Auteur |
Bericht |
WalterDC
911 SC Coupe 1980Brasschaat /Belgie
|
Meningen over verschillende types SC?
Hallo jongens,
Ik had even een vraagje voor de mensen met de nodige SC-ervaring. Er word gezegd dat de SC aanvankelijk met zijn 180 PK duidelijk wat "power" tekort kwam , dat hij niet echt snel te noemen was en je eigenlijk dus wat op je honger bleef zitten. Hier wordt ook nog melding van gemaakt in de Porsche-bijbel van Morgan als ik me niet vergis. Later in 1980 werd dan het vermogen naar de bewuste 188PK opgetrokken en weer een jaartje later hebben we de B-serie met 204 PK. Ik ben nog steeds op zoek naar mijn eerste P, heb al enkele malen op het punt gestaan een exemplaar te kopen, maar telkens sprong de verkoop af op het laatste nippertje omdat er één en ander niet ok bleek te zijn. Aanvankelijk verkoos ik een 3.2 of een SC 204 PK, nu heb ik een mogelijkheid om naar een SC188PK te gaan kijken, maar aangezien ik nooit met dit type heb gereden en wel hou van wat power (naar de normen van een Porsche uit de jaren 80 bedoel ik dan ) ben ik bang dat deze versie wat slapjes gaat uitvallen. Ik weet wel, ik kan er best gewoon naartoe rijden en de wagen eens testen, maar de afstand is vrij groot, dus had ik gewoon even de mening van de kenners over deze verschillende types eens gehoord. Alvast hartelijk dank!
|
25 jul 2006 12:45 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Heb zelf een 188 Pk sterke SC gehad .... 08-08-80
.... deze nooit vergeleken met een 180 of 204 Pk maar ben van mening dat jij het verschil niet zult merken
(extra Pk's wennen (te) snel)
|
25 jul 2006 13:04 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Behalve de toename van 8 pk t.o.v. de 180 pk-sterke motor zijn er ook nog andere verbeteringen aangebracht. Maar, of er veel verschil is met de 204 pk versie weet ik niet.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
25 jul 2006 13:13 |
|
|
WalterDC
911 SC Coupe 1980Brasschaat /Belgie
|
sc
Bedankt voor de reacties, jongens.
Olaf, als je denkt dat ik het verschil niet zal merken met een 204 Pk , mag ik er van uitgaan dat jij de SC met 188PK niet als een lui wagentje hebt ervaren?
|
25 jul 2006 13:25 |
|
|
horn
PF #57
|
of die van 204 pk ook een lui wagentje vindt....
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 jul 2006 13:52 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... daarom heb ik er nu 250 en een beetje
|
25 jul 2006 16:12 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
En een paar honderd kilo extra, en 4-wiel-aandrijving, en en en
Terzijde, ik denk dat het verschil tussen een 180pk en een 204pk moeilijk is. Immers, een "goede" 180pk wagen en een "slechte" 204pk versie zouden wel eens heel dicht bij elkaar in de buurt kunnen zitten.
Ik weet dat mijn 204pk versie voor mij vlot genoeg is. Ik ga dan ook geen sprintjes trekken tegen een 530d (dat doe je 1x en dan niet meer )...
Als je echt van snelheid houdt, hou/maak hem dan zo kaal mogelijk
|
25 jul 2006 16:25 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
25 jul 2006 16:43 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
..een SC van 204pk is ongeveer even snel als een 3.2. Voor mij maakte het ni uit, ik had net zo goed een SC'tje gekocht..'t Gaat erom wat de toestand van de wagen is in de eerste plaats.
Om eerlijk te zijn zou ik "moreel" met 180 of 188pk wel wat moeite hebben als je weet dat er ook een 204pk versie bestaat (remember PaSCal dat ik je ook die vraag stelde? ). 'k Denk dat je gewoon je ego dan effe van je af moet zetten er es een ritje mee doen. Zoals PaSCal al aangaf: de ene wagen is de andere niet...beter een "losse" 180'er dan een stroeve 204!!!
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
25 jul 2006 17:20 |
|
|
Martin K.
Boxster 3.4 STwente
|
jongens jongens jongens
De Porsche gaat net zo hard, als jij de bocht durft in te sturen...
mijn SC met "204" PK is m.i. vlot genoeg, maar het gaat erom,
als je echt zeer snel wilt rijden( heet dat niet racen )
of je hart wel groot en vooral sterk genoeg is.
Met een groot hart raak je ook wel een 530D kwijt, of Audi Turbo,
als er maar genoeg bochten in de weg zitten
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
25 jul 2006 18:28 |
|
|
Mark
911 cabrio 3.2
Cayenne SHelmond
|
Een 530D rijd je toch wel los?? 540D misschien niet maar ja V8 met turbo
|
25 jul 2006 23:05 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Ik heb (net als Olaf) ook niet echt noemenswaardige verschillen gemerkt tussen mijn 180 (of 188) pk en 204 pk SC. Koppel vind ik dan ook belangrijker dan pk's...
Wel is er een ander voordeel te noemen in deze barre tijden qua benzineprijzen... :
De 180 en 188 pk versies rijden op RON 95 (Normaal) i.p.v. de duurdere
RON 98 (Super) ....
Als het een goede auto is gewoon doen! SC's zijn lekker simpel in onderhoud en zeer betrouwbaar!
gr.
dick
|
26 jul 2006 8:49 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Kijk, duidelijke antwoorden van mensen met ervaring... Eindelijk weer es
Voor wat betreft het sprinten met/tegen een 530d, ik had het over een tussensprintje, dan rij je mooi gelijk op (zeg 80->150 ofzo)... Ach, achteraf beide een duimpje omhoog en weer met een grote smile verder toch?
|
26 jul 2006 13:46 |
|
|
Hansv
1:43IJmuiden
|
Ha, die Mark;
Aan een 540d (of misschien zelfs een 545d) zou je er waarschijnlijk een beste kluif hebben, maar BMW levert de geblazen diesel-V8 helaas alleen in de 7-serie. Maar ook een 535d lijkt me al een behoorlijke tegenstander.
_________________________________________ Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!
|
26 jul 2006 15:59 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Een kennis van me heeft en een 530D en een 997S Cabrio.
Hij beweert juist dat bij een tussensprint zijn P de 530D niet kan bijhouden (op een snelweg dus , er wordt niet gepraat over bochtenwegen) . En dit vanwege het gigantische koppel van de BMW Bij een sprint van stilstand is natuurlijk de P de winnaar
Tenzij hij natuurlijk geen ervaring heeft
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
26 jul 2006 16:10 |
|
|
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
Als ik me niet vergis heeft een 535D zelfs 2 turbo's....
|
27 jul 2006 12:17 |
|
|
WalterDC
911 SC Coupe 1980Brasschaat /Belgie
|
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat uiteindelijk "zelf eens uittesten" de boodschap is. En ik weet ook meteen , alhoewel ik zelf met een BMW 520 rijd, wat meer over de dieselversies van dit merk..
|
27 jul 2006 16:11 |
|
|
Wim SC 1981
911 SC 1981Eindhoven
|
204
Heb alleen ervaring met mijn 204 pk SC en in de 5000 km die ik er sinds februari mee reed heb ik nog niemand voorbij zien komen... Het koppel is fantastisch en het komt er inderdaad op neer hoe groot je hart is als het op bochtenwerk aankomt. Juist daar kun je het verliezen van snelle diesels met een goede chauffeur aan het stuur. Maar die zijn er weinig
Kortom: een 204-tje is een heel snel ding voor zijn tijd en een behoorlijk snelle voor deze tijd. Vergeet niet dat hij erg weinig weegt in vergelijking met snelle zakensedans van nu...
_________________________________________ Rijden met die Porsche's!
|
02 aug 2006 14:26 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Van harte mee eens. Mijn 2.7 heeft slechts 165 pk en is op de snelweg duidelijk langzamer dan een 204 pk SC, maar mij snel genoeg (>230 op de teller). Bij het slalommen is een SC echter niet per definitie sneller. Staar je dus niet blind op de pk's (een 3.2 heeft er weer meer dan een SC, een 964 weer meer dan een 3.2, en .....) maar ga rijden en kijk of de auto je wat doet. En een AKK laten doen natuurlijk.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
02 aug 2006 16:00 |
|
|
WalterDC
911 SC Coupe 1980Brasschaat /Belgie
|
Hartelijk dank voor al de reacties, vrijdag ga ik er naartoe, ik houd jullie alleszins op de hoogte!
|
03 aug 2006 0:46 |
|
|
WalterDC
911 SC Coupe 1980Brasschaat /Belgie
|
|
05 aug 2006 10:13 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Gefeliciteerd en snel even inschrijven voor de Jubirit#3
ps.welke is het geworden?
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
05 aug 2006 10:25 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Van harte Walter
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
05 aug 2006 11:38 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Gefeliciteerd Walter. En na die eerste mooie 180 km zullen er nog vele volgen.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
05 aug 2006 11:40 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Van harte geluk gewenst met je nieuwe aanwinst
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
05 aug 2006 13:36 |
|
|