Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 20:50

Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auto in beslag 
Auteur Bericht
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 

"Oud nieuws" ;)

19 jun 2006 22:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
maar het staat vandaag wel in de gazet dat er een uitspraak komt in juli 06.
vandaar die update en houden we het in de gaten in juli
:?

19 jun 2006 22:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
F@RGO schreef:
maar het staat vandaag wel in de gazet dat er een uitspraak komt in juli 06.
vandaar die update en houden we het in de gaten in juli
:?

Voor de politierechtbank eist men nu de definitieve verbeurdverklaring van de dure wagen. De BMW X5 kost zo’n 75.000 euro. De twee advocaten van de beklaagde vinden de eis volledig buiten proportie. Vonnis op 19 juli.

@MS964: als er nog wat ontbreekt of het inmiddels wat verouderd is, dan zie ik de update graag voorbij komen! :!:

19 jun 2006 23:19
Profiel WWW
Sint-Niklaas (B)
Bericht 

vervolg vandaag in zusterkrant De Standaard : de advocaat van de bewuste X5-rijder (aannemer van beroep) vecht op basis van 2 volgende argumenten de inbeslagname aan
(1) radardetector is eigendom van de aannemer, de wagen van zijn vennootschap
(2) de man zou het toestel enkel gebruiken in NL en DUI waar dit toegelaten zou zijn

in de marge hiervan : een man uit Aalst (Oost-VL) werd veroordeeld tot 3 maand gevangenis + boete van 1.375€ wegens verkopen van radardetectors via eBay; vervelend detail : hij liep tegen de lamp toen één van zijn klanten betrapt was, maar op de computer van de verkoper zijn ook de namen gevonden van andere klanten...

20 jun 2006 22:01
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
horn schreef:
100 km/u te hard EN creeeren van gevaarlijke situatie
70 km/u te hard EN racen

Ook bij 2x de toegestane snelheidsoverschrijding gaat dit op.

En als men vermoed dat je de boete niet kan of wil betalen kan de auto als onderpand dienen tot er betaald is.

21 jun 2006 22:02
Profiel WWW
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
In beslag nemen is nog iets anders dan verbeurd verklaren (= niet meer terug krijgen).

23 jun 2006 21:02
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Bericht 

zonet uitspraak in deze zaak door de RB van Sint-Niklaas : 1 maand rijverbod (rode tekst is bewerking, de initiële radioberichtgeving blijkt niet correct -> 3 maanden rijverbod, waarvan dus 1 maand effectief), een boete van 2.000 EUR (idem, "slechts" 1.925 EUR) en bij een volgende gelijkaardige inbreuk wordt de auto in beslag genomen (de wagen is dus eigenlijk 3 jaar "voorwaardelijk" verbeurd verklaard)

info op :
http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 072006_026

alleszins behoorlijk ontradend; ik woon op 5 km van het bewuste controlepunt in Waasmunster en het is een plaatsje waar ze zich mooi kunnen verstoppen en waar ze geregeld staan te "cashen" - sorry voor deze laatste formulering, ik ben allesbehalve een wegpiraat maar daar staan flitsen komt de verkeersveiligheid echt niet ten goede, in tegendeel zelfs; voor de Belgische forum-ers, als jullie horen dat er een ongeval is gebeurd ter hoogte van Waasmunster, ga er maar van uit dat dit te wijten is aan iemand die in de remmen is gegaan voor bewuste controle :evil:

Laatst bijgewerkt door 2.2VTEC op 19 jul 2006 15:18, in totaal 1 keer bewerkt.

19 jul 2006 13:10
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
:shock: slik....

19 jul 2006 13:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Volgens mij ben je bij een verbeurdverklaring de auto echt kwijt. Dat maakt in dat geval deel uit van de straf. De opbrengst van de auto komt volledig toe aan de Staat. De voormalig eigenaar ziet daar niets van terug. Uiteraard dient de straf in een redelijke verhouding te staan tot de overtreding. Ik vermoed dan ook dat dit bij op zichzelf staande snelheidsovertredingen niet (snel) gebeurt. Let wel, ik heb er de wet niet op nageslagen en er zullen zonder meer knappere (letterlijk en figuurlijk) koppen zijn dan ik die daar veel meer over kunnen vertellen.

19 jul 2006 13:47
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
even een aanvulling op dit draadje uit de krant "De Standaard" van vandaag (ik vind geen link, het komt uit de papieren versie); het betreft hier een vonnis van de RB van Dendermonde (OVL) met de in Vlaanderen beruchte rechter D'hondt.

Begin mei werd de bestuurder van een BMW 330d veroordeeld tot 2.750 EUR boete, 1 jaar rijverbod en verbeurdverklaring van het voertuig na betrapt te zijn met een radarverklikker aan boord. De eigenaar ging in beroep maar heeft nu bij de correctionele RB ongelijk gekregen. Omdat hij al meerdere verkeersinbreuken op zijn palmares had (niet gespecifieerd in het artikel, dus de ernst van deze overtredingen is mij niet bekend) mag de BMW verkocht worden en de opbrengst gaat naar de overheid.

02 aug 2006 0:02
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
een tamelijk forse straf voor het in bezit hebben van een radardetector...

02 aug 2006 10:21
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Blijkbaar had hij nog meer op zijn kerfstok en was de detector niet het enige.

02 aug 2006 10:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
2.2VTEC schreef:
Begin mei werd de bestuurder van een BMW 330d veroordeeld

Voor alle duidelijkheid : ik ben het gelukkig niet... Zou graag wel weten wat juist de inbreuken waren !!

02 aug 2006 12:02
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Harley schreef:

weet ik, dan nog, detector is wat anders dan speeding of alcohol

02 aug 2006 12:14
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
wolf schreef:
Harley schreef:
weet ik, dan nog, detector is wat anders dan speeding of alcohol
De bekende druppel wellicht? Een detector is net zo goed een "verkeersovertreding" toch?

02 aug 2006 12:19
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Ik vind die regelgeving allemaal maar ruk..

Onze barkeeper @ vliegclub is over de kop (lees rechtdoor gegaan over een rotonde) gegaan met zijn auto (is compleet totalloss), die is gepakt met 4x de toegestaande alcohol op..

1000 euro boete en een rij ontzegging tot maart 2007 (1 jaar precies) maar ik vind het zo krom allemaal..want hem kennende doet ie het de volgende keer weer.

02 aug 2006 12:31
Profiel Facebook 
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Meneer aard schreef:
maar ik vind het zo krom allemaal..want hem kennende doet ie het de volgende keer weer.

IMHO een reden temeer om de straffen zeker niet te verlagen.

02 aug 2006 13:01
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
WdePundert schreef:
Meneer aard schreef:
maar ik vind het zo krom allemaal..want hem kennende doet ie het de volgende keer weer.

IMHO een reden temeer om de straffen zeker niet te verlagen.

amen :!:

02 aug 2006 16:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Meneer aard schreef:
Ik vind die regelgeving allemaal maar ruk..

Onze barkeeper @ vliegclub is over de kop (lees rechtdoor gegaan over een rotonde) gegaan met zijn auto (is compleet totalloss), die is gepakt met 4x de toegestaande alcohol op..

1000 euro boete en een rij ontzegging tot maart 2007 (1 jaar precies) maar ik vind het zo krom allemaal..want hem kennende doet ie het de volgende keer weer.

Het is dat ik niet meer zweefvlieg, anders zou ik niet hopen dat ik hem zou tegenkomen in de lucht.... :roll:

02 aug 2006 16:59
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
Gerco schreef:
Meneer aard schreef:
want hem kennende doet ie het de volgende keer weer.

Het is dat ik niet meer zweefvlieg, anders zou ik niet hopen dat ik hem zou tegenkomen in de lucht.... :roll:

Kans is dus wel aanwezig :evil:

Met auto of vliegtuig :wink:

Alcohol en besturen (van welk voertuig dan ook) = uit den boze!

02 aug 2006 17:03
Profiel
Bericht 
Ter attentie :evil:

ma 7 aug 2006, 13:02

Snelheidscontrole: 28 rijbewijzen ingetrokken
HENDRIK-IDO-AMBACHT - De politie heeft tijdens snelheidscontroles op de A15 en A16 in Zuid-Holland in de nacht van zaterdag op zondag haar handen vol gehad. Van liefst 28 automobilisten werd het rijbewijs ingevorderd omdat zij harder reden dan 150 km per uur waar 100 km is toegestaan.

In totaal werden 111 bestuurders door motorrijders aan de kant gezet en kregen direct een bekeuring voor een te hoge snelheid. Van drie bestuurders werden de voertuigen in beslag genomen omdat zij harder reden dan 170 km per uur .

De controles vonden op dit gedeelte van de rijkswegen plaats omdat daar veel ongevallen gebeuren.

De buitenlandse bestuurders werd in overleg met justitie direct een schikking aangeboden. Na betaling konden zij hun weg vervolgen. In totaal is voor € 8652 aan bekeuringen geïnd.

De hoogst gemeten snelheid bedroeg 193 km/uur, waar 100 km/uur gereden mag worden.

07 aug 2006 14:50
Papendrecht
Bericht 
Ik ken dat stukje op de A15 wel waar ze gecontroleerd hebben. Bijna iedereen rijdt daar te hard. Er wordt niet zo vaak gecontroleerd en de weg nodigt uit tot hard rijden. Tot nu toe heb ik daar blijkbaar geluk gehad.

07 aug 2006 14:58
Profiel WWW
Bericht 
Heb ik effe geluk gehad. Reed daar rond 13.00 uur met 180, gelukkig kort stukje (inhaalmanoevre) anders was ik wel de sigaar geweest. :lol:

07 aug 2006 15:22
Papendrecht
Bericht 
ECT schreef:
Reed daar rond 13.00 uur met 180, gelukkig kort stukje (inhaalmanoevre) anders was ik wel de sigaar geweest. :lol:

De controle was 's nachts. :wink:

08 aug 2006 11:28
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=GR016RL3P

12 jan 2007 9:07
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende