |
hansstaal
rentenierApeldoorn
|
Volgens mij heeft Frans van A ook eens een vastloper onderhanden gehad, dat was door de foutieve montage van de koelplaatjes oid, die waren verdwenen of los gaan zitten dat heeft Volksrepair dus niet kunnen constateren men zoekt onmiddellijk de oorzaak bij het rijgedrag van de gebruiker. beetje...............
|
14 jul 2006 7:07 |
|
|
hansstaal
rentenierApeldoorn
|
Ik wist niet dat Volksrepairs zelf VW motoren bouwde voor de consument, volgens mij worden die rechtstreeks geimporteerd van onder de sombrero. of laten ze komen vanaf een andere hofleverancier, toch??
Er zijn maar weining bedrijven die echt motoren samenstellen en bouwen en waar je in de keuken mag kijken.
|
14 jul 2006 7:12 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Marco, je mag altijd contact met me opnemen als je technisch advies wilt.
Ik heb zekers 75 kever motoren gebouwd of gereviseerd voordat ik met Porsche's ging werken. Van 1200 cc tot 2700 cc. Van 34 pk tot 200 pk. Misschien kan ik jou wel adviseren wat te doen of jouw motor reviseren en dan alleen vervangen wat nodig is in plaats van een duurdere ruilmotor. Ook heb ik nog diverse onderdelen uit die tijd.
Erwin.
_________________________________________ Rebel engineering
|
14 jul 2006 7:14 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Je hebt de motor nu 2jaar rijden, en slechts 6000 km.
Heb je in die tijd, al eens de combinatie gans dagje touren en extreme warmte gehad?
Ik kan me best voorstellen dat je deze combinatie hier in onze contreien op die 6000 km nog niet hebt gehad.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
14 jul 2006 7:22 |
|
|
hansstaal
rentenierApeldoorn
|
Sorry ik kan niet ophouden Marco, maar ik zou de motor eruit halen en een foto rapportage maken van alles wat je doet en constateerd, lijkt me goed voor de gerechtelijkeprocedure en leerzaam voor de forumleden op alle linies, met andere woorden, houd ons op de hoogte, want stel dat jij gelijk hebt? dan moeten er een aantal mensen met de billen bloot, dan ook maar op dit forum. Nog één ding de consumentenbond, is dat nog wat, die hebben een maandblad die zijn tuk op dit soort verhalen
|
14 jul 2006 7:23 |
|
|
D-Dreamer
Boxster S 2001Rozenburg
|
Als ze het oliefilter niet vervangen hebben zou daar voldoende monster in moeten zitten (ik weet alleen niet of dat bij jouw blok mogelijk is)
|
14 jul 2006 7:24 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik heb hetzelfde gevoel.
Enkel als de motor voor lange tijd overbelast wordt zou hij mogen overhitten. En ze kunnen heus wel wat hebben, af en toe de rode zone opzoeken mag zelfs geen probleem zijn, ze hebben vroeger ook de 24h gereden.
Maar zelfs dat is niet gebeurt als ik alles hier zo lees, ik kan me niet van de indruk ontdoen, dat ze iets te snel een conclusie trekken in hun voordeel. Ik ben de laatste om te zeggen dat alles maar garantie moet zijn, of vervangen te worden in coulance, maar de weigering van verantwoordlijkheid bij zulke schade, moet mijn inziens goed onderbouwd zijn, en daarbij maken enkele foto's op Zandvoort geen enkele indruk op mij.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
14 jul 2006 7:34 |
|
|
hansstaal
rentenierApeldoorn
|
Het is toch vreemd dat jouw leverancier Volksrepairs, waarmee je op zo'n goede voet dacht te staan niet voor jou de moeite neemt om de oorzaak te achterhalen, en of een echt voorstel te doen om je weer op de weg te helpen. zo is het toch??? of hebben ze dat wel gedaan? ik dacht het niet
|
14 jul 2006 7:39 |
|
|
horn
PF #57
|
zo vreemd vind ik dat niet.
klantvriendelijk tot het geld kost - zie je overal. helaas.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 jul 2006 7:51 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
Soow wat een vervelend verhaal! Zo'n speedster moet rijden, zeker met dit weer.
Veel sterkte en wijsheid.
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
14 jul 2006 8:16 |
|
|
PieterZ
964 C2 Coupe 91 zwart
BMW 528i 97 Soewart
EX 964 C4 Cabrio 91 NachtblauwUtrecht
|
Wat jammer om te horen te horen Marco, ik had er alle vertrouwen in dat het een wat gemakkelijker te verhelpen euvel zou zijn. Zoals anderen al aangeven; "Zo'n Speedster moet rijden" en ik zou het advies van de experts hier ter harte nemen! Geen goed woord over voor je leverancier, enige coulance was op zijn plaats geweest. Wat Erwin schrijft zou ik zeker een kans geven, de motor heeft immers maar 6K gedraaid en mss is die nog gemakkelijk te reviseren.
Sterkte.
"Als"...ik de 21ste naar Hoederloo ga kom ik je me alle plezier even ophalen.
Grt
Pieter
_________________________________________ ......
|
14 jul 2006 8:29 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Dat durf ik nu nog niet zeggen (al wel denken), laat ze maar eerst eens beginnen met een goed onderbouwde reden te geven van het vastlopen van het blok, want dat heeft Marco volgens mij tot op heden nog niet.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
14 jul 2006 9:22 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Geen eenvoudige zaak, maar ik zou zeker melding maken bij rechtsbijstandsverzekering. Als je dat niet doet dan zal men iig niet helpen.
