Auteur |
Bericht |
chris.71
Kever-s;-)Limburg
|
Ik zat er op te wachten... is het aanhangertje te koop ?
Tja WdePundert, waar plaats je normaal de tank...
Nee kun je er niet opkomen, zal je effe helpen, de kofferbak natuurlijk.
En de kofferbak die zit natuurlijk bij een 911 voor, mocht je dat niet weten .
Tja 911-lover dat was een makkelijke niet. Met jouw kan ik wel praten.
Tja soms worden er wel erg onzinnige redenen gezocht niet?
Als ik alles van de auto's die bij mij voor in een dag langs rijden moet afhalen wat er af fabriek niet op hoort , kom ik loodsen te kort en heb ik de komende tien jaar geen tijd meer.
|
26 jul 2006 16:20 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Beetje lastig als je lek rijdt...
|
26 jul 2006 16:23 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Hoezo is dat een onzinnige reden? Waar baseer jij de keus van je auto op? Op wat je er uiteindelijk van kan maken of wat ie af-fabriek al heeft?
Blijft de vraag of deze auto's er beter/mooier van zijn geworden....
|
26 jul 2006 16:38 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Heb ook LPI in mijn leasewagen en het vermogen is misschien qua max niet verschillend maar op benzine pakt de motor bij lage toerentallen veel beter op...met gas bijna geen trekkracht onderin.
Misschien is dit wel te voorkomen door intensiever de inspuiting te bekijken (door de garage niet door mij). Het stoterige gedrag op gaspedaal veranderingen komt mogelijk ook door het gebrek aan inregelen van de LPI installatie...
Mijn conclusie is: benzine rijdt fijner/ soepeler dan LPI.
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
26 jul 2006 17:14 |
|
|
928GTS
ex Midnight blue 928 GTS 1995Heerenveen
|
Een vriend van mij met een 928 uit '78 heeft onlangs gas laten inbouwen. Rijden blijft, en tanken wordt nu leuk.
Why not??
_________________________________________ Don't worry about tomorrow, God is already there.
|
26 jul 2006 17:17 |
|
|
chris.71
Kever-s;-)Limburg
|
Hallo Roi,
wat jij omschrijft komt niet overeen met een goed ingeregelde LPI installatie.
De naam LPI wordt trouwens ook wel voor installaties gebruikt die niet vloeibaar inspuiten en daar heb je wel onder omstandigheden wat jij omschrijft. Dan is er wel verschil. Weet je zeker dat je een Vialle LPI installatie hebt?
Jouw conclussie voor die auto zal best kloppen.
Echter laat je maar van mij vertellen dat benzine niet fijner rijdt en ook niet soepeler met LPI. En als het moet kan ik het nog bewijzen ook .
|
26 jul 2006 18:08 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
hoe groter en eenvoudiger de motor, des te beter zal de motor werken op LPG en zullen de verschillen met benzine klein/verwaarloosbaar zijn.
Voor motoren met hoog rendement of moderne motoren is het moeilijker LPI/LPG optimaal af te stellen. Veel hangt af van de zorg waarmee de inbouw gebeurt en van de ervaring van de installateur. Toch is het moeilijk om hetzelfde rendement te bekomen met gas als met benzine...de motor - die eigenlijk kan beschouwd worden als het meest geperfectioneerde onding dat op de wereld bestaat - is nu eenmaal optimaal afgesteld op benzine en niet op gas. Immers, om optimaal op gas te draaien zou de compressieverhouding omhoog kunnen geschroefd worden omdat gas een hoger octaan getal heeft. Op die manier zou het verlies aan vermogen kunnen gecompenseerd worden. Iemand stelde dat LPI vermogenwinst brengt tov benzine...Zou ik wel es willen zien...het mag dan nog vloeibaar de motor binnen komen, als het ontstekingstijdstip niet vervroegd wordt zoals het eigenlijk hoort, dan win je 0.0.
Daarenboven ligt de verbrandingstemperatuur van een motor op gas enkele graden hoger dan van die op benzine...slechtere vullingsgraad als gevolg...minder koppel!
Als gevolg van de hogere verbrandingstemperatuur gaat ook het NOx gehalte stijgen..door de schonere verbranding gaan de onverbrande koolwaterstoffen dalen...onze katalysatoren zijn net op het tegengestelde proces afgesteld.
Al het bovenstaande overtuigen mij niet om een benzine motor om te bouwen naar LPG/LPI...en zeker geen sportmotor. Ik kan me helemaal niet voorstellen dat een Honda Integra type R of S2000 uitstekend op gas draait en daarbij nog vermogenswinst geeft...
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
26 jul 2006 18:18 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Het laatste heb je gelijk in echter heb eens met een E36 M3 [toch ook een erkende sportmotor]op LPi gereden en moet zeggen ''Chapeau'' ding liep als de brandweer
_________________________________________ t beste maar weer...
|
26 jul 2006 19:13 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Met nog meer genoegen zal ik de P. vanaf nu volgooien met dure Superbenzine
Je kunt het vast wel betalen alleen het houd je wel bezig, toch
Koop gewoon een klein licht autotje met een klein motortje dat kost je nog minder.
Wat een armoede: een echte sportwagen op gas
|
26 jul 2006 21:06 |
|
|
paulb
ex 964 Turbo 3.3
|
gas,diesel,kerosine, bio-massa, zonne energie of op linksdraaiende atoompjes, ik vind alles best als het maar hetzelfde of beter rijd!
Gas lijkt me in een 911 lastig vanwege de zeeer beperkte ruimte voor de gastank (tenzij je de benzinetank er uitsloopt).
Alles beter dan geen brandstof zodat je met een flintstone auto op pad moet
|
26 jul 2006 23:42 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 jul 2006 23:50 |
|
|
chris.71
Kever-s;-)Limburg
|
Beste Paul, armoede is de arrogantie en kortzichtigheid, gecombineerd met de domheid om met minachting te reageren op mensen die gewoon opletten op wat ze ergens voor betalen en wat ze uitgeven, ongeacht of die mensen nu relatief veel of weinig middelen ter beschikking hebben.
|
27 jul 2006 11:26 |
|
|
Valentijn
911/964 Carera 2 BJ 1992
|
Paul v Engelen je haalt de woorden uit mijn mond,
Dit moet je niet willen een Porsche 911 op gas, koop dan een Opel Astra en gooi daar een Gasbom in.
Gas prima maar in een Porsche 911
_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
|
27 jul 2006 11:41 |
|
|
horn
PF #57
|
Zoals ik zei:
Gooi lekker peut a 1,50 in jouw 911, maar laat een ander lekker iets anders doen als hij dat wil...
Waarom mag je wel LPG in een Astra bouwen en niet in een 911...
Ik begrijp die arrogantie (als het dat is?) werkelijk niet. Als een 911 goed rijdt (wellicht net zo goed, misschien beter - wat ik niet geloof) rijdt op LPG waarom in vredesnaam niet?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 jul 2006 11:45 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
27 jul 2006 11:51 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik denk dat de huidige gassystemen stukken veiliger zijn (en ook veel streker gecontroleerd) dan de modale benzinetank van om het even welke wagen.
Neen , ik heb gen gas in mij Porsche , maar heb wel begrip voor mensen die dit wensen.
Vroeger was ik ook geen gasman, doch door eigen ervaring heb ik mijn mening moeten herzien.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
27 jul 2006 13:28 |
|
|
Valentijn
911/964 Carera 2 BJ 1992
|
Weet je wel wat arrogantie betekent Horn?
Ik rij maar 3500 km pj dus al word de benzine 3 euri de liter .
ik zou een diesel motor in mijn porsche monteren dan is ie nog zuiniger.
En tegenwoordig heb je nog een flink koppel ook.
Maar natuurlijk moet iedereen zelf weten wat hij of zei met zn auto doet anders hadden we niet van deze leuke discussie
_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
Laatst bijgewerkt door Valentijn op 28 jul 2006 9:02, in totaal 1 keer bewerkt.
|
27 jul 2006 17:17 |
|
|
horn
PF #57
|
Ja dat weet ik, ervan uitgaande dat je 'betekent' bedoelt
Ik begrijp ook wel dat je met 3500 km geen LPG in je 911 gaat bouwen. Ik begrijp ook dat jij geen LPG wilt. Maar wat ik niet begrijp:
Dit moet je niet willen een Porsche 911 op gas, koop dan een Opel Astra en gooi daar een Gasbom in. Gas prima maar in een Porsche 911.
of
Wat een armoede: een echte sportwagen op gas
Waarom moet ik nou geen 911 op gas willen. En als ik dat nou wél wil? Ben ik dan minderwaardig? Geen Porsche mens? Een 911 niet waard?
IMHO nogal bekrompen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 jul 2006 17:22 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
|
27 jul 2006 21:36 |
|
|
Roi
niet meer....
|
FF weer terug on ze topic.
Chris.71 | | | | chris.71 schreef: Hallo Roi, wat jij omschrijft komt niet overeen met een goed ingeregelde LPI installatie. De naam LPI wordt trouwens ook wel voor installaties gebruikt die niet vloeibaar inspuiten en daar heb je wel onder omstandigheden wat jij omschrijft. Dan is er wel verschil. Weet je zeker dat je een Vialle LPI installatie hebt? Jouw conclussie voor die auto zal best kloppen. Echter laat je maar van mij vertellen dat benzine niet fijner rijdt en ook niet soepeler met LPI. En als het moet kan ik het nog bewijzen ook . | | | | |
FF de boekjes erbij gepakt vanavond. Het is een Opel (zoals aanbevolen hierboven .....) en het heeft een Opel autogassysteem Koltec EGI (Electronische Gas Injectie) Multipoint inspuiting. Klinkt toch allemaal verdacht modern...en toch loopt ie dus mooier / fijner op benzine. Maar zoals door mij en jou al aangegeven misschien niet 100% ingeregeld. Moet zeer binnenkort voor de beurt kan het eens opwerpen.
Enne P op gas....moet kunnen in mijn ogen, helemaal niets op tegen. De blokken zijn toch met 180 K- 200 K kilometers aan revisie toe (zie ander topic hier van Wdepundert) dus dan kunnen de kleppen en klepgeleiders direct meegenomen worden....dus eigenlijk de perfecte wagen voor gas .
mvgr. Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
27 jul 2006 23:04 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
interessante uitleg MichM3 (niet alles mee-gequote om repeat te vermijden) maar waarom zou dit voor een Type R / S2000 niet kunnen en voor een 911/964 (en blijkbaar ook M3!!) wel? Is dit te wijten aan de specifieke vermogens (120 PK/L voor de S2000) en/of aan de max. toerentallen (tot 9.000 voor de S2000)?
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
27 jul 2006 23:38 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Vandaag stond in de krant dat er 40% meer auto's op LPG verkocht zijn. Voor het komende jaar wordt een toename van 50% verwacht. En daar zal echt wel een Porscheje tussen zitten.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
28 jul 2006 10:49 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Das mogelijk het gevaar voor LPG...zijn eigen succes....als de vraag stijgt en het aanbod blijft hetzelfde.....3 x raden wat er met de prijs van LPG gaat gebeuren.....
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
28 jul 2006 10:58 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ik kan het wel in één keer raden.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
28 jul 2006 10:59 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
...je kan niet eenduidig zeggen: die of dat is de reden waarom je beter geen gas installeert op een sportmotor à la VTEC, M3, GT3-RS, Ferrari, enz...Laat me echter toch proberen je het te laten inzien (laat het gezond verstand mee redeneren):
Ten eerste hebben die motoren een hoog specifiek vermogen - zoals je zelf al aanhaalde - en dat komt er niet vanzelf. Dit betekent dat de ingenieurs bij deze motoren het geheel van inlaat-motor-ontsteking-inspuiting-uitlaat perfect op mekaar hebben afgesteld om dit rendement te bekomen. Niet makkelijk met de wetgeving van vandaag. Ik kan me niet inbeelden dat het tussenpeuteren van een gasinstallatie in deze homogene ketting tot enige rendementsverbetering zou leiden.
Ten tweede, laat ons eens één van bovenstaand vernoemde onderdelen meer in detail bekijken: het inlaatspruitsuk. Dit ondervindt rechtstreeks impact van de gasinstallatie want de gasinjectoren zullen er een plaatsje in moeten krijgen. Als je weet dat bij dergelijke (atmosferische) sportievelingen enorm veel aandacht aan het inlaatspruitstuk gegeven wordt (men make een dertigtal verschillende spruitstukjes en testen tot in detail uit welke de beste cilindervullingen geven bij bepaalde toerentallen; men teste uit op welke plaats en onder welke hoek de injectoren het best in dit spruitstuk geplaatst worden...)
Mij maak je dus niet wijs dat de gas-installatie hier deugd aan doet: deze gas injectoren die erbij geplaatst worden zullen een negatieve bijdrage hebben tot de doorstroming van het spruitstuk...ook hun positie en hoek van inspuiting kunnen nooit tippen die van de benzine-injectoren.
Ten derde: het gevaar op backfires (ontploffing in het inlaatspruitstuk als gevolg van ontsteking en laat sluiten inlaatklep). Sportieve motoren hebben allemaal bij hoge toeren een heel late sluiting van de inlaatkleppen om zoveel mogelijk lucht in de cilinder te krijgen. Sluiting klep en ontsteking liggen niet ver uit mekaar in tijd. De inlaat zit vol gas wanneer de motor omgebouwd is. Door niet optimal klepspeling of als gevolg van zeer hete inlaatklep kan het gas in de inlaat spontaan tot ontbranding komen met zware schade als gevolg.
Vier: Sowieso liggen de ontbrandingstemperaturen hoger bij een motor die op gas loopt. Dit werkt probleem beschreven in 3 enkel in de hand! Benzine heeft een koelend effect en voor een sportieve motor is dit geen luxe.
Er zijn ongetwijfeld nog een aantal redenen, maar dit zijn de voornaamste.
Ik zeg dus niet dat het niet mogelijk om deze motoren op gas te laten draaien, ik wil enkel duidelijk maken dat het zeker niet ideaal is.
Een dikke luie Amerikaan zou ik waarschijnlijk op gas rijden, maar een Ferrari 360, Honda VTec, M3, GT3-RS nooit. Ik vind het het bezoedelen van een technisch hoogstandje.
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
28 jul 2006 11:05 |
|
|