Auteur |
Bericht |
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
 ieder zn vak he? 
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
14 jul 2006 17:57 |
|
 |
Sandra & Eric
Senior Administrateur & Senior OCE deskundige996 GT3 look, ex 964 C2, ex 911 3.0 SC, ex 911 2.4 T
|
@Marco Dat is goed balen joh. Niet alleen van het motorblok maar ook van de vriendelijkheid van Volksrepair. Belachelijk hoor die foto´s, voor hetzelfde geld stond je gewoon stil voor de foto
Ik wens je veel succes met alles!
_________________________________________ Flee from hate, mischief and jealousy Don't bury you thoughts, put your vision to reality Wake up and live ~Bob Marley~
|
14 jul 2006 20:18 |
|
 |
MarcoB
ex Porsche 987 Boxster S
en nu Porsche 981 Boxster GTS
|
Vandaag bij Hot Rod geweest om velgen op te halen voor de Speedster (heb ik nu niet echt veel aan) en om een motorblok op te halen voor vriend van mij (Hans Staal). Even situatie uitgelegd en gevraagd naar zijn mening. Fred gaf aan (zoals ook hier op het forum vermeld) dat hij aan het blok een hoop kon zien mbt oorzaak en gaf aan het blok wel wilde bekijken en controleren op eventuele constructiefouten. De second opinion zoals aangegeven door Devils son en Harley gaat dan ook zeker gebeuren
@ Erwin van Renntech: wil toch ook nog met jouw van gedachten wisselen over dit/toekomstig blok.
Ik wil (zoals ik november 2004 bij Volksrepairs ook had aangegeven) een betrouwbaar blok, en moet iets zijn waar ik als een oud wijf in kan rijden, maar ook zo nu en dan lekker sportief rijden moet optie zijn.
Naar nu blijkt (volgens Fred van Hot Rod) zijn mijn Weber Carburateurs te groot voor het blok (44idf ipv 36 idf) waardoor laag in de toeren de temperatuur kan oplopen ivm te weinig brandstof. Ik weet niet of ik het nu goed vertel, maar dit was een beetje de strekking van het verhaal.
op een 1600 cc blok zouden 36 idf carburateurs moeten zitten, op een 1800 cc blok 40 idf en vanaf 2100 cc 44 idf.
Dit zou betekenen dat ik niet goed ben voorgelicht tijdens de koop van dit nieuwe 1600 cc blok, Volksrepairs wist immers van de grote carburateurs die op mijn oude 1800 cc blok zaten. Er werd alleen gezegd dat ik onderin de toeren wat trekkracht miste, en hoger in de toeren juist iets meer trekkracht.
Ik heb de Speedster gekocht met een 1800 cc draaiend gedeelte maar dit blok was van het begin af aan niet goed. Vandaar de keus om eind 2004 een nieuw blok te kopen met garantie.
Die garantie is naar nu blijkt een wassen neus....
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
Laatst bijgewerkt door MarcoB op 14 jul 2006 21:57, in totaal 1 keer bewerkt.
|
14 jul 2006 20:39 |
|
 |
MarcoB
ex Porsche 987 Boxster S
en nu Porsche 981 Boxster GTS
|
Volksrepairs voelt er niets voor om enige coulance te geven op een reparatie/nw blok. Ik ben blij dat mensen op dit forum hun ideeen ventileren naar mij zodat ik dit kan gebruiken.
In stilte heb ik dus met Volksrepairs geprobeerd. Moet zeggen dat ik ook heel rustig ben gebleven, want met schreeuwen los je niets op. Dat is dan ook iets dat ik op dit forum ook niet doe!
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
14 jul 2006 20:41 |
|
 |
MarcoB
ex Porsche 987 Boxster S
en nu Porsche 981 Boxster GTS
|
geen idee, ik denk dat het hier om de cilinderkoptemperatuur gaat. Ik heb hier een pdf met een tekst over warmteschade. Wil ik het antwoord weten dan zou ik dat eens aan Volksrepairs moeten vragen. Of natuurlijk bij Erwin van Renntech.
@ Erwin: kun jij hier antwoord op geven?
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
14 jul 2006 21:55 |
|
 |
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
ik kan hier niet veel anders op zeggen dan sterkte
en ik hoop dat je toch snel weer mag permagrinnen
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
14 jul 2006 21:57 |
|
 |
red devil
971 Panamera gts
991 Turbo S /ex
930 Turbo (ex) /
970 Panamera (ex)Zwolle
|
Jezus!!!!! Heb een paar dagen niet op het forum gezeten, en dacht nu laat ik eens kijken hoe het met mark is. Goeie genade van een klote zooi! En dat ook nog vlak voor je eigen rit. Ik hoop op een goede afloop, maar ben bang dat het flink wat duiten gaat kosten. Heel veel sterkte. 
_________________________________________ TURBO EARGASM !
|
14 jul 2006 22:51 |
|
 |
hansstaal
rentenierApeldoorn
|
[quote="Elven"]
Oh oh, hier lopen een paar zaken door elkaar...ik ken Hot Rod erg goed btw.
snap ik niet, of er ontgaat mij iets.
|
15 jul 2006 8:38 |
|
 |
MarcoB
ex Porsche 987 Boxster S
en nu Porsche 981 Boxster GTS
|
In mijn Speedster zit ook een 1600 cc kever blok, zijn eerste conclusie zou dus moeten kloppen...
en als Volksrepairs een gerenomeerd bedrijf is die zijn naam heeft hoog te houden, waarom laten ze mij dan op deze manier keihard barsten?
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
15 jul 2006 20:07 |
|
 |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
wat een horror story Marco
te meer daar dit euvel voorvalt op VCM, waar je de "356-permagrin" wil delen met anderen ...
hoop dat je er alsnog uitgeraakt met Volksrepairs
_________________________________________ MX-5 ex-NA 1.8 en NC 1.8, nu ND 2.0 Sport/Bilstein/Recaro, the poor man's Boxster Honda VFR800FI - Yamaha RD350 YPVS
|
15 jul 2006 21:53 |
|
 |
MarcoB
ex Porsche 987 Boxster S
en nu Porsche 981 Boxster GTS
|
Alle zaken die hier aangehaald worden in deze Topic wil ik ook bij elkaar verzamelen en zo een brief opstellen voor de Rechtsbijstandsverzekering.
De eerste stap is om het blok onder de auto te halen en deze uit elkaar te laten peuteren door een specialist.
Tevens nog een keer contact opnemen met de ANWB zodat ik ook de gegevens van de ANWB-man krijg zodat ik ook dit in de brief kan gaan zetten. Hij heeft immers aangegeven dat de olie niet verbrand rook.
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
15 jul 2006 22:11 |
|
 |
MarcoB
ex Porsche 987 Boxster S
en nu Porsche 981 Boxster GTS
|
Vanavond heeft Erwin van Renntech bij mij thuis naar het blok gekeken. Wat zaken doorgenomen en heeft blok bekeken.
Uiteindelijk blijken er toch 40 idf Webers op te zitten ipv 44 idf wat ze mij verteld hadden.
Verder ga ik samen met Hans Staal het blok er onderuit halen en alle onderdelen verwijderen zodat ik een los draaien gedeelte overhou. Als dat zover is, maak ik een afspraak met Renntech zodat er mensen met verstand van zaken het blok gaan demonteren en evt. fouten opsporen.
Als dat gebeurd is, ga ik zelf alle lossen onderdelen bij Erwin reinigen (zo leer ik mijn blok ook van binnen kennen). als het goed is, is de dag dan om en laat dit blok bij Erwin achter om het draaiend gedeelte (als dit nog mogelijk is) door Renntech opnieuw op te bouwen.
Ik heb bij het verhaal van Erwin een heel goed gevoel en heb er heel veel zin in!
wordt vervolgd....
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
16 jul 2006 23:20 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Kijk, dat klinkt weer een beetje positief! Heb je wel verdiend na het regelen van deze topdag!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
16 jul 2006 23:37 |
|
 |
MarcoB
ex Porsche 987 Boxster S
en nu Porsche 981 Boxster GTS
|
Zoals Johan Cruijf zegt: elk nadeel hep ze voordeel
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
16 jul 2006 23:39 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
|
16 jul 2006 23:48 |
|
 |
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Tja, zo gaat dat bij Erwin.
PS Dat goede gevoel blijft 
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
16 jul 2006 23:50 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
16 jul 2006 23:52 |
|
 |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Voila...en zo wordt de dag beter afgesloten dan hij begonnen was, niet?
We zijn blij voor je!!! Is verdiend... 
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
17 jul 2006 0:30 |
|
 |
anton964
991.1 gtstholen
|
is het reviseren van een keverblok ook zo duur als van een porsche?
anton964
|
17 jul 2006 0:31 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
... hangt er van af of het meeste geld in de onderdelen of in de arbeidstijd gaat zitten 
|
17 jul 2006 0:37 |
|
 |
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
De zon begint weer een beetje te schijnen,
goed te horen
succes
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
17 jul 2006 7:30 |
|
 |
hansstaal
rentenierApeldoorn
|
Tijdens de IJssellandrit is deze motor wat ter sprake geweest en is zowat heilig verklaart dat blijkt ook wel als zelfs de paus komt kijken wat er aan de hand is. maar goed nu is het dus mijn beurt om met Marco de eerste stappen te zetten, maw wordt vervolgt, met foto's!!!!!!!!!!!!
PS toch lekker gegeten op Busloo, zo leer je nog eens mensen kennen
|
17 jul 2006 8:38 |
|
 |
Rick
Haaglanden
|
@Marc' Oh Oh...
Is het toch niet verstandig met de wetenschap die je nu hebt, om alvorens zelf aan het blok te gaan sleutelen, de specialist van Volksrepairs met zijn verkeerde voorstelling van zaken en ondeugdelijk produkt te confronteren?
Immers heb je niet dat gekregen wat destijds beloofd en geleverd is. Ik denk dat VR in dit geval juridisch niet sterk staat.
|
17 jul 2006 9:00 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Heb je inmiddels schriftelijk bij Volksrepairs vastgelegd dat je kosten gaat maken? Zorg je dat ze daarin de mogelijkheid hebben om binnen veertien dagen alsnog op hun standpunt terug kunnen komen om zelf die kosten te maken?
Bedenk ook dat bij een wanprestatie de wanpresteerder de mogelijkheid dient te krijgen om alsnog na te komen. Weliswaar binnen een redelijke termijn, maar wel de kans geven. Anders kan dit later tegen je werken.
Ik schrijf het hier even snel op, mijn advies onder de streep is: snel contact opnemen met de rechtsbijstandverzekering en hun advies opvolgen (met een beetje geluk verwijzen ze je snel door naar een advocaat).
|
17 jul 2006 9:01 |
|
 |
hansstaal
rentenierApeldoorn
|
|
17 jul 2006 9:06 |
|
|