Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 10:26

Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Ombouw naar origineel of zo laten ?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht Ombouw naar origineel of zo laten ??
Schokkend nieuws : de 4S gaat haast zeker de deur uit, zekerheid daaromtrent binnen een week of 2.

Misschien kort de reden schetsen : ik heb dikwijls de BMW nodig owv de laadruimte, en mijn vriendin heeft ook regelmatig een wagen nodig, maar met de 4S wil ze de baan niet op :roll: , too scared to get a scratch on it.

Ze koopt dus een kleinere wagen, en dan vind ik 3 wagens in één gezin wat van het goede teveel. Geen nood echter : ik verkoop ook de BMW (die is namelijk fiscaal afgeschreven) en zal me dus nieuw speelgoed met laadruimte kunnen aanschaffen...

Maar dan nu de vraag :

Mijn 4S heeft een Strosekkit (foto's in album) en ik weet zeker dat 99 op de 100 kopers slechts geïnteresseerd zullen zijn in een "originele" 4S. Daarbij komt dat ik twee weken geleden bij het parkeren met de bumper vooraan een tussen planten verborgen paaltje heb aangereden, met een scheur(tje) in de bumper tot gevolg (verf is licht gebarsten).

Mijn idee is dan ook dat ik de ombouwkosten (bumper 1500 + motorkap met electr. spoiler 2000 = 3500) wel zal recupereren door een hogere verkoopprijs + dat ie sneller verkocht zal raken.

Als ik dit zo typ besef ik dat in feite geen zin heb om 'm te verkopen, ik zal moeten zorgen dat er iets voldoende stevigs in de plaats komt :cry:

Dus... doen of geen kosten maken en zo verpatsen ?

PS : geen kandidaat-kopers hier ?

Laatst bijgewerkt door Carrera4s op 27 sep 2006 18:16, in totaal 1 keer bewerkt.

29 jul 2006 19:58
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
mijn mening - koplampkappen eraf halen en los bijleveren.
motorklep met spoiler zo laten
bumper meenemen in prijs - prijs met en zonder bumperschade doen.

suuk6

ps wat voor busje komt ervoor in de plaats? :twisted:

29 jul 2006 20:22
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Ik heb gehoord dat de nieuwe Ford Transit er nu ook met een extra krachtige diesel is :twisted: :twisted: :lol:

29 jul 2006 20:32
Profiel Facebook 
Moderator
PF # 136
Bericht 
En.... te koop met forum korting :wink:

29 jul 2006 20:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht 
Ik heb in je album zitten kijken en vraag mij af.....

is die scheur in de bumper toevallig niet door een flitscamera vastgelegd?

Poehee wat een foto's. Ik kijk voortaan eerst naar links voordat ik bij een zebra oversteek.

On topic. Ik zou voor origineel gaan en de set elders verkopen (of direct voor een meerprijs erbij doen)

29 jul 2006 21:23
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht Re: Verkopen : ombouw naar origineel of zo laten ??
Carrera4s schreef:
PS : geen kandidaat-kopers hier ?

Wat details dan graag :!: :wink:

30 jul 2006 14:35
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Wel dan :

996 4S, eerste inschrijving 2.10.2002
nu ca. 65.000 km op de teller
Schieffergrau metallic
Navigatie Alpine met afstandsbediening
Bose + CD-lader
Grijs leder + houtinleg
Porsche Sport Exhaust
Sportzetels met zetelverwarming
Viasat satellietalarm
Strosek bumper en spoiler

Foto's uiteraard in mijn album.

Zo rijden er gegarandeerd geen 2 rond...

Met herstelde bumper, vraagprijs 62.500, bespreekbaar :wink:

31 jul 2006 14:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ik ben dezelfde mening toegedaan als Horn.

Maar kan je eerst niet proberen om je vriendin te overtuigen om eens een driving experience van Porsche te volgen :?: Je hebt haar toch al duidelijk gemaakt, dat een krasje en een deukje niet zo erg is, ook niet op Porsche, de liefde voor haar, maakt die krasjes en deuken voor jou onzichtbaar :lol: :lol:

Kan je toch lekker met de 4S blijven rijden.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

31 jul 2006 14:22
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
ppp 356 schreef:
Maar kan je eerst niet proberen om je vriendin te overtuigen om eens een driving experience van Porsche te volgen :?: Je hebt haar toch al duidelijk gemaakt, dat een krasje en een deukje niet zo erg is, ook niet op Porsche, de liefde voor haar, maakt die krasjes en deuken voor jou onzichtbaar :lol: :lol:

Nee, echt druk zou ik me daar niet in maken, dat weet ze wel, maar het is ook zo dat als ze een wagen nodig heeft, dat het dan ook eentje met laadruimte moet zijn en dus valt de 4S af wegens onpraktisch...

Maar ik treur niet want wat er in de plaats komt zou mij even veel rijplezier moeten bieden, dat is althans de bedoeling, vsch mogelijkheden wat dat betreft...

Wat de verkoop betreft : misschien eerst zo proberen te verkopen (ik ga ook eens langs bij de dealer, alhoewel ik vrees dat die zonder aankoop van een nieuwe, deze niet zal willen overnemen ? Ken welde gebruiken terzake niet...) Zou in elk geval verkocht moeten raken tegen nieuwjaar.

31 jul 2006 14:47
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Carrera4s schreef:
vsch mogelijkheden wat dat betreft...

Waar denk je dan zoal aan?

31 jul 2006 14:51
Profiel WWW
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Carrera4s schreef:
ppp 356 schreef:

Nee, echt druk zou ik me daar niet in maken, dat weet ze wel, maar het is ook zo dat als ze een wagen nodig heeft, dat het dan ook eentje met laadruimte moet zijn en dus valt de 4S af wegens onpraktisch...

Maar ik treur niet want wat er in de plaats komt zou mij even veel rijplezier moeten bieden, dat is althans de bedoeling, vsch mogelijkheden wat dat betreft...

Wat de verkoop betreft : misschien eerst zo proberen te verkopen (ik ga ook eens langs bij de dealer, alhoewel ik vrees dat die zonder aankoop van een nieuwe, deze niet zal willen overnemen ? Ken welde gebruiken terzake niet...) Zou in elk geval verkocht moeten raken tegen nieuwjaar.

KJN? :?:

31 jul 2006 14:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Ik zou de 4S zo laten zoals ze nu is. Mooie auto, zo zie je er inderdaad geen 2 rondrijden! Dat is nu iets wat opvalt, geen gewone 4S.

Succes met de verkoop!

31 jul 2006 14:57
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
WdePundert schreef:
Carrera4s schreef:

Dat blijft voorlopig een goed bewaard geheim, ik loop liefst niet op de zaken vooruit :wink:

31 jul 2006 15:14
Profiel
PF #911
België
Bericht 
Carrera4s schreef:
WdePundert schreef:
Carrera4s schreef:

Dat blijft voorlopig een goed bewaard geheim, ik loop liefst niet op de zaken vooruit :wink:

In een Cayman kan je al een hoop spullen kwijt of ga je de (on)originele toer op en kiezen voor een M5 ofzo :(
Ex: Elise S1 111S

31 jul 2006 15:41
Profiel WWW
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Carrera4s schreef:

Ik kan wel zeggen dat ik met zulke situaties ervaring heb.
Ik denk dat ik al wel wat wagens heb gehad, en gereden. Van een sportcoupé, naar een shooting break, via een fast limo langs een heavy 4X4, maar nog niets heeft mij hetzelfde rijplezier kunnen bezorgen als mijn Porsches.
Waarmee ik niet wil zeggen, dat er niet heel veel wagens zijn, die je enorm veel rijplezier kunnen geven,................... maar net niet evenveel IMHO :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

31 jul 2006 15:53
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Ik zou hem zo laten, er zijn altijd wel mensen die hem willen.

31 jul 2006 16:44
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Ik zou er ook (voorlopig) niks aan doen. Je kan altijd nog afspraken maken met de kopende partij over het eventueel verwijderen van de Strosek delen.

31 jul 2006 17:11
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Ik denk dat ik het zo zal proberen, en in de advertentie vermelden dat ombouw naar origineel mogelijk is...

31 jul 2006 17:27
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
BJ964 schreef:
Ik zou er ook (voorlopig) niks aan doen. Je kan altijd nog afspraken maken met de kopende partij over het eventueel verwijderen van de Strosek delen.

Ik zou de beschrijving aanpassing gebruiken ipv ombouw.
:wink: want het blijft nog steeds een ras echte speciale uitvoering waar er inderdaad geen 2 van rondrijden....

Mooi zo laten.

31 jul 2006 17:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Beveren Belgie
Bericht 
Als ik jou was zou ik de 996 4S inruilen voor een mooie 993 en een handige stationwagen ( Bmw , Volvo , Audi , ...)
Een supersnelle stationwagen of jeep is allemaal wel mooi , maar toch geeft dat niet het gevoel van een Porsche :roll:

31 jul 2006 20:41
Profiel
PorscheForum Rookie
993 targa
Amsterdam
Bericht 
Ik heb je album een bekeken....

Mooie auto en goede kleur! In mijn ervaring is schiffer grau zeer goed verkoopbaar omdat het decent kleur is.

Betreffende de eventuele terugbouw naar originele staat: ten eerste vind ik de auto zo mooi en bijzonder. Tweede: wanneer je nu reeds geld gaat uitgeven alvorens de auto aan een potentiele koper voor te leggen, ben je dat geld in ieder geval ook al kwijt! Met andere woorden....Laat de koper maar beslissen wat ie wil verspijkeren.

Succes en ik snap dat je m liever nog even houdt..

We kunnen natuurlijk ook ruilen :wink:

31 jul 2006 22:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 3.4 S
Twente
Bericht Gewoon 3 per gezin No Worries !!
Hoezo die prachtwagen weg doen??

Gewoon die 3e erbij voor haar, mag ze zelf uitzoeken welke, als het maar binnne het budget is :wink:

Wij zijn met zijn 2-tjes, echte Donki's( "dubbel income No Kids " )

met 3 auto's en 2 motoren, 't moet niet gekker worden :wink:

Maar als het aan mij ligt wel, ik zou er best nog een klassieke motor bij willen hebben, of een 2e P. 8) of allebij :shock:

31 jul 2006 22:24
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C2; 944 racer
Bericht 
Daar word ik als belg in Nederland wonend niet goed van :shock: ! een 4s van '02 voor 62500 in België en dan nog bespreekbaar ...ik heb een paar maanden geleden een C2 van '00 gekocht voor 60000 in Nederland :evil: :evil: :cry: :cry: .

On Topic: koplampkappen eraf en schade meerekenen in prijs. Moet trouwens wel de moeite zijn dat geheim als je bereid bent een 4s en een BMW er voor in te ruilen.

31 jul 2006 22:55
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Martin K. schreef:
Hoezo die prachtwagen weg doen??

Gewoon die 3e erbij voor haar, mag ze zelf uitzoeken welke, als het maar binnne het budget is :wink:

Wel, de kansen keren ... Gisteren heeft ze een Skoda Fabia 8) gekocht aan een spotprijsje, € 6500 voor eentje van mei 2005 met 17.000km, ziet er splinternieuw uit. € 6500 is zowat de kost van de taksen om in België een nieuwe Porsche in te schrijven :o

Misschien dat ik dan toch de 4S houd (vroegtijdige stopzetting van de leasing wordt immers financieel bestraft !) maar niettemin de "ombouw" laat doen, dan lijkt het weer een nieuwe, moet de bumper toch laten maken dus...

Ik zal het uiteindelijk zelf maar moeten weten hé :lol: :roll:

08 aug 2006 16:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht 
Persoonlijk zou ik hem terug origineel zetten, zonder die ombouwspullen. Vindt het toch net iets te druk. Maar je geeft het zelf al aan, dus komt wel goed.....

En heu, proficiat met de Skoda .....en het behoud van de P :-) !

08 aug 2006 17:25
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 87 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende