Auteur |
Bericht |
Peperbus
Cayenne S 2006071
|
MP3 in PCM
Mijn PCM ondersteunt MP3. Het is schitterend en je hebt geen CDwisselaar nodig. Ik heb een CD gebrand maarre.....alle nummers van 5 albums staan onder elkaar. Nu heb ik gelezen dat de PCM een mappenstructuur ondersteund (tot op 1 niveau). Op deze manier kun je de nummers behorende bij album A in map A zetten.
mijn vraag is hoe ik zo´n mappenstructuur op een CD gebrand krijg: Roxio, Itunes noch Windows Media player kunnen mappen branden. Kan iemand mij vertellen hoe het wel moet?
groet
Ton
|
25 jul 2006 23:10 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Je moet een data CD branden.
Dit houd in dat je met bijvoorbeeld de standaard software van Windows XP (brandsoftware) of Nero Burning Rom gebruikt maakt.
Hiermee kun je bestanden verslepen etc (heel makkelijk, drag en drop) in de map dus liedje 0001.mp3 gaat in map A en 0002.mp3 gaat in Map B ga zo maar door.
|
25 jul 2006 23:30 |
|
|
D-Dreamer
Boxster S 2001Rozenburg
|
Vertel vertel......
Welke type PCM ondersteunt MP3 (zeker alleen de laatste versie )
|
26 jul 2006 7:22 |
|
|
F@RGO
|
je kan ook branden met itunes
instellen branden naar mp3
afspeellijst maken,
album per album erin slepen
branden,
en test maar, bij mij lukt het toch
maar ik heb één cd gebrand waarop de nummers allemaal los staan + - 125 zonder mappen, en ik weet niet direct meer hoe ik dat deed....
(box of 997 ?)
|
26 jul 2006 8:01 |
|
|
Peperbus
Cayenne S 2006071
|
Bedankt voor al jullie reacties. Ik ga alle varianten eens uitproberen.
De PCM zit in een 2006 Cayenne
Ton
|
26 jul 2006 11:37 |
|
|
F@RGO
|
Mocht het vooralsnog niet lukken, mailt (pm) u mij maar,
ik zal mij nog een cd branden met itunes en uitzoeken hoe het precies werkt.
Succes met de cayenne.
fargo
|
26 jul 2006 12:27 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Ik zal vanavond wel even in dit topic een how-to schrijven hoe je cd`s (data cd) bakt met Nero Burning Rom en met de standaard WIndows XP brandsoftware.
|
26 jul 2006 12:31 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Nou beloofd is beloofd hier is de how-to.
Nero burning Rom
Als je nero start krijg je een keuze lijst (zie plaatje onder) met allerlei CD/ DVD soorten. Mensen met een CD/DVD branden moeten kiezen of ze een DVD of een CD willen maken. Linksboven aan zie je CD staan (keuze lijst) daar kun je CD of DVD kiezen. We kiezen vervolgens voor CD-ROM iso. Dat is een standaard formaat die iedere lezer etc aan kan.
We maken een gewone CD, geen multisessie. Kies daarom Geen multisessie en Klik op Nieuw.
Hierna opent zich een nieuw scherm, met een bestandsbrowser en een gedeelte wat de CD emuleert. Waarop we de mp3 files naar toe slepen. Rechs is de bestandsbrowser en links cd CD. Als je klaar bent druk je op de knop met een lucifetje bij de CD (kan hiervan geen plaatje maken want die werkt niet).
Als je daarop geklikt heb dan opent dit scherm zich. Klik daarna op branden en Nero bakt je CD
|
26 jul 2006 20:26 |
|
|
Peperbus
Cayenne S 2006071
|
@F@rgo
Itunes wil bij mij om te branden geen mappen accepteren
@Meneer Aard
Bedankt voor het tutorial! Hiermee is het gelukt om met ROXIO mijn eerste CD met mappen te branden.....heerlijk om niet door 125 nummers te hoeven scrollen!
Allebei bedankt
Ton
|
27 jul 2006 0:27 |
|
|
F@RGO
|
ik heb er nochtans al meerdere gebrand met itunes,;
zal nog wel eens een berichtje sturen hoe het juist werkt,
maar nu ff te druk
grtn
|
27 jul 2006 8:18 |
|
|
F@RGO
|
|
27 jul 2006 9:40 |
|
|
Peperbus
Cayenne S 2006071
|
Ik ga dat eens even uitproberen ! Bedankt voor het zoekwerk
Ton
|
27 jul 2006 17:43 |
|
|
Jan
Geel
|
Heb inderdaad ook gehoord dat de recente PCM's MP3 kunnen spelen. De mijne natuurlijk weer net niet (jan 2005). Nu lijkt me dat gewoon een software-matige aanpassing, de lezer zal wel hetzelfde zijn, toch? Zijn er hier misschien techneuten die weten of je de "oude" PCM aan kunt (laten) passen zodat die ook MP3 kan spelen?
|
28 jul 2006 0:30 |
|
|
F@RGO
|
Dag Jan,ik las nog niet dat met dat softwarematig kan aanpassen, mocht dit wel zo zijn, zou super zijn voor u,
misschien eens zoeken op rennteam forum.
Zijn al veel draadjes gepasseerd daaromtrend.
grtn fargo
|
28 jul 2006 7:41 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Jan, als ik moet gokken, gok ik van niet. Een "MP3-compatible" CD-speler moet immers een MP3-decoder in zich hebben. En dat is niet een stukje software, maar een sjippie... Een ander sjippie als die ene die alleen een CD afspeelt...
Dusse, ik vrees (met grote vrezen) dat het een hardwarevervanging wordt
|
28 jul 2006 9:19 |
|
|
F@RGO
|
ik weet dat vanaf productiedatum 01/05/05 het pcm mp3 compatibel is
en ik had juist geluk , de mijne is ergens geproduceerd in mei 05
mocht je problemen hebben met het pcm systeem onder garantie, dan moet je eisen dat je een mp3 compatibele krijgt,
men weet nooit dat ie raar doet......
|
28 jul 2006 13:08 |
|
|
Peperbus
Cayenne S 2006071
|
Volgens de amerikanen (rennlist) is een upgrade niet mogelijk ....zelfs niet van een PCM 2.a (zonder MP3) naar PCM 2.b (met MP3)
Ton
|
28 jul 2006 13:34 |
|
|