10 pk is belachelijk veel met een luchtaanpassing volges mij ...
Ik heb menig euro gespendeerd aan filtertjes en toestanden.
Volgende zaken heb ik persoonlijk uitgetest
Origineel (uiteraard)
K & N filter in originele box
K & N filter met doorboorde box
Open airintake (zonder box uiteraard)
En een boel meetingen uitgevoerd met de digi temperatuurmeter om de luchtingangstemperatuur op de verschillende plaatsen te meten.
Want die is echt wel van belang ... hoe kouder hoe beter uiteraard.
Mijn gevoelsmatige bevindingen
Open luchtfilter ... gewoon vergeten
vermogenverlies
aanzuiglucht is veel warmer dan met de airbox.
Geluid is wel SUPER ...
K & N met doorboorde box ... te veel resonantie in combinatie met een cupuitlaat ... wel erug gave sound ...
Origineel ... heel beschaafd (naar mijn normen)
rest nog ... K&N filtertje in de originele gesloten box ... volgens mijn gevoel de meest intressante oplossing. Je blijft de lucht zo koud mogelijk aanzuigen. Je voelt wel degelijk een verschil ... auto reageert sneller op het gas ... het geluid is iets heftiger maar resonanties blijven uit.
Wel bijvertellen dat ik hier geen cijfers kan opplakken uiteraard. Enkel getest zuiver op "hoe de auto aanvoelt" ... maar verschil voel je ... das heeeel zeker(en horen vooral). Maar in peekaa's doe ik hierover geen uitspraak.
Mss ben je er wat mee
Greetz
Dirk