In een 964 : Ja
Maar het gaat hier over een oud type
Bij het loskomen van de mot
orkap ligt het ook vaak aan de afstelling van de kabel.
De kabel moet niet te strak en niet te los afgesteld staan.
Een goede werkvolgorde:
Draai de slotpen van het mot
orkapje, dus die twee boutjes met sleuteltje 10.
Druk de complete slotpen in de slotvanger en kijk of deze goed klemt.
Stel eventueel de slotvanger en mot
orkapkabel af met het sleufschroefje.
De kabel in de slotvanger moet zo worden afgesteld dat het slotstukje waar de slotpen achter haakt maximaal gesloten is. Dit zal bij jou niet het geval zijn.
Smeer de slotvanger.
Druk de slotpen in de slotvanger en trek met de mot
orkap kabel het slot los. Je zult nu zien dat de slotpen een meter ver gelanceerd wordt. Als het goed is
Draai nu de twee aanslagrubbertjes uit de hoeken van de mot
orkap.
Nu kun je de slotpen weer op de mot
orkap schroeven nadat je eerst zonder slotpen gecontroleerd hebt of de mot
orkap netjes in het midden tussen de achterschermen ligt.
Stel eventueel de slotpen nog iets in zowaartse richting af totdat de kap mooi in het midden ligt.
De hoogte corrigeer je door de slotpen uit of in te draaien nadat je met een waterpomptang de grote moer hebt losgedraaid.
Pas als alles netjes zit draai je de aanslagrubbertjes zover in de mot
orkap dat deze net niet meer tegen de veerdruk van de slotpen in, ingedrukt kan worden.
Erwin.