Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 5:54

Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Helemaal in de goot.. 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Frost schreef:
Kortom, aan de ene kant heb ik er een goed gevoel over, aan de andere kant ook niet aangezien iedereen het me hier aan het afraden is een Porsche te kopen op zulk jonge leeftijd.

De meeste zeggen niet dat je te jong bent, maar financiëel nog niet klaar bent om een wagen te rijden, laat staan een Porsche

Apekaatje, wat literjes benzine van € 1.5, beetje onderhoud, wat dingentjes die stukgaan, af en toe een bandje, beetje verzekering :roll: :roll: :roll: maar het is jouw vriendje :wink:

Frost, zet die P uit je hoofd, hang hier wat gezellig rond, rij af en toe eens een rit mee met iemand, en in de eerste plaats, maak werk van je werk.

En de prijzen van de meeste wagens stijgen niet, maar dalen :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

25 jul 2006 10:03
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
en wat zijn we het weer lekker allemaal eens... :lol:

Afbeelding

25 jul 2006 10:08
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Meneer Aard: jup, ik moest er eigenlijk OOK niet aan denken met dat gas, maar het was NIET mijn idee :D

Tja...dat was het dan maar... Porsche loslaten ( met een zeer en triest hartje ) en maar weer in de saaie werkelijkheid belanden. Zucht.
Misschien uiteindelijk beter, maar ik vrees die HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEle lange weg nog die daar voor mij is. :cry:
Het forum zal ik ook een lange tijd de rug toe keren, ik merk aan mijzelf dat ik er veeeels te lang op zit per dag. Er wacht een nieuwe baan daar ergens op mij, en een diploma dat ik nog moet behalen.
Jullie zijn mij niet kwijt hoor, mochten jullie nu schrikken, ik kom wel terug als ik alles op " een rijtje " heb.
Als er nog speciale evenementen zijn hoor ik dat wel, mijn hot en email zijn altijd beschikbaar!

:salut: Gegroet mijn Vrienden,
Tot snel!!

25 jul 2006 10:09
Profiel Facebook 
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Hey Frostje,

om te beginnen : 3000 euro voor een 924 vind ik echt niet weinig. Ik heb de wagen natuurlijk niet gezien, maar je ziet ze regelmatig voor minder ook.

Goede raad die ik uit eigen ervaring kan bevestigen : wees niet te kieskeurig bij het solliciteren.
Tijdens mijn studies heb ik als pompbediende gewerkt. Niet de droomjob dus, pompen wassen, vloer vegen, dweilen, broodjes maken, etc. Totaal onder mijn niveau, maar was te combineren met mijn studies en betaalde nog niet zo slecht ook. Voordeel van die job is dat je met enorm veel mensen in contact komt, met alle lagen van de bevolking leer je omgaan. Op een dag heeft iemand me opgemerkt en gewoon voorgesteld om in zijn bedrijf te solliciteren en werd daarna aangenomen.
Indien ik de job als pompbediende te min zou gevonden hebben, zat ik nu niet even comfortabel.

Toevallig heb ik gisteren nog een gesprek gehad met iemand van een uitzendbureau. Die bevestigde dat iemand die wil werken, gegarandeerd een job vindt. Ik heb je ook al gezien. Volgens mij kan dat niet echt een probleem vormen.

Probeer nog te studeren en zie het als een belegging in je toekomst. Je houdt bijv. van fotografie. Volg een cursus en wie weet word je later een succesvolle fotografe !

Ik kan ook bevestigen dat dromen soms leuker is dan het bezitten van een Porsche.
Je moet maar eens narekenen hoeveel onderdelen er op een Porsche zitten en wat er dus allemaal kan stuk gaan. Aan ieder stuk zit een prijskaartje om achterover te vallen.
Gisteren ging ik een ritje doen en kwam mijn linker voorlicht niet meer omhoog. Daar krijg ik echt de kriebels van. Gelukkig zat er maar een moertje los en was het probleem direct verholpen, maar kan je verzekeren dat het mij ook al centen gekost heeft om de 968 tiptop in orde te krijgen.
Het is niet alleen de aanschaf van de auto, maar je moet hem ook rijdend houden. Plus dat de prijs van de verzekering voor een jong iemand veel hoger is.

Heb gewoon nog wat geduld, zoek een job, studeer nog wat bij en als je iets minder leuk moet doen, hou dan in het achterhoofd dat het geld in de la brengt voor je Porsche :wink:
Heb zelf tot mijn 37e moeten wachten voor de eerste Porsche.

Sterkte,

Rufie.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

25 jul 2006 10:35
Profiel WWW Facebook 
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Olaf schreef:

Beetje kort door de bocht voor iemand van jouw komaf :shock: :wink:

Explain??

25 jul 2006 12:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
En FROST, het rijd echt een HEEL stuk fijner in je eigen Porsche als je weet dat je die volgende maand ook nog kan betalen en niet moet parkeren als er een ding stuk gaat of als je toevallig geld nodig bent voor andere dingen !
Een Porsche hebben maar moeten parkeren omdat je die niet kan betalen is denk ik erger dan GEEN Porsche hebben hoor !!

Een Porsche rijden is fantastisch, maar het rijd pas echt fijn als je weet dat je hem ook ECHT kan veroorloven en ook nog centjes overhebt voor echt belangrijke dingen :wink:

Zeker als je nog geen redelijk betalende baan hebt is het niet verstandig om je geld al uit te geven aan een auto, maar dat was hier al gezegd :wink:

Nog eentje, je kan misschien niet de "prachtige" baan vinden die je wilt, maar stel nou dat je "een" baan kan vinden die wel goed betaald en dat je dan wel opeens je 924 echt kan veroorloven ? Tja keuzes en prioriteiten he....

25 jul 2006 15:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
FROST schreef:
Tja...dat was het dan maar... Porsche loslaten ( met een zeer en triest hartje ) en maar weer in de saaie werkelijkheid belanden. Zucht.
(..)
Het forum zal ik ook een lange tijd de rug toe keren, ik merk aan mijzelf dat ik er veeeels te lang op zit per dag. Er wacht een nieuwe baan daar ergens op mij, en een diploma dat ik nog moet behalen.

:cheers: :res:

Even afkicken en stel jezelf daarna een limiet per dag voor het PF-en :wink: gaat allemaal best lukken met jou :thumleft:

25 jul 2006 17:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ja precies, gezonde balans vinden is wel belangrijk, en helemaal de rug toe keren hoeft nou ook weer niet. Maar ik kan me er wel in herkennen hoor, had ik ook wel in het begin.
Maar nu nog af en toe het forum checken, en de rest van de tijd hard aan het werk zodat je de Porsche ook nog kan betalen (en misschien ooit nog een) en het komt allemaal goed...

25 jul 2006 19:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Senior Administrateur & Senior OCE deskundige
996 GT3 look, ex 964 C2, ex 911 3.0 SC, ex 911 2.4 T
Bericht 
Verstandig besluit Frost :thumright:

Wat zijn wij allemaal wijs zeg :wink: Wat ervaring al niet kan doen, iedereen moet het toch zelf ondervinden.

25 jul 2006 21:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Beveren Belgie
Bericht 
Frost , live is what YOU make it :!:

Bouw aan je eigen weg met doel voor ogen en niet blind van liefde .

Ik ben zelf fotograaf ( had gelezen dat jij ook iets met fotografie hebt)
Eerst deed ik een k*tjob als interieurfotograaf voor een maandloon waar je bijna geen volle tank van kan kopen . Heb voor mezelf een keerpunt in mij leven gemaakt , ben bij een krant binnengestapt en heb gevraagd of ik gratis een week voor hun mocht werken om mijn kunnen te laten zien .
ondertussen werk ik al 11 jaar voor de grootste krant van Belgie .
Ik dacht vroeger ook dat de gebraden kippen vanzelf in mijn mond gingen vliegen ( vlaams gezegde :wink: ) maar uiteindelijk moet je toch je geluk zelf maken .

25 jul 2006 22:13
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
Life's a bitch and then you die... wen er maar vast aan

allemaal aan de prozac!

:mrgreen:

26 jul 2006 1:36
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
Jeroen914 schreef:
Life's a bitch and then you die... wen er maar vast aan

allemaal aan de prozac!

Wanneer doen wij eens een bakkie jeroen :?:

:wink: :wink: :lol: :lol:

26 jul 2006 2:05
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
gebruik je één prozacje in je koffie of twee?

26 jul 2006 2:24
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
Jeroen914 schreef:
gebruik je één prozacje in je koffie of twee?

Doe er meestal een doosje in... werkt altijd :lol:

26 jul 2006 3:03
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk was ik nooit...

26 jul 2006 3:17
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
Der Ferry schreef:
ondertussen werk ik al 11 jaar voor de grootste krant van Belgie

Nog steeds gratis? :mrgreen:

De forumeikel schreef:
Life's a bitch and then you die...

Het was toch life's a bitch and then you marry one? :twisted: :cheesy:

26 jul 2006 8:19
Profiel
PorscheForum Rakker
911/964 Carera 2 BJ 1992
Bericht 
GEWOON RUSTIG AFWACHTEN ALLES OP ZIJN TIJD ZIE DE AVATAR VAN MARCEL uit UDEN geniet en leef vandaag. :lol:

26 jul 2006 8:50
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
horn schreef:
Der Ferry schreef:
ondertussen werk ik al 11 jaar voor de grootste krant van Belgie

Nog steeds gratis? :mrgreen:

De forumeikel schreef:
Life's a bitch and then you die...

Het was toch life's a bitch and then you marry one? :twisted: :cheesy:

Scherp horn ;)

Maar gewoon afwachten, lekker rustig op z`n tijd alles doen is het beste. Gewoon eerst nu voor je rijbewijs gaan, beetje rijervaring op doen etc etc.

26 jul 2006 10:59
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
Valentijn schreef:
GEWOON RUSTIG AFWACHTEN ALLES OP ZIJN TIJD ZIE DE AVATAR VAN MARCEL uit UDEN geniet en leef vandaag. :lol:

Afbeelding :roll: :? :shock: :wink:

26 jul 2006 11:04
Profiel
Westervoort
Bericht 
Tja...een mooie Targa voor een kasteel, wat wss níet zijn huis is...snap 'm ook even niet... :roll: :wink:

26 jul 2006 12:37
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Jurgen schreef:
... wat wss níet zijn huis is...

... je moest eens weten wat voor kasteeltje hij in Uden heeft :shock: :wink:

:@: Horn ..... 't was toch life sucks ... untill you mary (some)one :roll:

.... en dan nu maar weer ON TOPIC :?: :wink:

26 jul 2006 12:42
Profiel WWW Facebook 
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Jurgen schreef:
Tja...een mooie Targa voor een kasteel, wat wss níet zijn huis is...snap 'm ook even niet... :roll: :wink:

Heeft Marcel jullie dan nog nooit over zijn kasteeltje verteld :? :?

Ik ga samen met Horn altijd karten op zijn middenplein met de Mini's :lol: :lol:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

26 jul 2006 13:30
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Volgens mij was het toch echt "Your life would suck, when I wasn't in it!" of niet :wink:

26 jul 2006 13:32
Profiel Facebook 
Westervoort
Bericht 
@ Paul ;Volgens mij heb jij nog nooit gekart... :twisted: :wink:

26 jul 2006 13:32
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Jurgen schreef:
@ Paul ;Volgens mij heb jij nog nooit gekart... :twisted: :wink:

Vroeger, tot de kartjes te licht werden voor mij............ of was het nu ik dat te zwaar werd :? :? :lol:

26 jul 2006 13:34
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende