|
Home •
Album •
Donatie •
Help •
Kalender •
Registreren • Zoeken • Leden • Inloggen
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
Voorlopig geen nieuwe supercar van Porsche
Auteur |
Bericht |
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Voorlopig geen nieuwe supercar van Porsche
Uit de Telegraaf:
FRANKFURT - Als we het Britse automagazine Autocar mogen geloven, brengt Porsche in 2009 een supersportwagen op de markt die de Bugatti Veyron het vuur na aan de schenen moet leggen. Gevraagd om een reactie, antwoordt Porsche-woordvoerder Michael Baumann dat aan een dergelijk topmodel wordt gedacht, maar dat momenteel niet aan een dergelijke auto wordt gewerkt. “Het is veel te vroeg om met een supersportwagen te komen,” aldus Baumann, die lacherig op het Britse artikel reageert.
Een supersportwagen hoort bij Porsche, legt Baumann uit, maar niet op dit moment. “We hebben net de laatste Carrera GT gebouwd. Het is te vroeg om nu een nieuw model te lanceren. De klanten accepteren dat niet. Zij kunnen het gevoel krijgen in een ‘oude’ auto te rijden,” verklaart Baumann. ¿Het segment van de supersportwagens is klein. Toch hebben we van de Carrera GT 1.270 exemplaren verkocht, waarmee is de sportwagen de meest succesvolle supercar ter wereld.”
Porsche heeft voor de ontwikkeling van de supersportwagen nauwelijks capaciteit. “We werken momenteel aan de Panamera (vierdeurs sedan, debuut 2009, red.) en hebben daarnaast nog het project RS Spyder LMP2 lopen. In die racewagen, met circa 480 pk sterke V8-motor, is de nodige vraag vanuit klanten. We hebben 15 tot 20 personen die bovengemiddeld interesse tonen in de racewagen.” Baumann wil er niets over kwijt, maar gezien de levenscyclus en leeftijd moet ook aan de volgende generatie van de Cayenne worden gewerkt.”
Het artikel in Autocar spreekt van een sportwagen op basis van de Carrera GT. De tweezitter is voorzien van een richting de 1000 pk sterke motor, V10 of V8, in ieder geval met turbo. De bolide kan gezien worden als interne concurrent, nu Porsche een belangrijk aandeel (25,1%) in het Volkswagen-concern heeft, waarbij Bugatti behoort.
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
|
01 aug 2006 14:04 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Da's mooi, dan kan ik nog even doorsparen.
|
01 aug 2006 14:09 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Mooi gesproken van Baumann, ze weten dus nog meer dan normaal met wat ze bezig zijn, top
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
01 aug 2006 14:13 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Gelijk heeft Herr Baumann.
Ik denk dat Porsche de ontwikkeling van de nieuwe benzinemotoren wil volgen voor zijn supercar en dan is 2009 veel te vroeg. Daarnaast kost de ontwikkeling van de Panamera ook een aardige duit en die willen ze denk ik eerst verzilverd zien.
Er wordt hard gewerkt aan nieuwe generatie benzinemotoren waarbij bijvoorbeeld de kleppen niet meer met een nokkenas maar electronisch worden aangestuurd. Dat levert een veel nauwkeuriger en ook variabel aanstuurbare timing op en uiteraard een enorme gewichtsbesparing en vermogenswinst.
Ik ben benieuwd wat er in de catacomben van Porsche allemaal gesleuteld gaat worden als antwoord op de vraag naar een nieuwe supersportscar.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
01 aug 2006 23:01 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Heb je hier misschien een link over oid, ben benieuwd!
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
02 aug 2006 9:00 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Inderdaad ja.... Ook in het opzicht dat eigenaars van de Carrera GT de wagen gekocht hebben als inverstering (treurig... maar ja). Als ze te snel met een nieuw model op de markt komen, zullen ze ook vele inversteerders op hun ballen trappen.
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
02 aug 2006 10:04 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Ahh... gelukkig nog net 3 jaartjes om te sparen
Maar ik moet in datzelfde jaar ook al de manamera aanschaffen... hmm... wordt wat krap bij kas dan!
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
02 aug 2006 11:39 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|