Paar dingen die ik signaleer: de garantietermijn van 12 maanden is voorbij.
Het blok is neem ik aan van jou afkomstig en dus gaat het niet om een aangeschaft blok, maar om een reparatie. Dat ligt dus al moeilijker want je moet aantonen dat de werkzaamheden of de gebruikte onderdelen niet conform redelijke verwachting zijn.
Wat ik zou doen is een second opinion vragen bij een betrouwbaar adres (denk aan b.v. een Bovagbedrijf: rechters kennen nl. de Bovag). Ook de olie terugvragen, zodat ook daar een second opinion kan worden afgegeven.
Afhankelijk van wat uit het rapport naar voren komt kun je zien of je al dan niet een zaak hebt.
|
14 jul 2006 9:22 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Wat een ellende Marco. Ik had ook verwacht dat het wel mee zou vallen...
Ik kan je alleen maar succes wensen met de afhandeling en hopen dat die prachtige Speedster gauw weer rondrijd
|
14 jul 2006 9:58 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Kunnen ze je eigenlijk verbieden om met een 'Porsche' op circuit te rijden ? Is dat wel een wettelijke clausule ?
Vervelend voor je Marco. Hoop dat je zo snel mogelijk kan rijden en zou het aanbod van Renntech niet afslaan.
Greets,
Rufie.
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
14 jul 2006 10:55 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Op zich denk ik dat bepaald gebruik wel uitgesloten kan worden. Ik kan mij zo voorstellen dat als je rally's gaat rijden met een Lancer dat je dan niet drie (of vijf? hoe zit dat bij Metsubsidie?) jaar garantie krijgt (ook niet als je in gr. N. blijft rijden). Immers, dit gebruik brengt nu eenmaal met zich mee dat er het een en ander stuk gaat (w.o. niet zelden de remmen: fijn om te weten als je op een boom afstormt met hoge snelheid).
Een keer rondjes rijden op het circuit is wel wat anders. Het is evident dat een rustig rondje op Zandvoort de fabrieksgarantie op een auto niet teniet doet. Dat blijft "normaal" gebruik. Het rallyrijden lijkt mij evident niet onder "normaal" gebruik vallen. Daar zit nog een grijs gebied in.
In deze zaak speelt echter de garantie geen rol. Immers: die termijn is verstreken.
Het gaat nu om aan te tonen dat er wanprestatie (toerekenbare tekortkoming in de nakoming) is gepleegd door Volksrepairs. Dat zal dan uit de second opinion moeten volgen. Het gebruik speelt dan geen rol: het gaat erom wat de schade heeft veroorzaakt en als dat broddelwerk is van Volksrepairs dan maakt het niet uit indien de auto de Mille Miglia heeft gereden, of dat deze alleen rustige toertochtjes heeft gemaakt.
|
14 jul 2006 11:08 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Staat trouwens ook duidelijk in de garantiebepalingen van Porsche
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
14 jul 2006 11:19 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Waar het MI om draait is dat causaal verband aangetoond moet worden dat de schade al dan niet veroorzaakt is door het circuit gebruik om de claim te kunnen afwijzen. Het punt blijft dat Marco vertrok naar Utrecht zonder lekkage (was ik bij) en op de A2 zo´n 40-50 km van Zandvoort vandaan pas problemen kreeg.
Maar goed, ik ben geen schade-expert of -behandelaar, dus ik zou inderdaad zeggen geef de zaak in handen van je rechtsbijstandverzekeraar.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
14 jul 2006 11:35 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Binnen de garantieperiode heb je gelijk omdat dan de garantiegever de bewijslast heeft. Bij wanprestatie heeft de wederpartij de bewijslast.
(grof gezegd, maar in de kern komt het hier op neer)
|
14 jul 2006 15:06 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
dusss... als Marco zijn blok laat onderzoeken door een onafhankelijke specialist en daar komt uit dat het onwaarschijnlijk is dat de schade aan zijn blok
veroorzaakt is door vermeend circuit gebruik, zou hij een zaak hebben
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
14 jul 2006 15:24 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Nou ik denk dat Marco alleen een zaak heeft, als kan worden aangetoond dat Volksrepairs tekort is geschoten en aanwijsbare fouten heeft gemaakt tijdens de laatste onderhoudsbeurt. En of hij daarna op de openbare weg heeft gereden of een paar rondjes circuit heeft gereden, dat maakt niet uit (of zou niet mogen uitmaken).
Marco: heel veel succes en sterkte met deze zaak! We gaan er zondag in ieder geval een mooie dag van maken
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
14 jul 2006 15:27 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Volgens mij zeggen wij hetzelfde BJ964.
En idd, tot zondag. Het wordt lekker weer.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
14 jul 2006 15:39 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
We zeggen inderdaad hetzelfde Harley! (lezen is soms moeilijk ) Tot zondag
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
14 jul 2006 15:43 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Nee, jullie zeggen niet hetzelfde. BJ964 geeft aan dat aangetoont moet worden dat Volksrepairs tekort is geschoten, daar waar jij er vanuit gaat dat voldoende zou zijn om aan te tonen dat de schade niet is veroorzaakt door circuitgebruik. En dat is te weinig. Je moet echt kunnen aantonen dat Volksrepairs tekort is geschoten.
Als dus in het midden blijft wat de schade heeft veroorzaakt (ook al kan circuitgebruik worden uitgesloten) is daarmee nog niet aangetoond dat Volksrepairs is tekortgeschoten.
|
14 jul 2006 17:44 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Soms heb je toch een jurist nodig om de puntjes op de i te zetten
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
14 jul 2006 17:46 |
|
|