Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 15:45

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Interieur herstellen of vervangen 
Auteur Bericht
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Interieur herstellen of vervangen
Ik loop er al een tijdje mee rond om de verleten/kapotte delen van het interieur van de 964 cabrio te (laten) herstellen.

Nu gaat het in eerste instantie om de lendensteun van de bestuurdersstoel & heb ik nagedacht over de oplossingen die het bedrijf (waar Harley z'n goedje vandaan heeft) hanteert ...

Echter vraag ik me af hoe lang zo'n las-lijm en opvul-actie stand houdt bij regelmatig gebruik :roll:

Een andere optie is om een halve huid de bestellen en hiermee alle beschadigde delen te gaan vervangen - deze oplossing kost nagenoeg hetzelfde als de bovengenoemde las-lijm en opvul- actie :shock:

Een compleet andere mogelijkheid die de revue is gepasseerd is om het gehele interieur te vervangen - inclusief stoffering en matten .... buiten dat het een puist werk is, is het prijs/kwaliteit naar mijn idee de beste oplossing ...

Echter is het vervang-interieur een geheel andere kleur (muis-grijs) dan het originele (kashmir beige) :?

Bij de herstel werkzaamheden is het nog maar de vraag hoe mooi het nieuwe of herstelde leer overeenkomt met het oude ....
de originele kleur is niet meer te verkrijgen

Graag jullie meningen, advies en ervaringen :!:

Olaf

05 aug 2006 17:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Tja... het vervang-interieur wat je (op het oog) hebt heeft mi niet de juiste kleur -vind grijs in een zwarte auto sowieso niet zo mooi. Lijkt me ook een redelijk rigoureuze oplossing, maar ik weet niet hoe jouw interieur er verder aan toe is. Om om een paar slijtplekken je hele interieur te vervangen...

Ik zou eerst die las-lijm / opvul / verf aktie doen. Mocht dat na verloop van tijd toch niet voldoen, kun je altijd nog vervangen.

Tip: Bel ff die man in Dronten van ´dat´ bedrijf, als je hem voorlegt wat je wilt en er heen rijdt denk ik dat hij de reparatie nog wel voor je wil doen ook (kostenloos) of je in ieder geval helpen. Is een hele geschikte vent. Rijdt Ducati trouwens, dus bij mij kan hij weinig verkeerd doen zul je begrijpen. 8) :wink:

05 aug 2006 18:52
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Het zal alleszins goedkoper zijn moest je een proper interieur naar smaak vinden dan je eigen laten renoveren.
Doch een goed gerenoveerd interieur is weer echt als nieuw.
Zelfs de vervangen of opgevulde moussen kussens houden mits goed gedaan net zo lang dan het origineel.

Laatste update 22/10/2013

05 aug 2006 19:18
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Vervangen incl. "verpakking". :wink: :^:

05 aug 2006 19:34
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
Hallo Olaf,

Bij zowel theo Jansen als bij Tupperware liggen complete 964 interieurs op een klant te wachten. Op de foto's ziet het er mooi uit, in het "echt" weet ik het niet natuurlijk...

Succes,

Dick

05 aug 2006 22:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 3.4 S
Twente
Bericht gewoon opnieuw laten bekleden
Ik heb mijn voor- en achterstoelen opnieuw laten bekleden bij een autostoffeerder. Mooi nieuw Leer, echt helemaal Toppie
alle andere zaken( 2e hands interieur of lijmen plakken kitten naaien etc )
ga je echt achteraf spijt van krijgen. Mij viel het volledig opnieuw laten bekleden best mee. reken op ongeveer 750 euro. en je interieur is weer als nieuw :!:

05 aug 2006 22:34
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
Ik zou in ieder geval de unieke combinatie zoals je nu hebt, in tact laten!
Dus ik zou of nieuwe stukken laten plaatsen (er zijn leveranciers die misschien wel de juiste kleur hebben) of laten "oplappen" op een vakkundige manier.
Ook hiervan kan het resultaat als nieuw worden.

05 aug 2006 22:41
Profiel
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
hallo Olaf

ik kan je maar een adres aanraden http://www.tonydebruijn.nl/
ik ben er pas geweest voor mijn targadak te bekleden.
ik zag toen kuipstoelen en andere interieur delen liggen die bekleed waren mer echt leer ook van porsche.ze bekleden best veel onderdelen van porsche en het zag er echt super uit! en geloof me dat zeg ik niet zomaar.
het lassen en lijmen is lap werk of tewel uitstel van en bijna net zo duur.
omdat er veel tijd in kruipt.

gr anton964

05 aug 2006 22:53
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Ik weet niet hoe erg de bekleding er aan toe is maar de meeste delen van de stoelen in de Porsche kunnen appart ingezet worden door een goede autostofferder. Lendesteunen komt vaker voor en dat stuke leer kan apart in zijn geheel vervangen worden. Kosten schijnen erg mee te vallen.

Maar als je meer onvolkomenheden in het interieur hebt kan een geheel nieuwe bekleding ook een oplossing zijn.

06 aug 2006 0:24
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ]