Auteur |
Bericht |
HJDB3.2
Amersfoort. 996.
|
Klopt dit echt...?
Op deze site http://www.miniusa.com/crm/700_ft_slalom.jsp zie je hoe een Mini Cooper S o.a. een Lambo Murcielago, Dodge Viper en een Porsche GT3 verslaat op de slalom. Eenvoudig testje maar neem aan dat ze het wel op de "grote" weg uitgeprobeerd hebben.
_________________________________________ 7e plaats jubileumrit 2006 en 2e plaats in 2013!!! Porscheverleden: 924 / 944 S2 cab. / 3.2 uit '87 / 964 / 968 / 911SC
|
24 jul 2006 16:34 |
|
|
Henk965
Maserati QP 4.7S0591
|
Het is in ieder geval een leuk reclamefilmpje. En het zou best wel in het echt uitgeprobeerd kunnen zijn.
Maar ja, gelukkig hoeven we niet slalommend van A naar B
_________________________________________ Another one bites the dust !
|
24 jul 2006 17:26 |
|
|
horn
PF #57
|
Heb zelf een cooper s works - nodig me maar een keer uit in lelystad voor de slalom. kunnen we het in het echt bekijken...
ben ook wel benieuwd hoe hij het houdt... (wel iets minder stijf ivm cabrio), maar ja - als een dichte een 911 GT3 aankan...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 jul 2006 20:25 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
En weten dat de oude mini in een slalom of bochtig parcours de nieuwe mini verslaat (bron Top Gear)
Dwz dat de oude mini deze wagens zeker het bekijken geeft
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
24 jul 2006 20:42 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
pfff, zwak vergelijk, een Murcielago wordt er (op schaal 1:1) en met een race-profi aan het stuur HIER al "afgereden" door een Japanse 4-cylinder familiewagen met een self-declared old fatman aan het stuur
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
24 jul 2006 21:14 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Op zich wel vreemd als het klopt. Je zou verwachten dat een auto met een kortere wielbasis het in een slalom wint van een auto met grotere wielbasis. De mini heeft echter een wielbasis die 11 cm langer is dan een 911 GT3
Zou het wel eens in het echt willen zien
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
24 jul 2006 22:51 |
|
|
horn
PF #57
|
Effe wachten op een uitnodiging van de jehova's dan maar
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 jul 2006 22:53 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Begin oktober is het alweer zover!
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
24 jul 2006 22:55 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 jul 2006 23:08 |
|
|
Henk
PF # 136
|
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
24 jul 2006 23:15 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Normaal zijn de Jehova's er toch als de kippen bij...
|
24 jul 2006 23:22 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Misschien echt bang dat alle tijden eraan gaan door een mini....
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
24 jul 2006 23:23 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Lust slalommende mini's rauw .
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
24 jul 2006 23:45 |
|
|
Jort
Groningen
|
Klopt, daar dacht ik ook net aan. Met een kortere wielbasis ben je bij zeer krappe bochtjes gewoon in het voordeel. Reden waarom in de formule 1 vroeger (nog steeds toegestaan?) met een korter chassis gereden werd op circuits als Monaco. En waarschijnlijk ook de reden waarom de klassieke Mini het zo goed / nog beter doet.
Maar ook belangrijk is hoezeer het gewicht gecentraliseerd is in de auto en dan heeft de 911 waarschijnlijk het nakijken: (911) overhang <--> nauwelijks overhang (mini).
Maar laten we wel wezen.. ook bij een slalom hangt het er nog steeds vanaf hoe dicht de pilonnen op elkaar zijn gezet. En áls dit voorbeeldje gebaseerd is op feiten, dan zullen de pilonnen ongetwijfeld in de meest ideale positie hebben gestaan voor de ... Mini.
|
25 jul 2006 0:56 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... hebben wij niet een forummer die in toevallig in het bezit is van beiden
|
25 jul 2006 1:00 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Het zal op een slalom bijna niet mogelijk zijn om met een GT3 de Mini JCW voorbij te gaan.
Moet je wel even die ASC afzetten begrijp nog altijd niet dat ze dat ding er hebben opgezet.
In het gewone bochtenwerk komt de Mini er echter niet aan te pas, als je durft. Ik heb al enkele mensen met beide laten rijden, en kom tot de bevinding, dat ze veel sneller durven (kunnen) met de Mini tegenover met de GT3.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
25 jul 2006 6:31 |
|
|
horn
PF #57
|
Vaste prik: auto starten, ASC afzetten. Altijd...
Ben je ook af van dat geneuzel dat de begrenzing ingrijpt als jij hard weg wil trekken en je plotseling met je snufferd op het stuur zit.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 jul 2006 7:26 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
25 jul 2006 7:38 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Wat een onding! Wie heeft een dergelijk systeem verzonnen op de Mini?
|
25 jul 2006 8:55 |
|
|
horn
PF #57
|
geen vinger op de bel, geen voet tussen de deur...
het is maar stil hier
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 jul 2006 8:34 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ze zijn hier over aan het nadenken
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
26 jul 2006 9:24 |
|
|
horn
PF #57
|
Spoedvergaderingetje...
Zoals De Dijk al zong: Ik heb een groot hart...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 jul 2006 11:07 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
..... het wordt nog mijn dooooohooood
|
26 jul 2006 13:29 |
|
|
sunnyden1973
944 S2-89+opties (&vader heeft sinds '85 'n nette 944)Hellevoetsluis
|
Mag het licht uiiiiitt
_________________________________________ 944-S2 89 Veel opties,liefhebbers exemplaar. Seat ibiza-Cupra 1e eig.98-airco,verlaagd,rode gordels en nog veel meer aanpassingen zelf gedaan..
|
28 jul 2006 2:18 |
|
|
Sjonnie
|
en met het masjientje hierboven denken we GT3's en mini's te snel af te zijn op de slalom.
Ondanks onze smeekbeden wil het bestuur van de NPC voorlopig niet buigen.
Het zou nochtans een leuke afwisseling op zo'n slalom zijn: "de vreemde eend in de bijt".
De transponderhouder zit er al op
|
31 jul 2006 18:23 |
|
|