Auteur |
Bericht |
Deathtrap
SpeedGelb 987.2Kaatsheuvel
|
Zo, vandaag even wat verf aangeschaft om de body te kunnen spuiten.
Het meest linker potje moet doorgaan voor Midnight Blue, maar het lijkt me te licht. Eerder Lapis Blue. Het middelste potje is een onbekende kleur die ik ooit eens ergens bij heb gehad. Die lijkt beter in de buurt te komen (de flits verbleekt het wel iets). Ook kan het op de auto nog eens heel anders ogen.
Het rechter potje is in elk geval de equivalent van Tannengrun. Ik hoop dat die ook een beetje in de buurt komt, want ik hoop een Porsche targa Turbo in die kleur te spuiten.
Arno
_________________________________________ Arno
In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel. https://www.instagram.com/arno.smulders78/
|
13 jul 2006 21:28 |
|
|
Deathtrap
|
Nu had ik jullie heel graag de body van de Targa getoond in de juiste kleur, maar de kleur van de verf pakte HEEEEEL anders uit.
Dit betekent dat ik flink zal moeten mengen om de Midnight Blue te verkrijgen. Maar ik laat me hierdoor niet uit het veld slaan.
Arno
In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel. https://www.instagram.com/arno.smulders78/
|
24 jul 2006 9:58 |
|
|
horn
PF #57
|
Ik vind het wel een strakke kleur.
Als je nou antons targa ook in die kleur.... ehhhhhh....
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 jul 2006 12:17 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
hallo
ja dat is netjes gespoten maar die kleur.ik kan voor de goede lak zorgen hoor in bus of spuitbus kan je zo bij een autolakken handel laten maken.
ik heb het zelfs in een spuitbus nog staan.
gr anton964
|
25 jul 2006 0:26 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Leuke kleur
Ik zou niet weten waarom maar ik mag die wel
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
25 jul 2006 11:40 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Niks meer aan doen; He-le-maal Perfect!
_________________________________________ Take the long way home....
|
25 jul 2006 23:36 |
|
|
Deathtrap
|
Vandaag even langs de spuiter geweest
Nu hebben we dus de echte Nachtblau. Van het weekend nog maar eens een rondje spuiten
Ik ga ondertussen de laatste hand leggen aan het interieur
Arno
|
27 jul 2006 20:32 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Prachtig! Wat een talent, wat een geduld, wat een precisie!
Ik heb laatst een 944 Turbo Type 2 model gebouwd (lag nog in de kast )
En nee, ik heb em nieteens gespoten , ook overal lijm-resten en stanleymes gleuven
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
28 jul 2006 11:04 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Ik heb met verbazing en bewondering dit draadje gelezen over een wel heel erg byzondere hobbyist, mijn complimenten voor de kennis/kunde en het geduld dat je hiermee ten toon stelt.
Je kunstwerken zien er idd erg mooi uit
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
31 jul 2006 20:29 |
|
|
Deathtrap
|
Dankje voor de complimenten
Ik heb gisteren de body gespoten in Nachtblau. Echter is mijn airbrush defect deus het resultaat was niet zoals gewenst. Ik moet dus opnieuw gaan schuren en nogmaals proberen. Ik hoop dat ik het defect aan mijn airbrush inmiddels voldoende heb hersteld. Na de bouwvakvakantie gaat de airbrush naar een bedrijf voor een grondige revisatie.
Als ik van de week de 2de laklaag gespoten heb, dan kom ik natuurlijk terug met foto's
Arno
|
01 aug 2006 8:36 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
zo te horen zitten er straks meer bouwuren in het model als in een 1:1 model
Keep up the good work !
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
01 aug 2006 9:24 |
|
|
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
Ik heb dit draadje pas net ondekt, maar echt prachtig gewoon!
Echt heel erg leuk om een goed model van je eigenste auto te krijgen.
Gebruik je ook wel eens metalen modellen van bv. revell om een kopietje van een echte auto te maken?
Ga zo door!
|
01 aug 2006 14:31 |
|
|
Deathtrap
|
Nee, ik bouw ze altijd van bouwpaketten. Maar mocht ik ooit een bouwpakket niet meer kunnen vinden, maar wel een metalen model, dan zal dat model er aan moeten geloven
Mijn uiteindelijke doel is de geschiedenis van de 911 compleet te krijgen. Een ambitieus plan, maar wel de moeite waard
|
01 aug 2006 15:30 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Het is bij jou net als bij de AH op het moment: lekker blijven plakken
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
01 aug 2006 16:51 |
|
|
Deathtrap
|
Het interieur is inmiddels af. Helaas heb ik daar nog geen foto van, maar dat houdt het spannend zullen we maar denken. Wel heb ik dit kiekje waarbij ik de gordels net heb geplaatst:
Tot slot heb ik het model nog even ge-dryfit. Wat niets anders betekend dat ik het even losjes in elkaar heb gezet zonder te lijmen. Ik ben immers nog niet klaar met spuiten.
Groeten
Arno
|
03 aug 2006 22:32 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
03 aug 2006 22:35 |
|
|
horn
PF #57
|
nope:
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 aug 2006 22:39 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
ziet er al heel goed uit!!!jammer dat je zoveel dol met het spuiten hebt.
gr anton964
|
03 aug 2006 22:41 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
@horn -
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
03 aug 2006 22:41 |
|
|
bert964c4
vianen
|
@Arno, is je nozzel, of naald niet gewoon versleten?
Kun je vrij makkelijk bestellen!
Suc6
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
03 aug 2006 22:49 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Arno,
Betekent dry-fitting ook dat de spoorbreedte nog niet definitief is? Ik kan me jammerlijk vergissen afgaande op je foto, maar staan de wielen niet een beetje te veel naar binnen?
De auto lijkt nu iets minder dik dan die zou moeten/mogen zijn (haha, lekker l*llen zo, vanaf de zijlijn ).
Groet,
ErikE
_________________________________________ Take the long way home....
|
04 aug 2006 0:05 |
|
|
Deathtrap
|
Hoi Erik, Nee de spoorbreedte is zeker niet definitief. Sterker nog, er zit nog niet eens een wielophaning onder de auto. (die ligt overigens al wel deels klaar). Ik heb gewoon de wielen er losjes onder gezet om een beeld te geven waar het naar toe moet. Hoe de spoorbreedte gaat worden, is nog inet te voorspellen. Ik heb namelijk andere velgen gebruikt van een ander merk. Die moeten dus speciaal "pas" gemaakt worden.
Nee, versleten is niet het goede woord. Beschadigd wel maar de airbrush wordt binnenkort gerepareerd en dan is alles weer piekfijn in orde. Overigens is de naald al weer redelijk herstelt (handige vader ).Ook koop ik dan mijn eigen compressor en ga ik een kleine spuitcabine bouwen.
Arno
|
04 aug 2006 8:30 |
|
|
Deathtrap
|
Gisteren weer een grote stap voorwaarts gemaakt. De body heeft weer 2 lagen lak gekregen. Het spuiten ging wat beter dan de vorige keer. (helaas nog steeds niet ideaal)
Als de lak goed is uitgehard schuren we hem weer mooi op en dan kan er blanke lak op.
Tevens is gisteren ook de onderkant gespoten. Alleen het motorblok (de onderkant) moet nog worden gespoten. Daarna kan de wielophanging volgen.
Ik hoop dat ik dit model voor 19 augustus af heb, want dan is het ModelBrouwersDag in Schoonhoven. Ik wil dan graag dit model showen voordat ik het af ga geven. (Tevens als jullie intresse hebben mag ik, als mede-organisator, jullie van harte welkom heten. Meer info: hier)
Arno
|
07 aug 2006 10:20 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Hey Arno, als ik niet hoef te werken kom ik wel ff kijken, is wel een leuk ritje van uit Vianen over de dijk naar Schoonhoven
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
07 aug 2006 20:05 |
|
|
Targa911S1967
"Porsche's zijn om op te vreten..."
|
| | | | Deathtrap schreef: Gisteren weer een grote stap voorwaarts gemaakt. De body heeft weer 2 lagen lak gekregen. Het spuiten ging wat beter dan de vorige keer. (helaas nog steeds niet ideaal) Als de lak goed is uitgehard schuren we hem weer mooi op en dan kan er blanke lak op. Tevens is gisteren ook de onderkant gespoten. Alleen het motorblok (de onderkant) moet nog worden gespoten. Daarna kan de wielophanging volgen. Ik hoop dat ik dit model voor 19 augustus af heb, want dan is het ModelBrouwersDag in Schoonhoven. Ik wil dan graag dit model showen voordat ik het af ga geven. (Tevens als jullie intresse hebben mag ik, als mede-organisator, jullie van harte welkom heten. Meer info: hier) Arno | | | | |
Misschien een domme vraag voor de organisator, maar waarom heet het "ModelB rouwersDag" en niet gewoon ModelBouwersDag....
_________________________________________ Porsche's zijn om op te vreten....
|
07 aug 2006 20:34 |
|
|