Auteur |
Bericht |
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Ombouw naar origineel of zo laten ??
Schokkend nieuws : de 4S gaat haast zeker de deur uit, zekerheid daaromtrent binnen een week of 2.
Misschien kort de reden schetsen : ik heb dikwijls de BMW nodig owv de laadruimte, en mijn vriendin heeft ook regelmatig een wagen nodig, maar met de 4S wil ze de baan niet op , too scared to get a scratch on it.
Ze koopt dus een kleinere wagen, en dan vind ik 3 wagens in één gezin wat van het goede teveel. Geen nood echter : ik verkoop ook de BMW (die is namelijk fiscaal afgeschreven) en zal me dus nieuw speelgoed met laadruimte kunnen aanschaffen...
Maar dan nu de vraag :
Mijn 4S heeft een Strosekkit (foto's in album) en ik weet zeker dat 99 op de 100 kopers slechts geïnteresseerd zullen zijn in een "originele" 4S. Daarbij komt dat ik twee weken geleden bij het parkeren met de bumper vooraan een tussen planten verborgen paaltje heb aangereden, met een scheur(tje) in de bumper tot gevolg (verf is licht gebarsten).
Mijn idee is dan ook dat ik de ombouwkosten (bumper 1500 + motorkap met electr. spoiler 2000 = 3500) wel zal recupereren door een hogere verkoopprijs + dat ie sneller verkocht zal raken.
Als ik dit zo typ besef ik dat in feite geen zin heb om 'm te verkopen, ik zal moeten zorgen dat er iets voldoende stevigs in de plaats komt
Dus... doen of geen kosten maken en zo verpatsen ?
PS : geen kandidaat-kopers hier ?
Laatst bijgewerkt door Carrera4s op 27 sep 2006 18:16, in totaal 1 keer bewerkt.
|
29 jul 2006 19:58 |
|
|
horn
PF #57
|
mijn mening - koplampkappen eraf halen en los bijleveren.
motorklep met spoiler zo laten
bumper meenemen in prijs - prijs met en zonder bumperschade doen.
suuk6
ps wat voor busje komt ervoor in de plaats?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 jul 2006 20:22 |
|
|
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
|
29 jul 2006 20:32 |
|
|
Henk
PF # 136
|
En.... te koop met forum korting
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
29 jul 2006 20:50 |
|
|
D-Dreamer
Boxster S 2001Rozenburg
|
Ik heb in je album zitten kijken en vraag mij af.....
is die scheur in de bumper toevallig niet door een flitscamera vastgelegd?
Poehee wat een foto's. Ik kijk voortaan eerst naar links voordat ik bij een zebra oversteek.
On topic. Ik zou voor origineel gaan en de set elders verkopen (of direct voor een meerprijs erbij doen)
|
29 jul 2006 21:23 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Re: Verkopen : ombouw naar origineel of zo laten ??
Wat details dan graag
_________________________________________ t beste maar weer...
|
30 jul 2006 14:35 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Wel dan :
996 4S, eerste inschrijving 2.10.2002
nu ca. 65.000 km op de teller
Schieffergrau metallic
Navigatie Alpine met afstandsbediening
Bose + CD-lader
Grijs leder + houtinleg
Porsche Sport Exhaust
Sportzetels met zetelverwarming
Viasat satellietalarm
Strosek bumper en spoiler
Foto's uiteraard in mijn album.
Zo rijden er gegarandeerd geen 2 rond...
Met herstelde bumper, vraagprijs 62.500, bespreekbaar
|
31 jul 2006 14:04 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik ben dezelfde mening toegedaan als Horn.
Maar kan je eerst niet proberen om je vriendin te overtuigen om eens een driving experience van Porsche te volgen Je hebt haar toch al duidelijk gemaakt, dat een krasje en een deukje niet zo erg is, ook niet op Porsche, de liefde voor haar, maakt die krasjes en deuken voor jou onzichtbaar
Kan je toch lekker met de 4S blijven rijden.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
31 jul 2006 14:22 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Nee, echt druk zou ik me daar niet in maken, dat weet ze wel, maar het is ook zo dat als ze een wagen nodig heeft, dat het dan ook eentje met laadruimte moet zijn en dus valt de 4S af wegens onpraktisch...
Maar ik treur niet want wat er in de plaats komt zou mij even veel rijplezier moeten bieden, dat is althans de bedoeling, vsch mogelijkheden wat dat betreft...
Wat de verkoop betreft : misschien eerst zo proberen te verkopen (ik ga ook eens langs bij de dealer, alhoewel ik vrees dat die zonder aankoop van een nieuwe, deze niet zal willen overnemen ? Ken welde gebruiken terzake niet...) Zou in elk geval verkocht moeten raken tegen nieuwjaar.
|
31 jul 2006 14:47 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Waar denk je dan zoal aan?
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
31 jul 2006 14:51 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
KJN?
|
31 jul 2006 14:54 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Ik zou de 4S zo laten zoals ze nu is. Mooie auto, zo zie je er inderdaad geen 2 rondrijden! Dat is nu iets wat opvalt, geen gewone 4S.
Succes met de verkoop!
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
31 jul 2006 14:57 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Dat blijft voorlopig een goed bewaard geheim, ik loop liefst niet op de zaken vooruit
|
31 jul 2006 15:14 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
In een Cayman kan je al een hoop spullen kwijt of ga je de (on)originele toer op en kiezen voor een M5 ofzo
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
31 jul 2006 15:41 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik kan wel zeggen dat ik met zulke situaties ervaring heb.
Ik denk dat ik al wel wat wagens heb gehad, en gereden. Van een sportcoupé, naar een shooting break, via een fast limo langs een heavy 4X4, maar nog niets heeft mij hetzelfde rijplezier kunnen bezorgen als mijn Porsches.
Waarmee ik niet wil zeggen, dat er niet heel veel wagens zijn, die je enorm veel rijplezier kunnen geven,................... maar net niet evenveel IMHO
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
31 jul 2006 15:53 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Ik zou hem zo laten, er zijn altijd wel mensen die hem willen.
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
31 jul 2006 16:44 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Ik zou er ook (voorlopig) niks aan doen. Je kan altijd nog afspraken maken met de kopende partij over het eventueel verwijderen van de Strosek delen.
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
31 jul 2006 17:11 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Ik denk dat ik het zo zal proberen, en in de advertentie vermelden dat ombouw naar origineel mogelijk is...
|
31 jul 2006 17:27 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Ik zou de beschrijving aanpassing gebruiken ipv ombouw.
want het blijft nog steeds een ras echte speciale uitvoering waar er inderdaad geen 2 van rondrijden....
Mooi zo laten.
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
31 jul 2006 17:28 |
|
|
Der Ferry
Beveren Belgie
|
Als ik jou was zou ik de 996 4S inruilen voor een mooie 993 en een handige stationwagen ( Bmw , Volvo , Audi , ...)
Een supersnelle stationwagen of jeep is allemaal wel mooi , maar toch geeft dat niet het gevoel van een Porsche
_________________________________________ Boys will be boys ...only the toys get bigger !
|
31 jul 2006 20:41 |
|
|
Steijn
993 targaAmsterdam
|
Ik heb je album een bekeken....
Mooie auto en goede kleur! In mijn ervaring is schiffer grau zeer goed verkoopbaar omdat het decent kleur is.
Betreffende de eventuele terugbouw naar originele staat: ten eerste vind ik de auto zo mooi en bijzonder. Tweede: wanneer je nu reeds geld gaat uitgeven alvorens de auto aan een potentiele koper voor te leggen, ben je dat geld in ieder geval ook al kwijt! Met andere woorden....Laat de koper maar beslissen wat ie wil verspijkeren.
Succes en ik snap dat je m liever nog even houdt..
We kunnen natuurlijk ook ruilen
|
31 jul 2006 22:00 |
|
|
Martin K.
Boxster 3.4 STwente
|
Gewoon 3 per gezin No Worries !!
Hoezo die prachtwagen weg doen??
Gewoon die 3e erbij voor haar, mag ze zelf uitzoeken welke, als het maar binnne het budget is
Wij zijn met zijn 2-tjes, echte Donki's( "dubbel income No Kids " )
met 3 auto's en 2 motoren, 't moet niet gekker worden
Maar als het aan mij ligt wel, ik zou er best nog een klassieke motor bij willen hebben, of een 2e P. of allebij
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
31 jul 2006 22:24 |
|
|
gantor
996 C2; 944 racer
|
Daar word ik als belg in Nederland wonend niet goed van ! een 4s van '02 voor 62500 in België en dan nog bespreekbaar ...ik heb een paar maanden geleden een C2 van '00 gekocht voor 60000 in Nederland .
On Topic: koplampkappen eraf en schade meerekenen in prijs. Moet trouwens wel de moeite zijn dat geheim als je bereid bent een 4s en een BMW er voor in te ruilen.
|
31 jul 2006 22:55 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Wel, de kansen keren ... Gisteren heeft ze een Skoda Fabia gekocht aan een spotprijsje, € 6500 voor eentje van mei 2005 met 17.000km, ziet er splinternieuw uit. € 6500 is zowat de kost van de taksen om in België een nieuwe Porsche in te schrijven
Misschien dat ik dan toch de 4S houd (vroegtijdige stopzetting van de leasing wordt immers financieel bestraft !) maar niettemin de "ombouw" laat doen, dan lijkt het weer een nieuwe, moet de bumper toch laten maken dus...
Ik zal het uiteindelijk zelf maar moeten weten hé
|
08 aug 2006 16:50 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Persoonlijk zou ik hem terug origineel zetten, zonder die ombouwspullen. Vindt het toch net iets te druk. Maar je geeft het zelf al aan, dus komt wel goed.....
En heu, proficiat met de Skoda .....en het behoud van de P !
|
08 aug 2006 17:25 |
|
|