Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 20:20

Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Hydrofobe coating op de ruiten 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964C4/ (Alfa Romeo)
Arnhem
Bericht Hydrofobe coating op de ruiten
Hi,

De nieuw geleverde 997's zijn voorzien van een hydrofobe coating opdat water snel van de ruiten afloopt. Halford's, gamma etc. hebben allemaal van die vage potjes die je op je ruit kunt smeren die hetzelfde pogen te doen. Wat me opvalt is dat dit ongeveer 1x (een weekje ofzo) werkt waarna je opnieuw dat dure spul kunt smeren met hetzelfde slechte effekt. Kent iemand het spul dat Porsche erop spuit/smeert en hoe lang werkt dat? hopenlijk levenslang???

16 jul 2006 13:03
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Dat wordt er af fabriek onder hoge temperatuur opgebracht. Is dus niet iets om even in de garage te doen.

Dat spul wat jij bedoelt, dat werkt inderdaad niet zo heel lang. Ik doe het erop als ik ver moet rijden en kans heb op regen. Op de autoweg kun je je wissers dan uitlaten.
Nadeel is dat hele fijne motregen een witte waas veroorzaakt en da's dan weer niet zo fijn.

Voor de douchedeur heb je ook een pakket dat er veel langer op blijft zitten. Ik weet niet of iemand dat al geporbeerd heeft? Is prijzig.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

16 jul 2006 13:35
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik gebruik al jaren Rain-X en ben zeer tevreden over dit product.
Ik gebruik dit ook voor het vizier van mijn motohelm.

Laatste update 22/10/2013

17 jul 2006 12:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Ik gebruik ook Rain-X en dat bevalt mij ook prima.

Je moet je wel goed aan de gebruiksaanwijzing houden; dus niet erop smeren en klaar is klara (het droogt namelijk prachtig strak op; je ruit líjkt superschoon), maar bij de eerste de beste regenbui zul je dan constateren dat er witte vlekken ontstaan en dat die Rain-X vlekken dan maar met heel veel moeite zijn te verwijderen!

Dun opbrengen, kort laten drogen en dan goed uitwrijven met een zachte, droge, niet pluizende doek luidt het devies!

En ja, dan moet je het er inderdaad 1x per maand -ongeveer- op doen.

Dat lijkt mij echter geen probleem. Als je je auto gewassen hebt even een minuutje investeren in het aanbrengen en uitwrijven van de Rain-X...

17 jul 2006 13:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Ik zou iig niet van die (hardere) plastic folie gebruiken zoals je die ook voor spiegels kunt krijgen.. op het 1e oog is het resultaat prima alleen wordt die stickerfolie naar verloop van tijd erg lelijk

22 jul 2006 20:00
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ]