Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 8:26

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 201 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
PFT HUNT - DEEL 7 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
928GTS schreef:
Spannend........... :wink:

Vind je.... :wink:

06 aug 2006 21:21
Profiel Twitter 
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Erick schreef:
928GTS schreef:
Spannend........... :wink:

Vind je.... :wink:

Nee, maar dat was een variatie op een eerdere hint :!:

06 aug 2006 21:29
Profiel WWW
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Heeft het iets met elektrisciteit te maken?

Laatst bijgewerkt door Erick op 06 aug 2006 21:39, in totaal 1 keer bewerkt.

06 aug 2006 21:33
Profiel Twitter 
PorscheForum Junkie
Heerenveen
Bericht 
Erick schreef:
Heeft het iets met electrisciteit te maken?

Ja.

06 aug 2006 21:34
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
Erick schreef:
Heb ff O.C.C. gekeken op Discovery Channel.

Afbeelding

hé, dat zijn de vrienden van Olaf :wink:

06 aug 2006 21:35
Profiel
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Staat er zo'n klein kastje in de buurt?

06 aug 2006 21:36
Profiel Twitter 
PorscheForum Junkie
Heerenveen
Bericht 
aanwijzing nr 9

Afbeelding

....of zoiets :?

06 aug 2006 21:41
Profiel WWW
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Die is van de TV toren.

Hier gaat een kabel het water in !!!

06 aug 2006 21:42
Profiel Twitter 
PorscheForum Junkie
Heerenveen
Bericht 
Erick schreef:
Staat er zo'n klein kastje in de buurt?

:?: :?:

06 aug 2006 21:42
Profiel WWW
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Erick schreef:

Aha :!:
Harley die eerder schreef:
...Of misschien een verzonken leiding :?:...

06 aug 2006 21:47
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Heerenveen
Bericht 
Harley schreef:
Erick schreef:

Aha :!:
Harley die eerder schreef:
...Of misschien een verzonken leiding :?:...

uuhm tja,

928GTS schreef:
Marcos schreef:
Hier kun je i.i.g. het hoogspanningsnet bekijken http://milntj34.rivm.nl/website/lso/hoogspanningsnet/viewer.htm

Hmm, wel slim..... :lol: :wink:

06 aug 2006 21:57
Profiel WWW
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Ligt ie binnen een straal van pak 'm beet 10 mtr. van je laatste hint?

06 aug 2006 21:57
Profiel Twitter 
PorscheForum Junkie
Heerenveen
Bericht 
Erick schreef:
Ligt ie binnen een straal van pak 'm beet 10 mtr. van je laatste hint?

Nee.

06 aug 2006 21:58
Profiel WWW
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Weltrusten.
(Ik ga weer even vroeg m'n bedje in.)

06 aug 2006 22:08
Profiel Twitter 
PorscheForum Junkie
Heerenveen
Bericht 
Ja, welterusten en morgen is er weer een dag. Succes :!: :!:

06 aug 2006 22:09
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
STOP !!! maar met zoeken.

Ik heb de Porsche forum trofee letterlijk en figuurlijk boven water gevist.

Ik zal dadelijk een uitgebreider verslag doen.
Was de camera vergeten maar had gelukkig mijn telefoon nog bij me.

06 aug 2006 22:28
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
mhoeneveld schreef:
Ik heb de Porsche forum trofee letterlijk en figuurlijk boven water gevist.

Gefeli :!:

... 't gaat wel erg snel met de PFT :arrow: we overtreffen momenteel alle ander FT's in Nederland :res:

Ik ben erg benieuwd naar het aansluitende deel op je eerste verslag 8)

.... en natuurlijk ook naar de volgende PFT-HUNT :mrgreen:

Laatst bijgewerkt door Olaf op 06 aug 2006 22:38, in totaal 1 keer bewerkt.

06 aug 2006 22:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
Afbeelding
De zwarte lijn is een hoogspanningskabel, die zowel ten zuiden als ten noorden van de brug loopt. Volgens de aanwijzingen moet het aan de noordoost kant van de brug zijn (rechtsboven de rode kruising op deze kaart) daarloopt een zwarte lijn, dat is waarschijnlijk onze verzonken hoogspanningskabel. En wellicht lopen daar ook paarden in de wei (aanwijzing 1).

Maar inmiddels is de PFT al gevonden zie ik :roll:
Gefeliciteerd :!:

Laatst bijgewerkt door Marcos op 06 aug 2006 22:38, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
gefeliciteerd, zegmaarMaurice! :thumleft:

Goed gedaan, ben benieuwd of de PFT waterdicht was in het grijze jasje dat ik voor hem gemaakt heb... :roll:

Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Mag ik Maurice zeggen? :wink: Maurice, van harte!!!!! Ton heeft het je niet makkelijk gemaakt! 8)

06 aug 2006 22:40
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Gefeliciteerd :!:

06 aug 2006 23:16
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Nu bij deze dan maar een uitgebreid verslag van de vondst van de 7e PFT.

Na de aanwijzing eerder dat de PFT bij de tv-toren in Spannenburg moest liggen ben ik zoals jullie eerder hebben kunnen lezen met dochter Ivanna in de auto gestapt om eens te gaan neuzen. Ik had de fotos uitgeprint en duidelijker gemaakt als hulpmiddel en de laptop met GPRS mee om te kunnen checken of niemand me voor was geweest. (Hoezo vreemd gedrag :wink: )

De toren en de lokatie waar aanwijzing 5 was gemaakt hadden we al snel gevonden (zie onze eerdere posts) Daarna zijn we aan beide zijden het kanaal gaan verkennen turend naar de overzijde om te zien welke delen van damwanden waren voorzien.
Al snel waren Ivanna en ik het er over eens dat de PFT aan de oostzijde moest liggen omdat er aan de westelijke kant bij het busstation en restaurant te weinig gras stond zoals op aanwijzing 1 was te zien. Ook waren de ruimten van de damwand hier volledig dicht zodat de trofee hier niet in kon liggen.
Dus wij op naar de Brekkendijk om daar aan de waterkant te zoeken. De damwand begint onder de brug en loopt een ruime kilometer naar het zuiden. Alle lokaties zonder gras en dichte plekken sloegen we over. Maar na alle gaten te hebben uitgekamd en ook de sloot aan de overkant van de Brekkendijk te hebben geinspecteerd was er niks gevonden.
Aangezien het akelig druk met toeristen was waarvan er velen vertoefden in het gras en het bootje hadden aangemeerd aan de damwand hadden we het donkerbruine vermoeden dat iemand, mogelijk een argeloos niet PF lid, de PFT had opgehengeld.

Ivanna, teleurgesteld dat ze ondanks haar verwoedde zoekpogingen niks had gevonden, weer in de auto gejaagd en zo tegen 3en maar richting huis gereden. Op het forum had nog niemand zich gemeld zag ik intussen en ik heb dus even een kort verslagje gemaakt (zie eerder)

Nadat Ton had gemeld dat de trofee er om even voor zes uur nog lag en mij alleen maar duidelijker werd dat ik wel degelijk aan de goede kant had lopen zoeken eerder die middag, toch de moed maar weer bijeengepakt.
Eerst even de Amsterdam Beijing rally afgekeken en toen stond Ivanna al klaar om mij mee de auto in te krijgen. Ik had vrouwlief de opdracht gegeven dit maal maar af en toe even op het forum te kijken want ik had het vermoeden dat Erick reeds onderweg was.
Gelijk maar naar de Brekkendijk gereden waar nu enkel nog een stel vissers zaten. Wederom aan de brugkant begonnen want daar was de laatste aanwijzing gemaakt. Alle gaten weer uitgebreid met zaklamp bekeken maar helemaal niks.
Nog een keer richting het punt recht tegenover de tv toren gelopen. Hier staan op twee plaatsen die gele borden met een K er op aanduidend dat daar een kabel onder het kanaal door loopt. Op handen en knieën gingen Ivanna en ik nu zo ongeveer langs de waterkant. Maar nu ook de lokaties waarvan we dachten dat ze dicht zaten flink nalopend. En jawel na ongeveer een kwartier was het raak. In de uitstulping van de damwand stond een enorme graspol en ernaast zat een gat dat niet veel groter was dan de koker van de PFT. Geheel met gras bedekt en dus in eerdere pogingen ook niet als verdachte locatie aangemerkt. Van de koker stak ongeveer eenderde boven het water uit en dus werd de zaak letterlijk en figuurlijk boven water gevist. Ivanna kon haar plezier niet op want eindelijk had ze ook eens iets 'gewonnen'.

Helaas had ik in alle haast de camera thuis laten liggen dus snel nog even wat fotos gemaakt met het mobieltje (beroerde kwaliteit want het schemerde al aardig)
Toen nog even een praatje met de vissers gemaakt die zich al zorgen maakten over die twee idioten die op hun knieën de damwand aan het inspecteren waren met een zaklamp. Bijna hadden ze al alarm geslagen omdat er terroristische activiteiten ontplooid werden. Helemaal toen ze me een "staaf dynamiet" zagen opvissen :wink:

Maar goed, de koker maar open gemaakt en die zat inmiddels voor een kwart vol met water uit het Margriet Kanaal (wel 100 jaar oud begrijp ik nu). Eerst de begeleidende brief gelezen. Voorzover de inkt niet was doorgelopen. En toen bleek dat mijn langverwachte 996 er ook nog in zat. :wink: (met dank aan Ton en Els voor deze leuke attentie)

Snel naar huis en eerst Ivanna, die zichtbaar had genoten van dit enorme avontuur, maar in bed gestopt. Wel moest ze nog even snel een foto maken van mij achter mijn bureau. Niet te hard schrikken dat ik er ook op sta maar zo weten jullie gelijk wie mhoeneveld (zeg maar Maurice) is :wink:

Ik weet al waar de PFT heen gaat en hij gaat niet makkelijk worden. Hoop alleen dat jullie hem voor mijn vakantie (18 augustus) vinden :lol:

Afbeelding
Ivanna heeft de PFT opgevist

Afbeelding
Zo zag de damwand met graspol er uit. Hiertussen was de PFT verborgen.

Afbeelding
Het bord dat de kabel door het kanaal aan gaf recht achter de vindplaats

Afbeelding
De tv-toren recht tegen over de vindplaats

Afbeelding
Zicht naar de Spannenburg brug vanaf de vindlokatie. Ongeveer 250 meter

Afbeelding
mhoeneveld (zeg maar Maurice) aan het bureau met het PF ingebrand op de monitor :wink:

Ton en Els, dank voor deze sublieme verstopactie. De PFT was zeker niet zomaar zichtbaar en ik denk dat jullie je enorm vermaakt hebben

06 aug 2006 23:58
Profiel WWW
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Wederom een mooi PFT-verhaal! Nogmaals gefeli, en mooi om te zien dat er heuse guerilla-tacktieken aan te pas zijn gekomen (laptop mee, GPRS mee, vrouw opdracht geven om het PF in de gaten te houden, en via de mobiele contact te houden). Leuk ook voor je dochter, was zeker voor haar ook heel spannend om 'de schat' te vinden! 8)

Succes met het verstoppen!

07 aug 2006 0:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Heerenveen
Bericht 
VAN HARTE GEFELICITEERD :!: mhoeneveld, ook jij hebt je als een ware pitbull op deze PFT gestort. Gezien de getoonde inzet heb je 'm wat mij betreft absoluut ook verdiend :!:

Hier mijn verslag van het uitzetten van de PFT hunt deel 7:

Eerst een lokatie/plaats bedenken.
In eerste instantie had ik Dokkum in gedachten, bij de vijver in het centrum. Ook dacht ik aan het monument van de slag bij Warns. Nee, dat moest ook maar niet. Ik kreeg al medelijden met jullie. Te ver moeten rijden en zo. :wink: En dan kwam het idee van de zendtoren in Spannenburg. Ja, dat moest het gaan worden. Ook spannenburg is niet Google-proof, maar als buurtschap met 400 inwoners was er verder niet veel beschikbaar aan verwijzingen en aanknopingspunten. Wel was daar de zendtoren, direct aan het Prinses Margrietkanaal. Dit zou het gaan worden. Achter in de Astra het nodige materiaal gedaan: een schep, baksteen, kort paaltje om in de grond te kunnen slaan en om het touw aan vast te kunnen maken. Ik was nl. van plan geweest de PFT te laten afzinken in het PM-kanaal. Gelukkig heb ik dat niet gedaan, want de PFT bleek achteraf helemaal niet waterproof te zijn. Stom dat ik het niet heb uitgetest van te voren, maar dat kwam door de spanning zullen we maar zeggen. Daar aangekomen en rondwandelende, je bent dan aan het rondneuzen, zo van waar zal ik 'm verstoppen, waren er verschillende mensen die wat argwanend keken met zo'n blik van 'wat is die toch aan het doen'.
Gewacht tot de kust wat veiliger begon te worden en de keuze gemaakt voor de overzijde van de toren. Ik ontdekte dat precies bij de 100 ste damwandwelving er een gat zat waar de PFT koker precies in paste.

Voor de gelegenheid op zaterdagochtend nog via marktplaats een goede digitale camera gekocht in Joure. Degene die we hadden was maar 1.3 en deze 5.2 megapixel. Achteraf bleek er een probleempje met de camera te zijn, want meer dan 25 foto's kon je er niet mee maken. Na F1 die man gebeld en de camera weer teruggebracht. Gelijk even doorgereden om te checken of ie er nog lag, gezien de onheilspellende berichten dat Duitse toeristen er evt. met de PFT vandoor zouden zijn gegaan. Alles OK. En weer teug naar het forum.

Een korte uitleg van de aanwijzingen.
1. Het Porsche wapen. De paarden (hengsten) verwijzen naar het Hengstenstation in Spannenburg. Er was hier op het forum laatst een discussie over de herkomste van het huidige Porsche wapen en de betekenis van de paarden erop.

2. Het bruisende water (quote Horn: rochel :wink: )
Om een beetje schrik aan te jagen en duidelijk te maken dat het in of bij water is.

3. de damwand vanaf het water. (althans, zo lijkt het) Hier verwijs ik duidelijk naar de damwand. Bij het maken van deze foto stond ik nog wel aan de kant, maar hing ik zo ver mogelijk over het water met de camera.

4. Het getal 100.
Het gaat hier om de 100 ste welving in de damwand, gerekend vanaf de brg waar de damwand begint.

5. Plastic koker aan paal.
Gewoon leuk. Lijkt een beetje op de PFT. Was misschien wel van een hunt van het Fiat Forum die ze nooit gevonden hebben.

6. Bord hoogspanning/levensgevaar.
Verwijst naar de hoogspanningskabel die daar onder in de grond onder het PM-kanaal door gaat. Harley en Marcos schreven er over.

7. Bord Prinses Margrietkanaal.
Was op zich wel al duidelijk, maar even ter bevestiging.

8. Foto van brug vanuit de bosjes.
Daar beneden begint de damwand, tot 100 tellen en hup.....

Meer aanwijzingen hadden jullie niet nodig, want mhoeneveld heeft de PFT gevonden met behulp van veel inzet, denkkracht, hulp van dochter op locatie, technische hulpmiddelen en vieze voeten!!

Ik ben benieuwd naar het vervolg dat je er aan gaat geven, en wens je daarbij veel plezier en succes :!: :lol: :wink:

07 aug 2006 4:03
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Heerenveen
Bericht 
o ja, hier nog een aantal niet gebruikte aanwijzingen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

07 aug 2006 4:35
Profiel WWW
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 201 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende