Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 13:19

Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
993 4s: Storing op evenement Lydia's 993 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Maar begrijp ik nu goed dat de oorzaak niet gevonden is Lydia :?:

In dat geval ben ik bang dat de kans helaas heel groot is dat.... :evil: :twisted: :oops: :cry:

19 jul 2006 14:42
Profiel
Bericht 
Paul van Engelen schreef:

In dat geval ben ik bang dat de kans helaas heel groot is dat.... :evil: :twisted: :oops: :cry:

Nee, de oorzaak is niet gevonden. En NEE, daar ben ik ook niet gerust op! Toch ben ik wel blij dat het niet iets mechanisch is geweest. Aandrijfstang, kleppen of cilinders... Brrr, das nog erger. En kostbaarder!!! Omdat er allerlei storingen uitgelezen werden (zelfs van de airbag) stel ik mezelf maar een beetje gerust dat het door de warmte kwam. Ja, ik weet het: onzin dus. Heb ook wel vaker gehoord dat het wel eens met het alarm samen hangt...

19 jul 2006 19:11
Bericht 
Olaf schreef:
ER schreef:
.. ontstaan tijdens de pogingen van de "transporter"???? :roll:

Als ik het goed begrepen heb is de Froggy van Lydia voorwaarts de 'transporter' opgetrokken :roll: .... een advies voor een ieder die ooit z'n 911 af moet laten slepen :arrow: probeer de P achterwaarts op de transporter te trekken/rijden :idea:

Nou, daar hadden wij ook al gedacht en naar gekeken. Maar: forget it. Dan gaat m'n hele voorspoiler er aan. Er is maar één manier om er voor te zorgen dat je niet op zo'n heerlijke sleepauto hoeft: hopen dat je geen pech krijgt met je Porsche...

Op zich heeft de ANWB het verder wel prima opgelost, hóór! Duurt alleen allemaal ontzettend lang voor je uiteindelijk thuis bent...

19 jul 2006 19:14
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht 
Nou Lydia,

als je nog een keer Apeldoorn wilt overdoen, kom je gewoon gezellig een bakje doen.

Heb nog wel een leuke rit liggen voor een kleine mini-meeting en daarna kun je met een gerust hart naar huis (zonder problemen, alleen kan ik je dat niet beloven)

19 jul 2006 19:17
Profiel
Bericht 
Heb op zich gewoon een heerlijke dag gehad, hóór! Ik heb waanzinnig genoten. Een dagje samen met allemaal Porschefielen. Lekkere rit over dijkjes (als de weg vrij was, lekker ideale lijntjes rijden) en sommige stukken gewoon lekker even op het gas. We blijven kleine jongens dan, hè? :wink:

Wat ik al zei, leer zolangzaam wat mensen kennen en dan voel je je niet meer zo opgelaten en alleen. Nee, heb het echt naar mijn zin gehad en daar doet zo'n pechgevalletje niets aan af. Maar mocht ik eens in de buurt zijn en je schenkt ook thee... :D

19 jul 2006 19:38
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Lydia schreef:
Nou, daar hadden wij ook al gedacht en naar gekeken. Maar: forget it. Dan gaat m'n hele voorspoiler er aan.

Doorgaans is er meer ruimte aan de voorkant bij deze manier van "takelen" :idea: .... had niet in overweging genomen dat je dikke lippen hebt :oops:

Afbeelding

.... de betere methode 8)

19 jul 2006 19:46
Profiel WWW Facebook 
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
Blij dat de problemen zijn opgelost !

Lydia schreef:
We reden door een bocht en ik gaf gas en toen hield hij in en begon te stotteren. Ik dacht nog: " lekker ding, je zit in de verkeerde versnelling de bocht te nemen. " Maar bij het gasgeven deed hij het weer! Op een gegeven moment moesten we stilstaan lang de weg om tegenliggers te laten passeren en toen merkte ik al: dit is niet goed. Hij sloeg af en kreeg hem niet meer aan.
Desalniettemin heb ik echt een topdag gehad!

Wil je wel de volgende keer in de vrouwelijke vorm praten over je 911 :!:

zo mooi zo'n elfje, zoiets kan alleen maar vrouwelijk zijn :cheers:

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

19 jul 2006 22:19
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
outletvalve schreef:

:?

Lydia, die eerder nog schreef:
Nee, de oorzaak is niet gevonden. En NEE, daar ben ik ook niet gerust op!

20 jul 2006 9:38
Profiel WWW
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
je hebt gelijk!

ik werd een beetje op het verkeerde been gezet door deze woorden :
Lydia schreef:
Om 21.30 uur smst Ronald dat hij nog een rondje ring-Alkmaar heeft gereden en dat "hij rijdt als een nieuwe!"

Vanavond ben ik er mee naar huis gereden, heb hem nog eens flink op z'n donder gegeven, maar hij blijft prima rijden. Mazzel dus. Geen mechanische storing. Maar ben er niet gerust op omdat ik niet weet wat dit heeft veroorzaakt.

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

20 jul 2006 9:54
Profiel
PorscheForum Rakker
964C4/ (Alfa Romeo)
Arnhem
Bericht 
Een klein beetje off topic. Maar hoe reset je je alarm? Moet je dan twintig keer op gas gaan staan en 20 keer remmen ofzo?

20 jul 2006 12:05
Profiel WWW
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
jl964 schreef:
Een klein beetje off topic. Maar hoe reset je je alarm? Moet je dan twintig keer op gas gaan staan en 20 keer remmen ofzo?

Das zeker niet off topic.

Is een truuk voor, en is afhankelijk van type alarm..........

ff op Jurgen wachten

20 jul 2006 12:33
Profiel
Westervoort
Bericht 
:wink: Resetten is wss een groot woord hoor...maar de auto deed niets meer en reageerde nergens meer op ; heb toen eenvoudig het alarm erop gezet, en er weer afgehaald 8) ...waarna de auto probleemloos weer startte...that's all.

Heb eenzelfde geintje meegemaakt met mijn vorige, waarbij een monteur mij dit vertelde...zoek er dus niet teveel achter...had gewoon geluk!

20 jul 2006 14:53
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Even een hersenspinsel van mij :idea: ;

Is het probleem van Lydia dan niet de startonderbreker? Als dat relais slecht contact maakt heb je geen vonk meer en valt alles stil :?:

Zou kunnen verklaren waarom het soms wel en soms niet optreed.

20 jul 2006 15:07
Profiel WWW
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Verklaart alleen niet alle foutcodes die blijkbaar ook werden geschreven...

20 jul 2006 15:13
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Harley schreef:
Verklaart alleen niet alle foutcodes die blijkbaar ook werden geschreven...

Dat is waar maar je weet soms niet wat er allemaal gebeurd als er een relais staat te 'klapperen'. Kan veel triggers op andere electronica geven.
Heb met mijn BMW eens een klein relais probleempje gehad met het relais van de airco fan. Toch stonden er foutcodes van allerlei andere systemen in de log. Relais vervangen en nergens meer fouten op gehad.

20 jul 2006 15:17
Profiel WWW
Bericht 
outletvalve schreef:

Lydia schreef:
We reden door een bocht en ik gaf gas en toen hield hij in en begon te stotteren. Ik dacht nog: " lekker ding, je zit in de verkeerde versnelling de bocht te nemen. " Maar bij het gasgeven deed hij het weer! Op een gegeven moment moesten we stilstaan lang de weg om tegenliggers te laten passeren en toen merkte ik al: dit is niet goed. Hij sloeg af en kreeg hem niet meer aan.
Desalniettemin heb ik echt een topdag gehad!

Wil je wel de volgende keer in de vrouwelijke vorm praten over je 911 :!:

zo mooi zo'n elfje, zoiets kan alleen maar vrouwelijk zijn :cheers:

Je hebt helemaal gelijk. Zeker een 4S heeft hele vrouwelijke vormen. :D

Dat met dat relais... dat is en goede suggestie. Heb het ook al eens met het DME relais gehad voor de benzinepomp. Geen benzine is gelijk aan een niet draiende motor, snap ik zelfs :P . Ronald heeft toen voor mij een stekkertje gemaakt (over service gesproken) die ik altijd in mijn auto heb. Maar heb dat niet voor ieder relais natuurlijk. Stomme vraag, maar wat heeft de startonderbreker dan ook nog onder het rijden met de motor te maken?? Want hij, eh, sorry, ZIJ viel uit onder het rijden. En hoe kan hij door de startonderbreker op 5 cilinders gaan lopen. Dat heeft er dan toch niets meer mee te maken? Of klets ik nu als een vrouw? :wink:

Laatst bijgewerkt door Lydia op 20 jul 2006 19:06, in totaal 1 keer bewerkt.

20 jul 2006 19:03
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Lydia, de startmotor grijpt enkel in bij het starten, dan neemt de starter aan op de starterkrans(vliegwiel), deze draait dan de motor rond tot deze zelf kan draaien, waarna je dus de sleutel terug los laat en de auto in gang is :wink:

20 jul 2006 19:06
Profiel
Bericht 
Ja, dat begrijp ik, waarvoor een startmotor is, maar zij hebben het over de startonderbreker...

20 jul 2006 19:07
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Sorry, verkeerd gelezen :oops:

20 jul 2006 19:09
Profiel
Bericht 
No harm done. Toch bedankt voor de uitleg... :wink:

20 jul 2006 19:42
PorscheForum Rakker
Bericht 
Lydia schreef:
Paul van Engelen schreef:

Nee, de oorzaak is niet gevonden. En NEE, daar ben ik ook niet gerust op! Toch ben ik wel blij dat het niet iets mechanisch is geweest. Aandrijfstang, kleppen of cilinders... Brrr, das nog erger. En kostbaarder!!! Omdat er allerlei storingen uitgelezen werden (zelfs van de airbag) stel ik mezelf maar een beetje gerust dat het door de warmte kwam. Ja, ik weet het: onzin dus. Heb ook wel vaker gehoord dat het wel eens met het alarm samen hangt...

Klopt inderdaad...
Mijn 4S had bij heel warm weer ook af en toe kuren. Dat als ik een eind gereden heb en de auto op het alarm zette, dat de linker knipperlichten AAN bleven :roll: Om te voorkomen dat die dan de accu leegtrekt moest ik dan de zekering eruit halen totdat de auto "afgekoeld" was en alles wel netjes werkte. Heb een relais wat daar mee te maken heeft al een keer laten vervangen maar had het probleem nog.

Overigens mijn turbo heeft het niet, gisteren had ik onderweg temperaturen tot 37 (!!!) graden maar toen ie op het alarm moest werkte alles netjes. AC die goed werkt is dan ook wel fijn... Hoewel in de stad als deze praktisch geen koeling krijgt, deze ook praktisch niet meer werkt :roll: Maar dat is weer een ander onderwerp....

20 jul 2006 20:03
Profiel
Bericht 
Nou, nu ik er over nadenk...toen met de benzinepomp, toen stonden we in de hete zon in de file... Zou het dan toch extreme warmte kunnen zijn? :idea:

20 jul 2006 20:30
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Lydia schreef:
Nou, nu ik er over nadenk...toen met de benzinepomp, toen stonden we in de hete zon in de file... Zou het dan toch extreme warmte kunnen zijn? :idea:

wie weet...en aangezien jij onder je benzinetank nog een differentieeltje hebt zitten dat door het rijden er natuurlijk niet koeler op wordt, zou je best wel es kunnen te maken gehad hebben met zéér warme benzine => vapor lock verschijnselen...dat kan wel het draaien op 5 poten verklaren :wink:

20 jul 2006 21:14
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
MichM3 schreef:
wie weet...en aangezien jij onder je benzinetank nog een differentieeltje hebt zitten dat door het rijden er natuurlijk niet koeler op wordt, zou je best wel es kunnen te maken gehad hebben met zéér warme benzine => vapor lock verschijnselen...dat kan wel het draaien op 5 poten verklaren :wink:

Is inderdaad nog niet eens zo'n gekke verklaring. Het was zowieso bijzonder heet en zeker als de auto dan even stil staat kan de temperatuur hard oplopen.

@Lydia. Als het inderdaad iets met het startonderbreker relais te maken heeft dan kan de auto uiteraard niet op 5 pitten gaan lopen. Dan valt de ontsteking in zijn geheel weg.

Kortom het blijft mysterieus. Houd ons op de hoogte Lydia. :wink:

20 jul 2006 22:19
Profiel WWW
Bericht 
Jazeker, doe ik. Ik hoop alleen dat ik binnenkort niet wéér een topic hoef te starten betreft mij auto... :D :wink:

Maar bedankt voor alle goede raad en belangstelling!

20 jul 2006 22:36
Antwoord op onderwerp   [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende