Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 5:48

Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Helemaal in de goot.. 
Auteur Bericht
Moderator
PF # 136
Bericht 
Ik heb hier veel wijze woorden kunnen lezen van mensen met veel levenservaring.

Probeer hier tussen de regels door te lezen en trek 1 belangrijke conclusie:
Je hebt hier in een korte tijd veel mensen om je heen verzameld die in ieder geval net als je vader echt het beste met je voor hebben...

misschien wel net zo mooi als je eigen Porsche :wink:

24 jul 2006 22:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
Frost, een bekende wijsheid is "auto's houden je arm" en ik moet bekennen dat dat ook zo is.

Elke keer als je weer wat geld hebt kun je je auto nog wat fraaier en mooier maken, maar geld voor een eigen huisje kun je dan wel vergeten.
Momenteel ben je aan huur of hypotheek minimaal € 300 kwijt, daarnaast nog je energierekening, verzekeringen.

Neem aan dat de ouderen onder ons dezelfde ervaringen hebben gehad als jij nu.
Ik heb een zoon van 18 die helemaal gek is van mijn Porsche en ook een stoere bak wil. Ik heb hem nu zo ver dat we samen zijn gaan kijken voor een Peugeot 106. Kost hem al genoeg, maar ook hij zal moeten leren dat hij geld zal moeten hebben vóórdat hij het uitgeeft.

Ik wens je heel veel sterkte en ik heb ook tot mijn 32e moeten wachten (na diverse banen die ik niet leuk vond, maar waarin ik wel veel ervaring heb opgedaan) tot ik mijn bestemming heb gevonden.

Kop op en luister naar je ouders. Het lijkt of ze tegen je zijn, maar bedoelen het goed.

Vergeet de Porsche en richt je pijlen op de toekomst. Je hebt in ieder geval al veel vrienden middels het forum.

Marcel B.

24 jul 2006 22:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Frost, nu je zo veel fijne steunbetuigingen hebt gehad, dan nu weer over naar de realiteit van alle dag.

Hoe oud ben je nu al? 20/21? Geen baan. Geen inkomen. En dan nu in de goot omdat je geen Porsche kan rjiden? Het moet toch niet gekker worden zeg.

Get a grip, gewoon baan zoeken (alles accepteren) en aan de slag. En over een jaar of wat weer eens aan een Porsche denken, mischien een kopen, gewoon als je hem kan betalen en vooral ook een rijbewjis hebt.

Succes.

24 jul 2006 22:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Ik heb nu ook wel wat spijt dat ik die porsches heb gekocht, wetende dat als ik 18 wordt, nog de verzekering en taks moet betalen, dan blijft er misschien nog net genoeg geld over om 'ze' een keer vol te tanken, maar dan?? Dan staat ze mooi hier en het enigste wat ik kan doen is er naar kijken, vandaar dat ik alles verkoop en hierbij de wijze raad van mijn moeder opvolg...

Gewoon afwachten, om op je 18e met een porsche te rijden, die je zelf onderhoud, dat kan bijna niemand (los van uitzonderingen).

Zoals jij een porschegek bent, weten we gewoon dat je ooit een porsche zal hebben, des te langer je wacht, des te meer je er van geniet als je er eentje hebt :wink:

24 jul 2006 22:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Hoi Babs,

Nou begrijp ik ook waarom ik je al zolang niet meer gesproken heb via de msn. Maar ik kan me alleen maar aansluiten bij de adviezen van Harald en de rest. En als het kon dan ruilden we een jaartje, jij mijn turbo en de speedster, en ikke jou leeftijd.

mhaschreurs.hyves.nl

24 jul 2006 22:29
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
michael schreef:
En als het kon dan ruilden we een jaartje, jij mijn turbo en de speedster, en ikke jou leeftijd.

Michael, moet je wel een jaartje met haar vriend samenwonen hè?! :twisted:
Oja, en even helpen het huis aan kant te brengen voor zijn verjaarsfeest zaterdag... :cheesy:

24 jul 2006 22:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Reuver
Bericht 
horn schreef:
michael schreef:
En als het kon dan ruilden we een jaartje, jij mijn turbo en de speedster, en ikke jou leeftijd.

Michael, moet je wel een jaartje met haar vriend samenwonen hè?! :twisted:
Oja, en even helpen het huis aan kant te brengen voor zijn verjaarsfeest zaterdag... :cheesy:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .

mhaschreurs.hyves.nl

24 jul 2006 22:36
Profiel Facebook 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
michael schreef:
Hoi Babs,

En dan zit je daar een jaar later als oude man met twee afgetrapte Porsches :lol: :lol: :lol: :lol:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

24 jul 2006 22:36
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Reuver
Bericht 
ppp 356 schreef:
michael schreef:
Hoi Babs,

En dan zit je daar een jaar later als oude man met twee afgetrapte Porsches :lol: :lol: :lol: :lol:

Maakt niks uit, zou graag weer eens zo jong zijn, daar had ik best 2 afgetrapte karren voor over :lol: .

mhaschreurs.hyves.nl

24 jul 2006 22:44
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
En zo, bovenstebeste Frost, zijn je problemen weer tot de juiste proporties teruggebracht with a little help from your friends...

Do cheer up! De zon schijnt. Zorg dat jij de baas in je leven bent/blijft.

Succes en veel wijsheid.

24 jul 2006 22:51
Profiel
vianen
Bericht 
Wijze woorden en oh zo waar,

Sterkte Frost, keep smiling :lol: :wink:

24 jul 2006 22:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
and wear sunscreen ;-)

liedje: Baz Luhrmann - Everybody's Free (to wear sunscreen)

24 jul 2006 22:54
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Tsja aan alle wijsheden hierboven geschreven kan ik niet veel nieuws toevoegen Frost.

Ik weet alleen uit eigen ervaring dat leven meer prioriteiten kent dan mooie autos. Ik hebop mijn 18e (toen ik nog thuis woonde) ook prachtige autos gehad. Daar ging zowat mijn hele salaris (was toen iets van 1200 gulden per maand) aan op. Vooral onderhoud en verzekering loop je op leeg met die leeftijd.
Toen ik op mezelf ging wonen was het wel in een keer uit met de pret. Toen was ik het grootste deel van mijn salaris ineens kwijt aan het wonen. En dat luxe wagenpark schrompelde ineen als sneeuw voor de zon.

In die jaren heb ik ook niet altijd mijn ouders geloofd. Maar nu ik zo terug kijk zie ik dat die mensen het uit ervaring vertelde en dat ze ook nog eens gelijk hadden.

Ik ben nu ruim 22 jaar verder, heb inmiddels al weer wat fraaie autos achter de rug en kan nu wel een Porsche kopen binnenkort. En zie daar, de keus is nu nog groter dan toen ik 18 was.

Een laatste wijze les. Het geluk is niet gekomen met die mooie Jaguars, Rovers en BMW's. Nee het geluk in mijn leven heb ik in de tijd tussen al die luxe speeltjes gevonden. En als ik nu keuzes moet maken dan gaan al die geldverslindende dingen zo de deur uit en kies ik voor het geluk dat vrienden en familie je in het leven kunnen brengen.

Pfff opa heeft gesproken

24 jul 2006 23:24
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
mhoeneveld schreef:
Pfff opa heeft gesproken

Zéér wijze opa dan toch :wink:

24 jul 2006 23:27
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
924 schreef:
mhoeneveld schreef:
Pfff opa heeft gesproken

Zéér wijze opa dan toch :wink:

tsja en dat op mijn 40e dan al :lol:

24 jul 2006 23:42
Profiel WWW
Westervoort
Bericht 
mhoeneveld schreef:
tsja en dat op mijn 40e dan al :lol:

Als er één leeftijd representatief is voor de gemiddelde forummer... 8)

24 jul 2006 23:53
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
mhoeneveld schreef:
Tsja aan alle wijsheden hierboven geschreven kan ik niet veel nieuws toevoegen Frost.

Ik weet alleen uit eigen ervaring dat leven meer prioriteiten kent dan mooie autos.
Ik ben nu ruim 22 jaar verder, heb inmiddels al weer wat fraaie autos achter de rug en kan nu wel een Porsche kopen binnenkort. En zie daar, de keus is nu nog groter dan toen ik 18 was.

Een laatste wijze les. Het geluk is niet gekomen met die mooie Jaguars, Rovers en BMW's. Nee het geluk in mijn leven heb ik in de tijd tussen al die luxe speeltjes gevonden. En als ik nu keuzes moet maken dan gaan al die geldverslindende dingen zo de deur uit en kies ik voor het geluk dat vrienden en familie je in het leven kunnen brengen.

Pfff opa heeft gesproken

Een erg wijze opa dan toch

Ik begrijp Frost wel, ik was van kindsbeen af al gek op Porsches, maar dan word je 18 en denk je dat de wereld aan je voeten ligt. De realiteit was helaas iets minder : studeren en alle mogelijke & onmogelijke studentenjobs doen om met een afgetrapte (moto) Yamaha XT250 te kunnen rijden. Het jaar nadien again hard studeren+veel vakantiewerk om de afgetrapte éénpitter in te ruilen op een racetweetakt. Nog 2 jaartjes studeren+veel vakantiewerk verder deze inruilen op een snelle viercylinder. En zo ging het verder volgens een euh soort stepping-stone theory :shock: stelselmatig ga je vooruit in het leven en in je job (dus ook financieel) en komen er meer mogelijkheden. Ik ben nu 33, heb nog steeds geen Porsche (blijft wel een droom natuurlijk), maar het echte geluk ligt elders nl. bij parter, vrienden, familie, een goede gezondheid, een leuke job...

Kop op meid, geniet van het feestje van je vriend, je dipje zal hopelijk snel verteerd zijn !!

25 jul 2006 0:08
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Goh, wat zijn jullie allemaal meelevend. :roll:
Verhaal klinkt een beetje als een verwend meisje dat haar zin niet krijgt.
Grow up.
Ik weet zeker dat jouw vader gezegd heeft dat als je 10 cent hebt je geen ijsje van een kwartje kunt kopen, ook al wil je dat zo graag.( althans iets in die strekking)

25 jul 2006 0:20
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
RS-R schreef:

Beetje kort door de bocht voor iemand van jouw komaf :shock: :wink:

:@: Frost :arrow: jouw tijd komt nog wel :!: :!:

Anecdote van een van de Super Junkies op dit forum :arrow: het bezit van de zaak is het einde van het vermaak :idea: :wink:

25 jul 2006 0:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
RS-R schreef:

Denk dat je wat gemist hebt Humphrey :idea:

RS-R schreef:
Grow up.

Ik probeer ook nog elke dag wijzer te worden :wink:

C.G. Jung:
Diddan a fyddo'n dyddiau
Yn unol ddiddidol ddau

25 jul 2006 0:56
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Alles is al gezegd. Ga ik niks aan toevoegen frost. En weet je, ze hebben allemaal gelijk. Bah, zul je zeggen, wat heb ik daar nou aan? NOU, DAT JE NIET OP JE BEKKIE GAAT, zoal meerderen hier (ik in elk geval wel) in het verleden wel eens meegemaakt zullen hebben, omdat ze kortzichtig en eigenwijs waren en niet naar anderen wilden luisteren.

Veel sterkte ermee :!: :lol:

25 jul 2006 9:29
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Veel dank voor de reacties:

Heb er eens goed over geslapen. Het knaagt nog steeds, wil nog steeds gaan kijken naar die 924. Mijn vriend zegt ik heb alleen de kosten van APK elk jaar, de benzine, EN de aankoopprijs plus Oldtimerverzekering. Die aankoopprijs van een kleine 2500 zou ik kunnen betalen, dat is het probleem niet..maar stel: ik slaag nu eens niet met afrijden, waar ik eigenlijk ook wel van uitga..Damn wat dan? Staat die wagen hier te verkommeren in de hete zon! Donald zei dat hij de "kleine" schadedingetjes wel wilde overnemen en de APK van dit jaar, die verloopt in September.
Kortom, aan de ene kant heb ik er een goed gevoel over, aan de andere kant ook niet aangezien iedereen het me hier aan het afraden is een Porsche te kopen op zulk jonge leeftijd.
Ik heb trouwens tegen mijzelf gezegt dat als ik tot einde van de week GEEN ander werk naast dat van TPG post gevonden heb, ik die wagen zoiezo niet koop..

Even over eigenwijs en Verwent:
Tja, misschien een beetje. Ik heb op zich hele goede ouders die alles voor mij over hebben. En ik heb dat ook wel een beetje laten wegslingeren, ik was kwaad dat ze de laatste tijd liepen te mopperen dat ik meer tijd verbracht bij mijn vriend dan thuis.
Kijk, dat sommige mensen zeggen tegen mij, van ga volwassen worden..Hmm, dat is een hele goede, sommige zijn het zelfs op late leeftijd nog niet :roll:

Een mens mag nu eenmaal dromen: en dat waar ie van droomt wil hij/zij heel graag kopen. Waar of niet?? Kun je over een paar jaar nog wel zo'n goed onderhouden 924 vinden, nu de prijzen van de auto's weer stijgen, overigens net als de benzine? Zou het dan niet gewoon verstandelijker zijn er een GAStank in te bouwen?

