Auteur |
Bericht |
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
vraagje : rubber strip plakken
hallo medeforummers.
De rubberstrip direct onder mijn knipperlicht is los gaan zitten en flapperde er vrolijk op los. Hij moet dus opnieuw vastgemaakt worden.
Na verwijdering en schoonmaken van de strip wil ik hem vetvrij maken om hem daarna met bisonkit permanent op zijn plaats te bevestigen.
2 vragen :
1. Hoe maak ik die strip vetvrij? met wasbenzine ?? of tast dat het rubber aan?
2. Is bisonkit inderdaad het meest geschikt voor deze klus?
bedankt voor het meedenken !
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
31 jul 2006 14:06 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Re: vraagje : rubber strip plakken
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
31 jul 2006 14:10 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: vraagje : rubber strip plakken
IMO is bisonkit daar minder geschikt voor - maar hoe de lijm heet die je daar werkelijk voor nodig hebt weet ik niet meer
... informeer eens bij de forumtechnieker of 'n auto-restauratie-bedrijf
Laatst bijgewerkt door Olaf op 31 jul 2006 14:30, in totaal 1 keer bewerkt.
|
31 jul 2006 14:24 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Klein beetje thinner ontvet nog beter. Niet teveel want het droogt rubber ook makelijk uit.
Bisonkit lijkt me inderdaad niet zo geschikt. Ik zou helaas ook niet weten hoe die lijm wel heet. Ben erg benieuwd wie dat hier kan melden.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
31 jul 2006 14:27 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Sikaflex
_________________________________________ t beste maar weer...
|
31 jul 2006 14:33 |
|
|
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
Wij hebben de voorbumper er van afgehad, en ook al die rubbers losgehaald.
Als ik me niet vergis zit in die rubber een inkeping, en onder je knipperlicht een uitstulping en het zou zo zonder lijm oid moeten blijven zitten.
Tenminste, bij ons wel....
|
31 jul 2006 14:48 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Sikaflex® zijn lijm- (en afdichtings) systemen net als Bison maar leveren naar mijn idee wel het juiste product
|
31 jul 2006 15:00 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
zover bedankt voor het meedenken!
Thomas, er zit idd een richel, en een kleine uitstulping aan de bovenkant van de strip, maar die zijn kennenlijk niet voldoende om het ding op z'n plaats te houden, want hij waait er gewoon weer (gedeeltelijk) vanaf na een tijdje ( ook bij snelheden onder de 200 )
Graag nog meer ideeen over de lijm! Waarom zou bisonkit NIET geschikt zijn ?
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
31 jul 2006 17:14 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Bisonkit is niet weerbestendig. Kan slecht tegen UV licht (zonneschijn) en ook met langdurig vocht heeft het een probleem.
Ik heb ooit een raamrubber met wat bisonkit in een hoekje vastgelijmd. Dat ging de eerste paar maanden goed, daarna liet het langzaam los en bleek er een vieze bruingele elastieke massa onder te zitten, eens bisonkit geheten.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
31 jul 2006 19:34 |
|
|
porscherob
boxster 2.5 tiplexmond
|
voor rubber is sekondenlijm het beste. van bv. loctite en sikaflex plakt bijna alles behalve rubber
zorg er wel voor dat de te lijmen delen vlak/ontvet zijn
|
31 jul 2006 19:55 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Voor de gein eens die site rond-surfen
|
31 jul 2006 20:09 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
voorwerk is gedaan, de strip is schoongekrapt ( zat geel elastiek goedje op bisonkit ) en ontvet met wasbenzine.
Morgen locktite kopen dus.
Thanks voor de hulp!
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
31 jul 2006 20:34 |
|
|
porscherob
boxster 2.5 tiplexmond
|
olaf,heb gesurft kan niks vinden. jij wil zeggen dat het er wel is?
ik werk dagelijks met sikaflex zal wel de verkeerde soort zijn
maaar ik denk dat hier de beste/goedkoopste oplossing sekonden lijm is
|
31 jul 2006 21:25 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
denk dat secondelijm ook niet goed tegen vocht kan .... gaf al eerder aan dat outletvalve maar eens moet informeren bij de forum techniker of een auto-restauratie-bedrijf ....
|
31 jul 2006 21:43 |
|
|
porscherob
boxster 2.5 tiplexmond
|
olaf, je hebt helemaal gelijk. ik had zelf ook beter moeten lezen dacht dat er rubber aan rubber gelijmt werd maar ik geloof dat het rubber aan chroom is en dan is sekondenlijm niet de beste optie.
outletvalve, sorry voor de verkeerde info.
|
31 jul 2006 21:54 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Oeps,
nog even wachten met de aanschaf van secondenlijm dus.
Ga de forumtechniker maar eens een pb'tje sturen.
Het is trouwens rubber dat op lak moet worden geplakt, geen chroom dus.
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
31 jul 2006 22:03 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Bel 'm (morgen) nou maar ..... de kans dat'ie door drukte z'n PB'tjes niet leest is tegenwoordig erg groot
|
31 jul 2006 22:06 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Hallo allemaal.....
Het voordeel van een pb-tje is dat ik dit zie in mijn mailbox, en dus gericht kan reageren.
Door drukte heb ik steeds minder tijd voor het Forum ( ), een pb-tje is dus zo gek nog niet.
De lijm die je goed kunt gebruiken is Kent Clearbond.
Kent heeft een lijn proffessionele kitten en lijmen en is een topmerk in de carrosseriewereld. Mocht je er niet aan kunnen komen dan kan ik jou ook een potje opsturen. Het kost ongeveer 25,- voor 250 cc, niet goedkoop dus. Maar ik kan jou wel kostenloos een klein beetje opsturen , geef je adres maar per mail.
Bisonkit kan niet tegen vocht en gaat maar een paar maandjes goed.
Origineel zit er al een plakrand aan het rubber. Dat is ook de reden dat ik al snel het niet dure rubber vervang door een nieuwe. ( Euro 45,-)
Je hebt dan meteen weer de goede lengte omdat een oud rubber vaak gekrompen en hard geworden is.
Erwin.
_________________________________________ Rebel engineering
|
01 aug 2006 8:30 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Erwin
Bedankt voor het antwoord !
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
01 aug 2006 9:16 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Dat is weer een mooi stukje info van Erwin.
(Nu alleen voor Erwin te hopen dat niet iedereen hem PB'tjes gaat sturen anders beantwoord hij die dadelijk ook niet meer wegens de drukte)
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
01 aug 2006 23:09 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Rubber is doorgaans goed te lijmen met Bison TIX. Aanwijzing op de verpakking wel braaf opvolgen, dus eerst 15 min. laten drogen. Ik heb er de rubbers van mijn achterklep mee gelijmd omdat deze in de lengterichting aan het scheuren waren. Het zit nog steeds muurvast al weet ik niet hoe het met exterieur rubbers werkt.
Voor die 25 euri heb je vast nog wel eens die lijm nodig, dus dan is het een diepteinvestering lijkt me.
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
02 aug 2006 11:52 |
|
|