Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 11:35

Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
993 4s: Storing op evenement Lydia's 993 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Westervoort
Bericht 993 4s: Storing op evenement Lydia's 993
ff gesplitst vanuit het IJssellanddraadje, verwarrend, verhalen van deze storing tussen de andere ritbelevingen, hier gaan we vrolijk verder met dit onderwerp. John

Je hebt gelijk Stephan (vwb die kooi).

Lydia had onderweg idd ineens een probleem ; alles viel stil.
Kon hem toen door simpelweg te resetten gewoon weer starten...ze heeft verder geen last meer gehad. Schijnbaar heeft ze toch op de terugweg weer problemen gekregen, die je niet zo simpel op kon lossen.

Hoop dat 't meevalt Lydia...kreeg de indruk dat het puur een elektrische storing was...mss niet kostbaar, wel erg vervelend als het gebeurt :(

17 jul 2006 12:44
Profiel
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht 
Jurgen schreef:
...wel erg vervelend als het gebeurt

Hoop inderdaad dat het niet van ernstige aard is. Heeft iemand ondertussen al iets van Lydia gehoord?

17 jul 2006 13:36
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Jurgen schreef:
Schijnbaar heeft ze toch op de terugweg weer problemen gekregen, die je niet zo simpel op kon lossen.

Of minder hulp voorhanden..... :wink:

Afbeelding

17 jul 2006 16:49
Profiel
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht 
ER schreef:
Of minder hulp voorhanden..... :wink:

dat zal het zijn geweest :lol:

17 jul 2006 17:20
Profiel
Bericht 
Sorry, jongens. Was gister hélemaal total-loss en vanmorgen al weer vroeg op weg.

Allereerst wil ik Marc bedanken voor de fantastische rit, vond hem wel wat lang, maar dat zal meer aan mijn eigen vermoeidheid te wijten zijn. Was erg leuk weer eens door mijn geboortestreek te rijden!

Vond het ook erg leuk om jullie weer te zien, ga me ook wat minder alleen voelen. Leuk om te zien welke naam bij de nickname hoort, welk gezicht bij de naam en welke Porsche bij het gezicht (sorry, Jurgen. Komt het nog goed, denk je?).

Tja, ik stond inderdaad op de transporter en ik zag die gele Porsche ook langs me voorbij rijden. Had tijdens de tocht al wat problemen. We reden door een bocht en ik gaf gas en toen hield hij in en begon te stotteren. Ik dacht nog: " lekker ding, je zit in de verkeerde versnelling de bocht te nemen. " Maar bij het gasgeven deed hij het weer! Op een gegeven moment moesten we stilstaan lang de weg om tegenliggers te laten passeren en toen merkte ik al: dit is niet goed. Hij sloeg af en kreeg hem niet meer aan. Jurgen, die achter me reed (rijdt je auto op afstandbediening ik zie je helemaal niet zitten, haha!) resette het alarm, hij startte weer en niets meer aan het handje. Nog gestopt en gegeten. Weer weggereden. Alles deed het.

Op weg naar Bussloo op de A1 zag ik jullie allemaal de afslag Twello nemen en ik besloot door te rijden over de A1 richting Amsterdam, het was ook al 16.00 uur. Bij Kootwijk merkte ik al dat hij weer af en toe inhield. Maar écht abrupt. Toerenteller sloeg helemaal terug. Bij 160 km per uur krijg je dan blauwe plekken door de gordel! Snelheid verminderd. Hij ging steeds slechter rijden. Toen sloeg hij af dus de auto maar op de vluchtstrook gezet. Twee weken terug stond ik ook op de A1 op de vluchtstrook (overigens niet met mijn Porsche) en toen werd ik bijna door een vrachtwagen overreden, dus ik wilde zo snel mogelijk weer weg. Wist dat een paar kilometer verder op AC Stroe is. Dus even gewacht, auto gestart en langzaam rijden. Alles trilde: het stuur, de pedalen en een hels kabaal uit de motor. Die liep nog maar op 5 cilinders. Gelukkig kon ik de parkeerplaats bereiken. Maar stond wel pal in de zon. De auto nog in de schaduw geduwd.

Toen kwam de ANWB. Ik moest de motorklep open doen, hij had geen flauw idee. Hij kijkt erin en zegt: "Jeetje, ik kan nergens bij! Start hem eens." Zegt-ie: "Tja, kan een bougietje zijn. Of ook wat anders. Ik laat hem wel afslepen." Weer 45 minuten wachten. Komt de transporter, krijgt de man de Porsche er niet op. Eerst blijft hij vóór hangen, maar met allerlei balken eronder krijgen we de auto er een meter op. Tot de achterkant op het asfalt blijft hangen. M'n bumper ziet er nu nog beroerder uit. Hij ruimt alles weer op onder het mom van: d'r moet maar iemand anders komen.

Hij weer bellen. Hij heeft zo'n dubbeldeks auto en nu blijkt dat hij het bovendek omhoog moet doen en de auto alleen op net onderdek moet zetten. Dan past er zelfs een Ferrari op, brult z'n collega door de telefoon. Enfin: sleepauto weer starten, dek omhoog, lier er weer uit... je snapt het wel: dan ben je weer een half uur verder. Om 18.45 uur staat Froggy eindelijk op de transporter. Ik had Ronald gebeld: hij stond al paraat, de auto kan naar Europa Porsche Service. Op naar Alkmaar. Moest de man ook nog vertellen hoe we naar Alkmaar moesten rijden... Het was een héle lange, warme rit. Geen airco, 80 km per uur...

In Alkmaar hetzelfde gelazer met het eraf rijden, natuurlijk. Ronald start hem en rijdt een rondje op het terrein en inderdaad, loopt op 5 cilinders. Hij leest hem nog uit en het staat vol met storingen, maar geen één verklaart waarom hij op 5 cilinders loopt. Ik ga naar huis, ben er uiteindelijk tegen 21.00 uur. Om 21.30 uur smst Ronald dat hij nog een rondje ring-Alkmaar heeft gereden en dat "hij rijdt als een nieuwe!"
Dus ik was blij dat ik in mijn mandje lag gisteravond. Mijn ogen vielen dicht voordat mijn hoofd het kussen raakte...

Vanavond ben ik er mee naar huis gereden, heb hem nog eens flink op z'n donder gegeven, maar hij blijft prima rijden. Mazzel dus. Geen mechanische storing. Maar ben er niet gerust op omdat ik niet weet wat dit heeft veroorzaakt.

Desalniettemin heb ik echt een topdag gehad!

17 jul 2006 19:18
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Al bij al toch nog goed afgelopen Lydia! Mooi voor je, en nu terug lekker rondrijden 8)

17 jul 2006 19:32
Profiel
vianen
Bericht 
Blij toe zeg :!:

Toch maar ff laten chekken dacht ik zo :wink:

17 jul 2006 19:38
Profiel
Rosmalen
Bericht 
Lydia schreef:
Toen kwam de ANWB. Ik moest de motorklep open doen, hij had geen flauw idee. Hij kijkt erin en zegt: "Jeetje, ik kan nergens bij! Start hem eens." Zegt-ie: "Tja, kan een bougietje zijn. Of ook wat anders. Ik laat hem wel afslepen." Weer 45 minuten wachten. Komt de transporter, krijgt de man de Porsche er niet op. Eerst blijft hij vóór hangen, maar met allerlei balken eronder krijgen we de auto er een meter op. Tot de achterkant op het asfalt blijft hangen. M'n bumper ziet er nu nog beroerder uit. Hij ruimt alles weer op onder het mom van: d'r moet maar iemand anders komen.

Wat een nachtmerrie Lydia! Godklere..... Wie betaalt nu voor die schade, ontstaan tijdens de pogingen van de "transporter"???? :roll:

Ik krijg het al Spaans benauwd wanneer ik deze taferelen lees. Eens te meer reden om NIET de ANWB te bellen bij panne met de 911. Gelukkig zit bij de Gebrauchtwagen Garantie ook de Porsche Assistance.

"kunt u door pech of een ongeval uw reis met het verzekerde voertuig niet meer voortzetten en is reparatie ter plaatse niet mogelijk, dan zorgt Porsche Assistance voor het wegslepen van uw voertuig naar de dichtsbijzijnde Porsche dealer en neemt de kosten voor haar rekening."

Of dat via het Nederlandse hulpnummer ook werkelijk te regelen valt op zo'n hittegolf zondag, weet ik (gelukkig) ook nog niet.....

Maar klote blijft het altijd. Hopelijk ik het hiermee opgelost!

17 jul 2006 21:20
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik heb dat ook met de Nederlandse ANWB meegemaakt met mijn Elver toen ik destijds ermee in panne stond in Vlissingen (later bleek het relais dus stuk).

Citaat "Mijnheer , aan een Porsche durf ik niet beginnen. Dat is me een te groot Risico. Ik zal je wel naar huis depaneren"

Dat was de zuinigste rit ooit met mijn P :cheesy:

Laatste update 22/10/2013

17 jul 2006 21:22
Profiel WWW Facebook 
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
ER schreef:
Eens te meer reden om NIET de ANWB te bellen bij panne met de 911. Gelukkig zit bij de Gebrauchtwagen Garantie ook de Porsche Assistance.

1 keer raden wij Porsche belt......... :mrgreen: :lol:
(en dit is geen geintje!!!!!!)

17 jul 2006 21:23
Profiel WWW
Bericht 
ER schreef:
Lydia schreef:

Wat een nachtmerrie Lydia! Godklere..... Wie betaalt nu voor die schade, ontstaan tijdens de pogingen van de "transporter"???? :roll:

Ik krijg het al Spaans benauwd wanneer ik deze taferelen lees. Eens te meer reden om NIET de ANWB te bellen bij panne met de 911. Gelukkig zit bij de Gebrauchtwagen Garantie ook de Porsche Assistance.

"kunt u door pech of een ongeval uw reis met het verzekerde voertuig niet meer voortzetten en is reparatie ter plaatse niet mogelijk, dan zorgt Porsche Assistance voor het wegslepen van uw voertuig naar de dichtsbijzijnde Porsche dealer en neemt de kosten voor haar rekening."

Of dat via het Nederlandse hulpnummer ook werkelijk te regelen valt op zo'n hittegolf zondag, weet ik (gelukkig) ook nog niet.....

Tja, weet je, ik zal de ANWB wel MOETEN bellen. Niet omdat ik bang ben om vieze vingers te krijgen, maar omdat ik nu eenmaal geen verstand van motoren heb. En als je thuis wilt komen... Het grote voordeel van de ANWB boven de Porsche Assistant is, dat de ANWB je brengt naar de garage van JOUW keuze. Naar Alkmaar dus en je kunt meerijden met hen. Dus dan ben je in iedergeval al daar. Hij vroeg ook nog of ik wel van Alkmaar naar Egmond kon komen, anders had hij me zelfs nog daarheen gebracht. :D

Bij Porsche Assistant brengen ze je inderdaad naar de dichtsbijzijnde Porsche garage, dat zou dan Leusden geweest zijn. En dan staat-ie dáár! Moet je zelf vervoer naar huis regelen en ooit moet je je auto ook weer uit Leusden ophalen. Praat me niet over de service van Pon! Op zich was dit helemaal toppie, duurt alleen allemaal lang (en het was zo warm) en ik hen zooooo'n hekel aan wachten...

Dacht ook eerst aan het DME Relais voor de benzinepomp. Heb die al eens eerder stuk gehad. Ronald heeft toen een noodstekkertje voor me gemaakt die ik altijd in m'n auto heb liggen. Maar toen ik die plaatste, deed hij het nog niet.

Ik ben lid van de ANWB, dus kosten heb ik gelukkig in die zin niet. En m'n bumper achter was al stuk (zie een ander draadje van de ADPZD). Probeer die deze week in de planning bij Europa te gooien. Gelukkig had ik het niet al laten repareren, hadden we weer opnieuw kunnen beginnen :D .

Op zich vond Ronald het alleen maar prettig dat die gasten er niet met hun vingers aan zitten. Als ze er toch al geen verstand van hebben...de kans is groot dat ze dan nog meer verkl.. en daar zit niemand op te wachten. Bovendien kon hij nu ook de auto uitlezen zonder dat er iemand aangezeten heeft. Tja, we rijden nu eenmaal niet in een Cliootje (no offence btw).

17 jul 2006 21:47
Bericht 
ER schreef:
Lydia schreef:

Ik kon ook een huurauto geregeld krijgen door de ANWB, maar ik durfde die gasten ook niet alleen te laten met mijn auto. Weet jíj wat ze doen als ze hem niet op de trailer krijgen en jij bent er niet bij??? Ik heb hem geen seconde uit het oog gelaten. Ze werden bloednerveus van me. Ik zei niets maar keek alleen maar. Toen werd er al heel demonstratief de deur van de sleepauto opengezet en werd ik uitgenodigd maar vast plaats te nemen. Nou, mooi niet dus!

17 jul 2006 21:54
Rosmalen
Bericht 
ER schreef:
Wie betaalt nu voor die schade, ontstaan tijdens de pogingen van de "transporter"???? :roll:

Nogmaals, wie betaalt nu de schade aan je achterbumper door het vakkundig optakelen?

Porsche Assistance belt zeer waarschijnlijk de ANWB ja (waar ik overigens gewoon lid van ben). Maar ik vraag me af wie er opdraait voor activiteiten van overmoedige hulpploegen......

Dit keer valt het mee, volgende keer knikkert je 911 van de trailer. Ik heb zo eens een McLaren SLR zien bungelen....... :lol:

17 jul 2006 21:57
Profiel
Bericht 
Die arme man schrok zich een beroerte toen hij die schade zag, maar ik heb hem eerlijk gezegd dat ik die schade al had (is al door mijn eigen verzekering vergoed). Alleen is die scheur nog groter geworden. Hij zei wel, dat zij daar voor verzekerd zijn en dat zij dat normaliter betalen. Maarja, ik ben een eerlijk meiske, hè? :D

17 jul 2006 22:01
Bericht 
ER schreef:
ER schreef:
Wie betaalt nu voor die schade, ontstaan tijdens de pogingen van de "transporter"???? :roll:

Nogmaals, wie betaalt nu de schade aan je achterbumper door het vakkundig optakelen?

Porsche Assistance belt zeer waarschijnlijk de ANWB ja (waar ik overigens gewoon lid van ben). Maar ik vraag me af wie er opdraait voor activiteiten van overmoedige hulpploegen......

Dit keer valt het mee, volgende keer knikkert je 911 van de trailer. Ik heb zo eens een McLaren SLR zien bungelen....... :lol:

Ben blij dat je me dat gister niet verteld hebt :D . Heb wel steeds in de zijspiegel gekeken of hij er nog opstaat, maar dat helpt natuurlijk ook niet. Als hij er af kiept, kiept hij er af. Je kunt dan hoogstens in de zijspiegel zien hoe dat gebeurt :P Aahhh, een nachtmerrie...

17 jul 2006 22:03
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Fijn om te horen dat je je er toch doorheen hebt geslagen met deze tropische temperaturen! Wat een tenenkrommend verhaal zeg van hoe ze je auto trachten op een trailer te krijgen. :(

Denk echter wel dat het voor de ANWB de leukere klusjes zijn, leuke vrouw met leuke Porsche naar Alkmaar chauffeuren. 8)

Ben blij te horen dat ie weer goed loopt, heb nl. een zwak voor felgroene elfjes! :wink:

See you at the next meeting!

17 jul 2006 22:28
Profiel
vianen
Bericht 
Och, alles ok behalve de achterbumper dan, zou er toch een dubbele sc.......uit zien te halen, en de rest gebruiken voor een elekronische chek :lol: :roll:

17 jul 2006 22:47
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Rob Herfst schreef:
ER schreef:
Eens te meer reden om NIET de ANWB te bellen bij panne met de 911. Gelukkig zit bij de Gebrauchtwagen Garantie ook de Porsche Assistance.

1 keer raden wij Porsche belt......... :mrgreen: :lol:
(en dit is geen geintje!!!!!!)

In dit geval blijkt het veeleer de onwetendheid van de ANWB medewerker te zijn die verantwoordelijk is voor de schade, ipv het materiaal dat ANWB ter beschikking heeft. Spijtig dat die arme man niet meteen wist dat je met de achterste schep volledig plat kan gaan.. :roll:

Kan Lydia geen ongelijk geven om toch de ANWB te blijven verkiezen...het is handig als je wagen gesleept wordt naar de garage van jouw keuze...om meer dan één reden :wink:

Blij te horen dat het toch nog ok is afgelopen...

18 jul 2006 8:42
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Damn hey Lydia, ik lees het NU pas! ( was het hele weekend over op stap dus had eigenlijk geen tijd voor het forum )
Wat een ellende, de nachtmerrie van elke Porsche-rijder(ster).. Ik hoop dat ze het goed verholpen hebben en dat het niet meer terug komt. Moest spontaan denken aan mijn vriend die een paar jaar geleden over de afsluitdijk een endje ging rijden en waar de auto ineens helemaal vastliep. Grote zwarte rookwolk achter hem, bleek dat de cilinders vast waren gelopen! *slik* Hij kon em nog net aan de kant zetten, maar starte daarna ook niet meer. Moest afgesleept worden..
Jakkie Jakkie Jakkie, dan merk je wel dat het toch Gebruikersvoorwerpen blijven :!:

18 jul 2006 10:59
Profiel Facebook 
Bericht 
Dank je. Tja, een echte liefhebber ziet zijn Porsche juist níét als gebruiksvoorwerp. Maar in zo'n geval word je je er van bewust dat dat wel het geval is... :wink:

18 jul 2006 17:57
PorscheForum Rakker
Senior Administrateur & Senior OCE deskundige
996 GT3 look, ex 964 C2, ex 911 3.0 SC, ex 911 2.4 T
Bericht 
Wat zal jij gebaald hebben zeg...... Al die ellende en waarvoor :roll: de auto doet het weer goed......

gelukkig komt het allemaal weer goed en de ANWB bellen :roll: ik denk voortaan ook wel 2 keerna, na dit verhaal.

18 jul 2006 19:19
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Lydia schreef:
Jurgen schreef:
Aangenaam...zwart stipje is m'n naam... :wink:

Ben idd ook best nieuwsgierig naar jouw camerawerk...

O, jij bent toch dat kleine, kale mannetje met die auto met belachelijk veel PK's die eigenlijk op het RUF Forum hoort te zitten? :D :D :D

Tja Zwart stipje........mooie bijnaam voor onze sympathieke Jurgen, maar dan voor velen een snel verdwijnend zwart stipje voor je.

Verder wat een toestanden met de auto van Lydia, ken het gevoel.

2002 op de A12 uren en uren staan wachten op de ANWB (oja Porsche belt ook de ANWB 100%), met mijn toenmalige 964 Turbo, ook doodgevallen.

Sta je met zijn 2en op een mooie zater(Pinkster)dag langs de snelweg in de zon, met je eerste grijs.....wat duurt de tijd dan lang, ook wachten op de ANWB, en die kan het niet vinden, wachten op de afsleepdienst, die me weer naar Den Haag bracht (Wittebrug bleef speciaal voor ons een paar uur langer open, ik was toen nog geen Porsche klant daar, over service gesproken).

Uiteindelijk probleem toen..........een fout in het achteraf ingebouwde 993 alarm, een zwak alarm vanwege de dunne bedrading, zeggen de specialisten.

De meeste storingen komen vaak uit het alarm.

19 jul 2006 9:14
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
ER schreef:
.. ontstaan tijdens de pogingen van de "transporter"???? :roll:

Als ik het goed begrepen heb is de Froggy van Lydia voorwaarts de 'transporter' opgetrokken :roll: .... een advies voor een ieder die ooit z'n 911 af moet laten slepen :arrow: probeer de P achterwaarts op de transporter te trekken/rijden :idea:

19 jul 2006 10:20
Profiel WWW Facebook 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Olaf, kan dat zomaar?
Ik weet dat de mijne bv wel aan de voorkant een sleep-oog heeft, maar achter....?

19 jul 2006 10:31
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
patrick911 schreef:
Olaf, kan dat zomaar?
Ik weet dat de mijne bv wel aan de voorkant een sleep-oog heeft, maar achter....?

Voor heeft jou 11je wss een vast sleepoog ... aan de achterzijde zal je er eentje in moeten haken of in moeten schroeven ... zou in je gereedschapsetje moeten zitten ...

M'n vorige 911 is toendertijd (moederkast alarm systeem defect) op de juiste manier door een Porschedealer op een auto-ambu gezet - achterwaarts - met gebruik van het sleepoog ...

De huidige 911 is de eerste keer achterwaarts van Vlaanderen naar Ollanda :thumleft: .... en een latere keer voorwaarts van de verzamelplaats in Ollanda naar de eindbestemming :( op een auto-ambu gezet ....

19 jul 2006 13:49
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende