Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 6:24

Antwoord op onderwerp  [ 178 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Lekker LPG in je 3,2tje zetten????? 

Gas is voor kachels, niet voor Porsches
mee eens, voor mij geen optie 61%  61%  [ 54 ]
Het is wel errug goedkoop 39%  39%  [ 34 ]
Totaal aantal stemmen : 88

Lekker LPG in je 3,2tje zetten????? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Kever-s;-)
Limburg
Bericht 
WdePundert schreef:
Wordt meestal zo gedaan:
Afbeelding

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik zat er op te wachten... is het aanhangertje te koop :wink: ?

Tja WdePundert, waar plaats je normaal de tank...
Nee kun je er niet opkomen, zal je effe helpen, de kofferbak natuurlijk.
En de kofferbak die zit natuurlijk bij een 911 voor, mocht je dat niet weten :lol: :lol: .

Tja 911-lover dat was een makkelijke niet. Met jouw kan ik wel praten.
Tja soms worden er wel erg onzinnige redenen gezocht niet?

Als ik alles van de auto's die bij mij voor in een dag langs rijden moet afhalen wat er af fabriek niet op hoort , kom ik loodsen te kort en heb ik de komende tien jaar geen tijd meer.

26 jul 2006 16:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
chris.71 schreef:
Nee kun je er niet opkomen, zal je effe helpen, de kofferbak natuurlijk.

Beetje lastig als je lek rijdt... :?

26 jul 2006 16:23
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
chris.71 schreef:
Tja soms worden er wel erg onzinnige redenen gezocht niet?

Hoezo is dat een onzinnige reden? Waar baseer jij de keus van je auto op? Op wat je er uiteindelijk van kan maken of wat ie af-fabriek al heeft?

chris.71 schreef:
Als ik alles van de auto's die bij mij voor in een dag langs rijden moet afhalen wat er af fabriek niet op hoort , kom ik loodsen te kort en heb ik de komende tien jaar geen tijd meer.

Blijft de vraag of deze auto's er beter/mooier van zijn geworden....

26 jul 2006 16:38
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
niet meer....
Bericht 
Heb ook LPI in mijn leasewagen en het vermogen is misschien qua max niet verschillend maar op benzine pakt de motor bij lage toerentallen veel beter op...met gas bijna geen trekkracht onderin.

Misschien is dit wel te voorkomen door intensiever de inspuiting te bekijken (door de garage niet door mij). Het stoterige gedrag op gaspedaal veranderingen komt mogelijk ook door het gebrek aan inregelen van de LPI installatie...

Mijn conclusie is: benzine rijdt fijner/ soepeler dan LPI.

Roi

26 jul 2006 17:14
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Een vriend van mij met een 928 uit '78 heeft onlangs gas laten inbouwen. Rijden blijft, en tanken wordt nu leuk.
Why not?? :o :wink:

26 jul 2006 17:17
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Kever-s;-)
Limburg
Bericht 
Hallo Roi,

wat jij omschrijft komt niet overeen met een goed ingeregelde LPI installatie.
De naam LPI wordt trouwens ook wel voor installaties gebruikt die niet vloeibaar inspuiten en daar heb je wel onder omstandigheden wat jij omschrijft. Dan is er wel verschil. Weet je zeker dat je een Vialle LPI installatie hebt?

Jouw conclussie voor die auto zal best kloppen.
Echter laat je maar van mij vertellen dat benzine niet fijner rijdt en ook niet soepeler met LPI. En als het moet kan ik het nog bewijzen ook :D .

26 jul 2006 18:08
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
hoe groter en eenvoudiger de motor, des te beter zal de motor werken op LPG en zullen de verschillen met benzine klein/verwaarloosbaar zijn.

Voor motoren met hoog rendement of moderne motoren is het moeilijker LPI/LPG optimaal af te stellen. Veel hangt af van de zorg waarmee de inbouw gebeurt en van de ervaring van de installateur. Toch is het moeilijk om hetzelfde rendement te bekomen met gas als met benzine...de motor - die eigenlijk kan beschouwd worden als het meest geperfectioneerde onding dat op de wereld bestaat - is nu eenmaal optimaal afgesteld op benzine en niet op gas. Immers, om optimaal op gas te draaien zou de compressieverhouding omhoog kunnen geschroefd worden omdat gas een hoger octaan getal heeft. Op die manier zou het verlies aan vermogen kunnen gecompenseerd worden. Iemand stelde dat LPI vermogenwinst brengt tov benzine...Zou ik wel es willen zien...het mag dan nog vloeibaar de motor binnen komen, als het ontstekingstijdstip niet vervroegd wordt zoals het eigenlijk hoort, dan win je 0.0.

Daarenboven ligt de verbrandingstemperatuur van een motor op gas enkele graden hoger dan van die op benzine...slechtere vullingsgraad als gevolg...minder koppel!

Als gevolg van de hogere verbrandingstemperatuur gaat ook het NOx gehalte stijgen..door de schonere verbranding gaan de onverbrande koolwaterstoffen dalen...onze katalysatoren zijn net op het tegengestelde proces afgesteld.

Al het bovenstaande overtuigen mij niet om een benzine motor om te bouwen naar LPG/LPI...en zeker geen sportmotor. Ik kan me helemaal niet voorstellen dat een Honda Integra type R of S2000 uitstekend op gas draait en daarbij nog vermogenswinst geeft... :twisted:

26 jul 2006 18:18
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
MichM3 schreef:
. Ik kan me helemaal niet voorstellen dat een Honda Integra type R of S2000 uitstekend op gas draait en daarbij nog vermogenswinst geeft... :twisted:

Het laatste heb je gelijk in :!: echter :!: heb eens met een E36 M3 [toch ook een erkende sportmotor]op LPi gereden en moet zeggen ''Chapeau'' :!: ding liep als de brandweer :!:

26 jul 2006 19:13
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
chris.71 schreef:
Tip... :wink: ik begrijp het niet helemaal, wat is er treurig aan?
Ik kan benzine best betalen, alleen als het niet hoeft wil ik niet.

Met nog meer genoegen zal ik de P. vanaf nu volgooien met dure Superbenzine :P

Je kunt het vast wel betalen 8) alleen het houd je wel bezig, toch :?:

Koop gewoon een klein licht autotje met een klein motortje dat kost je nog minder.

Wat een armoede: een echte sportwagen op gas :!: :evil: :twisted: :roll:

26 jul 2006 21:06
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 Turbo 3.3
Bericht 
gas,diesel,kerosine, bio-massa, zonne energie of op linksdraaiende atoompjes, ik vind alles best :P als het maar hetzelfde of beter rijd!
Gas lijkt me in een 911 lastig vanwege de zeeer beperkte ruimte voor de gastank (tenzij je de benzinetank er uitsloopt).
Alles beter dan geen brandstof zodat je met een flintstone auto op pad moet :roll:

26 jul 2006 23:42
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Paul van Engelen schreef:

Afbeelding :roll: :shock: :?

26 jul 2006 23:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Kever-s;-)
Limburg
Bericht 
chris.71 schreef:
Tip... :wink: ik begrijp het niet helemaal, wat is er treurig aan?
Ik kan benzine best betalen, alleen als het niet hoeft wil ik niet.

Met nog meer genoegen zal ik de P. vanaf nu volgooien met dure Superbenzine :P

Je kunt het vast wel betalen 8) alleen het houd je wel bezig, toch :?:

Koop gewoon een klein licht autotje met een klein motortje dat kost je nog minder.

Beste Paul, armoede is de arrogantie en kortzichtigheid, gecombineerd met de domheid om met minachting te reageren op mensen die gewoon opletten op wat ze ergens voor betalen en wat ze uitgeven, ongeacht of die mensen nu relatief veel of weinig middelen ter beschikking hebben. :roll:

27 jul 2006 11:26
Profiel
PorscheForum Rakker
911/964 Carera 2 BJ 1992
Bericht 
Paul v Engelen je haalt de woorden uit mijn mond,

Dit moet je niet willen een Porsche 911 op gas, koop dan een Opel Astra en gooi daar een Gasbom in.

Gas prima maar in een Porsche 911 :?: :x :shock:

27 jul 2006 11:41
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Valentijn schreef:
Dit moet je niet willen een Porsche 911 op gas, koop dan een Opel Astra en gooi daar een Gasbom in.

Gas prima maar in een Porsche 911 :?: :x :shock:

Zoals ik zei:

Afbeelding

Gooi lekker peut a 1,50 in jouw 911, maar laat een ander lekker iets anders doen als hij dat wil...

Waarom mag je wel LPG in een Astra bouwen en niet in een 911...
Ik begrijp die arrogantie (als het dat is?) werkelijk niet. Als een 911 goed rijdt (wellicht net zo goed, misschien beter - wat ik niet geloof) rijdt op LPG waarom in vredesnaam niet?

27 jul 2006 11:45
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 

Diesel daarintegen :?: :idea: :wink:

27 jul 2006 11:51
Profiel WWW Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Valentijn schreef:

Ik denk dat de huidige gassystemen stukken veiliger zijn (en ook veel streker gecontroleerd) dan de modale benzinetank van om het even welke wagen. :roll: :?

Neen , ik heb gen gas in mij Porsche , maar heb wel begrip voor mensen die dit wensen.
Vroeger was ik ook geen gasman, doch door eigen ervaring heb ik mijn mening moeten herzien.

Laatste update 22/10/2013

27 jul 2006 13:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911/964 Carera 2 BJ 1992
Bericht 
Weet je wel wat arrogantie betekent Horn?
Ik rij maar 3500 km pj dus al word de benzine 3 euri de liter .
ik zou een diesel motor in mijn porsche monteren dan is ie nog zuiniger.
En tegenwoordig heb je nog een flink koppel ook.

Maar natuurlijk moet iedereen zelf weten wat hij of zei met zn auto doet anders hadden we niet van deze leuke discussie :wink:

Laatst bijgewerkt door Valentijn op 28 jul 2006 9:02, in totaal 1 keer bewerkt.

27 jul 2006 17:17
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Valentijn schreef:
Weet je wel wat arrogantie betekend Horn?
Ik rij maar 3500 km pj dus al word de benzine 3 euri de liter .
ik zou een diesel motor in mijn porsche monteren dan is ie nog zuiniger.
En tegenwoordig heb je nog een flink koppel ook.

Maar natuurlijk moet iedereen zelf weten wat hij of zei met zn auto doet anders hadden we niet van deze leuke discussie :wink:

Ja dat weet ik, ervan uitgaande dat je 'betekent' bedoelt :twisted:

Ik begrijp ook wel dat je met 3500 km geen LPG in je 911 gaat bouwen. Ik begrijp ook dat jij geen LPG wilt. Maar wat ik niet begrijp:

Gas prima maar in een Porsche 911.

of

Wat een armoede: een echte sportwagen op gas

Waarom moet ik nou geen 911 op gas willen. En als ik dat nou wél wil? Ben ik dan minderwaardig? Geen Porsche mens? Een 911 niet waard?
IMHO nogal bekrompen.

27 jul 2006 17:22
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
chris.71 schreef:
Beste Paul, armoede is de arrogantie en kortzichtigheid, gecombineerd met de domheid om met minachting te reageren op mensen die gewoon opletten op wat ze ergens voor betalen en wat ze uitgeven, ongeacht of die mensen nu relatief veel of weinig middelen ter beschikking hebben. :roll:

Heb er geen problemen mee dat ik hier af en toe Mijnheer van Engelen wordt genoemd :!: :wink:

Wel heb ik er problemen mee dat SOMMIGEN hier me Beste Paul noemen :idea: :twisted: 8)

Doordat 99% van de Forum deelnemers wel een prettige manier van discussieren kent, en niet laten we zeggen de subtiliteit van een LPG-gastank hanteren, is en blijft het hier goed toeven.

27 jul 2006 21:36
Profiel
PorscheForum Rakker
niet meer....
Bericht 
FF weer terug on ze topic.
Chris.71
chris.71 schreef:
Hallo Roi,

wat jij omschrijft komt niet overeen met een goed ingeregelde LPI installatie.
De naam LPI wordt trouwens ook wel voor installaties gebruikt die niet vloeibaar inspuiten en daar heb je wel onder omstandigheden wat jij omschrijft. Dan is er wel verschil. Weet je zeker dat je een Vialle LPI installatie hebt?

Jouw conclussie voor die auto zal best kloppen.
Echter laat je maar van mij vertellen dat benzine niet fijner rijdt en ook niet soepeler met LPI. En als het moet kan ik het nog bewijzen ook :D .

FF de boekjes erbij gepakt vanavond. Het is een Opel (zoals aanbevolen hierboven :D .....) en het heeft een Opel autogassysteem Koltec EGI (Electronische Gas Injectie) Multipoint inspuiting. Klinkt toch allemaal verdacht modern...en toch loopt ie dus mooier / fijner op benzine. Maar zoals door mij en jou al aangegeven misschien niet 100% ingeregeld. Moet zeer binnenkort voor de beurt kan het eens opwerpen.

Enne P op gas....moet kunnen in mijn ogen, helemaal niets op tegen. De blokken zijn toch met 180 K- 200 K kilometers aan revisie toe (zie ander topic hier van Wdepundert) dus dan kunnen de kleppen en klepgeleiders direct meegenomen worden....dus eigenlijk de perfecte wagen voor gas :cheesy: .

mvgr. Roi

27 jul 2006 23:04
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
MichM3 schreef:
Al het bovenstaande overtuigen mij niet om een benzine motor om te bouwen naar LPG/LPI...en zeker geen sportmotor. Ik kan me helemaal niet voorstellen dat een Honda Integra type R of S2000 uitstekend op gas draait en daarbij nog vermogenswinst geeft... :twisted:

interessante uitleg MichM3 (niet alles mee-gequote om repeat te vermijden) maar waarom zou dit voor een Type R / S2000 niet kunnen en voor een 911/964 (en blijkbaar ook M3!!) wel? Is dit te wijten aan de specifieke vermogens (120 PK/L voor de S2000) en/of aan de max. toerentallen (tot 9.000 voor de S2000)?

27 jul 2006 23:38
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Vandaag stond in de krant dat er 40% meer auto's op LPG verkocht zijn. Voor het komende jaar wordt een toename van 50% verwacht. En daar zal echt wel een Porscheje tussen zitten. :mrgreen:

28 jul 2006 10:49
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
niet meer....
Bericht 
WdePundert schreef:
Vandaag stond in de krant dat er 40% meer auto's op LPG verkocht zijn. Voor het komende jaar wordt een toename van 50% verwacht. En daar zal echt wel een Porscheje tussen zitten. :mrgreen:

Das mogelijk het gevaar voor LPG...zijn eigen succes....als de vraag stijgt en het aanbod blijft hetzelfde.....3 x raden wat er met de prijs van LPG gaat gebeuren.....

Roi

28 jul 2006 10:58
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Ik kan het wel in één keer raden. :wink:

28 jul 2006 10:59
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
2.2VTEC schreef:
maar waarom zou dit voor een Type R / S2000 niet kunnen en voor een 911/964 (en blijkbaar ook M3!!) wel? Is dit te wijten aan de specifieke vermogens (120 PK/L voor de S2000) en/of aan de max. toerentallen (tot 9.000 voor de S2000)?

...je kan niet eenduidig zeggen: die of dat is de reden waarom je beter geen gas installeert op een sportmotor à la VTEC, M3, GT3-RS, Ferrari, enz...Laat me echter toch proberen je het te laten inzien (laat het gezond verstand mee redeneren):

Ten eerste hebben die motoren een hoog specifiek vermogen - zoals je zelf al aanhaalde - en dat komt er niet vanzelf. Dit betekent dat de ingenieurs bij deze motoren het geheel van inlaat-motor-ontsteking-inspuiting-uitlaat perfect op mekaar hebben afgesteld om dit rendement te bekomen. Niet makkelijk met de wetgeving van vandaag. Ik kan me niet inbeelden dat het tussenpeuteren van een gasinstallatie in deze homogene ketting tot enige rendementsverbetering zou leiden.

Ten tweede, laat ons eens één van bovenstaand vernoemde onderdelen meer in detail bekijken: het inlaatspruitsuk. Dit ondervindt rechtstreeks impact van de gasinstallatie want de gasinjectoren zullen er een plaatsje in moeten krijgen. Als je weet dat bij dergelijke (atmosferische) sportievelingen enorm veel aandacht aan het inlaatspruitstuk gegeven wordt (men make een dertigtal verschillende spruitstukjes en testen tot in detail uit welke de beste cilindervullingen geven bij bepaalde toerentallen; men teste uit op welke plaats en onder welke hoek de injectoren het best in dit spruitstuk geplaatst worden...)
Mij maak je dus niet wijs dat de gas-installatie hier deugd aan doet: deze gas injectoren die erbij geplaatst worden zullen een negatieve bijdrage hebben tot de doorstroming van het spruitstuk...ook hun positie en hoek van inspuiting kunnen nooit tippen die van de benzine-injectoren.

Ten derde: het gevaar op backfires (ontploffing in het inlaatspruitstuk als gevolg van ontsteking en laat sluiten inlaatklep). Sportieve motoren hebben allemaal bij hoge toeren een heel late sluiting van de inlaatkleppen om zoveel mogelijk lucht in de cilinder te krijgen. Sluiting klep en ontsteking liggen niet ver uit mekaar in tijd. De inlaat zit vol gas wanneer de motor omgebouwd is. Door niet optimal klepspeling of als gevolg van zeer hete inlaatklep kan het gas in de inlaat spontaan tot ontbranding komen met zware schade als gevolg.

Vier: Sowieso liggen de ontbrandingstemperaturen hoger bij een motor die op gas loopt. Dit werkt probleem beschreven in 3 enkel in de hand! Benzine heeft een koelend effect en voor een sportieve motor is dit geen luxe.

Er zijn ongetwijfeld nog een aantal redenen, maar dit zijn de voornaamste.

Ik zeg dus niet dat het niet mogelijk om deze motoren op gas te laten draaien, ik wil enkel duidelijk maken dat het zeker niet ideaal is.

Een dikke luie Amerikaan zou ik waarschijnlijk op gas rijden, maar een Ferrari 360, Honda VTec, M3, GT3-RS nooit. Ik vind het het bezoedelen van een technisch hoogstandje.

28 jul 2006 11:05
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 178 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende