Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 5:47

Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Bijtelling auto v/d zaak 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
Miscchien is de onderstaande standaard brief een optie:

Geachte Heer/Mevrouw,

Hierbij wil ik U laten weten dat ik mijn abonnement op uw
"Belastingdienst" op wil zeggen. Na een jarenlang lidmaatschap is mij
gebleken dat de voordelen duidelijk niet opwegen tegen de nadelen.
De kosten van het lidmaatschap zijn doorgaans erg onvoorspelbaar en
eerlijk gezegd heb ik het meestal ook te druk om de door U toegestuurde
lectuur, die veelal niet echt duidelijk is en bijzonder veel tijd en energie
van de abonnee vergt, te lezen.
Mede hierdoor lijkt een continuatie van een dergelijk abonnement in deze
toch al dure tijden voor mij eigenlijk ook niet langer zinnig.
Hierbij verzoek ik U dan ook vriendelijk mijn gegevens per direct uit Uw
bestanden te verwijderen en mij niet langer te vervelen met uw duidelijk
herkenbare enveloppen.
Eventueel toch nog toegestuurde facturen voor de periode na
01-01-2006 zullen dan ook niet meer worden voldaan. Abonneenummer ( door
U ook wel sofi-nummer genoemd ) 123.45.678

Met Vriendelijke Groet...

09 aug 2006 9:21
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
horn schreef:
[als ze kunnen bewijzen dat hij in jaar 4 prive gereden heeft, zou dan op basis daarvan zomaar uitgegaan kunnen worden dat hij dat in jaar 1, 2 en 3 ook gedaan heeft? Derhalve over 3 eerdere jaren ook, zonder enig bewijs, een naheffing presenteren? Lijkt me toch niet?

Wake up :!: :roll: de Dienst vindt het zelf aannemelijk en is aanjou de eer om te bewijzen dat t anders is/was[de omgekeerde bewijslast dus]

en ja,ben ervaringsdeskundige...... :twisted:

09 aug 2006 9:23
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ome piet schreef:
Wake up :!: :roll: de Dienst vindt het zelf aannemelijk en is aanjou de eer om te bewijzen dat t anders is/was[de omgekeerde bewijslast dus]

hoho, je hebt toch over die drie jaar een kilometerregistratie ingeleverd die goedgekeurd is? Dan is dat dus jouw bewijs dat je in die jaren je netjes gedragen hebt. En zolang zij daar geen gaten in kunnen schieten...

09 aug 2006 11:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
horn schreef:
ome piet schreef:

hoho, je hebt toch over die drie jaar een kilometerregistratie ingeleverd die goedgekeurd is? Dan is dat dus jouw bewijs dat je in die jaren je netjes gedragen hebt. En zolang zij daar geen gaten in kunnen schieten...

Het verhaal wat ik schreef is in ieder geval echt gebeurd, en het zou wel kunnen dat ze ook foto's van een jaar(en) eerder hebben geraadpleegd om gaten te schieten.

09 aug 2006 11:22
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
@ Marcos; ik geloof je verhaal wel. Zat alleen te denken hoe en wat en wat ik zou doen als dit mij zou overkomen.

09 aug 2006 11:54
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
horn schreef:
[hoho, je hebt toch over die drie jaar een kilometerregistratie ingeleverd die goedgekeurd is?

Huh??goedgekeurd doorwie?? en ingeleverd bij wie??de gemiddelde ondernemer heeft eens in 5 jr controle en dan pas wordt er achteraf :!: goedgekeurd :!: of niet natuurlijk... :evil:

09 aug 2006 12:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Ik heb mijn zaak 4 jaar geleden verkocht.
Die akelige boekhouding moet 7 jaar bewaard blijven, omdat er misschien nog een ijverige belastingambtenaar langs KAN komen :twisted:

Ik heb ze al gebeld, of ze niet ff willen komen controleren, zodat ik het eindelijk weg kan doen!!!!!

09 aug 2006 12:17
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
1:43
IJmuiden
Bericht 
Ha, die Molen934;

"Heb sinds een maand een Terberg erbij met 420 pk en héél veel laadvermogen, maar een verbruik van 1 op 1½ / 2"

En dan de bijtelling nog van zo'n Terberg; zo'n ding moet je echt alleen zakelijk rijden. :wink:

Maar als je kijkt naar het laadvermogen is het verbruik van een zware truck uitermate gunstig. Dat dan weer wel....

09 aug 2006 12:18
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ome piet schreef:
horn schreef:
[hoho, je hebt toch over die drie jaar een kilometerregistratie ingeleverd die goedgekeurd is?

Huh??goedgekeurd doorwie?? en ingeleverd bij wie??de gemiddelde ondernemer heeft eens in 5 jr controle en dan pas wordt er achteraf :!: goedgekeurd :!: of niet natuurlijk... :evil:

ik las nergens dat het om een ondernemer ging. :roll:

09 aug 2006 12:26
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Weert 930 schreef:

De kosten van de duurste auto ( waarmee het meeste gereden zal worden ) gewoon op de goedkoopste laten zetten , denk aan brandstof , banden en onderhoud en je hebt al een leuke constructie.

En weer een toekomstige cliënt... Jongens, dit heeft zo de aandacht van de fiscus: gaat vrijwel altijd mis.

09 aug 2006 12:42
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
horn schreef:

ik las nergens dat het om een ondernemer ging. :roll:

Helaas geldt ook hier dat de werknemer de sluitende kilometeradministratie moet bewaren (althans, bij niet bewaren: probleem).

09 aug 2006 12:45
Profiel
PorscheForum Rakker
930
Weert
Bericht 
Beetje ingewikkeld idd , prive en zakelijk ; afschrijven , dan is het weer zinvol om de duurste auto op de zaak te hebben i.v.m. hoogste afschrijving. Bedoel in dit geval dan het kenteken op naam van de zaak.

Denk ook aan de BTW aftrek die je nooit als prive-rijder zult hebben. In dit geval bedoel ik dus met prive-rijder ; kenteken op naam van jezelf.

Ik ga er vanuit dat niemand zin heeft om elk gereden kilometertje te administreren laat staan om discussie te voeren met de belastinginspecteur wanneer je al die moeite toch hebt gedaan maar in twijfel wordt getrokken of er toch niet ergens een klein foutje inzit.

En idd het rekent wat makkelijk als je zo'n 10% van de catalogusprijs netto kwijt bent , dat klopt wel aardig ( bij 52% IB-heffing )
Een klassieker op de zaak dan behoeft (slechts??) de waarde in het economische verkeer opgegeven te worden.

Leuk voer voor fiscalisten ..... dus niet voor mij :lol:

09 aug 2006 12:53
Profiel
PorscheForum Rakker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
Ik rijd zakelijk in een Mercedes, van de bijtelling die ik uitspaar rijd ik de 993. De kilometer administratie wordt bijgehouden dmv een transscope boordcomputer. Alle ritjes lees ik aan het einde van het jaar in op de PC en het programma laat op postcode niveau zien waar ik ben geweest. Helemaal sluitend en wel. (die kladblokjes in de auto werken toch niet...)

09 aug 2006 12:58
Profiel
PorscheForum Rakker
930
Weert
Bericht 
Dan is voor je partner meteen duidelijk waar DIE ANDER woont. :lol: :lol: :lol:

09 aug 2006 13:00
Profiel
PorscheForum Rakker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
Shit daar had ik nog niet over nagedacht ;)

09 aug 2006 13:03
Profiel
PorscheForum Rakker
930
Weert
Bericht 
Grapje hoor Sanhi , mooie wagen van je trouwens , maar dat betekent dat je de Merc. alleen voor zakelijke ritten gebruikt of iig voor minder dan 500 km prive-ritjes.

Is toch lastig om de belastingen uit te leggen , lijkt me..

09 aug 2006 13:04
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 911 Targa
Dordrecht
Bericht 
Weert 930 schreef:
Is toch lastig om de belastingen uit te leggen , lijkt me..

Dat lijkt me juist erg makkelijk :wink: 1. een sluitende km-administratie en 2. De privé-auto is vele malen leuker om in te rijden en dat snapt zelfs een belastinginspecteur.... 8)

09 aug 2006 13:17
Profiel
Bericht 
Weert 930 schreef:

Denk ook aan de BTW aftrek die je nooit als prive-rijder zult hebben. In dit geval bedoel ik dus met prive-rijder ; kenteken op naam van jezelf.

Kenteken op naam van jezelf hoeft de BTW aftrek niet te verhinderen. Niet bij ondernemers, niet bij DGA's...

09 aug 2006 15:46
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Ach, uitleggen dat ik een mini cabrio niet privé (3 kinderen) gebruik, begrijpt de inspecteur wel nadat ik hem verzocht heb achterin plaats te nemen :cheesy:

09 aug 2006 17:10
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Bijtelling auto v/d zaak
molen934 schreef:
Bezit al jaren een 911 en sinds kort een Golf cabrio voor mijn vrouw.

En iedereen op het PF maar denken dat 'ie voor je zoontje was :roll: :cheesy: :wink:

09 aug 2006 23:11
Profiel WWW Facebook 
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
En iedereen op het PF maar denken dat 'ie voor je zoontje was

"Op papier voor mijn vrouw" :!: :roll: :lol:

10 aug 2006 10:14
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
*kuch*fraude*kuch*.... Zo bouwt die jongen toch geen no-claim op man! ;)

10 aug 2006 10:33
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
paSCal schreef:
*kuch*fraude*kuch*.... Zo bouwt die jongen toch geen no-claim op man! ;)

kan hij hem ook niet kwijtraken...

horn - de eerste 4 jaar autootje gereden op naam van moeders - die vervolgens mij auto in de prak reed :cheesy:

10 aug 2006 13:28
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Volgens mij is het zo ingewikkeld niet:

Als je de Touring alleen zakelijk gebruikt dan kun je dat met een sluitende km administratie aantonen; gewoon boekje in je auto leggen en iedere keer als je uitstapt opschrijven waar je bent + datum en km stand.
Woon-werk verkeer is ook zakelijk en geen prive trouwens.
De fiscus zal bij controle vooral kijken of je tankbeurten kloppen met de kilometers die je tussen tankbeurten aflegt en of de plaats van bekeuringen terug te vinden zijn in de plaats van je ritten. Meer controle punten hebben ze niet. Overigens sluit ik niet uit dat ze bv in de weekenden op sportvelden kentekens van dikke auto's opschrijven en bewaren voor controles...

Ik rij mn leaseauto al jaren niet meer prive, dat scheelt heel veel geld waar ik makkelijk mn 3.2 van kan rijden (we hebben ook een 806 als gezinsauto).

Zeker als je een 2e auto hebt voor t gezin en een leuke auto voor jezelf is het goed te doen.

BIJKOMEND VOORDEEL:Vroeger had ik altijd gezeur met mn vrouw als ik met de 3.2 reed, zonde want de leaseauto-kilometers waren immers gratis.
Nu MOET ik voor prive ritjes wel met de 3.2, zoals pas op wintersport !!!!

10 aug 2006 17:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Lindemans, een aanvulling. Wat dacht je van de auto's van het RDW tbv wegenbelasting. Die foto's worden ook gebruikt om te controleren of je rittenadmin klopt.

Daarnaast zijn ze zeer geinteresseerd in de onderhoudsbeurten van de auto in relatie tot de rittenadmin.

Oja, ook een aardige. Ze vroegen mij bij een controle 3 jaar geleden hoe ik de km stand in de auto bijhield en of ik dat agendatje ook even wilde overleggen.

10 aug 2006 18:01
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende