Auteur |
Bericht |
Porsje
Abarth 124 Spider 2017
Ex.Boxster 2.7 2008
Ex 924 1979
Ex.911 SC targa 1982Beverwijk
|
Lekker LPG in je 3,2tje zetten?????
Voor de veelrijders onder ons wellicht een goed idee?? Ben benieuwd hoe dat nu gaat, zo'n 3,2 op GAS....
klikkerdeklik
Hem is het in ieder geval goed bevallen, hij gaat het nu ook met een 964 uithalen.
Gr. Gijs.
|
25 jul 2006 22:59 |
|
|
Walter964
964 C2C->997 C2C->997.2 GT3Empel
|
_________________________________________ Een dag niet vol gas gegeven is een dag niet geleefd
|
25 jul 2006 23:09 |
|
|
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.Utrechtse Heuvelrug
|
Tja, helemaal geen Porsche lijkt me dan toch echt de meest zuinige optie.
Vooropgesteld, mag van mij dit soort expirimenten, maar het heeft toch wel iets buitengewoon treurigs.
|
25 jul 2006 23:11 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Is in het verleden al een boel over geschreven hier, zoek maar 's op lpg voor de gein...Laten we niet weer oude wonden openrijten...
PS: kan iemand die man tegenhouden voordat 'ie mijn geliefde model vern**kt?
Laatst bijgewerkt door MS964 op 25 jul 2006 23:44, in totaal 1 keer bewerkt.
|
25 jul 2006 23:41 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Op gas moet je koken!
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
25 jul 2006 23:42 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
...geen haar op m'n hoofd...
...in geen 100 jaar...
...als het es sneeuwt in augustus...
...wanneer de kiekens tanden krijgen...
...
...
...hou op!...
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
25 jul 2006 23:55 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
996 of een Boxster, Cayman of KJN
|
26 jul 2006 0:22 |
|
|
panpanculcul
|
|
26 jul 2006 0:50 |
|
|
Henk
PF # 136
|
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
26 jul 2006 1:13 |
|
|
horn
PF #57
|
ik ben er niet tegen. waarom niet? Wel je auto volhangen met spoilers maar een gastank inbouwen is vloeken in de kerk?
van mij mag hij.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 jul 2006 8:20 |
|
|
chris.71
Kever-s;-)Limburg
|
Dat is snel, een reactie op wat reacties dan maar.
Misschien stook ik zo het vuurtje op, maar och neem het maar met een .
Dag Porsje, is al uitgehaald, 964 loopt al op lpg. En inderdaad het bevalt heel goed.
Wat betreft het veelrijden.. is misschien niet duidelijk, maar het gaat er niet om dat een veelrijder nu een 911 moet aanschaffen, maar dat iemand die veel met z'n 911 rijdt (wat de meesten niet doen omdat het te duur is! ) wat aan de installatie heeft. Het is namelijk niet de goedkoopste installatie, maar technisch wel een van de beste.
Effe aan Rob964Tip.. ik begrijp het niet helemaal, wat is er treurig aan?
Ik kan benzine best betalen, alleen als het niet hoeft wil ik niet.
Tja MS964 te laat!
HenkC2C, uit welke tijd kom jij, ik kook keramisch, uh elektrisch. En nee ik ga geen elektromotor inbouwen
Tja voor de techneuten en "openminded" die de nodige interesse in technische uitdagingen hebben (zonder dat ik effe reclame wil maken):
Met een LPG LPI installatie merk je niet of nauwelijks vermogensverschil, heb je geen temperatuurproblemen en blijft het gedrag van de motor gelijk aan dat op benzine. Kortom 200% meer rijplezier (gas 0,45ct).
Technisch is er dus lijkt mij niets op tegen. Daar komt nog eens bij dat lpg veel schoner is en dus minder uitstoot van verontreinigende gassen heeft...heb ik de milieujongens ook tevredengesteld!
Omdat lpg schoner is, heb je ook minder last van verontreiniging van de olie, wat nu ook niet echt verkeerd is.
En wat betreft een 911 motor op gas:
Een 3.2 met LPI is probleemloos, mijn huidige 964C4 loopt ook op LPI en probleemloos, mijn vw bus die een 964 motor krijgt loopt natuurlijk straks ook op LPI.
Potentiele uitdagingen: de 993, boxter, 996, 997......vrijwilligers .
|
26 jul 2006 9:10 |
|
|
horn
PF #57
|
dat bedoel ik. geen bezwaar tegen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 jul 2006 9:12 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Er zijn blijkbaar toch een hoop voordelen, maar toch begin ik er niet aan. Ik denk ook aan de hogere wegenbelasting en de extra ruimte die ingenomen wordt. Volgens mij moet je ook aardig wat kilometertjes maken om er aan uit te komen.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
26 jul 2006 10:35 |
|
|
red devil
971 Panamera gts
991 Turbo S /ex
930 Turbo (ex) /
970 Panamera (ex)Zwolle
|
Het is echt interesant als je een belasting vrije hebt. Wat kost zo,n installatie?
_________________________________________ TURBO EARGASM !
|
26 jul 2006 10:40 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
En ik ook niet...[ome piet tankt momenteel 2x in de week 100€ benzine....]
_________________________________________ t beste maar weer...
|
26 jul 2006 10:43 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Je kunt bieden op Marktplaats.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
26 jul 2006 10:47 |
|
|
EvR
ex 911 TargaDordrecht
|
Wegenbelasting scheelt een kleine 30,- p/mnd Heb je er bij 250 km in de maand al uit, de afschrijving van de installatie duurt wat langer (kostprijs / gedeeld door zo'n 11 cent per kilometer)
Heb niet echt interesse, maar ben wel benieuwd naar de inbouw, plek van de tank+inhoud. tankdop en wat eraan het blok verbouwd moet worden om dit mogelijk te maken (foto's )
|
26 jul 2006 11:02 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik heb jaren opgas gereden in mijn Omega 2.6 Dual Ram.
De wagen is verkocht met 396.000km op de teller en nog steeds perfect (11 bar op elke cilinder)
Nu rij ik al jaren diesel en geloof me de wegentaks buiten beschouwing gelaten (die voor mijn 2.5 diesel hoger is dan voor de 2.6 op gas) is de kostprijs van het verbruik op gas DE HELFT dan het verbuik op diesel.
Ik denk dat de volgende er terug eeentje op gas is.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
26 jul 2006 11:11 |
|
|
panpanculcul
|
euh...
zo even tussen haakjes... met LPI zou je normaal enkele pk-tjes moeten winnen...
gas wordt immers vloeibaar in je motor geinjecteerd, dit gaat eerst uitzetten en dan pas ontploffen...
hadden ze me toch wijsgemaakt toen ik mijn Lanciake op gas wou zetten...
(heb ze dan toch maar verkocht, wegens kost installatie en reeds belopen kilometers)
|
26 jul 2006 12:05 |
|
|
sunnyden1973
944 S2-89+opties (&vader heeft sinds '85 'n nette 944)Hellevoetsluis
|
Super!
Iemand die dit durft te realiseren met een hi-tech installatie,afgezien van kosten/zuiniger rijden.
Je motor blijft van binnen ook superschoon en dat is weer behoud van je Porsche en wat schonere lüft
Je denkt er niet meteen aan maar niks mis mee zo'n ontwikkeling, zeker bij zelfde (of meer) vermogen..
Verkies jouw optie boven een elektrische (best snelle) 914 [USA] en een 924 diesel(!) [D] die ik tegen ben gekomen van projekten op het net
Meer info c.q. foto's altijd welkom
_________________________________________ 944-S2 89 Veel opties,liefhebbers exemplaar. Seat ibiza-Cupra 1e eig.98-airco,verlaagd,rode gordels en nog veel meer aanpassingen zelf gedaan..
|
26 jul 2006 12:47 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Maar waar ligt de LPG tank bij een 911?
|
26 jul 2006 15:30 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Wordt meestal zo gedaan:
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
26 jul 2006 15:39 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Ach, iedereen moet vooral doen wat ie niet laten kan.
Ik denk echter dat als de firma Porsche het zo gewild had, het er standaard al ingezeten zou hebben....
Btw, het valt me wel op dat we er tegenwoordig vele minder fel op reageren; misschien toch door de hoge benzineprijzen??
|
26 jul 2006 16:01 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ik kan me inderdaad ook nog een discussie herinneren.....
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
26 jul 2006 16:05 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Hoeveel automerken zijn er dan die standaard gasinstallaties leveren
Ik kan er me maar 2 indenken
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
26 jul 2006 16:06 |
|
|