Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 21:31

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Een 3.2 of een 964 Cabriolet? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
zoekende
Roden
Bericht Een 3.2 of een 964 Cabriolet?
Op prikbord pagina van Porsche pagina kreeg ik het advies om hier mijn vraag te stellen. Waarvoor dank. We zitten met een erg leuk dilemma. We willen graag een 911 cabriolet kopen, maar weten niet welk type het moet worden. De 3.2 en de 964 zijn beiden erg mooi. Ik heb nog niet in beide auto's gereden, wel in een 3.2 coupe en dat was feest. Heeft iemand van jullie beide types gereden en een duidelijke mening hierover? In alle boeken lees ik dat de 964 een heel andere auto is dan de 3.2. In het boek van Morgan lees ik dat een 'beginner' het best uit de voeten kan met een 3.2 vanwege simpeler techniek en lagere onderhoudskosten. Ik heb gezien dat prijzen van 3.2 en 964 dicht bijelkaar liggen. We willen graag 1x een Porsche kopen en nooit meer wegdoen. Lekker door Frankrijk toeren en na pensioen meedoen aan klassieke ralley's (duurt nog maar 30 jaar :D ) Alvast bedankt voor de reakties.

04 aug 2006 13:26
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Welkom Alsmaar Rechtdoor :ba:

.... hopelijk is dit niet jou gedachte achter het hebben van een Porsche :wink:

04 aug 2006 13:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht Re: Een 3.2 of een 964 Cabriolet?
Welkom Alsmaar Rechtdoor :!:

alsmaar rechtdoor schreef:
...In het boek van Morgan lees ik dat een 'beginner' het best uit de voeten kan met een 3.2....We willen graag 1x een Porsche kopen en nooit meer wegdoen....meedoen aan klassieke ralley's (duurt nog maar 30 jaar)

Als jullie een 3.2 kopen zit je over 30 jaar anders wel met een beginners-Porsche opgescheept. :wink:

04 aug 2006 13:50
Profiel WWW
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Welkom, Alsmaar Rechtdoor. Ik heb een 3.2 cabrio en die bevalt me prima.

04 aug 2006 14:02
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
Alsmaar Rechtdoor.... neem dan in ieder geval een 911 die niet afslaat... :lol:

zoals je op de prikpagina al gezegd is - neem je tijd en ga in allebei uitgebreid rijden. er is een hoop verschil tussen een 3.2 en een 964. Voor beiden is veel te zeggen, maar dat is erg persoonlijk.

Je zal hier, behalve vele welkomstwoorden, net zo vaak meningen voor een 964 als voor een 3.2 krijgen. Waar je dus vervolgens niks mee kan.

Kom kijken op de 20e bij de jubi rit, praat met mensen en bepaal je eigen strategie. Als je die auto toch zo lang wilt houden maken die paar maanden ook niet meer uit. en je hebt toch de tijd nodig om een goede te vinden. :idea:

04 aug 2006 14:38
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
horn schreef:
Alsmaar Rechtdoor.... neem dan in ieder geval een 911 die niet afslaat... :lol:

Anders blijf je starten. :lol:

04 aug 2006 14:43
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Er is maar 1 goed antwoord en dat is: zelf met beiden rijden. Voor beide auto's valt wat te zeggen (natuurlijk meer voor de 964 :twisted: ), maar het is persoonlijke voorkeur die telt.

04 aug 2006 14:47
Profiel
PorscheForum Rookie
zoekende
Roden
Bericht 
Daar heb je gelijk in. Ik ben echter benieuwd naar meningen van mensen die beide types gereden hebben en wat hun ervaringen zijn. Uiteraard zal ik beide types gaan rijden. Frappant is dat ik veel lees over hoge kosten als je een Porsche bezit. Als ik dit afsteek tegen geweldige betrouwbaarheid, duurzaamheid en sites bekijk waar beurten zo rond de 300-400,- kosten, ik even niet begrijp, temeer omdat dit haast als een waarschuwing klinkt.

04 aug 2006 15:14
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
...tja. Porsches zijn zeer robuust, er rijden er genoeg rond van 15-25 jaar oud en nog ouder. Aan de andere kant, aan auto's van die leeftijd gaat nou eenmaal wel eens wat stuk... en als het tegen zit ben je aardig wat geld kwijt.

04 aug 2006 15:20
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Ik ben echter benieuwd naar meningen van mensen die beide types gereden hebben en wat hun ervaringen zijn. .

Ik denk dat je dan naar henk (C2C) zoekt!!! :mrgreen:

Maar er zullen ongetwijfeld mensen hier zijn met ervaring van beide te rijden. Even geduld voor de reacties. Maar het gaat dus vooral om persoonlijke voorkeur en hier kunnen dus alleen mensen hun persoonlijke voorkeur geven.... zoals al gezegd.

En bij de weg... Welkom

04 aug 2006 15:47
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
... en sites bekijk waar beurten zo rond de 300-400,- kosten...

doe mij die sites...

Porsches zijn zeker duurzaam, echter het blijven bijzondere sportwagens, waarbij (vooral bij de 964) is gewoekerd met de ruimte onder de motorkap. Een relatief kleine sportwagen met een relatief grote motor. Dat is dus priegelen. In haar tijd vooruitstrevende techniek, mooi maar arbeidsintensief. Onderdelen zijn niet goedkoop (het is geen opel) en arbeidsloon ook niet. Mede daar het bijzondere motor is, kan je niet iedere Jan, Piet of Sjaak eraan laten sleutelen. Allemaal zaken die een Porsche duurder in onderhoud maken dan een andere auto.

Echter iedere kilometer geeft je (mij in ieder geval wel) veeeel meer plezier dan een andere auto. En als je een goed onderhouden auto koopt is een 3.2 niet extreem veel goedkoper in onderhoud dan een 964 (is al veel hier over geschreven) en een tegenvaller kan je altijd hebben.

Dus, als ik zo zie wat jij wilt, een auto voor heeeeeel lang - kies wat je wilt, koop die en investeer elk jaar iets om een weer een beetje beter te maken.

Ik weet niet hoe Porsche cabrio's anders rijden dan coupe's. Heb alleen coupe ervaring maar vind zelf de 964 gelikter rijden, de 3.2 een stuk rauwer. Niet slechter. Wel zwaarder en dus harder werken. Maar dat heeft ook wel wat. Op een 964 zit wel meer electronica en extra's - dus ook meer dat kapot kan.

04 aug 2006 15:58
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]