:twisted:

25 jul 2006 9:53
Profiel Facebook 
‘64 Kever
Bericht 
He Babs,

Nog een tipje dan: "NIET DOEN", want ook al kun je de wagen inderdaad betalen voor apk, verzekering (heb je dat al gecontroleerd?) en onderhoud, dan moet er ook nog benzine in... En je wilt ongetwijfeld ook nog wel eens uitgaan... En je moet nog een cursusje volgen omdat je WEL beseft wat je wilt met je leven... En je wilt ook nog wel een extra nieuwe lens voor je camera... En... En... En...

Er zullen ALTIJD Porsches te koop zijn voor schappelijke prijzen. Als dat niet meer zo is, dan is het waarschijnlijk ook niet meer fatsoenlijke te betalen om een wagen te rijden.

Enne, je leeftijd heeft er overigens volgens mij nog weinig mee te maken, het is meer je situatie. Geen goed betalende baan, geen eigen huis... Wanneer wil je uit huis gaan? En denk je dat je dan met 1000 Euro klaar bent? Om nog maar te zwijgen van de maandelijkse kosten, etc etc etc...

Ga nou eerst een solide leventje bouwen en DAN pas denken over een Porsche (of zowieso een auto trouwens!)....

25 jul 2006 10:00
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Wat dacht je van onderhoud ;) Dat komt ook ieder jaar terug. Bij oude auto`s wil er soms wel eens wat stuk gaan. Daar moet je ook rekening mee houden.

Ik zou eerst lekker voor je rijbewijs gaan, daarna flink gaan werken/sparen voor een 924. Zelf heb ik ook 1 jaar gewacht met de aanschaf van een 924 nadat ik mijn rijbewijs had gehaald. Gewoon om wat rijervaring te krijgen en de nodige centen te kunnen sparen.

Maar er zullen nog altijd goed en met liefde onderhouden 924`s te koop zijn en rond rijden. Ook volgend jaar of over een paar jaar. Er zijn hier (om even een voorbeeld te noemen) best een grote groep mensen die een 924 hebben, dat gebeurd niet zo snel dat ze allemaal op de sloop belanden (erg zonde).

Die gasprijzen zullen volgend jaar wel weer gaan zakken. Komt omdat de storm bij New Orleans een olie platform heeft verwoest ofsow, en daardoor minder olie opbrengst is en de kosten voor een vat olie reizen de pan uit. En een 924 op gas..Kan wel maar kom ;) Een porsche op gas :P

25 jul 2006 10:00
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
FROST schreef:
Het knaagt nog steeds, wil nog steeds gaan kijken naar die 924.

Ik geef het op.

FROST schreef:
Mijn vriend zegt ik heb alleen de kosten van APK elk jaar, de benzine, EN de aankoopprijs plus Oldtimerverzekering.

Ja. En het onderhoud is gratis. En de APK is gewoon 25 euro en dan wordt hij altijd goed gekeurd. :roll:

Beste Frost: maak eens een lijstje met wat er financieel binnenkomt en wat er financieel uitgaat. Een 924 rijdt wss 1:8 a 1:9, benzine kost grofweg 1,50 euro de liter.

Mijn laatste bijdrage aan dit draadje: hou je geld in je zak en gebruik het voor iets nuttigs. Je hebt geen (leuke) baan, geen cent te makken, geen idee wat je met je toekomst wil, maar het beetje spaargeld dat je hebt ga je in een oud barrel steken. :shock:

Het leuke van dromen is dat je ze op een gegeven moment kan verwezenlijken. Of niet. De weg ernaar toe is vaak leuker en als je er meer voor moet doen is de voldoening ook groter!
Straks heb je een 924, geen spaargeld meer en een auto die - voor jou onbetaalbaar - onderhoud nodig heeft. Staat-ie lekker weg te rotten aan de straat.

Zoals gezegd - ik hou ermee op. Ik heb je gezegd wat ik zou doen. Nu moet jij doen wat jij wilt doen. Zoals zo vaak gezegd: wie betaalt, bepaalt.

25 jul 2006 10:02
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende