Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 05 apr 2025 18:08

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Prijslijst 928 GTS 1995 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Haaglanden
Bericht Prijslijst 928 GTS 1995
Wie kan mij helpen aan een prijslijst (consumentenprijs/accessoires) van een 928 GTS uit 1995?

Iemand een idee hoeveel BPM bij benadering door de NL-staat voor een dergelijk import-automobiel geheven wordt?

Als ik me goed herinner is het het verstandigst een dergelijke aankoop bij een bedrijf te doen i.v.m. BTW verrekening, of maakt dat niet uit?

Ben dankbaar voor adviezen, e.d.

20 jul 2006 20:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo S Hybrid & Boxster S (987)
Rotterdam
Bericht 
Richtprijs zonder extra's: € 128.465,-

Richtprijs BPM afdracht: € 3.457,-

Aanschaf gewoon zelf doen!
Geen BTW voordeel/verrekening!

At your service! :salut:

20 jul 2006 21:04
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Importeren is goed zelf te doen hoor. Zeker als de auto uit Europa komt. Er is genoeg over te vinden op het internet maar het komt er op neer dat je de auto koopt, verzekerd en dan naar een van de RDW keuringsstations rijdt. Keuren hoeft sinds 1 januari 2006 niet meer voor EU autos. Na afdracht van verschuldigde BPM krijgje het kenteken op naam en kun je zo de weg op.

In Europa hoef je nog maar één maal BTW te betalen en dat is meestal he goedkoopst en makkelijkst om dat in het land van aankoop te doen. Daarnaast kan het vaak voordeliger zijn want Duitsland kent bv een lager BTW tarief. Als je dan eerst de moeite zou doen om de BTW daar terug te vragen en hier opnieuw te betalen ben je naast heel veel tijd ook nog eens veel meer geld kwijt.

Nieuwe procedure EU-import

20 jul 2006 21:57
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
mhoeneveld schreef:

In Europa hoef je nog maar één maal BTW te betalen en dat is meestal he goedkoopst en makkelijkst om dat in het land van aankoop te doen. Daarnaast kan het vaak voordeliger zijn want Duitsland kent bv een lager BTW tarief. Als je dan eerst de moeite zou doen om de BTW daar terug te vragen en hier opnieuw te betalen ben je naast heel veel tijd ook nog eens veel meer geld kwijt.

Het staat hier alsof er keuzevrijheid is in welk land je de BTW kan laten afdragen. Die is er niet. Als het een margeauto is kan het voordelig zijn om ook als ondernemer de auto als margeauto te kopen (met name als de afschrijving laag is). Zo niet zal de auto met berekening van BTW worden geleverd. De praktijk is natuurlijk (tenzij het een vrijgestelde ondernemer betreft) dat de BTW niet drukt op de prijs. Alleen bij verkoop zal er weer BTW op de auto gaan drukken. En bij een verkoop in NL is dat gewoon NL BTW, tegen 16%.

21 jul 2006 9:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Haaglanden
Bericht 
@All:
Bedankt voor de tips en toelichtingen.
Zo op het eerste oog lijkt het allemaal redelijk goed en simpel te doen, mede dankzij de vereenvoudigde procedure van de RDW.

Is er ergens een prijslijst van de Porsche 928 GTS opties te verkrijgen?

Een automatische transmissie, volledig lederen bekleding, ECC, schuifdak, etc. maken al snel een substantieel deel uit van de totaalprijs die destijds berekend werd, en als basis zal dienen voor de BPM.

Devils son:
Citaat:
En bij een verkoop in NL is dat gewoon NL BTW, tegen 16%.

19%. :wink:

21 jul 2006 9:58
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Rick schreef:
@Devils son:
Citaat:

Hij bedoelde de BTW in Duitsland tegen de BTW in Nederland... En de BTW is Duitsland is.... *bingo* :cheesy:

21 jul 2006 10:04
Profiel Facebook 
Cayenne Turbo S Hybrid & Boxster S (987)
Rotterdam
Bericht 
Rick schreef:
Een automatische transmissie, volledig lederen bekleding, ECC, schuifdak, etc. maken al snel een substantieel deel uit van de totaalprijs die destijds berekend werd, en als basis zal dienen voor de BPM.

Automaat zat al in de prijs verwerkt, en dat leer, ecc, schuifdak etc maken echt geen substantieel deel uit van de totaalprijs!
Laat het € 10.000,- zijn.
Dat is nog geen 8% van het totaal!
Op het BPM bedrag merk je dit dan ook haast niet (zeker niet gezien het bouwjaar)!

21 jul 2006 19:57
Profiel WWW
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
Rick schreef:

Is er ergens een prijslijst van de Porsche 928 GTS opties te verkrijgen?

als het je kan helpen, ik kan je tegen volgende dinsdag dit opzoeken voor Belgische prijzen, ik heb nog wel ergens een prijslijst liggen uit die tijd.
Indien interesse stuur me PBtje

22 jul 2006 14:50
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 Coupe 91 zwart BMW 528i 97 Soewart EX 964 C4 Cabrio 91 Nachtblauw
Utrecht
Bericht 
paSCal schreef:
Rick schreef:
@Devils son:
Citaat:

Hij bedoelde de BTW in Duitsland tegen de BTW in Nederland... En de BTW is Duitsland is.... *bingo* :cheesy:

FYI: Per 1-1-2007 is de Duitse BTW ook 19%

22 jul 2006 15:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Haaglanden
Bericht 
2.2VTEC schreef:
Citaat:
als het je kan helpen, ik kan je tegen volgende dinsdag dit opzoeken voor Belgische prijzen, ik heb nog wel ergens een prijslijst liggen uit die tijd.

Ja, dat zou ontzettend leuk zijn, alvast bedankt. Ik neem aan dat de prijzen tussen B en NL voor de opties niet zo ver uit elkaar lagen, om een indicatie te krijgen.

23 jul 2006 16:04
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Volgens mij waren de 94'ers en helemaal de 95'ers standaard al met ongelooflijk veel opties uitgerust. Dit in een poging er toch wat meer te kunnen slijten (alsof dat zou helpen). In totaal zijn er trouwens van de GTS 1660 exemplaren gebouwd, waarvan de meesten in Japan en US verkocht zijn. In Japan is zelfs een aparte 928 GTS club!!
De 95'er GTS heeft als bijzonderheid t.o.v. de andere GTS-jaren dat er een iets agresiever schakelprogramma aanwezig is en je hebt geen last van het Reifen Druck Kontrollsysteem. Daardoor kun je zonder aanpassingen in de elektronika, om het RDK te omzeilen, 18 inch velgen plaatsen.
O jee, dat was de vraag helemaal niet. Nee, ik heb geen prijzen van opties.
Waarvoor heb je die nodig eigenlijk? :? :wink:

23 jul 2006 22:01
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]