Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 5:42

Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
TFT klapscherm in Porsche 911, hoe te monteren 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 
Devils Son: Ik zelf heb ook de Panasonic DV2300.
Kun je met die JVC radio of CD luisteren en tegelijkertijd navigeren?

Dus komt de stem van de navi begeleiding tussen de radio/cd door??

Is het kaartje nog enigzins afleesbaar?

Alvast bedankt voor je reactie

08 aug 2006 16:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
MR-911 CABRIO schreef:
Devils Son: Ik zelf heb ook de Panasonic DV2300.
Kun je met die JVC radio of CD luisteren en tegelijkertijd navigeren?

Dus komt de stem van de navi begeleiding tussen de radio/cd door??

Is het kaartje nog enigzins afleesbaar?

Alvast bedankt voor je reactie

Ik heb het zelf zo ingesteld dat het niet gelijktijdig kan. Reden: ik luister sowieso niet altijd muziek en zeker niet als ik ergens ben waar ik niet vaak kom.

Maar je zou los een speaker aan kunnen sluiten op de Panasonic. Past zelfs nog onder de stoel (zo zat het bij mij, maar heb uiteindelijk gekozen om het geluid via de headunit te laten lopen). In dat geval zal de navi middels de mute de headunit het zwijgen opleggen. Maar ik heb de mute nooit aangesloten. Sowieso kun je niet EN beeld van de navi en muziek hebben middels de JVC (misschien is dat overigens anders bij de opvolger).

Kaartje is prima afleesbaar, mits er geen zon staat op het schermpje (maar dan is geen enkel scherm goed af te lezen). Het is niet ideaal, maar in een Porsche zie ik vooralsnog geen betere oplossing. Of je moet voor pijlnavigatie gaan, maar dat vind ik een mindere oplossing.

08 aug 2006 17:22
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: TFT klapscherm in Porsche 911, hoe te monteren
DiZzZy schreef:

En hoe sta jij tegenover de Becker Cascade 7944? M.i. levert die te weinig vermogen en is er dus een extra eindversterker nodig. Verder vind ik het om te zien een aardig apparaat (wat bij het dashboard past) en biedt het mij alles wat ik zoek (audio, navi, carkit). Dus dan dat apparaat met een versterker? Of heb jij een beter idee?

Ken het apparaat niet zo goed eerlijk gezegd. Even gegoogled en dan lijkt het mij pijlnavigatie. Vind ik niet zo fijn als met een kaart.

Ook ken ik het vermogen niet. Mijn headunit heeft relatief veel vermogen (uit test: 14 W RMS per kanaal). Omdat de headunit high pass electronisch filter heeft op de speakeruitgangen gebruik ik nu de headunit om de speakers vanaf 125 Hz aan te sturen. Daarnaast heb ik een 20cm sub die wordt aangestuurd middels een versterker (low pass 65 Hz).

Klinkt zeker niet minder dan de meeste af-fabriek systemen van tegenwoordig met aparte subweergave.

Het mooie van mijn oplossing vind ik dat je in de auto eigenlijk niets ziet van de aanpassingen, op het subkistje achter mijn stoel na dan (die is in een handomdraai te verwijderen als er meer dan 2 personen meerijden). Voor in de kofferruimte ligt een kleine versterker. Als het per se zou moeten zou je misschien zelfs nog onder de bestuurdersstoel een kleine versterker kwijtkunnen. Maar ik heb eigenlijk geen last van de versterker voorin. Hoe dan ook, het karakter van mijn auto is onaangetast gebleven, maar ik heb toch nu radio, cd, dvd-video, dvd navigatie, bluetooth en fatsoenlijk geluid. Niet slecht voor een 15 jaar oude sportauto.

08 aug 2006 17:33
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
klapscherm in je Porsche, navigatie inbouwen in je ventilatierooster????

Het lijkt hier wel het "petjesforum". Als je navigati in je porache wilt (pre 996) is er maar een estetische oplossing --> Becker (iig dat vind ik dan).

Wie wordt de eerste met neonverlichting onder zijn Porsche????

08 aug 2006 20:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
"Petjesforum"???

Een klapscherm is toch niet meteen "Petjes-achtig", maar ik ben wel met je eens dat het estetisch beter is om een Becker te monteren.

Alleen ben ik nog een beetje te gewend aan mijn Panasonic klapscherm met navigaitesysteem.

08 aug 2006 22:21
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
sorry, maar als ik iets lelijk vind is het een klapscherm in een Porsche, dan nog liever met het ouderwetse kaartenboek....

08 aug 2006 22:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Het is nog allemaal in een "idee" fase.

Eerst zal ik hem uit mijn andere auto halen en kijken of het wel of niet "estetisch" past.

Past het absoluut niet dan zal ik toch zeker naar een alternatief gaan zoeken.

08 aug 2006 22:39
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Beste Mr, uiteraard blijft het een eigen keuze. Maar mijn collega had het ook in zijn demo auto. Ook in de roosters. Dit zag er er best origineel uit. Je kunt er ook voor kiezen om een scherm te nemen in je spiegel mocht je echt geen plaats meer hebben. Succes

Ben erg benieuwd. Verder tevreden over je navi? :lol:

08 aug 2006 22:48
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Is dit Afbeelding geen goed alternatief :?:

(Niet voor mij. Maar ik zou wel gaan voor pijlnavigatie van Becker; een leuke kleurkaart heb je niet nodig :!: )

08 aug 2006 22:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Master Ken.

Zit u misschien in de audio/navi handel??

Waar het mij om gaat is dat ik en muziek wil luisteren en tegelijk kan navigeren. Net zoals het bij mijn systeem nu ook is. Het liefst wil ik dan ook een scherm hebben waarop ik mijn navigatie kan uitlezen. Het geluid wil ik net als nu via de speaker van de auto laten lopen.
Is hier een evt. alternatief voor???

08 aug 2006 22:57
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
PB-tje

08 aug 2006 22:59
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Master Ken schreef:
PB-tje

DAAR KRIJGT HIJ AUTOMATISCH EEN MELDING VAAHAAAAAAAAAAAN!!!!!! :wink:

09 aug 2006 0:27
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
WTF moet je met een tft scherm in je 911 :?:
koop dan gewoon een pc-hoofd-tractor als je nat wordt van dat soort meuk
:roll:

NEXT!

09 aug 2006 0:57
Profiel WWW
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Jeroen914 schreef:
WTF moet je met een tft scherm in je 911 :?:

Denk hetzelfde wat al die anderen willen: Laten zien dat je er 1 hebt :idea: :P 8)
Ja ja, iedereen moet zelf weten...; inderdaad :evil:

09 aug 2006 7:47
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Weet iemand hoe je luchtvering in een 3.2 kunt inbouwen? Lijkt me leuk om met meetings de auto te kunnen laten dansen :twisted:

09 aug 2006 9:03
Profiel
PorscheForum Rookie
911 (964) C4 Coupé '91
Den Haag
Bericht 
Double G schreef:
Weet iemand hoe je luchtvering in een 3.2 kunt inbouwen? Lijkt me leuk om met meetings de auto te kunnen laten dansen :twisted:

LOL!!
:lol:

... maar je kunt er wel lekker op doorrijden!

09 aug 2006 11:30
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Double G schreef:

Vergeet je de neon verlichting niet?

09 aug 2006 11:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
944 S 1987
Stukje onder Breda
Bericht 
Hierzo moet je wezen, om van je auto 'n Hopper te maken :lol:

09 aug 2006 11:34
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Webber schreef:

De website is erg mooi. :wink:

09 aug 2006 11:37
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
911 (964) C4 Coupé '91
Den Haag
Bericht Re: TFT klapscherm in Porsche 911, hoe te monteren
Devils son schreef:
DiZzZy schreef:

En hoe sta jij tegenover de Becker Cascade 7944? M.i. levert die te weinig vermogen en is er dus een extra eindversterker nodig. Verder vind ik het om te zien een aardig apparaat (wat bij het dashboard past) en biedt het mij alles wat ik zoek (audio, navi, carkit). Dus dan dat apparaat met een versterker? Of heb jij een beter idee?

