Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:04

Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Terug van vakantie --> Groots plan, zonnesteek? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
1973 911s Targa
Rotterdam
Bericht 
op zich best interessant voor wie fan van de 931 is, der zijn er niet veel van te vinden als projectje voor die prijs...

16 mei 2006 17:30
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Mijn consort heeft geen geld beschikbaar :(

Projectje in de doofpot :evil:

Falen voordat ik zoiets begin.... zwak :roll:

27 jul 2006 18:28
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Je hebt nog tijd genoeg Ricardo . :wink:

27 jul 2006 18:31
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Hey Boosten,
ik ben bekend met het probleem Porsche Koorts. Ik heb laatst ook een topic geplaatst omdat ik aan een HELE goede 924 kon komen. Maar die kostte dik tegen de 4000 euro! Iedereen HIER raadde het mij af hem te kopen, maar mede vanwege het vele geld want ik heb nog niet mijn rijbewijs etc

MAAR...

Even een onderonsje. Ik ben gisteren met mijn vriend TOCH gaan kijken naar die wagen, en het viel ons super mee. De wagen draaide als een lier, zag er goed uit, zowel van buiten als van binnen. Was altijd bij een liefhebber die nog 2 924ers heeft.
Mijn ouders lopen ondertussen ook niet meer te klagen, want hoe ze het ook draaien, OOIT, of misschien zelfs binnenkort zal er eens een Porsche komen! Mijn rijinstructeur zei dat ik het eens van twee kanten moest bekijken: aan de ene kant is het een hele mooie droom en als je bereid bent er ALLES maar dan ook ALLES voor te geven, dan zul je die wagen kunnen onderhouden! Aan de andere kant begreep hij ook mijn vader en moeder.

Punt is dat ALS ik een Porsche neem, het toch alleen een oldtimer zou worden, omdat je over een andere wagen VEEL meer belasting betaalt. Aangezien het Grote onderhoud bij deze Porsche 924 al gedaan was: motorcilinders goed onderhouden, net als de riem, de schokdempers, en bijna geen gescheurd dashbord, wat zeldzaam is voor een 924!!!
Na heel wat heen en weer heb ik besloten, misschien wel tegen beter weten in, maar WEL voor het hart, die wagen te kopen, hoewel ik niet hoger zou willen met de prijs dan 3500 euro..

Dus Boosten, terwijl iedereen hier tegen MIJ zei van doe het niet, zeg IK tegen jou, je weet natuurlijk nooit waar je tegen aan loopt. Als je het NIET doet, kun je later een slecht geweten hebben, maar als je hem koopt en je red het niet hem op te knappen, hetzelfde. Het is maar waar jou het meeste aan ligt. Als ik jou was, ga gewoon voor een beetje een knappe kijken..ze zijn er wel :wink:

Met hartelijke groet,
barbara

27 jul 2006 18:57
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
FROST schreef:
Dus Boosten, terwijl iedereen hier tegen MIJ zei van doe het niet, zeg IK tegen jou, je weet natuurlijk nooit waar je tegen aan loopt. Als je het NIET doet, kun je later een slecht geweten hebben, maar als je hem koopt en je red het niet hem op te knappen, hetzelfde. Het is maar waar jou het meeste aan ligt. Als ik jou was, ga gewoon voor een beetje een knappe kijken..ze zijn er wel :wink:

Zo af en toe lees ik iets waar me de bek van open valt.

Veel plezier met je nieuwe auto, maar hier niet komen huilen als hij kapot is, je het onderhoud niet kan betalen of iets anders niet oke is met die auto. Tevens niet meer klagen dat je je foto hobby niet kan betalen, dat je niet op jezelf kunt gaan wonen, dat je te weinig verdient om leuke dingen te kunnen doen, dat je ruzie met je ouders en/of je vriend hebt of dat je leven een puinhoop is. Of als je zakt voor je rijbewijs.

Wie betaalt bepaalt. Maar ik hou mijn hart vast.

Enjoy! 8)

Laatst bijgewerkt door horn op 28 jul 2006 5:28, in totaal 1 keer bewerkt.

27 jul 2006 19:40
Profiel
PorscheForum Rakker
944 S2-89+opties (&vader heeft sinds '85 'n nette 944)
Hellevoetsluis
Bericht 
kijk ook eens op www.porsche-944.nl
Ook een 924-hoek.
Kun je ook nog wat leren van het model :wink: ,zoals wanneer ze verzonken waren etc etc.
Vragen kun je altijd stellen.

Een 924Turbo is schaars en prijzig,ook de specifieke onderdelen heb ik me laten vertellen.
Laten bekleden enzo,spaar alvast maar..gaat ook wel richting de 1000 euro.(Leder)
Succes verder!

28 jul 2006 1:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Frost, gefeliciteerd met je aankoop :) (Al zou ik het absoluut niet gedaan hebben in ouw situatie)

Maar je zegt tegen mij dat ik het wél moet doen, maar je leest niet dat het probleem niet bij mij ligt, maar bij de jongen die geen geld erin wil steken ;)

In mijn eentje zou ik het absoluut niet redden, onderdelen zijn duur en ik zou me te pletter moeten gaan werken, om het te financieren, om dan ook nog maar al mijn andere hobby's erbij neer te leggen.

Met z'n 2en zou het redelijk te doen zijn in 2 à 3 jaar. Maar helaas heeft hij ervanaf gezien :(.

Ik zou het dus wel kunnen gaan doen, maar mijn verstand zegt anders....

Natuurlijk erg zwak dat het me niet gelukt is dit op gang te krijgen :oops:

28 jul 2006 11:21
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
944 S2-89+opties (&vader heeft sinds '85 'n nette 944)
Hellevoetsluis
Bericht 
Helaas,beste is wanneer je het gewoon zelf kunt bekostigen..werkt minder frustrerend ook en je krijgt geen ruzie :wink:
En waarom in godesnaam zwak? jezelf bewust in de problemen duwen?..waarom denkt je verstand dan anders? :wink:

Eerst sparen dan doen...(sjee ik lijk me vader wel :oops: )

28 jul 2006 11:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
FROST schreef:
(...) en als je bereid bent er ALLES maar dan ook ALLES voor te geven, dan zul je die wagen kunnen onderhouden!

Beste barbara, waarschijnlijk is dit aan dovemans, eh vrouws oren gericht maar ik geloof niet dat het zo werkt. En als het wel werkt dan is het maar de vraag of je hier wel zo blij van wordt:

Nooit meer op vakantie, niet uitgaan met je vrienden, geen dure cadeautjes (voor je zelf maar ook niet voor anderen) en altijd na moeten denken over of je een bepaalde dag wel kan rijden, want benzine kost ook niet niks... :roll:

En stel je voor dat je ineens toch tegen onvoorziene kosten aanloopt, wetende dat je al zo veel aan de kant zet, levert dat gegarandeerd slapeloze nachten op.

Ik zou dit in jouw situatie NOOIT doen, want je geeft je droom zo alleen maar kans (zoals reeds gezegd door een aantal anderen) om in een nachtmerrie te eindigen. :cry:

Trouwens,
Wat is er mis met het moeten wachten op verwezenlijken van dromen? :scratch:

Patrick -die-wel-heeft-gewacht-tot-ie-het-zich-wat-makkelijker-kon-veroorloven-en-nu-nog-steeds-prioriteiten-moet-stellen

28 jul 2006 12:57
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
True, maar ik heb in het verleden ook wel eens wat dingen gekocht die ik achteraf beter had kunnen laten staan. Geen Porsche, dat niet, maar toch weggegooid geld. Maar ja. Dat ik er echt spijt van heb gehad, dat nou ook weer niet.

Hoop dat het in het gevalletje FROST wel mee zal vallen (vrees anders, maarja). Als dat zo is, heeft ze veel geluk gehad. En hopen dat ze een leuke, goedbetaalde baan vindt en door kan/gaat studeren.

In ieder geval Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, FROST en veel schadevrije, onderhoudsarme jaren toegewenst. Geniet ervan!

En RM Boosten, jouw Porsche komt er ook nog wel. Misschien niet nu maar over een paar jaar. Wedden? :wink:

28 jul 2006 13:27
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Frost en Boosten : een jonge mens moet op autogebied wat meer geduld aanleren, maar tegenwoordig is dat niet makkelijk met al die autofora !!!! Die doen je maar steeds verlekkeren op de o zo begeerde wagens, organiseren meetings enz.

Soms kan je niet anders dan wat geduld te oefenen en eerst andere prioriteiten te leggen. Anders zie ik jullie na bvb. 3 jaar werken en verdienen, het beschikbare geld in een auto te stoppen ipv huisvesting en dergelijke...

De meesten hier hebben eerst en vooral hun zaakjes op een rij gezet, hebben nadien wat kunnen sparen, en besteden de centen nu aan hun droom. Ook ik reed tot mijn 26 met een Subaruutje uit blik :wink:

28 jul 2006 14:01
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
horn schreef:
FROST schreef:

Zo af en toe lees ik iets waar me de bek van open valt.

Veel plezier met je nieuwe auto, maar hier niet komen huilen als hij kapot is, je het onderhoud niet kan betalen of iets anders niet oke is met die auto. Tevens niet meer klagen dat je je foto hobby niet kan betalen, dat je niet op jezelf kunt gaan wonen, dat je te weinig verdient om leuke dingen te kunnen doen, dat je ruzie met je ouders en/of je vriend hebt of dat je leven een puinhoop is. Of als je zakt voor je rijbewijs.

Wie betaalt bepaalt. Maar ik hou mijn hart vast.

Enjoy! 8)

... doch dat klinkt dan weer overdreven belerend :wink: maar het wijst je wel op de realiteit !

28 jul 2006 14:05
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Barbara, alhoewel ik het wellicht ook niet zou doen, je hebt mijn zegen! Want wat kan er 'worst case' gebeuren? Dat je 'm weer moet verpatsen, en dat je voor 1000 (of een paar 1000) euro het schip in gaat.

So what?

Je zal de eerste niet zijn, en zeker niet de laatste. Van dat verlies ga je echt niet dood, en het zal je juist sterker maken. En misschien gaat het allemaal wél goed. Dus enjoy! :idea:

28 jul 2006 15:03
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Mijn mening over Frost/Barbera heb ik al elders gegeven en die blijft onveranderd.

Wel grappig vind ik te zien hoe Riccardo de realiteit onder ogen ziet, uit huilt (figuurlijk dan :cry: :wink: ) en gewoon verder naar de toekomst kijkt en denkt "Mijn kans komt nog wel"

Verstandige keus Ricardo en ach ik wacht ook al een hele tijd op mijn droom auto maar als ie er dadelijk is weet ik dat ik geen onbelegde boterham hoef te eten. :wink:

Barbera, ik hoop voor je dat het gaat lukken want ik ken meer mensen die deze filosofie er op na hielden en die zijn minder fortuinlijk terecht gekomen. Droom weg en leven weg voor een aantal jaren.

28 jul 2006 15:32
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)
Amsterdam
Bericht 
Veel wijze woorden...maar ik kan me wel vinden in Frost. Dat geld vergeet je zo gauw je de contactsleutel omdraait...en mocht het niet zo goed gaan dan pak je dat verlies, zoals MS964 zegt, en dan kun je iig nagenieten van een aantal onvergetelijke momenten in je P.

Desalniettemin, er zijn heel veel andere dingen die belangrijker zijn dan een cool blik...verwaarloos deze niet

28 jul 2006 15:47
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Lieve mensen,

ik koop die auto dan wel, de prijs is rond 3500 euro vandaag vast gelegt, maar alle belangrijke dingen die gedaan zouden moeten worden aan die 924, zijn gedaan! En zo veel betaal ik er nu ook weer niet voor: 80 euro hooguit voor de oldtimerverzekering, de benzine ALA, en een keer per jaar APK die je ook al voor 35 euro hebt. Daarbij heb ik een vriend die me ondersteunt, en hij heeft weer mensen die ons dan OOK nog kunnen helpen met problemen. Ik snap dat sommige van jullie het niet begrijpen en dat ze een beetje Pissed zijn omdat ik zei dat ik em eerst NIET zou kopen, MAAR ik heb me nu eenmaal bedacht want ik weet wel zeker dat ik er spijt van had gekregen als ik hem had laten gaan!!! Dan had ik misschien over een paar jaar een oud afgetrapt barrel moeten kopen ( hoewel het nu natuurlijk ook wel weer afwachten is :? Maar ja, dat risico heb je met ALLES wat je doet ).

En wat ik al zei:
ik doe er ALLES voor om hem te onderhouden, dat meende ik met het hart en ziel. Ik ben een trouwe Porsche fan, ja, en dan ga ik gewoon liever een endje rijden dan dat ik saai in een kroeg hang en me bezuip. Op vakantie hoef ik ook niet perse, ben als klein kind al ver van huis geweest, en mijn vriend wil als het huis af is een motor kopen.. Dan zijn we zeker weer 5 jaar verder.
Vrienden, ECHTE vrienden heb ik bijna niet, ik ben het zo beu dat mensen hun afspraken niet nakomen of alleen naar je toe komen als ze iets van je nodig hebben. Wat mijn toekomstige schatje aangaat, niemand gaat er dan ook in rijden, alleen ik en mijn vriend, basta!

Om nu het werkelijke leven te verwaarlozen, neen, zo zit het niet in elkaar.. Ik doe echt mijn best mijn rijbewijs te gaan halen, ik doe echt mijn best mijn opleiding af te maken, om werk te zoeken.
Er zijn zo veel mensen op de wereld die een uitkering hebben en eigenlijk geen auto mogen hebben en hem toch kopen en hem dan onderhouden kunnen. Misschien wel omdat ze op zichzelf zijn, maar wie weet... ik sta er niet op te wachten dat ik morgen al een woning aangeboden krijg. In die tussentijd kan ik toch altijd blijven sparen??
Maar ik heb me genoeg verdedigt hier.. Boosten, misschien begreep ik jou een beetje verkeerd, mijn excuse hiervoor, ook voor al die anderen die ik van streek gemaakt heb. :wink:

28 jul 2006 18:57
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
Lieve Frost, begrijp me goed; het laatste dat ik ben is pissed.

Alleen als ik in andere topics je posts lees, heb je je leven op dit moment gewoon niet lekker voor elkaar. En in het beeld dat jij zelf schetst, past wat mij betreft geen 924.
Maar dat jij besluit om het wel te doen, vind ik leuk voor je. Ik hoop dat je ervan geniet en dat het een dream-come-true wordt.

Maar juist omdat jij zo uitgebreid je situatie schetst en expliciet om meningen vraagt en precies het tegenovergestelde doet van wat iedereen je adviseert, maakt het wat onverwachts. En omdat we hier wellicht een beetje te betrokken zijn, krijg je dergelijke reacties.

Maar zoals gezegd, wie betaalt bepaalt - enjoy! 8)

28 jul 2006 21:49
Profiel
vianen
Bericht 
Lieve Babs,
Ik snap het ff niet meer na het lezen van andere posts en de adviezen die je gekregen hebt van ietwat oudere, en dus waarschijnlijk wijzere mensen,

MAAR, have fun voor zo lang het duurt en geniet er met volle teugen van :wink: het is jouw keuze, maar ik persoonlijk had nog ff ietsiepietsie langer gewachtdat roze papiertje weet je wel :roll:

29 jul 2006 23:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
FROST schreef:
Er zijn zo veel mensen op de wereld die een uitkering hebben en eigenlijk geen auto mogen hebben en hem toch kopen en hem dan onderhouden kunnen. Misschien wel omdat ze op zichzelf zijn, maar wie weet...

Die klussen vaak wat bij met plantjes en zo...

Afbeelding

Iemand die alleen maar van een uitkering rond moet komen rijd echt geen auto, ook geen oud wrak van 250 euro.

Babs, heb je al een stalling voor de 924?

PS, lees deze eens, http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=9731

mhaschreurs.hyves.nl

30 jul 2006 0:31
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Ja, en wat moet ik daar mee? Die wagen heeft zo veel schade dat je er denk toch al weer dik 3000 euro voor moet betalen het te repareren :?

30 jul 2006 15:02
Profiel Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
michael schreef:
Iemand die alleen maar van een uitkering rond moet komen rijd echt geen auto, ook geen oud wrak van 250 euro.

... zeker nog nooit van een uitkering rond moeten komen :?:

FROST schreef:
Ja, en wat moet ik daarmee?

Is wel een witte :wink: .... past goed bij je nickname & avatar :twisted: 8)

30 jul 2006 15:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
FROST schreef:
Ja, en wat moet ik daar mee? Die wagen heeft zo veel schade dat je er denk toch al weer dik 3000 euro voor moet betalen het te repareren :?

Het blok is vast wel te repareren voor minder dan 2300 euro denk ik...
Info daarover en een prijs quote kan je vast wel krijgen denk ik.

en houd je nog geld over voor andere dingen ook !

30 jul 2006 17:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Ik kan je nog wel een motor bezorgen :lol:

30 jul 2006 18:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Reuver
Bericht 
FROST schreef:

Wat ik eigenlijk bedoel is dat zelfs een goed onderhouden 924 zomaar in de soep kan lopen. Het blijven oude beestjes met vaak hoge km standen.

mhaschreurs.hyves.nl

30 jul 2006 23:08
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Reuver
Bericht 
Olaf schreef:
michael schreef:

... zeker nog nooit van een uitkering rond moeten komen :?:

Van minder zelfs.

mhaschreurs.hyves.nl

30 jul 2006 23:10
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende