Auteur |
Bericht |
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
 944 S2: Verlagen eigen gewicht pt. 1
Ik heb nu mijn 944S2 sinds februari en het er tot dus ver nog elke kilometer van genoten. Heerlijke kilomters met een motor die gemakkelijk zijn vermogen vrij geeft.
En dat makkelijke gaat langzaam over in saaier.
Achter in mijn hoofd blijf ik houden, had ik nou maar doorgezocht
naar een turbo. Nog aan gedacht om daar nu alsnog mee te beginnen.
Maar gekozen voor een andere optie en dat is deze S2 sneller maken.
De goedkoopste manier hiervoor is kilo's eruit halen.
Dus gisteren alle moed bij elkaar geraapt, de föhn van mijn vriendin erbij gepakt en aan de gang gegaan. En zie hier het resultaat.
Voor:
Na:
Ik heb er nog niet mee kunnen rijden, maar ik verwacht een aanzienlijke winst omdat de 'drag' nu vele malen minder zal zijn. Morgen maar eens proberen richting Berlijn of ik de 261 nu wel haal
En zeg nou zelf, ziet er toch een stuk strakker uit zo.
Blijd dit draadje volgen en je zult in deel twee zien hoe vakkundig ik de sigaretten aansteker verwijder en mijn zoektocht naar minder kilo's
Leve de  tijd 
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
23 jul 2006 13:56 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
He, ik heb ook die tuning-tip aangenomen van de andere kentekenplaathouder... Zowel mijn 911, 944 als mijn Leon rijden er inderdaad een stuk sneller door
Overigens, nog wel een tuning-tip om gewicht te besparen: neem kentekenplaten met gestansde (?) letters, ipv. opgelegde letters. Opgelegde letters is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel mooier, maar scheelt je toch weer aanzienlijk in gewicht
(serieuze kanttekening, hangt de wagen op de bovenste foto nou scheef, of lijkt dat maar zo?)
|
23 jul 2006 14:15 |
|
 |
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Dat lijkt zo omdat de voorwielen in een goot staan
en ik denk dat de schaduw van de band het ook geen goed doet
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
23 jul 2006 14:29 |
|
 |
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Zonde van die sticker 
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
23 jul 2006 14:45 |
|
 |
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Dit geldt in principe voor de 924, maar veel zal van toepassing zijn op de 944
 |  |  |  | Citaat: Front stock seats weight 35-40 lbs race seats weigh 10-20 lbs each. My notes on the carpet are lost. I'm going by memory on that one.} The rear seat and back 40-50lbs {the bottom part of the back seat weighs a little less, it's the top that most heavy}.
Fiberglass body panels. Total saved weight unknown. But it is a big minus on the weight. {The savings in the hood is about 25-30 lbs alone. Use 4 hood pins and get rid of the hinges.} And depending on what style of body, the fenders are about 4-41/2 lbs. The stock fenders are around 25 lbs each. An added bonus is larger/wider tires are possible with some aftermarket fenders/flairs.
Go on a diet lose 50 lbs.
Cutting down bumper shocks or making new brackets out of aluminum saves 20 lbs {Euros only I think} Converting the rear hatch glass to Lexan saves 40-50 lbs.
The charcoal canister for the fuel vapors can be lost and it weighs 6-7 lbs.
Remove AC and all buttons/switches/handles you don't need saves 75-80 lbs.
Don't re-attach your rear wiper when putting in your lexan rear window.
Remove your stereo and speakers and any extra wires that aren't attacked to anything.
Only have a 1/2 tank of gas at any one time.
Leave out the passenge seat all together.
Get rid of your hood insulation.
Clean all of the road dirt and grime from your engine/suspension and from under the car.
Get drilled rotors {there are a few brake savings but I'm not sure about them yet}.
You can remove your whole dash and replace it with some {thin} sheetmetal and mount your gauges in it. I haven't done this {I think it's over the top}. Not sure how much weight is saved but I think it's a lot.
Remove your door panels.
There is metal in your rear hatch, you can cut it out and replace it with sheetmetal, it will also make it easier to access your gas tank when your gas gauge acts up.
On stock rocker panels you can shave off the lip that is on them.
Strip off the undercoating of the car and respray with a lightweight, waterproofing agent.
Remove the antenna and power antenna mechanism if you have one.
Lose your electric mirrors and any "wing" you have on the back of your car. The wing will keep you from accelerating at maximum.
Change your pop up headlighs to "fixed" headlights.
Aluminum driveshaft, maybe?
Don't forget about your wheels. Smaller wheels weigh less and I think forged wheels weight a great deal more than cast wheels.
I think a stock 944 can bolt almost right in and it would be a hp boost of 1 or 2 { a 2 hp gain isequal to saving a lot of weight}. Or just get a 2.5 inch exhaust, it's the perfect size for a 924.
Get rid of your cat conveter if you can along with your muffler, if you want to.
Gut roof panel.
remove the windshield washer bottle.
Lexan side glass without rubber.
remove every other screw holding the fenders on.
no emblems.
remove tailight inside covers.
remove the wire and inside rear light.
cut out spare wheel well, fill with flat light aluminum.
An aluminum rad from an early 944, plastic gas tank from a 944 etc. The list of possibilities is endless.
|  |  |  |  |
|
23 jul 2006 22:11 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Gewicht reduceren is idd voelbaar als er veel gewicht wordt uitgehaald.
Zo heb ik mijn Corsa op 720kg gebracht. Alles wat teveel was eruit.
Interieur, matten en zelfs de bitummatten doen zeer veel.
Verder alle afdekkappen , muziek , kabels die niet nodig zijn etc.
En de dingen die je toch nodig hebt vervangen door lichter materiaal (licht gewicht zetels, plexi ramen , carbon panelen etc
Succes
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
24 jul 2006 13:28 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Mensen, jullie begrepen toch wel dat Denis een grapje maakte he?
|
24 jul 2006 13:30 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Een sigarettenaansteker weghalen vind ik géén grapje meer. 
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
24 jul 2006 13:34 |
|
 |
924
Omgeving Leuven
|
Heb je die corsa nog eigenlijk?
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
24 jul 2006 14:11 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ja , maar ik heb hemin onderdelen te koop staan .
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
24 jul 2006 14:23 |
|
 |
sunnyden1973
944 S2-89+opties (&vader heeft sinds '85 'n nette 944)Hellevoetsluis
|
Roken in je Porsche?
Sigaretten thuislaten scheelt ook een boel gewicht lijkt mij......!
_________________________________________ 944-S2 89 Veel opties,liefhebbers exemplaar. Seat ibiza-Cupra 1e eig.98-airco,verlaagd,rode gordels en nog veel meer aanpassingen zelf gedaan..
|
24 jul 2006 14:23 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
ja, ten nadele: sinds ik gestopt ben neem ik 10kg meer mee dan eerst.... 
|
24 jul 2006 14:32 |
|
 |
sunnyden1973
944 S2-89+opties (&vader heeft sinds '85 'n nette 944)Hellevoetsluis
|
Hahaha...oke,slecht voorbeeld voor mensen die snoepen als vervanging houden voor roken
Tip: wel schone longen dus ...meer je Porsche wassen ivm gratis nuttige gewichtsbeperking 
_________________________________________ 944-S2 89 Veel opties,liefhebbers exemplaar. Seat ibiza-Cupra 1e eig.98-airco,verlaagd,rode gordels en nog veel meer aanpassingen zelf gedaan..
|
24 jul 2006 14:36 |
|
|