Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 13:53



Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
924: Dampbellen in het brandstofsysteem 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Omgeving Leuven
Bericht 
die terugslagklep zit gewoon op de pomp zelf gemonteerd, tussen de pomp en de leiding waardoor de benzine naar de bradstofaccumulator loopt

Voor de brandstof accumulator, gewoon die leiding vanaf de pomp volgen, en het eerste wat je tegenkomt is de accumulator bert
_________________________________________
R, S, ST, RS, RSR


23 jul 2006 22:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Stadskanaal
Bericht 
Oke ik ga nog wel even een keer kijken, je hoort nog van me.
_________________________________________
Mijn hobby is de 924, My dream 911


23 jul 2006 23:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Omgeving Leuven
Bericht 
Jij ook nog van mij :salut:
_________________________________________
R, S, ST, RS, RSR


23 jul 2006 23:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Omgeving Leuven
Bericht 
@elven: dat klopt.
_________________________________________
R, S, ST, RS, RSR


25 jul 2006 21:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Stadskanaal
Bericht 
Maar helpt het ook tegen het warme start probleem.

Want ik wil de twee van 20cc vervangen in 1 van 40cc.
_________________________________________
Mijn hobby is de 924, My dream 911


25 jul 2006 23:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Omgeving Leuven
Bericht 
Het kan zijn dat die 2 van 20cc te zwak zijn voor de druk die er in de leidingen is 'tegen te houden' en 1 van 40cc dat wel kan.
_________________________________________
R, S, ST, RS, RSR


25 jul 2006 23:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Ik kreeg van een maat van me te horen vandaag dat ze bij een eerdere lier bij ons op de vliegclub een grote v8 benzine motor, met jawel een K-jetronic erop...Die had ook last van een Vapor lock..Met heet weer echt niet meer aan de praat te krijgen.

Toen ze de leidingen etc langs het chassis (van de motor weg) hadden gelegd was het probleem opgelost.

Ik denk dat het gewoon eens wordt kloten om die leidingen te zien te isoleren (met bijvoorbeeld alu tape?).


25 jul 2006 23:15
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Been there. Geen succes.

Ik heb ALLE leidingen geïsoleerd, maar het helpt niet of nauwelijks. Door de lage druk begint de benzine veel harder te verdampen met belletjes als resultaat.
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


26 jul 2006 19:48
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Stadskanaal
Bericht 
Thijzer; heb jij al een oplossing gevonden dan??????
_________________________________________
Mijn hobby is de 924, My dream 911


26 jul 2006 22:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Je moet eigenlijk zorgen dat het goed gekoeld wordt, en gewoon soort van passieve koeling maken met een thermo geregelde fan?


26 jul 2006 22:38
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Omgeving Leuven
Bericht 
ff een vraag tussendoor: als injectoren niet nadruppelen en brandstofaccumulator houdt de druk er goed op, kan er dan vapor lock ontstaan, ook al zijn de leidingen warm?
_________________________________________
R, S, ST, RS, RSR


26 jul 2006 22:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
924 schreef:
ff een vraag tussendoor: als injectoren niet nadruppelen en brandstofaccumulator houdt de druk er goed op, kan er dan vapor lock ontstaan, ook al zijn de leidingen warm?


Ja, vooral bij de leidingen die dichtbij de motor liggen (vanaf de benzine verdeler) dan kan dat heel goed.

Ik heb net even gegoogled op Vapor Lock en kom op diverse sites tegen dat de brandstofpomp dichtbij de brandstof tank moet komen en niet bij de uitlaat. Wat bij de 924 ook gedaan is.

Tevens wordt er geroepen dat Rubbere slangen minder snel warmte opnemen dan stalen (op zich wel waar). Misschien dat je een klein slangetje door midden kan snijden en erom heen kan klemmen en met Alu tape eromheen. Zodat het ook werkt?


26 jul 2006 23:06
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Omgeving Leuven
Bericht 
Bert, you have pb @ 924forum met de oplossing :wink:
_________________________________________
R, S, ST, RS, RSR


04 aug 2006 19:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
"Porsche's zijn om op te vreten..."
Bericht 
924 schreef:
Bert, you have pb @ 924forum met de oplossing :wink:


Wat is de oplossing dan, gewoon nieuwsgierig.... :roll: :roll: :roll:
_________________________________________
Porsche's zijn om op te vreten....


04 aug 2006 19:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Omgeving Leuven
Bericht 
Om vapor lock te voorkomen: dit kan door injectoren in speciale injectorenhouders te bevestigen, zodat deze dan wel bestand is tegen de door de motor ontwikkelde warmte en zo geen dampbellen in het de injectorenleidingen ontstaan.

Dus andere injectorenhouders...
_________________________________________
R, S, ST, RS, RSR


04 aug 2006 19:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Stadskanaal
Bericht 
Rubber 8)
_________________________________________
Mijn hobby is de 924, My dream 911


05 aug 2006 23:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Dat zijn ze nu ook al ;)


05 aug 2006 23:56
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Omgeving Leuven
Bericht 
Rubber natuurlijk, slijt ook na bepaalde tijd.
_________________________________________
R, S, ST, RS, RSR


06 aug 2006 20:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Stadskanaal
Bericht 
Het probleem heeft zich (warschijnlijk) opgelost.

Ik had op een gegeven moment druppels brandstof onder mijn auto liggen.

Ik heb even gekeken en blijkt dus dat er twee leidingen waren doorgeroest.

Deze leidingen vervangen en met de auto gereden totdat deze goed warm was, daarna een kwartiertje gewacht en `hup` starten en lopen.

Weer een half uurtje gewacht en weer starten en lopen.

Dus ik hoop maar dat hiermee het probleem is verholpen.

Het heeft even geduurd, maar dit wilde ik even hier kwijt.
_________________________________________
Mijn hobby is de 924, My dream 911


29 aug 2006 20:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Zou heel goed wel de oorzaak kunnen zijn, namelijk de druk in het systeem na afzetten motor.

Door de lekkage zakt de druk weg en daardoor dampbellen zoals hier beschreven :idea: :P
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


01 sep 2006 12:54
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.