Auteur |
Bericht |
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Ideetje voor Porschisten?
Wie laat zich hiertoe verleiden met een Porsche?
http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=41719
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
|
31 jul 2006 12:29 |
|
|
Melvin19
|
nouw dat vind ik niet mooi
|
31 jul 2006 12:43 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ehh ik weet niet hoe het met jou zit maar zoveel geld heb ik nu ook weer niet te besteden.
Ik kom finacieel net uit met mijn Porsche 993 bouwproject in schaal 1:8
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
31 jul 2006 12:45 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Dan nog liever een Ferrari.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
31 jul 2006 13:10 |
|
|
horn
PF #57
|
Amerikanen, geen enkel gevoel voor originaliteit.
Ik vind hem niet mooi. Maar alla, dat vind ik de Enzo ook niet.
Die 612 vind ik overigens wel weer een beauty. Alard Kalff reed gisteren in een blauwe rond op tv. Behalve het stuur, wow!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
31 jul 2006 16:08 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Hier zou ik mijn geld ook niet aan willen spenderen. Niet mooi Het lijkt wel op die lelijke lambo's van tegenwoordig
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
31 jul 2006 17:41 |
|
|
Peter 3.2
911 3.2 Carrera model 1989Den Haag
|
Apart..........heeeeelllll apart
Peter-die voor dat geld waarschijnlijk een huis koopt met een dubbele garage die gevuld is met moois-3.2
_________________________________________ ""It's just pure Porsche-ografie"
Jeremy Clarkson
|
31 jul 2006 17:55 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Ik moet toch wel zeggen dat ik de achterkant erg bruut vind. Rest bekoort mij ook niet.
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
|
31 jul 2006 17:57 |
|
|
Jort
Groningen
|
Er zitten wat aardige kenmerken aan/op de auto maar de velgen vind ik echt smakeloos.
De originele P3 daarentegen... vind ik echt één van de mooiste mobielen op deze aardkloot:
_________________________________________ Tjolk.
|
31 jul 2006 18:11 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
GAT-VER-DARRIE! Dat is inderdaad geen ferrari meer maar een Lambo
Nix voor mij dus..
_________________________________________ DENK HELDER
|
31 jul 2006 18:33 |
|
|
Jort
Groningen
|
_________________________________________ Tjolk.
|
31 jul 2006 19:11 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Ik ben het met Marcel eens dat ik de achterkant wel mooi/bruut vind, maar de rest: Je hebt wel iets heel erg speciaals, maar zet een reservewiel boven op je 911 (rallystijl) en je hebt ook iets heel anders...
Wat mensen al niet doen met heel veel geld
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
31 jul 2006 19:33 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
De foto's zijn van een 330 P4 Jort Die vind ik idd een van de mooiste Ferrari's ooit!
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
31 jul 2006 19:34 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Nee hoor dank je wel, als ik zoveel geld had kocht ik liever een simpel carrera GT, of een nog simpelere 997turbo, of een eenvoudige gt3rs, een 356 speedster, of allemaal
Nee, dan liever het origineel
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
31 jul 2006 20:46 |
|
|
Jort
Groningen
|
Volgens de bron kijken we naar 1 van de 3 geproduceerde P3's, chassis nummer 0844, origineel geleverd als P3 en later aangepast naar 412P "consumer" specificaties Of de eigenaar van de nieuwe P4/P5 zich ook eigenaar mag noemen van een klassiek origineel, is overigens discutabel: | | | | Citaat: Controversy around chassis no. 0846 One of the original cars, 0846, which was built as a P3 by Ferrari in 1966 and modified by Ferrari in December 1966 to accept a P4 engine while retaining it's P3 chassis and nose, was said to be totaled in a racing accident and discarded afterwards. Another is in a French automobile museum, while yet another is held by a Canadian collector, and the fourth (owned by American Walter Medlin) was set to be auctioned off in March 2005 to pay for back taxes before the owner came up with US$3 million to protect it.
Recently the P3/4 that was thought to be destroyed resurfaced in the possession of exotic car collector and enthusiast James Glickenhaus, the former movie director and stock exchange magnate. When he bought it, both he and the person he bought it from thought it was a replica chassis. After removing 1000 rivets, dissembling everything, stripping the chassis, researching the Ferrari build sheets and comparing the frame with 412P 0844, 412P 0850, 412P 0854, P4 0856, and P4 replica chassis 0900, 0900a, and 0900c he discovered that the car he had bought contained approximately 80+% of the original chassis of 0846.
"After Le Mans 1967 0846 was returned to the Ferrari factory where it was deconstructed, investigated and scrapped. Years later, James Glickenhaus acquired remains of 0846, and with help from Ferrari S.p.A. who recast suspension uprights, commissioned Sal Barone, Alberto Pedretti, Bob Wallace and John Hadduk Jr. to restore 0846 to original specifications." - XVII Giro di Sicilia Official Program In an email dated 6/10/2005 Joanne Marshall of Ferrari S.p.A. wrote: "We confirm that, as far as our factory records are concerned, the chassis in question (0846) was totally written off in 1967 after the Le Mans incident."
Glickenhaus has never disputed this but believes that the remains of 0846, including 80+% of its original chassis survived and that those and other remains of 0846 are currently in the car that he owns.
The following link [1] explains the basis for Glickenhaus' beliefs. This debate [2] has raged throughout 2004 among various Ferrari enthusiasts.
A letter from Ferrari S.p.A., dated September 29th, 2004, Subject: P3/4 Chassis no. 0846:
Dear Mr. Glickenhaus, We wish to thank you for the extensive dossier you have sent regarding the above mentioned vehicle that as confirmed on our letter dated October 5th, we have examined in detail. The car was built on February 1966 as a P3 version and during its racing period, officially managed by the Factory, it went though several modifications in order to race the 24 hours of Daytona in 1967 as a P3/4. We also confirm that, as reported in your dossier, the car caught fire during the 24 hours of Le Mans. It was then totally dismantled and because of the extended damages detected, the factory decided not to perform any repair and to write off the chassis no. 0846. If some of the remaining components such as engine and gearbox were considered as possible spare parts, the chassis, because of its racing history and the fire damages suffered, was definitively scrapped. Therefore eventual pieces retrieved from the trash container should not have been used to rebuild or to revival a car which was written off, if this is the case. We all would like to see forever these glorious pieces but unfortunately the chassis no. 0846 had a sad conclusion. Yours faithfully, Ferrari Classiche, Umberto Masoni" This letter confirms that 0846's chassis was written off and scrapped, not melted into oblivion. For many years this is ALL and EXCATLY what Glickenhaus posited happened: That his car contains 80+% of the chassis remains of P 3/4 0846 among other original parts. He's never disputed that as far a Ferrari is concerned 0846 was written off/scrapped and under Ferrari's authentication definitions his car could not be authenticated by them. Glickenhaus is not the one who retrieved the chassis remains of 0846 "from the trash container" and used them to "to rebuild or to revival a car which was written off..." but he was the one who discovered exactly where the chassis remains of 0846 wound up and to insure that Umberto's wish: "We all would like to see forever these glorious pieces..." remains possible.
Glickenhaus has reportedly commissioned Pininfarina to build a new interpretation of the P3/4, to be called the P4/5, and based on an unregistered Enzo Ferrari chassis.
| | | | |
_________________________________________ Tjolk.
|
31 jul 2006 20:51 |
|
|
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
Wat een Batmobiel
Ik kan me niet voorstellen dat het om smaak voor sportwagens gaat maar puur om een statussymbool voor deze "zakenman".
_________________________________________ De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten
|
31 jul 2006 21:13 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Niet echt mooi, dat ferrari dat nog kenmerkt door hun logo
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
31 jul 2006 21:15 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Ik vind de Lamborghini's van tegenwoordig juist wel mooi
Ferrari begin ik ook steeds meer te waarderen. Dit soort fratsen zijn natuurlijk gewoon uitgehaald door die ene geldschieter.... dat is de enige reden. Hadden ze niet moeten accepteren.
Vooral de lichtste versies van Ferrari en Lamborghini vind ik erg leuk. De F430 en de Gallardo.
Het zijn beide merken die óók historie hebben, de één een historie waar het ego gigantisch aanwezig is en de ander die ontstaan is door die ego.
Leuk verhaaltje voor later aan je kinderen te vertellen als je de Porsche historie er al 3x doorgehaald hebt
Hmm... ik realiseer me net dat voor velen hier "later" niet van toepassing is ... naja....
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
01 aug 2006 11:12 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Als ik de mogelijkheden heb later, koop ik ook wel zoiets als tweede auto
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
01 aug 2006 11:14 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
De allermooiste blijft toch deze:
De 250 GT Berlinetta SWB.
_________________________________________ NPC 0577
|
01 aug 2006 11:30 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
En welke kleur had het stuur dan ?
|
01 aug 2006 13:13 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
_________________________________________ NPC 0577
|
01 aug 2006 15:43 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dat is idd een zeer mooie wagen.
Voor een paar weken nog tegen gekomen aan de Nordschleife
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
01 aug 2006 15:48 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Heeft redelijk wat weg van een Stradale...kan ik als ex-alfist niet nalaten te vermelden...
|
01 aug 2006 17:14 |
|
|
sunnyden1973
944 S2-89+opties (&vader heeft sinds '85 'n nette 944)Hellevoetsluis
|
Wat een mooi ding zeg die Alfa
Sorry hoor ,maar mag gezegd!
(mijn pa heeft ooit een blauwe Alfetta-GT 1.6 nieuw gekocht en ruim 12 jaar gehad en nog goed gehouden ook !!,mooi modelletje maar schaars nu nog)
zoiets... (deze is iets verbeterd en van het net geplukt)
Die extreme Ferrari vind ik ...niet veel,sorry.
_________________________________________ 944-S2 89 Veel opties,liefhebbers exemplaar. Seat ibiza-Cupra 1e eig.98-airco,verlaagd,rode gordels en nog veel meer aanpassingen zelf gedaan..
|
01 aug 2006 17:17 |
|
|