Auteur |
Bericht |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
|
19 jul 2006 14:42 |
|
|
Lydia
|
Nee, de oorzaak is niet gevonden. En NEE, daar ben ik ook niet gerust op! Toch ben ik wel blij dat het niet iets mechanisch is geweest. Aandrijfstang, kleppen of cilinders... Brrr, das nog erger. En kostbaarder!!! Omdat er allerlei storingen uitgelezen werden (zelfs van de airbag) stel ik mezelf maar een beetje gerust dat het door de warmte kwam. Ja, ik weet het: onzin dus. Heb ook wel vaker gehoord dat het wel eens met het alarm samen hangt...
|
19 jul 2006 19:11 |
|
|
Lydia
|
Nou, daar hadden wij ook al gedacht en naar gekeken. Maar: forget it. Dan gaat m'n hele voorspoiler er aan. Er is maar één manier om er voor te zorgen dat je niet op zo'n heerlijke sleepauto hoeft: hopen dat je geen pech krijgt met je Porsche...
Op zich heeft de ANWB het verder wel prima opgelost, hóór! Duurt alleen allemaal ontzettend lang voor je uiteindelijk thuis bent...
|
19 jul 2006 19:14 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Nou Lydia,
als je nog een keer Apeldoorn wilt overdoen, kom je gewoon gezellig een bakje doen.
Heb nog wel een leuke rit liggen voor een kleine mini-meeting en daarna kun je met een gerust hart naar huis (zonder problemen, alleen kan ik je dat niet beloven)
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
19 jul 2006 19:17 |
|
|
Lydia
|
Heb op zich gewoon een heerlijke dag gehad, hóór! Ik heb waanzinnig genoten. Een dagje samen met allemaal Porschefielen. Lekkere rit over dijkjes (als de weg vrij was, lekker ideale lijntjes rijden) en sommige stukken gewoon lekker even op het gas. We blijven kleine jongens dan, hè?
Wat ik al zei, leer zolangzaam wat mensen kennen en dan voel je je niet meer zo opgelaten en alleen. Nee, heb het echt naar mijn zin gehad en daar doet zo'n pechgevalletje niets aan af. Maar mocht ik eens in de buurt zijn en je schenkt ook thee...
|
19 jul 2006 19:38 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
19 jul 2006 19:46 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Blij dat de problemen zijn opgelost !
Wil je wel de volgende keer in de vrouwelijke vorm praten over je 911
zo mooi zo'n elfje, zoiets kan alleen maar vrouwelijk zijn
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
19 jul 2006 22:19 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
|
20 jul 2006 9:38 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
je hebt gelijk!
ik werd een beetje op het verkeerde been gezet door deze woorden :
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
20 jul 2006 9:54 |
|
|
jl964
964C4/ (Alfa Romeo)Arnhem
|
Een klein beetje off topic. Maar hoe reset je je alarm? Moet je dan twintig keer op gas gaan staan en 20 keer remmen ofzo?
_________________________________________ ----De P werkt beter dan een emmertje Prozac----
|
20 jul 2006 12:05 |
|
|
John
Cayenne
|
Das zeker niet off topic.
Is een truuk voor, en is afhankelijk van type alarm..........
ff op Jurgen wachten
|
20 jul 2006 12:33 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Resetten is wss een groot woord hoor...maar de auto deed niets meer en reageerde nergens meer op ; heb toen eenvoudig het alarm erop gezet, en er weer afgehaald ...waarna de auto probleemloos weer startte...that's all.
Heb eenzelfde geintje meegemaakt met mijn vorige, waarbij een monteur mij dit vertelde...zoek er dus niet teveel achter...had gewoon geluk!
|
20 jul 2006 14:53 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Even een hersenspinsel van mij ;
Is het probleem van Lydia dan niet de startonderbreker? Als dat relais slecht contact maakt heb je geen vonk meer en valt alles stil
Zou kunnen verklaren waarom het soms wel en soms niet optreed.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
20 jul 2006 15:07 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Verklaart alleen niet alle foutcodes die blijkbaar ook werden geschreven...
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
20 jul 2006 15:13 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Dat is waar maar je weet soms niet wat er allemaal gebeurd als er een relais staat te 'klapperen'. Kan veel triggers op andere electronica geven.
Heb met mijn BMW eens een klein relais probleempje gehad met het relais van de airco fan. Toch stonden er foutcodes van allerlei andere systemen in de log. Relais vervangen en nergens meer fouten op gehad.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
20 jul 2006 15:17 |
|
|
Lydia
|
Je hebt helemaal gelijk. Zeker een 4S heeft hele vrouwelijke vormen.
Dat met dat relais... dat is en goede suggestie. Heb het ook al eens met het DME relais gehad voor de benzinepomp. Geen benzine is gelijk aan een niet draiende motor, snap ik zelfs . Ronald heeft toen voor mij een stekkertje gemaakt (over service gesproken) die ik altijd in mijn auto heb. Maar heb dat niet voor ieder relais natuurlijk. Stomme vraag, maar wat heeft de startonderbreker dan ook nog onder het rijden met de motor te maken?? Want hij, eh, sorry, ZIJ viel uit onder het rijden. En hoe kan hij door de startonderbreker op 5 cilinders gaan lopen. Dat heeft er dan toch niets meer mee te maken? Of klets ik nu als een vrouw?
Laatst bijgewerkt door Lydia op 20 jul 2006 19:06, in totaal 1 keer bewerkt.
|
20 jul 2006 19:03 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Lydia, de startmotor grijpt enkel in bij het starten, dan neemt de starter aan op de starterkrans(vliegwiel), deze draait dan de motor rond tot deze zelf kan draaien, waarna je dus de sleutel terug los laat en de auto in gang is
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
20 jul 2006 19:06 |
|
|
Lydia
|
Ja, dat begrijp ik, waarvoor een startmotor is, maar zij hebben het over de startonderbreker...
|
20 jul 2006 19:07 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Sorry, verkeerd gelezen
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
20 jul 2006 19:09 |
|
|
Lydia
|
No harm done. Toch bedankt voor de uitleg...
|
20 jul 2006 19:42 |
|
|
Gerco
|
Klopt inderdaad...
Mijn 4S had bij heel warm weer ook af en toe kuren. Dat als ik een eind gereden heb en de auto op het alarm zette, dat de linker knipperlichten AAN bleven Om te voorkomen dat die dan de accu leegtrekt moest ik dan de zekering eruit halen totdat de auto "afgekoeld" was en alles wel netjes werkte. Heb een relais wat daar mee te maken heeft al een keer laten vervangen maar had het probleem nog.
Overigens mijn turbo heeft het niet, gisteren had ik onderweg temperaturen tot 37 (!!!) graden maar toen ie op het alarm moest werkte alles netjes. AC die goed werkt is dan ook wel fijn... Hoewel in de stad als deze praktisch geen koeling krijgt, deze ook praktisch niet meer werkt Maar dat is weer een ander onderwerp....
_________________________________________ turbo rulezz
|
20 jul 2006 20:03 |
|
|
Lydia
|
Nou, nu ik er over nadenk...toen met de benzinepomp, toen stonden we in de hete zon in de file... Zou het dan toch extreme warmte kunnen zijn?
|
20 jul 2006 20:30 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
wie weet...en aangezien jij onder je benzinetank nog een differentieeltje hebt zitten dat door het rijden er natuurlijk niet koeler op wordt, zou je best wel es kunnen te maken gehad hebben met zéér warme benzine => vapor lock verschijnselen...dat kan wel het draaien op 5 poten verklaren
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
20 jul 2006 21:14 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Is inderdaad nog niet eens zo'n gekke verklaring. Het was zowieso bijzonder heet en zeker als de auto dan even stil staat kan de temperatuur hard oplopen.
@Lydia. Als het inderdaad iets met het startonderbreker relais te maken heeft dan kan de auto uiteraard niet op 5 pitten gaan lopen. Dan valt de ontsteking in zijn geheel weg.
Kortom het blijft mysterieus. Houd ons op de hoogte Lydia.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
20 jul 2006 22:19 |
|
|
Lydia
|
Jazeker, doe ik. Ik hoop alleen dat ik binnenkort niet wéér een topic hoef te starten betreft mij auto...
Maar bedankt voor alle goede raad en belangstelling!
|
20 jul 2006 22:36 |
|
|