Ken het apparaat niet zo goed eerlijk gezegd. Even gegoogled en dan lijkt het mij pijlnavigatie. Vind ik niet zo fijn als met een kaart.

Ook ken ik het vermogen niet. Mijn headunit heeft relatief veel vermogen (uit test: 14 W RMS per kanaal). Omdat de headunit high pass electronisch filter heeft op de speakeruitgangen gebruik ik nu de headunit om de speakers vanaf 125 Hz aan te sturen. Daarnaast heb ik een 20cm sub die wordt aangestuurd middels een versterker (low pass 65 Hz).

Klinkt zeker niet minder dan de meeste af-fabriek systemen van tegenwoordig met aparte subweergave.

Het mooie van mijn oplossing vind ik dat je in de auto eigenlijk niets ziet van de aanpassingen, op het subkistje achter mijn stoel na dan (die is in een handomdraai te verwijderen als er meer dan 2 personen meerijden). Voor in de kofferruimte ligt een kleine versterker. Als het per se zou moeten zou je misschien zelfs nog onder de bestuurdersstoel een kleine versterker kwijtkunnen. Maar ik heb eigenlijk geen last van de versterker voorin. Hoe dan ook, het karakter van mijn auto is onaangetast gebleven, maar ik heb toch nu radio, cd, dvd-video, dvd navigatie, bluetooth en fatsoenlijk geluid. Niet slecht voor een 15 jaar oude sportauto.

Bedankt voor je reactie.
Zoals ik al schreef zal het waarschijnlijk die Becker worden. De Cascade 7944 heeft eigenlijk alles-in-een, waardoor er aan het interieur niets/nauwelijks iets hoeft te gebeuren en dat heeft sterk mijn voorkeur.

Wat jij qua audio hebt gedaan zal ongetwijfeld prima klinken, maar als het niet echt nodig is zou ik dat soort dingen willen voorkomen. Als het kan, kies ik het liefst voor een goede audioset (zonder extra versterker) en een paar goede speakers die op de plaatsen zitten waar het hoort. Al ben ik wel bang dat dat niet gaat opleveren wat ik zoek. Op dit moment zit er wat fabriek-af spul met een ca. 8 jaar oude Sony Radio/CD, dus als het goed is, is alles beter. Ik kan alleen niet beoordelen of dat wat ik ga doen ook hetgeen is wat ik echt zoek...

09 aug 2006 11:51
Profiel
PorscheForum Rookie
911 (964) C4 Coupé '91
Den Haag
Bericht 
Webber schreef:

Afbeelding

Oh my god! :shock:

09 aug 2006 11:55
Profiel
Bericht 
UIT zinvolle LEES DIT EERST adviezen van Pascal o.a.:

Overzicht/leesbaarheid
- Probeer je posts zo overzichtelijk mogelijk te houden. Quote alleen de delen van een post die belangrijk zijn (kijk wel uit dat je iets niet uit zijn verband trekt), werk met kleine(re) plaatjes, etc etc...
- Nog een keer quote'en, ALS je quote, probeer dan alleen de nuttige tekst te gebruiken, niet het hele bericht, dit vergt wellicht wat oefening, maar daar is de "Voorbeeld" knop voor!

:idea: :oops: :wink:

09 aug 2006 11:57
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Meneer Van Engelen for moderator! :cheers: :cheers: :cheers: :mrgreen:

09 aug 2006 12:01
Profiel
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Ja ja, iedereen moet zelf weten...; inderdaad :evil:

:!: :!: :!:

09 aug 2006 12:03
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Double G schreef:

In België rijdt er in elk geval een 996 rond me airrides en andere Pimp artikelen

Afbeelding

Laatste update 22/10/2013

09 aug 2006 12:07
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2