Auteur |
Bericht |
dzzl
|
Onderhoud in Amsterdam
ik ben op zoek naar een adres in A'dam waar ik mijn 911 uit 81 met een gerust hart in onderhoud kan geven. Er is op dit moment niets stuk, alles werkt, ik moet alleen even nieuwe motorolie erin laten kieperen...
heeft er iemand suggesties/ervaringen? NIet te duur natuurlijk.
_________________________________________ What's driving me? 911 SC Coupe.
|
17 jul 2006 16:04 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Soms kom je met de zoekfunktie ook best ver!
Porsche dealer Amsterdam
(a-point)
Robert Visser in Hilversum
www.carservicevisser.nl
Rob Goossen / Hans Bos in Uithoorn
www.hansbos.nl
Ronald Paul in Alkmaar
www.ropa.nl
Kraan Porsche Service
www.kraanporsche.nl
Om maar wat te noemen!
Waarom niet te duur, trouwens????
Mag goed onderhoud ook niet een paar centen kosten????
Wij willen toch ook allemaal het beste voor onze P???
|
17 jul 2006 16:20 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
17 jul 2006 16:28 |
|
|
dzzl
|
ik zoek geen dealers e.d. maar meer iemand die alles weet en alles kan maken als dat nodig is. en ja, ik hebal gemerkt dat prijzen voor hetzelfde aardig uiteen kunnen lopen zonder dat het iets opleverde. beetje uitkijken moet je dus wel, vandaar dat ik een abso freak zoek.... een conniasseur!
_________________________________________ What's driving me? 911 SC Coupe.
|
17 jul 2006 16:33 |
|
|
dzzl
|
en daarmee bedoel ik ook iemand die mijn auto kent en waar ik niet een nummer ben...
_________________________________________ What's driving me? 911 SC Coupe.
|
17 jul 2006 16:34 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Volgens mij moet je met het opgesomde lijstje al een heel eind kunnen komen!
Gewoon eens langrijden en een bakkie doen.
Je merkt vanzelf wel of je ergens wel of niet een goed gevoel bij krijgt!
Met geen van deze bedrijven heb ik overigens ervaring(en).
Zelf heb ik goede ervaringen met Motron.
Maar dat is niet bij jou om de hoek , dus als je toch een paar kilometers wilt maken voor een echte kenner dan kan je het daar eens proberen of uiteraard bij Erwin van Renntech, ook "best wel" een connaisseur en iig een hele geschikte peer!
|
17 jul 2006 16:49 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
En vergeet ook de Waalgarage ( http://www.waalgarage.nl) niet, om de hoek van Amsterdam (Broek in Waterland). Zelf een goede ervaring mee. Idem voor Rob Goossen, meerdere goede ervaringen.
|
17 jul 2006 19:58 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
euh, connaisseur of connoisseur
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
17 jul 2006 22:17 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
connIAsseur lees ik zelfs...
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
18 jul 2006 1:08 |
|
|
horn
PF #57
|
Aha, zo'n broodje...
On topic: als je niet te duur uit wil zijn (wie wil dat wel?) vraag ik me overigens wel af of je wellicht niet zelf even je olie moet bijvullen...
Horn - die zo technisch is als spruitje Rob H - maar wel olie kan bijvullen
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 jul 2006 7:01 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
Dat doe je met draaiende, warme motor, toch??
En wel zorgen dat je dezelfde olie gebruikt als er al in zit, lijkt me...
(of idd even naar Rob Goossen (of iemand anders van het lijstje))
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
18 jul 2006 11:00 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Dat weet dit spruitje dan ook nog wel, en is afhankelijk van het type!
Bij mijn vorige twee 11jes moets dat inderdaad zo, bij deze met koude en niet draaiende motor!
|
18 jul 2006 11:05 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
Weer wat geleerd. Bij een '81 SC zoals DZZL heeft, nog wel met warme draaiende motor toch...?
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
18 jul 2006 11:31 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Yep!
Zolang luchtgekoeld gaat dit inderdaad op (warme draaiende motor!).
De watergekoelde (924, 944, 968, 928, Boxster, 996, 997, Cayman, Cayenne) daarentegen koude en niet draaiende motor!
|
18 jul 2006 15:18 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Tenzij uitgerust met dry-sump neem ik aan (b.v. GT3)...
|
18 jul 2006 16:38 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Klopt de olie van de GT3 wordt nog steeds met draaiende en warme motor gemeten.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
18 jul 2006 16:41 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
`
Is dat zo
(Onder)Blok van een luchtgekoelde?, wat zijn die sterk hé
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
18 jul 2006 16:49 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Voor de 996 GT3 werd nog steeds de basis van het 964 blok gebruikt.
Enkel de koeling werd verbeterd
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
18 jul 2006 16:50 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Enkel de koeling?
Effe denken.......dus als ik het goed begrijp, en ik leg de tuinslang over de cilinders en zet de kraan open haal ik uit een 964 motor ook 381 pk en draait deze 8200 omw/min en gaat daarbij niet kapot?
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
18 jul 2006 21:56 |
|
|
horn
PF #57
|
Oja Rob; in deze moet ook aanzienlijk minder olie...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 jul 2006 22:00 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
dat moesten we dan maar eens gaan doen bij die van mij
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
18 jul 2006 22:33 |
|
|