Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 9:34

Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Audio in een Porsche 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Porsje schreef:
Klink natuurlijk verschrikkelijk, maar toch ben ik er erg blij mee.. Dit is wel de radio die je origineel in je SC'tje kon krijgen.

Gr. Gijs.

Helemaal niet, leuk zelfs. Zo origineel mogelijk. :)

03 jan 2006 10:38
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Nog een mooi hoedenplanksetje gevonden in een RUF 930:
Afbeelding

01 maart 2006 15:18
Profiel
PorscheForum Rakker
944 S 1987
Stukje onder Breda
Bericht 
ziet er wel ok uit, maar hoe ziet het er daar normaal uit? Plat? en wat zit er onder dt klepje? Een opbergvakje? wel mooi doorgetrokken in dezlefde kleur.

01 maart 2006 21:02
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Normaal is hij een stuk platter. Maar dat "klepje" is volgens mij een subwoofer :lol:

01 maart 2006 21:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster
Belgium
Bericht 
Webber schreef:
thijzer schreef:
thijzer schreef:
Ook nog een leuke tip: het vermogen dat op de doos staat, is PMPO vermogen: Peak Music Power Output. Oftewel: de hoogst genereerbare piek die zo'n ding kan leveren. Stelregel is dat dat overeenkomt met 10% werkelijk effectief vermogen, RMS (root-mean-square). PMPO wordt ook wel muziekvermogen genoemd en is dus geen enkele graadmeter voor de kwaliteit van je spullen. Ik zou zelfs willen beweren: als er PMPO op de doos staat, is het al bagger maar dan trap ik waarschijnlijk op zere teentjes.

Idd, hoewel het niet altijd meteen bagger is, proberen fabrikanten er op die manier uit te springen.

de meeste "deftige" fabricanten adverteren idd met RMS waardes, pmpo of max waardes .... wat ben je daar nu mee:roll:

8)

01 maart 2006 22:45
Profiel WWW Facebook  ICQ 
PorscheForum Rookie
911 3.2 Targa
Hulst
Bericht 
porscheware schreef:
Voor in de deuren:
16,5cm composet: Hertz DSK-165 € 109,- of Focal 165A1 € 169
Achter:
Hertz DCX-690 € 89,- of Focal 690 CA1 € 129,-

Ik heb vandaag de Hertz DCX-690 aangeschaft. Schrok echter een beetje van de grootte. Nog tips om het netjes in te bouwen?

27 jul 2006 22:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Ik heb van MDF een ring gemaakt. Deze ring zit tussen de speaker en het metaal v/d deur. Ook nog demping materiaal aangebracht in de deur omdat alles mee begon te trillen. Boven de speaker van isolatiemateriaal een soort afdakje gemaakt tegen het regenwater.
Ik heb zelf de Focal Power K2 erin zitten.

27 jul 2006 22:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
911 3.2 Targa
Hulst
Bericht 
Badankt voor je snelle reactie, maar ik bedoelde voor de speakers in de hoedenplank. De Hertz speakers zijn namelijk drie keer zo groot als de originele.

28 jul 2006 8:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Bericht 
Oh ok, daar heb ik dezelfde maat nog inzitten van JBL. Die moeten bij mij nog vervangen worden door iets grotere.

28 jul 2006 9:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
911 (964) C4 Coupé '91
Den Haag
Bericht 
Oke, een lang verhaal met een hoop mogelijkheden....

Zelf zit ik ook met het dilemma van goed geluid willen hebben, maar dit mag zeker niet ten koste gaan van het interieur. Ik vind het vreselijk om ge-pimpte Porsches te zien. E.e.a. moet gewoon gebeuren met een beetje gevoel voor authenticiteit.

Maaaarrrrr, tussen het ronkende geluid van de motor door zou ik wel graag wat goeds qua geluid willen hebben. Thuis heb ik een behoorlijke set van Harman Kardon staan en ik verwacht niet dat de auto daar aan kan tippen, maar ik zou graag wat leuks willen hebben. Ik zit zelf te kijken naar een Becker Cascade 7944 omdat ik dat (voor de auto) een mooie set vind en omdat deze volledig is uitgerust met navi en carkit. Nadeel alleen is dat ik wat twijfels heb over de sterkte en kwaliteit van de audio kanalen. Heeft iemand daar enige ervaring mee? Voor mij gevoel moet er nog een versterker tussen... En, als ik de voorspeakers er in laat zitten en achterin wat grotere speakers laat plaatsen heb ik dan een redelijke oplossing?

Ik hoef niet de auto uit te stuiteren, maar het heeft ook geen zin om een set er in te zetten die nauwelijks boven de motor uit komt.

Help?

... maar je kunt er wel lekker op doorrijden!

08 aug 2006 16:20
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
DiZzZy schreef:

Ik hoef niet de auto uit te stuiteren, maar het heeft ook geen zin om een set er in te zetten die nauwelijks boven de motor uit komt.

Help?

Aangezien je in Den Haag woont: je mag best eens bij mij op kantoor (te 's-Gravenhage) langs komen om even te luisteren.

08 aug 2006 17:34
Profiel
PorscheForum Rookie
911 (964) C4 Coupé '91
Den Haag
Bericht 
Devils son schreef:
Aangezien je in Den Haag woont: je mag best eens bij mij op kantoor (te 's-Gravenhage) langs komen om even te luisteren.

Klinkt als een goed aanbod, al werk ik in Haarlem... gevaar is natuurlijk wel dat ik vervolgens ook zoiets wil... :lol:

Kost dat :?:

... maar je kunt er wel lekker op doorrijden!

09 aug 2006 17:12
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
DiZzZy schreef:

Kost dat :?:

Headunit was iets van 500 euro, maar is thans goedkoper te verkrijgen. Subkistje had ik nog liggen, maar voor 200 euro kun je wat moois hebben.

Versterker had ik ook nog liggen. Was nieuw 1.299 gulden. Maar voor 100 euro kun je denk ik wel iets krijgen dat goed genoeg is.

Speakers voor en achter samen iets van 250 euro als ik mij niet vergis.

Navigatie heb ik via marktplaats voor 400 euro op de kop getikt.

Diverse kabels die ik niet had liggen: 100 euro?

Totaal voor mij dus 1250 euro, maar ik had nog wel het e.e.a. liggen. Met 1500-2000 euro moet het lukken, mits je de inbouw zelf ter hand kan nemen.

09 aug 2006 17:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Bericht 
En waar ligt dat subkistje dan ?

10 aug 2006 12:09
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3