Auteur |
Bericht |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Waarom zouden ze dat niet accepteren? Het is een keuzegoed welke ik zakelijk heb aangemerkt. Behoudens Cessna toestanden is er dan geen probleem. Maar om nu te zeggen dat geen redelijk denkend ondernemer een 911 zou rijden? Zeker als je weet dat een aangeklede Golf GTI net zoveel kost...
|
01 aug 2006 16:44 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
9000 euro per jaar belastingaftrekbaar onderhoud zou je wel eens met bonnetjes moeten kunnen aantonen. het is natuurlijk ook erg veel.
ik schat 3000 regulair onderhoud en 2000 reserveren voor grote shit tzt.
|
01 aug 2006 16:57 |
|
|
Strada
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004Deventer
|
Je kunt het alleen aftrekken als de auto op de zaak staat.
Op zich goed mogelijk natuurlijk, maar dan mag je dus maar 500 km max. per jaar privé rijden....
Lijkt mij niet zo prettig.
Maarrrr: op de zaak krijg je wel de bijtelling voor je kiezen over de NIEUW waarde. Weg voordeel van aftrekbare kosten.
Tenzij je een auto van meer dan 15 jaar oud hebt.
Dan zou je dus toch voor een 964 moeten gaan....
|
01 aug 2006 17:13 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik trek natuurlijk alleen af wat ik werkelijk aan kosten heb gemaakt. Maar als ondernemer begroot je ook zaken. Dat heeft alleen geen fiscale grondslag.
En ik zit over de 9K heen dit jaar. Maar ik heb dan ook een Grote Beurt uit laten voeren:
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=9218
|
01 aug 2006 17:17 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik denk dat TS de auto niet zakelijk gaat rijden. Maar meer dan 500 km privé mag best. Dan krijg je wel de bijtelling, maar goed, mijn auto is 15 jaar oud en dus betaal ik over de dagwaarde.
|
01 aug 2006 17:19 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Moet je vantevoren aangeven dat je je auto zakelijk rijdt of gewoon bij je aangifte achteraf?
Naar ik begreep bijtelling 15% dagwaarde en geen km beperking?
|
01 aug 2006 17:22 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Het is 22%.
En verder geldt dat je idd bij de aangifte de keuze maakt. Je mag echter niet switchen naar gelang het uitkomt.
Maar misschien is het beter om de discussie over zakelijk rijden van Porsches in een apart draadje te mikken...
|
01 aug 2006 17:28 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
|
01 aug 2006 17:35 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Switchen mag niet, dus eenmaal zakelijk rijden blijft zakelijk rijden?
Zijn alle kosten aftrekbaar? Incluis benzine?
|
01 aug 2006 17:51 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Switchen mag wel maar wordt ongeloofwaardig wanneer je dit meerdere keren doet.
Er kan zich altijd een verandering voordoen waarbij je ergens in de loop van het jaar, besluit prive-rijdend verder te gaan.
Wel moet normaliter, wanneer er sprake is van een wergever/werknemer situatie, van te voren opgegeven worden dat er met een auto van de zaak gereden gaat worden en zodoende vooraf een inhouding (gelijk aan 1/12 van de jaarlijks verschuldigde bijtelling) op het netto loon ingehouden kan worden.
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
01 aug 2006 18:01 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Maar ik ben mijn eigen werkgever...
Wordt trouwens nog leuk met de ziektekostenverzekering
|
01 aug 2006 18:32 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Precies.
Voor de volledigheid: ook bij de DGA. Maar dan hebben we het niet meer over keuzegoederen.
|
01 aug 2006 18:37 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Alle kosten zijn dan idd aftrekbaar. Voor privégebruik loop je echter tegen de bijtelling aan (maar met een 3.2 valt die dus mee, tenzij deze erg laat op kenteken is gezet).
|
01 aug 2006 18:38 |
|
|
RicardoP
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitieSint Anthonis
|
vergeet alleen ff niet in je bv (or what ever) dat je nog 12% extra mag betalen bij gebruik van auto privé (> 500KM) dit om het BTW voordeel als privé persoon te dempen.
|
01 aug 2006 22:06 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
12% van de bijtellingswaarde! Dit als correctie BTW voor privégebruik.
|
01 aug 2006 22:34 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Bovendien zijn er mogelijkheden om de bijtelling te gebruiken als compensatie voor een pensioengat !! Dan wordt het pas echt leuk
|
02 aug 2006 10:30 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Vertel eens...
|
02 aug 2006 12:16 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Google maar eens op auto bijtelling pensioengat.
Als er een aantoonbaar pensioengat is, kan de bijtelling gebruikt worden om dit "tekort" aan te vullen.
|
02 aug 2006 12:57 |
|
|
Hansv
1:43IJmuiden
|
Ha, die Wolf;
Komt erop neer dat je de bijtelling bij je belastbaar jaarinkomen mag optellen. Hierdoor kan een pensioengat ontstaan (of een bestaand vergroten) waarbij ruimere aftrekmogelijkheden voor lijfrentepremies en dergelijke gelden.
_________________________________________ Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!
|
02 aug 2006 13:09 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Voor mijn 3.2 85 lijkt dit alles gunstig uit te komen. Hij is rond 97 geimporteerd uit Zwitserland, maakt dat nog wat uit?
|
02 aug 2006 14:40 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Nee, het gaat om eerste ingebruikname, ongeacht in welk lang. Staat als ik mij niet vergis in het kentekenbewijs.
|
02 aug 2006 15:30 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Mooimooimooi
|
02 aug 2006 15:37 |
|
|
Webber
944 S 1987Stukje onder Breda
|
500 km prive is eitje om te omzeilen, zorgen dat je je wat klanten in de buurt hebt van vakantiebestemmingen is meestal een eitje, gewoon op internet zoeken op je vakgebied. En anders kan je zelfs je grootste concurrent opgeven als bestemming, onder de noemer vakoverleg . Dan moet je alleen weer oppassen voor de raad van mededingen voor kartel onderzoek Denk je dat de belasting tijd heeft om al jou bestemmingen na te trekken
_________________________________________ Scarface, knew it too, porsche is the car to drive
|
02 aug 2006 15:50 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Een beetje strakke Inspecteur wil zo'n Grote Beurt activeren en ook nog bijtellen bij de dagwaarde, toch?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
02 aug 2006 15:56 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Hmmm... een toekomstige cliënt misschien?
|
02 aug 2006 17:20 |
|
|