Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 5:44

Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
Machinisten ook geflitst 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht Machinisten ook geflitst
Kunnen Spee's trawanten het nog gekker maken :?: Ja :!:

Machinisten ook geflitst

DRIEBERGEN - Niet alleen automobilisten worden geflitst bij snelheidscontroles, ook treinmachinisten moeten er op het spoor aan geloven als ze te hard rijden.

Het Korps Landelijke Politiediensten plaatst regelmatig radarapparatuur langs het spoor om de snelheid te meten. Dat gebeurt vooral op trajecten waar onderhoud aan de rails plaatsvindt. "Machinisten die in de fout gaan krijgen geen bon, maar via de NS een waarschuwing," aldus een zegsman.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/47262801/Machinisten_ook_geflitst.html

28 jul 2006 10:00
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
hahaha wat een kansloos volk....

Ze doen ook echt alles om gewoon aan geld te komen..Bah.

28 jul 2006 10:06
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
niet zo vreemd imho.

probeer je eens te herinneren hoeveel van de treinongelukken in de laatste jaren ontstaan zijn door te hoge snelheden... :roll: :idea:

28 jul 2006 10:16
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Meneer aard schreef:

Ze doen ook echt alles om gewoon aan geld te komen..Bah.

Vooralsnog wordt er anders geen bon uitgeschreven...

28 jul 2006 10:22
Profiel
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
straks moet je nog uitkijken hoe hard je wandelt als in de straat stratenmakers bezig zijn :shock: :wink: :shock: :!:
KOOS SPEE: GET A LIFE :!: :!: :!:

28 jul 2006 10:38
Profiel
ex RS4
Bericht 
1 voordeel, zolang ze met hun Gatsie-meters langs het spoor staan, staan ze niet langs de autoweg... :roll:

28 jul 2006 10:40
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
craze schreef:
straks moet je nog uitkijken hoe hard je wandelt ...

:arrow: :arrow:

Citaat:
Teneinde de CO2 emissie tot een uiterste te beperken heeft
millieupartij Groen Links een wetsvoorstel in behandeling die er voor
moet gaan zorgen dat de koolstofdioxide die uitgestoten word bij hard
fietsen tot "acceptabele" proporties terug gebracht zal worden. Bij
monde van tweede kamerlid W. Duivendak laat de millieupartij weten een
maximum snelheid voor fietsers te willen invoeren daar uit onderzoek is
gebleken dat fietsers die harder rijden dan 5 km. per uur de CO2 emissie
vele malen hoger is dan bij het fietsen op lagere snelheid.

Op de vraag hoe Groen Links dit wil realiseren antwoordde het tweede
kamerlid dat er wordt gedacht aan de invoering een snelheidsbegrenzer in
de vorm van een groot vliegwiel die er voor moet gaan zorgen dat de
fietser zo zwaar moet trappen dat hoge snelheden niet langer
realiseerbaar zijn. "Maar dit is slechts het begin" volgens D. "De
volgends stap zal zijn dat grootverbruikers van zuurstof zoals
(top)sporters en bijvoorbeeld mensen met grote neuzen verbruikers
belasting gaan betalen in de vorm van Expiratie-tax. Bij alle grote
sportevenementen zal de organisator voortaan toestemming moeten vragen
bij de overheid en deze zal nouwkeurig moeten toezien of het toegestane
zuurstofgebruik danwel de toegestane CO2 uitstoot niet overschreden
wordt. Met deze maatregelen verwacht de partij een belangrijke bijdrage
te kunnen leveren aan de milieuproblematiek die Nederland teistert.

:mrgreen:

28 jul 2006 10:53
Profiel WWW Facebook 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Citaat:
"Maar dit is slechts het begin" volgens D. "De volgends stap zal zijn dat grootverbruikers van zuurstof zoals (top)sporters en bijvoorbeeld mensen met grote neuzen verbruikers
belasting gaan betalen in de vorm van Expiratie-tax.

Neeee!!! :wink:

28 jul 2006 11:29
Profiel WWW
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Dan kun je dus als opzichter ook niet meer brullend sportwagens van de camping afsturen. Alleen fluisteren zal dan nog toegestaan zijn. :mrgreen:

28 jul 2006 11:52
Profiel WWW
ex RS4
Bericht 
En laten we dan ook geluidsmetingen doen bij vrouwentennis... dat gekreun (tijdens het tennis) erger ik me ook mateloos aan :mrgreen:

28 jul 2006 11:56
Profiel WWW
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Als wegwerker langs de weg word je leven bedreigd door aso's - of minstens mensen die figuurlijk niet stilstaan bij de situatie - die ook op die stukken niet van het gas(cruise-control :?: :) ) willen gaan.
Ik vind het prima als de plisie DAAR controleert, en dus ook bij vergelijkbare situaties die bedreigend zijn voor spoorwerkers :!:

Bij werkzaamheden aan de weg, net als bij hulpdiensten van ANWB en concullega's langs de kant ga ik even WEL en STEVIG van het gas, en of wijk ik uit naar links :!:
Er blijft genoeg weg over voor stevig OP het gas :D :roll:

Er worden veel te veel mensen op o.a. de vluchtstrook dood gereden :idea: :!:

28 jul 2006 13:15
Profiel
Groningen
Bericht 
Niks mis mee dunkt me.

28 jul 2006 16:22
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Als wegwerker langs de weg word je leven bedreigd door aso's - of minstens mensen die figuurlijk niet stilstaan bij de situatie - die ook op die stukken niet van het gas(cruise-control :?: :) ) willen gaan.
Ik vind het prima als de plisie DAAR controleert, en dus ook bij vergelijkbare situaties die bedreigend zijn voor spoorwerkers :!:

Bij werkzaamheden aan de weg, net als bij hulpdiensten van ANWB en concullega's langs de kant ga ik even WEL en STEVIG van het gas, en of wijk ik uit naar links :!:

Helemaal mee eens, niks aan toe te voegen.
Daarom is het ook zo frustrerend als je je in die situaties netjes aan de snelheid houd en rekening houd met je medeweggebruikers om vervolgens op een volledig lege snelweg te worden geflitst vanuit de bosjes.

28 jul 2006 16:43
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jort schreef:
Niks mis mee dunkt me.

Mee eens, maar gelet op de historie is de gemiddelde Nederlander niet meer subjectief als het gaat om flitsen.

En daarmee is het beleid dus kennelijk niet bijzonder goed...

28 jul 2006 17:55
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Helaas zijn mijn woorden net vandaag weer bewaarheid geworden: "automobilist met pech op vluchtstrook dood gereden".

Verder ben ik het uiteraard helemaal eens met de opmerking over flitsen op een lege snelweg :twisted:
Die super snelwegen in NL zijn zondermeer gemaakt voor minimaal 160-180 km/h, dus waarom mag dat niet :?: :shock:

28 jul 2006 18:53
Profiel
vianen
Bericht 
pffffffff zucht,ik wordt zo vreeselijk moe van die ranzige flits figuren, zijn dat soms van die gesubsidieerde banen :?: :roll: , kan eigenlijk niet anders, dit doe je toch niet voor je beroep :?: :!: :!: :!: :evil:

28 jul 2006 23:19
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
bert964c4 schreef:
pffffffff zucht,ik wordt zo vreeselijk moe van die ranzige flits figuren, zijn dat soms van die gesubsidieerde banen :?: :roll: , kan eigenlijk niet anders, dit doe je toch niet voor je beroep :?: :!: :!: :!: :evil:

ik dacht al; waar blijven de jongens met de gefundeerde meningen... :twisted: :lol:

29 jul 2006 6:32
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Bericht 
Paul van Engelen schreef:

Mee eens Paul. En vanmorgen staat er helaas ook weer een treurig voorbeeld over jouw laatste opmerking in dezelfde Telegraaf. En die cruise control: rond Antwerpen staan er zelf verbodsborden voor cruise control. Ben benieuwd hoe ze dat willen controleren. Maar er zullen wel veel ongelukken mee gebeuren.
En ik meen dat er onlangs nog een trein is ontspoord vanwege een te hoge snelheid? Of was dat nou omdat de rails krom was getrokken door de hitte? :)

29 jul 2006 11:12
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 coupe 1988
Vleuten-De Meern
Bericht Zuurstof ? hmmm
Mijn schoonmoeder ligt ook regelmatig aan de zuurstof kunnen we dat dan ook aub verbieden .. denk denk ..

:lol:

29 jul 2006 11:17
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Cruisecontrol bij Antwerpen is niet echt een verbod, maar wordt wel als zodanig aangegeven omdat anders niemand het snapt. Ik neem aan dat het doel ervan wel duidelijk is, toch?

Bij wegwerkzaamheden hou ik me keurig aan de aangegeven snelheid want je wilt niet weten wat voor rotzooi het geeft als zo iemand alleen al geschampt wordt, laat staan vol geraakt. Aso dus als je daar voorbij knalt.
Doet mij denken aan Woudenberg van 3VO die daar met 142 km/u voorbij scheurde met achter hem een camera-wagen van Peter R de Vries. Hij voelde zich opgejaagd... jaja, l*lkoek, meneer wilde gewoon ff lekker gummen. Hij werkt er dus ook niet meer.
In datzelfde programma nog van die Donald-Duck-lezers die langs de weg in hun neus zitten te boren terwijl de Kodak rolletjes vrolijk worden volgeschoten en daarna met volle vaart naar moeder de vrouw. Antwoord Woudenberg:
"Ja, misschien moesten ze wel naar een geheime opdracht."

Maar zoals iedereen in zijn eigen waarneming wel heeft gemerkt, wordt hoofdzakelijk gecontroleerd daar waar het genoeg geld oplevert en waar het gemakkelijk is.
Ik geef ze direct gelijk als ze bij ELKE wegafzetting of bij wegwerkzaamheden controleren. Maar dat wordt erg ingewikkeld want dan moeten ze gaan nadenken en kijken waar dat dan is. Gemakkelijker is om op makkelijke plaatsen te gaan staan. Ik rij dagelijks over de A79 van Maastricht naar Heerlen en die jongens (en meisjes!) staan ALTIJD op het viaduct Voerendaal of vlak na een oude parkeerplaats. Gemakkelijk, onopvallend dus lucratief.

Tot slot vind ik het een schande dat mensen nog fietsen! Als ik moet uitwijken voor een fietser, dan wordt mijn afgelegde afstand verlengd met bij benadering een half Pi x de lengte waarover ik moet passeren en dat kost dus extra brandstof = extra CO2! Dan moet ik mijn middelvinger opsteken en heel hard brullen om ze uit te kafferen = extra CO2.
Kapotschieten moesten ze ze, alhoewel dat kost ook weer CO2... wat een dilemma...
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

30 jul 2006 10:51
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
In België zijn ze ook helemaal de kluts kwijt,

http://www.vtm.be/asx/vtmnieuws/vtmnieuws19uur_Ma.asx

:shock: :shock: :shock: :shock: .

Ben benieuwd wanneer het hier zover is...........

mhaschreurs.hyves.nl

01 aug 2006 2:10
Profiel Facebook 
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:
Jort schreef:
Niks mis mee dunkt me.

Mee eens, maar gelet op de historie is de gemiddelde Nederlander niet meer subjectief als het gaat om flitsen.

En daarmee is het beleid dus kennelijk niet bijzonder goed...

Ik denk dat je bedoelt "objectief". Dat klopt. Of daaruit kan worden geconcludeerd dat het beleid niet goed is weet ik niet. De perceptie van de gemiddelde burger is niet altijd de juiste. Handhaving van regels die we graag breken, wordt nooit als leuk ervaren en dat hoeft en kan ook niet altijd.

Meer begrip voor de manier waarop (of aanpassing van?) zou welkom zijn maar niet noodzakelijk IMO. Wel als we allemaal steeds onschuldig en achteloos slachtoffer zouden zijn. Dan zou die extra betutteling er nog wel bijkunnen. :wink:

Overigens las ik net dat spoorwerkers naar het schijnt zo'n beetje het meest onveilige beroep uitoefenen in Nederland. Gezien de verantwoordelijkheid van de machinist (potentiële gevaren omgeving, passagiers) stel ik voor om boetes in de duizenden euro's te laten betalen bij overtreding van de max snelheid. De NS hiervoor aansprakelijk stellen.. en dan indirect de reiziger de rekening presenteren middels duurdere treinkaartjes. Ach, vestzak broekzak.

Zolang wij maar te hard rijden, betalen Bono and Jagger minder belasting :twisted:

thijzer schreef:
Maar zoals iedereen in zijn eigen waarneming wel heeft gemerkt, wordt hoofdzakelijk gecontroleerd daar waar het genoeg geld oplevert en waar het gemakkelijk is.

Start van het topic is dan een "uitzondering" op je regel. In mijn waarneming staan ze vaak waar te hard gereden wordt. Ja, dat voldoet ook aan je criterium van goed geld vangen. Toeval denk ik.

Citaat:
Ik rij dagelijks over de A79 van Maastricht naar Heerlen en die jongens (en meisjes!) staan ALTIJD op het viaduct Voerendaal of vlak na een oude parkeerplaats. Gemakkelijk, onopvallend dus lucratief.

Onopvallend, effectief (repressief) en veilig tegelijk? Als jij hem in je rechterooghoek ineens ziet staan, wat doe je dan? Kijk je dan eerst in je spiegels of rem je eerst? En diegene voor en achter je? Soms even die zwarte of witte bril afzetten helpt.... :wink:

01 aug 2006 3:11
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 22 berichten ]