Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 12:41

Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Accu's snel leeg door alarmsysteem. 
Auteur Bericht
Bericht Accu's snel leeg door alarmsysteem.
Ik ben net terug van een paar weken USA. Auto thuis gelaten. Om de jetlag te verdrijven wilde ik vanochtend met de Porsche touren. Verder dan de huisdeur kwam ik niet want alle relais begonnen te ratelen. Zat ik daar met een lege accu. :evil: :evil:

Vorig jaar heeft mijn Duitse dealer een nieuwe accu geplaatst (te zien aan de vullingsdata op de accu).
Volgens de wegenwacht is het optionele track&tracing alarmsysteem, naast de standaard-fabriek af alarmsysteem de grootste boosdoener. Gaan deze accu's na 2,5 week zo snel leeg? :cry:

Gelukkig heb ik vandaag weer kunnen touren mbv ANWB. Welke accu-capaciteit kan ik beter gebruiken. Standaard zit er 60 Ah op. De wegenwacht vertelde me dat geen enkele accu, hoe sterk ook, 2 alarmsystemen kan hebben gedurende 2 weken bij ongebruikte auto.

02 aug 2006 23:50
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Ding aan een druppellader hangen, probleem opgelost.

mhaschreurs.hyves.nl

02 aug 2006 23:51
Profiel Facebook 
Bericht 
Heeft de wegenwacht me ook aangeraden. Ga ik dus doen ook zodra ik weer een paar weken mijn auto moet stallen.

02 aug 2006 23:52
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Accu's snel leeg door alarmsysteem.
ECT schreef:
Welke accu-capaciteit kan ik beter gebruiken.

:arrow: gewoon de originele capaciteit ..... is wel eens iets over geschreven, hier op het forum, over de nadelen van een te zware accu :idea:

02 aug 2006 23:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Kort samengevat;

Een zwaardere accu betekent dat de dynamo overbelast kan worden door de hogere laadstroom en dus het loodje zal leggen.

Tijdens het starten zal het startmotor relais met veel meer kracht de startkrans raken met als mogelijk gevolg een kapotte startkrans.

Gewoon aan de druppellader dus bij langdurige stilstand

03 aug 2006 0:04
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Als je toegang hebt tot stroom in je garage tenminste....

Bij mij in het apartement complex gaat dat dus niet lukken.
Ik heb daarvoor (ook voor mijn hobbies) een aantal losse accus en met wat startkabels kan ik dan altijd starten nog. Want 3 weken vakantie in de US, dan heb ik ook al wel problemen, en ik heb nog "maar" een alarmsysteem.

03 aug 2006 0:12
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Of een schakelaar op je accu laten monteren dat 'ie ook helemaal 'uitgezet' kan worden (zoals ik heb gedaan, werkt prima). Kan met name voor mensen handig zijn die 'm wel binnen hebben staan maar daar geen stroom hebben (zoals bij ons vorige huis). Nadeel is dat het alarm uit is. Voordeel is dat ze er niet snel mee weg kunnen rijden. :wink:

03 aug 2006 0:20
Profiel
PorscheForum Rakker
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004
Deventer
Bericht 
Join the club zou ik zeggen.

Ik heb hem tegenwoordig altijd aan de lader staan, geen problemen meer.

Heb bij Renntech nog de lekstroom laten meten, niks raars aan de hand.
Toch is de accu bij mij ook na 1,5 - 2 weken leeg.

Blijft raadselachtig....

03 aug 2006 8:52
Profiel WWW
Bericht 
Strada schreef:
Join the club zou ik zeggen.

Ik heb hem tegenwoordig altijd aan de lader staan, geen problemen meer.

Heb bij Renntech nog de lekstroom laten meten, niks raars aan de hand.
Toch is de accu bij mij ook na 1,5 - 2 weken leeg.

Blijft raadselachtig....

Precies, dat is vaak het vreemde! :? Bij mij ook, zowel deze als onze vorige. Geen (noemenswaardige) lekstroom, en toch binnen (soms wel) een week leeg. :roll:

03 aug 2006 8:55
Profiel
PorscheForum Rakker
997 S /2006
Bericht 
Accu leeg na 2 weken is Porsche eigen. Ook bij de nieuwe 997's. Helemaal vervelend is het dan dat je je kofferdeksel niet meer open gaat en je dus niet bij je accu kunt. je moet dan een extra externe accu aan sluiten in de zekeringkast linksvooronder om het kofferdeksel open te krijgen! Zo'n geklungel, Porsche onwaardig. Dit moet toch beter kunnen, BMW's Audi's en Merc's hebben dat probleem toch niet na 2/3 weken ?

03 aug 2006 9:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Daarom hebben Porsches ook van die hoge kmstanden: ze moeten blijven rijden :lol: Maar het is inderdaad vreemd en irritant. Die van mij is ook leeg na zo'n 2 weken stilstand.

03 aug 2006 10:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986
Friesland
Bericht accu leeg
Wees gerust ook moderne BMW's (mercedes en audi's) hebben er last van (hoewel 3 wkn nog net gaat). Mijn BMW 540 is ook snel leeg als je bv een tijdje met de auto bezig bent (radio aan deur open en dicht) alle electronica (navi, telefoon) wordt dan iedere keer wakker en dat vreet stroom. (na 15 pas in ruststand) overigens kunnen ook carkits en ingebouwde telefoons de accu leegtrekken.

Gelukkig kan je bij de oudere porsche's (968) de moterkap no openkrijgen via een trekhendeltje en in het uiterste geval via een verstopt staaldraadje (moterkap achter rechter mistlamp/richtingaanwijzer, achterklep achter rooster b stijl, zichtbaar bij openen bestuurdersportier). Blijkbaar zijn deze staalkabeltjes wegbezuinigd of uit veiligheidoverwegingen weggelaten.

03 aug 2006 10:40
Profiel
PF #911
België
Bericht 
jep, hebben wij met de onze ook voorgehad. Maar sinds de druppellader geen enkel probleem meer...
Grote schuldige zou ook bij ons de 2 alarmsystemen zijn maar blijkbaar lijkt het wel iets typisch porsche te zijn :?

03 aug 2006 10:40
Profiel WWW
Bericht 
Porsche moet gewoon betere accu's met een langere levensduur leveren. Hadden ze dat niet eerder kunnen bedenken? Daar ga je toch niet op bezuinigen?
Niets is zo erger dan blij de auto in te stappen en niet verder te komen dan de huisdeur :evil:

03 aug 2006 10:50
PF #911
België
Bericht 
ECT schreef:
Niets is zo erger dan blij de auto in te stappen en niet verder te komen dan de huisdeur :evil:

De eerste keer dat wij dit merkte wou hij zelfs compleet niet meer starten :s

03 aug 2006 10:51
Profiel WWW
Bericht 
MS964 schreef:
Of een schakelaar op je accu laten monteren dat 'ie ook helemaal 'uitgezet' kan worden (zoals ik heb gedaan, werkt prima)....

Kan je dan nog de portieren openen en bij de kofferdeksel komen??? :?

03 aug 2006 12:41
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
ECT schreef:

Portieren kan je altijd met de sleutel openen :idea:

Kofferdeksel gaat mechanisch open via een 'trektouwtje' :wink:

.... was het niet Ferdinand die zei: Ik heb deze auto's ontworpen om mee te rijden :roll:

03 aug 2006 12:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht 
ja, met de sleutel,

ik gebruik altijd een druppellader, ook op reis heb ik die mee, met een kabel van 30 meter, voor alle zekerheid, is altijd gemakkelijker dan de pechdienst te bellen, en voor ik op reis ga, laat ik ook de batterij controleren.....
Met deze tips ga je veel miserie besparen....

En voor degene die een druppellader gebruiken, zorg dat de stekker in zit (@ppp :lol: )

03 aug 2006 12:48
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
F@RGO schreef:
ik gebruik altijd een druppellader, ook op reis heb ik die mee, met een kabel van 30 meter, voor alle zekerheid, is altijd gemakkelijker dan de pechdienst te bellen..

kost zo'n auto nou? :roll:

03 aug 2006 12:55
Profiel
Bericht 
ECT schreef:
MS964 schreef:
Of een schakelaar op je accu laten monteren dat 'ie ook helemaal 'uitgezet' kan worden (zoals ik heb gedaan, werkt prima)....

Bij een 964 wel ja. Deuren gewoon met sleutel openen, kofferdeksel gaat van binnenuit open. Handig he? :lol:

03 aug 2006 13:04
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Heeft de firma Porsche geen ideeënbus?

Als ze bij de volgende update nu eens een druppellader en zo'n kabelhaspel als in de stofzuiger inbouwen in de achterbumper.....
Hoef je alleen maar een snoertje uit te trekken inpluggen en klaar.

Leuk als je een paar dagen in het Amstel logeert. "kan ik hier bij de receptie even mijn auto aan de 220 pluggen zolang ik hier verblijf :lol:

03 aug 2006 13:41
Profiel WWW
PF #911
België
Bericht 
mhoeneveld schreef:
Leuk als je een paar dagen in het Amstel logeert. "kan ik hier bij de receptie even mijn auto aan de 220 pluggen zolang ik hier verblijf :lol:

Zie het gesprek al zo voor me:

"Ah meneer heeft een elektrische auto?"
"Nee, nee een Porsche"

:lol:

03 aug 2006 13:47
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
wolf schreef:
F@RGO schreef:
ik gebruik altijd een druppellader, ook op reis heb ik die mee, met een kabel van 30 meter, voor alle zekerheid, is altijd gemakkelijker dan de pechdienst te bellen..

kost zo'n auto nou? :roll:

Dat wilt u niet weten :lol:
100000 euro en 40 euro voor de kabel... :lol: :wink:

03 aug 2006 13:53
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Valt mee :D

03 aug 2006 16:10
Profiel