Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 11:25



Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
924: Dampbellen in het brandstofsysteem 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Stadskanaal
Bericht 924: Dampbellen in het brandstofsysteem
In mijn 924 zit de k-jetronic systeem.
Dit systeem bezorgt mij nog steeds het probleem van moeilijk aanslaan bij warme motor.
Ik heb al heel wat gelezen op deze forum over dit probleem, en er zaten ook veel tips bij, maar geen oplossingen wat er aan te doen.

Het volgende heb ik al gedaan:
- Verstuiverbeeld gecontroleerd (alle 4 goed) en geen lekkende verstuiver erbij.
- Verstuivers gereinigd.
- Luchtschuif gecontroleerd (ook goed)
- Brandstoffilter vervangen.
- Luchtklep (bij de luchtfilter) gecontroleerd en opnieuw afgesteld.

Alleen de restdruk heb ik nog niet gecontroleerd en ik weet dat hier misschien het probleem ligt, maar ik wil eerst even weten WIE de restdruk vasthoud en WAAR die zit.

En hoe kan het dat als de motor koud is en je draait de sleutel om dat de motor gelijk aanslaat?
Dan zal ik denken dat er toch voldoende restdruk aanwezig moet zijn?

Misschien dat Rentech een oplossing heeft of anders wel een goed antwoord.

Groetjes,
Bert
_________________________________________
Mijn hobby is de 924, My dream 911


22 jul 2006 23:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
"Porsche's zijn om op te vreten..."
Bericht 
Ik heb wel eens gehoord dat je de flexibele brandstofleidingen (die dus ook uitzetten en krimpen) moet vervangen door vaste brandstofleidingen (eigenlijk dus pijpjes..), ik weet niet of dit klopt en mogelijk is....... :? :? :?
_________________________________________
Porsche's zijn om op te vreten....


22 jul 2006 23:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Gisteren heeft mijn auto hele dag in de bakkende zon (zonder schaduw) op open veld gestaan. Ik heb met koude start zeker goed 10 sec moeten door starten voordat ie op 3 poten aansloeg.

Die plastic pijpjes zijn gewoon zooi. Ik ga mijnde ook via een maat vna mijn laten vervangen door compleet stalen leidingen. En dan extra geisoleerd met Alu tape + rubberen ommanteling voor de looks. Kijken of dat verschil geeft.


22 jul 2006 23:56
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Omgeving Leuven
Bericht 
Laat me iets weten Aard :wink:
_________________________________________
R, S, ST, RS, RSR


22 jul 2006 23:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Is allemaal wel leuk, maar met metalen leidingen heb ik het probleem nog steeds. Vaporlock lijkt te ontstaan door dalende druk in het systeem.

Ik ben er nog niet uit, maar isoleren van de leidingen heeft nog niks opgeleverd.
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


23 jul 2006 1:20
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Omgeving Leuven
Bericht 
ik dacht dat het probleem was opgelost vanaf 81? :roll:
_________________________________________
R, S, ST, RS, RSR


23 jul 2006 1:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Stadskanaal
Bericht 
Ik wil heel graag een oplossing horen.
_________________________________________
Mijn hobby is de 924, My dream 911


23 jul 2006 15:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Haaglanden
Bericht 
Heb je de thermo-schakelaar al op goede werking gecontroleerd, die de vacuumpomp, EGR-klep en decelaratieklep aanstuurt?


23 jul 2006 15:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
thijzer schreef:
Is allemaal wel leuk, maar met metalen leidingen heb ik het probleem nog steeds. Vaporlock lijkt te ontstaan door dalende druk in het systeem.

Ik ben er nog niet uit, maar isoleren van de leidingen heeft nog niks opgeleverd.


Vaporlock ontstaat wanneer (vooral bij hogere temperaturen) een onderdruk in de leidingen krijgt. Door de lagere druk gaat de benzine spontaan tot gasvorming over. Metalen of kunstof leidingen helpen hier weining tegen evenals het isoleren van leidingen maar ten dele helpt.

De brandstofpomp beinvloed de druk in de leidingen wel en dus is dat eerder een factor om eens naar te kijken. Wanneer de brandstof vanuit de tank wordt gepompt houd de brandstofpomp meestal wel voldoende druk op de leiding om vaporlock te voorkomen.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


23 jul 2006 16:38
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Stadskanaal
Bericht 
Rick schreef:
Heb je de thermo-schakelaar al op goede werking gecontroleerd, die de vacuumpomp, EGR-klep en decelaratieklep aanstuurt?




De thermo-switch werkt naar behoren en de rest zit niet op een 924.
_________________________________________
Mijn hobby is de 924, My dream 911


23 jul 2006 16:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Stadskanaal
Bericht 
mhoeneveld schreef:
thijzer schreef:
Is allemaal wel leuk, maar met metalen leidingen heb ik het probleem nog steeds. Vaporlock lijkt te ontstaan door dalende druk in het systeem.

Ik ben er nog niet uit, maar isoleren van de leidingen heeft nog niks opgeleverd.


Vaporlock ontstaat wanneer (vooral bij hogere temperaturen) een onderdruk in de leidingen krijgt. Door de lagere druk gaat de benzine spontaan tot gasvorming over. Metalen of kunstof leidingen helpen hier weining tegen evenals het isoleren van leidingen maar ten dele helpt.

De brandstofpomp beinvloed de druk in de leidingen wel en dus is dat eerder een factor om eens naar te kijken. Wanneer de brandstof vanuit de tank wordt gepompt houd de brandstofpomp meestal wel voldoende druk op de leiding om vaporlock te voorkomen.



De brandstofpomp bij een 924 werkt pas als de startmotor draait.
Dus de restdruk wordt door de pomp behouden?, maar waarom kun je wel gewoon starten als de motor koud is?
_________________________________________
Mijn hobby is de 924, My dream 911


23 jul 2006 16:55
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
Even inbreken:

De restdruk in je brandstofleidingen worden behouden door het restdrukventiel welke doorgaans bij Porsches rechtstreeks op de brandstofpomp geschroefd zit.

Als je denkt "wat is die banjo-aansluiting bij de brandstofpomp overdreven lang"... dat is is dus je restdrukventiel...

Een accumulator helpt slecht gedeeltelijk om restdruk te behouden, de accumulator is een "drukvervlakker" of te wel: zorgt er voor dat de druk gelijkmatig blijft onder alle omstandigheden..

(nou, discussieren maar weer...)

Succes,

Dick


23 jul 2006 17:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Elven schreef:
K-Jet is een eenvoudig inspuit-systeem.
Restdruk wordt gehouden door de drukaccumulator (veerbelast membraan) icm met een kogelklep op de brandstofpomp.

Check deze (middels een restdrukmeting) en laat de openingsdruk van je injectoren meten.

Succes.


Er is toch een upgrade die toendertijd werdt vervangen door een groter model op de 924 naar 40cc toe? of 2x20 cc om de warme start op te lossen?


23 jul 2006 19:19
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Stadskanaal
Bericht 
Elven schreef:
K-Jet is een eenvoudig inspuit-systeem.
Restdruk wordt gehouden door de drukaccumulator (veerbelast membraan) icm met een kogelklep op de brandstofpomp.

Check deze (middels een restdrukmeting) en laat de openingsdruk van je injectoren meten.

Succes.



Oke, Elven, je zou wel eens gelijk kunnen hebben maar waar zit deze drukaccumulator :?:
_________________________________________
Mijn hobby is de 924, My dream 911


23 jul 2006 19:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Die zit achter bij je benzine tank, beetje tegen de versnellingsbak aan. Hij heeft een eigen steuntje. Als je onder de auto staat en je hebt je gezicht naar de achterkant (dus je rug naar de motorzijde) zit ie ongeveer op 1 uur, zit iets schuin ten opzicht van de brandstof pomp.


23 jul 2006 19:35
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Stadskanaal
Bericht 
Bij mij zie ik twee bolletjes tegen de onderkant van de bodem (tegen de tank aan) zijn dit ze :?:

Bij de opvoerpomp (brandstofpomp) zit ook een zwart iets tussen de leidingen gemonteerd, wat is dit.
_________________________________________
Mijn hobby is de 924, My dream 911


23 jul 2006 19:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Stadskanaal
Bericht 
2 The accumulator has several roles. It damps down the fuel surge from the pump, cuts down pump resonance, help to maintain sys- tem pressure thereby avoiding vapor lock and assisting hot starting and eases back pressure on the pump when the engine stops.

Deze regel heb ik gevonden in de Haynes Manuals.
Ook staat daarin dat je de twee accumulatoren van 20cc moet vervangen in 1 van 40cc.

Ik hoop dat DIT de oplossing is van het probleem.

Ik ga via de P dealer een 40 cc accumulator bestellen en ook maar gelijk een nieuwe opvoerpomp (brandstofpomp).
Als het geholpen heeft meld ik dat hier wel weer.

Bert
_________________________________________
Mijn hobby is de 924, My dream 911


23 jul 2006 22:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Een nieuwe Bosch brandstof pomp kost geloof ik iets van tegen de 250 euro.


23 jul 2006 22:25
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Klinkt aannemelijk en als de oplossing voor het probleem.
Ben benieuwd of het voor jou ook de oplossing gaat bieden.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


23 jul 2006 22:34
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Stadskanaal
Bericht 
Meneer aard schreef:
Een nieuwe Bosch brandstof pomp kost geloof ik iets van tegen de 250 euro.



Eerst maar even testen dan :lol: 30 sec = 750ml
_________________________________________
Mijn hobby is de 924, My dream 911


23 jul 2006 22:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Stadskanaal
Bericht 
mhoeneveld schreef:
Klinkt aannemelijk en als de oplossing voor het probleem.
Ben benieuwd of het voor jou ook de oplossing gaat bieden.




Dat hoop ik ook, dat er eindelijk een oplossing is voor dit probleem en dat iemand anders er ook zijn voordeel mee doet :wink:
_________________________________________
Mijn hobby is de 924, My dream 911


23 jul 2006 22:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
BW schreef:
Meneer aard schreef:
Een nieuwe Bosch brandstof pomp kost geloof ik iets van tegen de 250 euro.



Eerst maar even testen dan :lol: 30 sec = 750ml

Die van mijn zat binnen 15 seconden al op de 500 ml :P Volgens het haynes manual moet ie binnen 30 seconden rond de 500 ml kunnen ophoesten. Dus ik vrolijk bakje gemaakt van een door gezaagde pet fles (lekker makkelijk en klein :P ) en afgemeten van een halve liter, alles ging erover heen :P


23 jul 2006 22:47
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Omgeving Leuven
Bericht 
Bert, kijk of er een terugslagklep zit gemonteerd aan de drukzijde van de benzinepomp, ik heb hierover ook eens iets gelezen.

Over die accumulators heb ik ook het e.e.a gehoord dat je die 2 van 20 door één van 40 moest vervangen.

Ik houd je wel op de hoogte Bert :wink: Zie ook PB
_________________________________________
R, S, ST, RS, RSR


23 jul 2006 22:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Stadskanaal
Bericht 
Meneer aard schreef:
BW schreef:
Meneer aard schreef:
Een nieuwe Bosch brandstof pomp kost geloof ik iets van tegen de 250 euro.



Eerst maar even testen dan :lol: 30 sec = 750ml

Die van mijn zat binnen 15 seconden al op de 500 ml :P Volgens het haynes manual moet ie binnen 30 seconden rond de 500 ml kunnen ophoesten. Dus ik vrolijk bakje gemaakt van een door gezaagde pet fles (lekker makkelijk en klein :P ) en afgemeten van een halve liter, alles ging erover heen :P



Oke Aard; ik zal er rekening mee houden dat ik er een grote bak (20 liter haha) er onder zet om te voorkomen dat et er niet overheen gaat.
_________________________________________
Mijn hobby is de 924, My dream 911


23 jul 2006 22:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Stadskanaal
Bericht 
924 schreef:
Bert, kijk of er een terugslagklep zit gemonteerd aan de drukzijde van de benzinepomp, ik heb hierover ook eens iets gelezen.

Over die accumulators heb ik ook het e.e.a gehoord dat je die 2 van 20 door één van 40 moest vervangen.

Ik houd je wel op de hoogte Bert :wink: Zie ook PB


Is dat het zwarte geval wat tussen de leiding is gemonteerd waar ik het al over gevraagd had wat het was??????
_________________________________________
Mijn hobby is de 924, My dream 911


23 jul 2006 22:57
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.