Ben ik dan.
996 (mijn pers. ervaring de 3.6) super kar, kom uit een 964turbo bruut etc. maar de 996 is een echte rijders auto., heerlijk toeren op elk gebied.
Zit met mijn 1.90 in een 996 (zonder schuifdak) zeer zeer goed
Zo nu de X5, 3 jaar 1 gehad, nu anderhalf jaar een KJN, ken dus goed vergelijken.
Voor X5:
........fenominale auto
heerlijk stuurkarakter, funf reihe (vorig model) op hoogte.
super aut. versnellingbak
mooie motor
zit goed.
Wel een high executive pakket nemen, anders super kaal.
Tegen X5:
Restwaarde (pers. ervaring bij vele onderhandelingen her en der), Afwerking geen BMW gehalte, zeer Amerikaans, veel plastic en lege plekken, echt tegenvaller.
motorruimte ziet er niet uit, veel tie-raps zichtbaar, echt zwaar onder de maat.
Maar vooral een hoog petjes gehalte tegenwoordig, hier in het westen zeer geliefd bij allochtonen, sportschooljongens en criminelen, zeer zeer jammer, is die auto niet waard dat imago.
Navigatie ronduit slecht (2 talig)
Zit zelfs nog standaard een cassettespeler in (huh was dah een cassettespeler)
Voor Cayenne:
Sublieme motor
goed koppel, meer toelaatbaar trekgewicht 3500 kilo
is ff ietsie sneller als een X5
zeer goede PCM (dvd) kunnen weinig auto's aan tippen, op Mercedes command na.
Als een scheermes in snelle bochten met deze mastodont.
Afwerking binnen en buiten op een hoog (porschewaardig) niveau, zeker wat materialen betreft
zeer veel gadgets leverbaar.
maar vooral een hoog feel good (Porsche) karakter, vanachter het stuur een beetje 911 gevoel wat welvingen betreft.
Inruilprijs nog zeer hoog tov X5.
Zeer mooi uitlaatgeluid bij de zespitters.
Tegen Cayenne:
Uitlaatgeluid bij de S en Turbo niet echt om in tunnels mee te rijden.
Aut. 6 versnellingsbak wat hakerig (zeker bij koud).
Opties errug duur, welke wel verplicht zijn
banden slijten sneller als een X5, wat vooral komt omdat je met een KJN sportiever rijd als met een X5.
Sprongen naar hogere types S-turbo-turbo S zijn zeer extreem duur.
Storingen aan de eerste types wat de optionele bochtverlichting betreft, is nu onder de knie
slecht sluiten bagageruitje, update slot voor gekomen.
Voor onderhoud is een BMW dealer meer aanwezig als een off. Porsche dealer, daarom KJN meestal in en om de grote steden, buitenland (Frankrijk niet veel Porschedealers aanwezig).
Al met al X5 super auto, maar na optellen en aftrekken de KJN net ff de betere, en nog steeds geen dag spijt van de ruil, pak de KJN meer als de X5 indertijd, vroeger pakte ik voor ieder ritje de 9964s, betrap me nu dat ik gemakkelijker de KJN pak.