Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 jul 2006 17:40 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Als je dagelijks 1000 Km rijdt
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
27 jul 2006 17:43 |
|
|
horn
PF #57
|
da's waar. Heb je wel dikke kuiten als je dat in een 3.2 doet...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 jul 2006 17:56 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
beter dan dagelijks bij de garage in een damescabriootje
|
27 jul 2006 18:11 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
27 jul 2006 20:25 |
|
|
Appie
carrera 3.2
|
Wat helemaal erg is ik heb zelfs twee flesjes gekocht.
|
27 jul 2006 22:57 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 jul 2006 23:33 |
|
|
geer 3.2
|
reviseren??
ik heb een p uit 87 een 3,2 met 272000km en geen enkel probleem .
verbruik 1 op 2100 km dus niet echt zorgwekkend dacht ik zo.
ps. de vorige eigenaar heeft hem nieuw gekocht en reed er mee naar zijn werk ,300km per dag met mooi weer.
dus compressie meten en goed op bijgeluiden letten en nergens aankomen . soms word een motorblok niet beter met nieuwe onderdelen er in. succes verder
gerard
|
30 jul 2006 19:26 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Een respectabel aantal kilometers en dat zonder revisie? Dat geeft wel moed.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
31 jul 2006 10:30 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
|
31 jul 2006 13:40 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Helemaal niet mee eens; in mijn 3.2'tje gaat Mobil 1 (0W40) en het verbruik is ongeveer 0,375 liter per 8.000 km. Oftewel tussen de jaarlijkse beurten in zakt het oliepeil tot ongeveer halverwege de peilstok.
Misschien komt dat omdat er in mijn 3.2'tje altijd al 0W40 is gegaan?
Wat wel opvalt is dat het ene Porsche Centrum 11 liter nodig heeft voor verversen en het andere Centrum aan 8 liter genoeg heeft!
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
31 jul 2006 22:01 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Wat dacht je van pijn achter de linker knieschijf?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
31 jul 2006 22:03 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Misschien moet je ook eens proberen meer dan 3000 toeren te maken, Nicolo'
|
31 jul 2006 22:53 |
|
|
sunnyden1973
944 S2-89+opties (&vader heeft sinds '85 'n nette 944)Hellevoetsluis
|
Ik heb ook de Mobil1 0-W40,maar vind het in de praktijk toch net ff wat TE dun.
Overigens heb ik (pas) 4000+ km weg maar kan gewoon nog niets bijvullen,aangezien het peil nog steeds prima staat! ,op zich niet slecht!
Klok: 223.000 en nog wat km's.
_________________________________________ 944-S2 89 Veel opties,liefhebbers exemplaar. Seat ibiza-Cupra 1e eig.98-airco,verlaagd,rode gordels en nog veel meer aanpassingen zelf gedaan..
|
01 aug 2006 3:19 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
In de zin van, dan hoef je minder te schakelen of om meer olie te verbruiken?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
01 aug 2006 7:05 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Ik heb na een tijd rijden ook een soort zwartige waas over de hele achterzijde zitten maar het olieverbruik kan ik niet meten (afgelopen jaar 7000km tussen de beurten en géén olie verbruik) Motor heeft nu 155k gelopen en volgens de garage die de laatste grote beurt heeft uitgevoerd hoefde ik nog laaaaaaang niet aan revisies of wat dan ook te denken (ook koppeling is nog nooit vervangen en is nog in uitstekende conditie). Auto is zowel door mij als door de vorige eigenaar ook af en toe op het circuit uitgelaten dus het ligt niet aan het voorzichtige rijden!
|
01 aug 2006 23:58 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Dan verbruik je wèl veel banden.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
02 aug 2006 7:50 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Bij mij is het alleen net boven de uitlaat. Wel vreemd dat jij dan géén olie verbruikt.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
02 aug 2006 10:45 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Wil je niet ongerust maken, maar als dit nog de 1e koppeling is dan komt de vervanging er ECHT snel aan
Beter eens testen dicht bij huis; die van mij was bij 125.000 daarna ook plotseling helemaal weg
|
02 aug 2006 11:16 |
|
|
Henk.E
RS4Gelderland
|
Mijn 3.2 uit '84 met 170.000 op de teller verbruikt minder dan 1:5000.
Net nieuwe koppeling plus gereviseerde versnellingsbak. Schoot uit zijn 1. Vorig jaar beide kettingspanners vervangen.
Motor is naar mijn mening nog lang niet toe aan revisie.
Compressie op de cilinders is bv uitstekend.
Groeten Henk
|
02 aug 2006 16:56 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Uit voorzorg, of kreeg je tekenen dat het nodig was en zo ja, hoe merkte je dat?
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
02 aug 2006 17:36 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Heb de koppeling op 7 juli nog een dag getest op Z'voort en hij deed het uitstekend Maar als hij d'r morgen uitligt zal ik er niet om treuren, dan heeft hij z'n dienst ruimschoots bewezen.
|
02 aug 2006 21:06 |
|
|
Henk.E
RS4Gelderland
|
Bij een bezoek aan de garage hoorden ze een vreemd geluid. Bleek 1 van de kettingspanners te zijn. Uit voorzorg ook de ander bekeken en natuurlijk vervangen. Kleppen gesteld, Nokkenassen gesynchroniseerd en vanaf dat moment weet ik pas echt hoe een 3.2 behoort te "lopen".
Groeten Henk
|
02 aug 2006 22:36 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
De ene berekent de werkelijke hoeveelheid olie die hij er in mikt, dat is ca 8 liter. Je krijgt nl. nooit alles er uit omdat er bv veel in leidingen en in de oliekoeler blijft zitten (2-3 liter).
De ander rekent de totale hoeveelheid olie die er in kan als het systeem helemaal leeg zou zijn, maar wat hij er mi nooit in krijgt. Die naait je dus voor 3 liter x veel te veel geld per liter denk ik.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
02 aug 2006 23:41 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
10 liter moeten vullen na olieverversen en een filter vervangen is meer regel dan uitzondering.
Heel af en toe een uitschieter naar iets minder of meer olie.
Met de 8 gefactureerde liters heb je waarschijnlijk te weinig gefactureerd gekregen.
Na het olie aflaten vul ik de tank altijd met 8 liter olie. Na het warm draaien moet daar bijna altijd 2 liter bij.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
06 aug 2006 8:45 |
|
|