Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 15:52

Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Amsterdam - Beijing Classic Car Endurance Rally 2006 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Amsterdam - Beijing Classic Car Endurance Rally 2006
Afbeelding

Naast de Canonball die dit jaar wordt gereden is er ook nog een veel avontuurlijker reis. Er is al veel over gepubliceerd maar hier kwam ik nog geen draadje tegen. De Amsterdam - Beijing Classic Car Endurance Rally 2006.
17.650 km in 29 dagen. Dat is flink afzien en hopen dat het materieel het uithoudt.
Van de 100 inschrijvingen gaan zijn er uiteindelijk 84 van start gegaan op 15 juli.

Er zitten twee Porsches bij equipe 12: een 356B uit 1960 met Rob Vorspaget en Ying-Yeung Yuen aan board en een 911 uit 1975 met de heren Jan Wiebe Tolman en Kees Venema rijdend als equipe 86

Ik ben erg benieuwd hoe de twee Porsches het er vanaf gaan brengen en of ze zonder al te veel kleerscheuren de eindstreep gaan halen. Een aantal trajecten van deze monster rally ken ik een beetje en dat zijn geen mooie geasfalteerde 4 baans wegen dus een aanslag op de autos en hun passagiers.

Dagelijkse verslagen overigens zijn dagelijks te volgen op RTL7 19:54 met een herhaling om 23:38

Wie de route zelf wil gaan rijden :wink: kan overigens een bestand met de route voor Goolge earth downloaden Klik hier om de speciale Amsterdam-Beijing Rally navigatie te downloaden

17 jul 2006 17:00
Profiel WWW
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht Re: Amsterdam - Beijing Classic Car Endurance Rally 2006
mhoeneveld schreef:
Dagelijkse verslagen overigens zijn dagelijks te volgen op RTL7 19:54 met een herhaling om 23:38

Een goede tip. Leuk om te volgen.

17 jul 2006 17:17
Profiel WWW
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Da's anders ook een knap beroerd begin. Zag gisteren op TV dat equipe 64 er bij Herkenbosch al uit lag... :shock:

Bij afdraaien even niet goed opgelet; da's dan erg l*llig als je weken/maanden met de voorbereiding bezig bent geweest :(

Laatst bijgewerkt door patrick911 op 17 jul 2006 17:23, in totaal 1 keer bewerkt.

17 jul 2006 17:18
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
Heb helaas de start gemist (was op de Dam, 5 min lopen, maar ik zat in Braboland...:roll: ), maar heb wel al wat op TV gezien idd. Sneu voor die uitvaller die na een aanrijding nog voor de NL-Duitse grens moest afhaken.

Toen ik bij Kraan was, was hij er trouwens eentje aan 't prepareren voor de race. Eerste keer een 911 (bruin, maar niet een 75 model... (?) Was een 2.4 (E of S)) en een tweede keer een 356 idd. Zag er erg gaaf uit allemaal. Ben dan ook van plan om het op TV een beetje te volgen allemaal.

17 jul 2006 17:21
Profiel WWW
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Citaat:
da's dan erg l*llig als je weken/maanden met de voorbereiding bezig bent geweest

tis eerder jaren, ik heb het een beetje gevolgd en de meeste zijn er 2 jaar mee bezig geweest.

Als je die autos ziet, geweldig !!
Die autos zijn voor preparatie van deze rally gewoon in nieuwstaat
gebracht + modificaties.
Er rijdt inderdaad een bruine 911 elf mee en een creme witte 914

17 jul 2006 19:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
Jan Wiebe Tolman (equipe 86) is Alfa, Fiat, Lancia en Toyota dealer in Drachten, alwaar wij Audi en VW dealer zijn.

17 jul 2006 19:50
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
ingo schreef:
Toen ik bij Kraan was, was hij er trouwens eentje aan 't prepareren voor de race. Eerste keer een 911 (bruin, maar niet een 75 model... (?) Was een 2.4 (E of S)) en een tweede keer een 356 idd. Zag er erg gaaf uit allemaal. Ben dan ook van plan om het op TV een beetje te volgen allemaal.

Er zijn meer mensen en autos geweest die zich hebben voorbereid op deze rally maar zijn uitgevallen door uitloting of niet door de technische keuring heen kwamen. Ik kan me herinneren dat ook Lammertink een 2.7 RS heeft geprepareerd voor deze rally maar die zit er ook niet bij een van de 100 teams als ik de lijst zo zie.

DeniS2 schreef:
Er rijdt inderdaad een bruine 911 elf mee en een creme witte 914

Die bruine 911 en creme 914 zie ik er ook niet tussen staan;
Deelnemerslijst

Laatst bijgewerkt door maurice op 17 jul 2006 20:19, in totaal 1 keer bewerkt.

17 jul 2006 20:14
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
amsterdam
Bericht 
mhoeneveld schreef:
ingo schreef:

Er zijn meer mensen en autos geweest die zich hebben voorbereid op deze rally maar zijn uitgevallen door uitloting of niet door de technische keuring heen kwamen. Ik kan me herinneren dat ook Lammertink een 2.7 RS heeft geprepareerd voor deze rally maar die zit er ook niet bij.

...niet door de technische keuring komen, lijkt me bij een wagen die bij Lammertink of Kraan is geprepareerd redelijk uitgesloten ;-) (tenzij ze natuurlijk 'te goed' zijn geprepareerd)

17 jul 2006 20:18
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
ingo schreef:
...niet door de technische keuring komen, lijkt me bij een wagen die bij Lammertink of Kraan is geprepareerd redelijk uitgesloten ;-) (tenzij ze natuurlijk 'te goed' zijn geprepareerd)

Dat zal bij Lammertink ook niet het probleem geweest zijn denk ik.
Maar ik meen dat men tijdens de organisatie van deze rally ook enorme financiele problemen heeft gehad waarbij ook nog eens mensen zijn afgehaakt.
Waarom Lammertink er niet tussen zit weet ik niet. Zullen we ze eens moeten vragen :wink:

Dit ziet er redelijk geprepareerd uit

17 jul 2006 20:23
Profiel WWW
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Ik kan mij daar ook allemaal niet veel bij voorstellen!!

Uitgeloot???

Volgens mij (een collega cateraar rijdt mee; equipe 45 GJ vd Loo), waren er juist grote financiele problemen bij de organisator.
Het inleggeld bedroeg 30.000 euro per equipe, maar enkele weken geleden ging alles rechtstreeks af op een faillissement.
Dit is afgewend omdat elke equipe alsnog een extra betaling heeft gedaan van 25.000 euro :shock: !!
Hierdoor kon het evenement toch doorgaan, maar ik begreep van GJ dat een aantal equipes deze extra donantie niet wilden/konden voldoen!

De reden van afwezigheid zal dus eerder daar liggen, dan bij de technische keuring IMHO! :wink:

Laatst bijgewerkt door Rob Herfst op 17 jul 2006 20:33, in totaal 1 keer bewerkt.

17 jul 2006 20:28
Profiel WWW
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
sjeesus wat een bedragen

net de rapportage gezien
ook de crash met de saab,
verschrikkelijk moet nog een beste klap zijn geweest
de monteur die em geprepareerd had, had er samen met
zijn zoon sinds oktober 1000 uur in zetten ai

oke heb de deelnemerslijst niet doorgenomen
las alleen het artikel over de 914 in auto motor klassiek
vandaar

17 jul 2006 20:32
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Volgens mij (een collega cateraar rijdt mee; equipe 45 GJ vd Loo), waren er juist grote financiele problemen bij de organisator.
Het inleggeld bedroeg 30.000 euro per equipe, maar enkele weken geleden ging alles rechtstreeks af op een faillissement.
Dit is afgewend omdat elke equipe alsnog een extra betaling heeft gedaan van 25.000 euro :shock: !!
Hierdoor kon het evenement toch doorgaan, maar ik begreep van GJ dat een aantal equipes deze extra donantie niet wilden/konden voldoen!

Misschien dat het er een beetje vreemd staat maar ik doelde ook op de financiele problemen bij de organisator en niet bij die van Lammertink :wink:
Dat extra inleg geld is ongetwijfeld de reden dat er mensen zijn afgehaakt.

Daarnaast heb ik vernomen dat men het op een maximaal aantal autos van 100?? wilde houden :?:

17 jul 2006 22:48
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
amsterdam
Bericht 
DeniS2 schreef:
...ook de crash met de saab...

Alfa Zagato junior 1971

18 jul 2006 1:06
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
afgelopen weekend een paginavullend artikel over het financiele wanbeleid van de organisator in de krant van Wakker Nederland.

Inderdaad een club mensen afgehaakt uit boosheid en ergernis hierover.

18 jul 2006 7:09
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
700 kilometer per dag in zulke auto's en zulke landen is eigenlijk niet haalbaar!!!! :shock:

Je ziet dan ook NIEMAND meedoen die bijv. ook aan de Winter Trial, Trial to the Nile, etc. mee heeft gedaan.
Het zullen veel "snelweg" kilometers worden. (niet de definitie van een rally :roll: ...)

Blijft wel een mooi avontuur.

18 jul 2006 8:13
Profiel Twitter 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Erick schreef:
700 kilometer per dag in zulke auto's en zulke landen is eigenlijk niet haalbaar!!!! :shock:

Inderdaad. Als je dit soort gebakjes (Mehari) bekijkt... :? :shock: :

Afbeelding

Zag in de uitzending van gisteren dat ie bij Mainz (alles via verhard notabene) al een nieuwe tweetakt nodig had.....dat beloofd wat :roll:

18 jul 2006 9:29
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Wordt het verhaal van de 10 kleine negerkes vrees ik, maar goed, ze zijn dan toch op TV geweest he :mrgreen:
Lijkt me puur entertainment voor de TV kijkers, iets van "Big Brother" en "Robinson" of hoe heten die programma's....., en "kijk eens wat een miserie mensen zichzelf kunnen aandoen".

18 jul 2006 9:32
Profiel WWW
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Een vriend van mij heeft héél veel uren aan de Renault 4 gewerkt :roll:

Deze stond in IJmuiden en werd zéér goed onderhanden genomen, ook stond er nog een leuk stukje van in de krant :roll:

Hoop dat ze ver komen met de auto's, en heb inderdaad ook dat bericht gelezen in De Telegraaf (niet best).

Hij is helemaal "gek" van Renault, heeft er een voor het circuit een 12 Gordini en een Alpine Turbo (soort Franse Porsche) voor op de weg :lol:

18 jul 2006 9:35
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
molen934 schreef:
en een Alpine Turbo (soort Franse Porsche) voor op de weg :lol:

Als het er zo eentje is - wow! 8) :thumleft:

Afbeelding

Als het er zo eentje is vind ik hem minder

Afbeelding

18 jul 2006 10:23
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Citaat:
Je ziet dan ook NIEMAND meedoen die bijv. ook aan de Winter Trial

Nope niet waar,
ik zal vanavond even precies het startnummer opzoeken. Het duo met de geel/blauwe amerikaan is er ook al enkele jaren bij de wintertrial bij.

18 jul 2006 10:40
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Ik vind het een geweldig idee.... Nou èn als ze alleen maar over de snelweg rijden, nou en als ze het niet halen, het gaat toch om het idee?

Als ik genoeg vrije dage en de financiele middelen had (lees: genoeg sponsoren doet ook een hoop volgens mij), zou ik er ook zeker over nadenken... Fantastisch zoiets!

18 jul 2006 12:12
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
idd, het duo met de blauw/gele Oldsmobile Toronado heb ik al verschillende malen op tv gezien bij oa de wintertrial (trouwens alle delen van opgenomen).

Deze monsterrit is wel egt fantastisch, toevallig op de snelweg 11 deelnemers met hun auto's tegengekomen. Gemiddeld is iedere equipe ongeveer 130.000 € kwijt :!: :!:
Het valt me wel op dat er maar weinig exclusieve auto's worden gebruikt, wat bentley's en een gullwing, verder een hele hoop volvo's en amerikanen.

Thomas -die deze monsterrit natuurlijk helemaal volgt- :wink:

18 jul 2006 12:18
Profiel Facebook 
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Gisteren in de Telegraaf:

Organisator Amsterdam-Beijing failliet

door Rob Hammink

DEN BOSCH, vrijdag
De rechtbank van Den Bosch heeft het faillissement uitgesproken van Ultimate Events BV, dat de prestigieuze rally Amsterdam-Beijing organiseerde. Vandaag wordt een curator aangewezen die gaat bekijken hoe de schuldeisers hun geïnvesteerde geld terugkrijgen.

Afgelopen zaterdag vertrokken 84 van de 100 teams vol goede moed. Drie teams, bijgestaan door drie advocaten, dienden verleden week dinsdag een verzoek tot het faillissement in omdat zij niet meer meereden.

Zij wilden en konden zich niet vinden in het reddingsplan nadat organisator Jan Vermeer zich geconfronteerd zag met een gat van 2,8 miljoen euro. Er zou nog 25.000 euro bijgestort moeten worden.

22 jul 2006 10:20
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Een gat van 2.8 miljoen :shock:
Dat komt er toch niet zo maar..... :roll:

22 jul 2006 10:59
Profiel Facebook 
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
3 jaarsallarissen a 250.000,= per jaar (ivm 3 jaar voorbereiding) voor de "directeur"
Ook z'n broer wilde wel even meehelpen.... Tjing-tjing KASSA
en dan ook nog:
Televisiekosten ruim 1.700.000,= :shock:

Geen wonder.

Overigens ligt de broer van mijn oom eerste (Küthe)

22 jul 2006 12:09
Profiel Twitter 
Antwoord op onderwerp   [ 48 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende