Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 20:35

Antwoord op onderwerp  [ 179 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Zwaaien naar andere Porsche - en - welke types wel en niet? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
Toen ik de Provence op een smalle bergweg reed, nam zelfs een bijrijdster van een tegemoetkomende Audi de moeite om naar mij te zwaaien. Ze maakt e ook nog een vriendelijk gebaar, maar wat ze daarmee bedoelde weet ik niet. Moest trouwens ook wel wennen aan die Franse wegmarkering 'smalle weg' Afbeelding

07 aug 2006 20:57
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
:D :lol:

altijd vriendelijk terugzwaaien...

Afbeelding

07 aug 2006 21:00
Profiel
PorscheForum Rakker
911/964 Carera 2 BJ 1992
Bericht 
ik kom net terug uit Stuttgart en heb niet naar alle Porsche gezwaaid die ik tegenkwam.

Want anders had ik nu een soort van zwaai arm ipv tennisarm.

:D

07 aug 2006 22:06
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Ochja....zwaaien en groetten, ik doe het eigenlijk wel tegen iedereen die ik tegen het lijf loop, maar Porsche (eigenaren) speciaal. Doet me altijd vreugde. Als ik er ergens één zie staan dan ga ik ook meestal even een kijkje nemen, gewoon uit nieuwsgierigheid naar het type en interieur. En je weet maar nooit, op sommige momenten kan de eigenaar dan naar buiten komen. In dat geval kunnen er twee dingen gebeuren:
1) of je groet nog een keer extra en zegt heel beleeft dat ie een mooie wagen heeft..meestal volgt er dan een goed en gezellig gesprek.
2) hij/zij gaat dreigend staan roepen of vragen wat je bij zijn schattie doet...in dat geval HEEL snel terugtrekken, maar nog steeds als afscheid effe zwaaien..zo van "ik bedoelde het niet verkeerd".. gelukkig is dat mij nog niet overkomen, maar sluit niet uit dat er dat soort types zijn.. :?

Op de autosnelweg zou ik echt alleen gaan knipperen met lichten als die persoon met de betreffende wagen voor me zou rijden of dusdanig dichtbij dat ie het ook ziet..of zelf de hand opsteekt. En met een model 914,924 weinig kans hoor!! Ze halen em vaak nogal doorelkaar met Nissan/Honda etc..

07 aug 2006 23:06
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Erick schreef:
Het zijn net Harley-rijders :wink:

Die groeten ook enkel andere Harley rijders en geen andere motars :wink:

Laatste update 22/10/2013

07 aug 2006 23:07
Profiel WWW Facebook 
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
911-lover schreef:
Erick schreef:
Het zijn net Harley-rijders :wink:

Die groeten ook enkel andere Harley rijders en geen andere motars :wink:

Niet allemaal. Sommigen (ik in ieder geval) groeten de meeste motorrijders. Alleen de prostaatgeneratie die in hun 2e jeugd beginnen met motorrijden (>50jr) doen zo eenkennig is mij wel eens opgevallen. :roll:

FROST schreef:
...Op de autosnelweg zou ik echt alleen gaan knipperen met lichten als die persoon met de betreffende wagen voor me zou rijden...

Lijkt me niet handig. Als er een auto achter mij rijdt die begint te knipperen zou mijn reaktie niet zwaaien zijn... eerder om op de rem te trappen... hard :twisted:

07 aug 2006 23:18
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
oops...das waar ook :roll:

07 aug 2006 23:22
Profiel Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik heb in die bijna 10 jaar dat ik moto reed zelden een groet van een Harley rijder gehad.
En hier rijden er zeer veel rond :?
Dan moeten er veel van die generatie op Harleys rijden :lol: (wat me bij de Harley-Days nooit echt is opgevallen)

Laatste update 22/10/2013

07 aug 2006 23:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Ik zwaai altijd wel naar porsches (en/of knipper met de lichten), mits die ander het kan zien (tegenligger op de snelweg telt dus niet).
Vandaag gezwaaid naar een 996TT rijder en hij zwaaide terug! :D dat is echt top!

07 aug 2006 23:59
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht 
ErikE schreef:
Thomas Verheijen schreef:
[...]
En in het geval van jouw 924 denk ik dat veel mensen nog eens niet weten dat het een porsche is, en een 924 is gewoon een onopvallende auto.
[...]

Beetje denigrerend Thomas, ondanks je knipoog; deze auto staat aan de basis van enkele prachtige modellen, inclusief de 924 zelf. Het is één van die Porsche modellen die stap voor stap verbetert/verandert is en op deze manier is geëvolueerd tot een summum sportwagen. Ik lees op het moment het volgende boek (aanrader):
Afbeelding

Dit boekje leest als een avontuur! De hele ontwikkeling komt voorbij. Wisten jullie bijvoorbeeld dat de eerste 924 techniek door Porsche onopvallend is ontwikkeld door, de zaak eerst in een oude roestige BMW en daarna in een oude Opel Manta te lepelen?
En dat het ontwerp van Harm Lagaay is, waarna er een paar carrosserie-aanpassingen zijn geweest en de auto zo in productie ging? Prachtig toch :?:

Zo, en nu maar weer zwaaien....

He hoe kom je aan dat boekje? Besteld? Boekhandel?

13 aug 2006 14:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
België (nabij zeeland)
Bericht 
Moet zeggen dat bijna 7 op de 10 P's die ik (dagelijks) tegenkom toch is "zwaait " of met de lichten knippert (ook al rij ik maar met n boxster :P )

vin dat toch wel iets hebben dat "gegroet" :D

10 okt 2007 22:00
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
maar een boxter Sporting :?:
Het lijkt wel alof je jezelf een minderwaardigheidscomplex (mooi scrabble woord) aanpraat . Ik als rijder/liefhebber van porsche geef een seintje van waardeering aan elke porsche . Ook Tom80.
Helaas rijd ik meer met een vrachtwagen , met overigens aan beide zijden op het portierraam porscheforum stickers en een kentekenhouder van porscheforum ,dus ben meestal "nauwlijks herkenbaar ".
Zoek overigens nog 2 stickers van het logo van ongeveer 15 cm.
Hoezo porsche gek. :?:

10 okt 2007 22:23
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
België (nabij zeeland)
Bericht 
Yep heb n minderwaardigheidscomplex en dat omdat de boxster door sommigen "kappersauto" wordt genoemd :D

Kan ik niet om lachen :lol:

wat ik dus bedoel....ben super tevreden hoor van men boxster ;-) en hup weer ontopic ;-)

Ps stickers en logo's vind je op ebay in overvloed

ebay.de
ebay.com (heeel lage dollar)
ebay.nl

grtz

10 okt 2007 22:48
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Bericht 
Moet zeggen.... op weg naar collectorsday in Leusden ongeveer naar 6 Porscherijders gezwaaid... en geen zwaaide terug. Porsches met impact bumpers zijn bij sommigen blijkbaar geen Porsches.. :roll:
Hier in de buurt zwaaien Harley rijders trouwens zelfs naar buikschuivers.. Zelfs van de Angles en Demons.

10 okt 2007 22:55
Profiel
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
ik zou me niet te druk over maken.de gasten van de collectorsday zijn veel klanten met nieuwe porsche's.en deze rijden de porsche voor de buiten wereld.dit zijn geen liefhebbers net als wij en die vinden zwaaien maar raar.je merkt in de samenlevening ook dat iedereen steeds meer ikke ikke ikke krijgt.dat is jammer.iedereen krijgt het steeds drukker en maakt geen tijd om ook eens wat voor een ander te doen.dat is wat ik steeds meer zie.

gr anton964

10 okt 2007 23:43
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Bericht 
Blijf gewoon stug zwaaien hoor... zelfs vanuit de Alfa al... :D

11 okt 2007 1:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex - Boxster 2.7
Apeldoorn
Bericht 
Altijd blijven zwaaien; dat heeft toch wel wat.
Teruggezwaaid wordt er eerlijk gezegd door de Porsche-rijders minder dan het zwaaien vanuit mijn andere auto (Subaru Impreza) Die zwaaien vrijwel allemaal terug.
Is ook een stuk exclusiever zo'n Sub :D

11 okt 2007 7:02
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
:silent: :wink:

11 okt 2007 7:22
Profiel
PorscheForum Rakker
993 coupe ex-2.4 targa 1972
Achterhoek
Bericht 
Gewoon alleen zwaaien naar P liefhebbers, die zwaaien namelijk altijd terug :drive:

11 okt 2007 9:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster, Alfa Spider, Mini cooper S '99 (pré BMW)
Barendrecht
Bericht 
Gewoon zwaaien, alleen mensen die hun nieuwe 997 voor de rest van de straat hebben gekocht die zwaaien niet terug. Eigenlijk zouden ze die 997 dan moeten inleveren aan diegene die wel zwaait! Lijkt me een goeie afspraak :D

11 okt 2007 10:31
Profiel WWW
Bericht 
anton964 schreef:
ik zou me niet te druk over maken.de gasten van de collectorsday zijn veel klanten met nieuwe porsche's.en deze rijden de porsche voor de buiten wereld.

Juist de DNers, ben er ook al met gestopt sociaal te zijn.
Enkel degene die met een gelijkwaardige (oude) Porsche rijden geven een signaaltje terug.

11 okt 2007 11:17
PorscheForum Rakker
Porschûh
Bericht 
DN'ers? Wat zijn dat?

Zwaaien doe ik niet aan, seinen wel, met mijn lampen. Is dat ook goed?

11 okt 2007 12:53
Profiel
Amsterdam
Bericht 
GerbenJ schreef:
seinen wel, met mijn lampen. Is dat ook goed?

Is het enige historisch juiste protocol 8) Echte Porschisten snappen niks van al dat gezwaai :wink:

11 okt 2007 16:55
Profiel
Bericht 
GerbenJ schreef:
DN'ers? Wat zijn dat?

DikkeNekken lui.

11 okt 2007 17:10
Moderator
PF #57
Bericht 
cabrio wim schreef:
anton964 schreef:
de gasten van de collectorsday zijn veel klanten met nieuwe porsche's.en deze rijden de porsche voor de buiten wereld.

Juist de DNers, ben er ook al met gestopt sociaal te zijn.

Gaap. Omdat je niet naar iedere knakker met een oud barrel gaat zwaaien, rij je een Porsche voor de buitenwereld en/of ben je een dikke nek? Lekker kortzichtig...

Dat eeuwige gezwaai :? Wat is het volgende? Aan je zijruit likken? :roll: Als je niet zwaait naar een andere Porsche ben je dus geen liefhebber. Aha. Ben ik geen liefhebber. Omdat ik mijn Porsche niet gekocht heb om naar andere Porsches te kunnen zwaaien... :shock:

11 okt 2007 23:20
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 179 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende