Auteur |
Bericht |
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
Miscchien is de onderstaande standaard brief een optie:
Geachte Heer/Mevrouw,
Hierbij wil ik U laten weten dat ik mijn abonnement op uw "Belastingdienst" op wil zeggen. Na een jarenlang lidmaatschap is mij gebleken dat de voordelen duidelijk niet opwegen tegen de nadelen. De kosten van het lidmaatschap zijn doorgaans erg onvoorspelbaar en eerlijk gezegd heb ik het meestal ook te druk om de door U toegestuurde lectuur, die veelal niet echt duidelijk is en bijzonder veel tijd en energie van de abonnee vergt, te lezen. Mede hierdoor lijkt een continuatie van een dergelijk abonnement in deze toch al dure tijden voor mij eigenlijk ook niet langer zinnig. Hierbij verzoek ik U dan ook vriendelijk mijn gegevens per direct uit Uw bestanden te verwijderen en mij niet langer te vervelen met uw duidelijk herkenbare enveloppen. Eventueel toch nog toegestuurde facturen voor de periode na 01-01-2006 zullen dan ook niet meer worden voldaan. Abonneenummer ( door U ook wel sofi-nummer genoemd ) 123.45.678
Met Vriendelijke Groet...
|
09 aug 2006 9:21 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Wake up de Dienst vindt het zelf aannemelijk en is aanjou de eer om te bewijzen dat t anders is/was[de omgekeerde bewijslast dus]
en ja,ben ervaringsdeskundige......
_________________________________________ t beste maar weer...
|
09 aug 2006 9:23 |
|
|
horn
PF #57
|
hoho, je hebt toch over die drie jaar een kilometerregistratie ingeleverd die goedgekeurd is? Dan is dat dus jouw bewijs dat je in die jaren je netjes gedragen hebt. En zolang zij daar geen gaten in kunnen schieten...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 aug 2006 11:08 |
|
|
Marcos
Carrera 2 Cabrio
|
Het verhaal wat ik schreef is in ieder geval echt gebeurd, en het zou wel kunnen dat ze ook foto's van een jaar(en) eerder hebben geraadpleegd om gaten te schieten.
|
09 aug 2006 11:22 |
|
|
horn
PF #57
|
@ Marcos; ik geloof je verhaal wel. Zat alleen te denken hoe en wat en wat ik zou doen als dit mij zou overkomen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 aug 2006 11:54 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Huh??goedgekeurd doorwie?? en ingeleverd bij wie??de gemiddelde ondernemer heeft eens in 5 jr controle en dan pas wordt er achteraf goedgekeurd of niet natuurlijk...
_________________________________________ t beste maar weer...
|
09 aug 2006 12:15 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Ik heb mijn zaak 4 jaar geleden verkocht.
Die akelige boekhouding moet 7 jaar bewaard blijven, omdat er misschien nog een ijverige belastingambtenaar langs KAN komen
Ik heb ze al gebeld, of ze niet ff willen komen controleren, zodat ik het eindelijk weg kan doen!!!!!
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
09 aug 2006 12:17 |
|
|
Hansv
1:43IJmuiden
|
Ha, die Molen934;
"Heb sinds een maand een Terberg erbij met 420 pk en héél veel laadvermogen, maar een verbruik van 1 op 1½ / 2"
En dan de bijtelling nog van zo'n Terberg; zo'n ding moet je echt alleen zakelijk rijden.
Maar als je kijkt naar het laadvermogen is het verbruik van een zware truck uitermate gunstig. Dat dan weer wel....
_________________________________________ Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!
|
09 aug 2006 12:18 |
|
|
horn
PF #57
|
ik las nergens dat het om een ondernemer ging.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 aug 2006 12:26 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
En weer een toekomstige cliënt... Jongens, dit heeft zo de aandacht van de fiscus: gaat vrijwel altijd mis.
|
09 aug 2006 12:42 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Helaas geldt ook hier dat de werknemer de sluitende kilometeradministratie moet bewaren (althans, bij niet bewaren: probleem).
|
09 aug 2006 12:45 |
|
|
Weert 930
930Weert
|
Beetje ingewikkeld idd , prive en zakelijk ; afschrijven , dan is het weer zinvol om de duurste auto op de zaak te hebben i.v.m. hoogste afschrijving. Bedoel in dit geval dan het kenteken op naam van de zaak.
Denk ook aan de BTW aftrek die je nooit als prive-rijder zult hebben. In dit geval bedoel ik dus met prive-rijder ; kenteken op naam van jezelf.
Ik ga er vanuit dat niemand zin heeft om elk gereden kilometertje te administreren laat staan om discussie te voeren met de belastinginspecteur wanneer je al die moeite toch hebt gedaan maar in twijfel wordt getrokken of er toch niet ergens een klein foutje inzit.
En idd het rekent wat makkelijk als je zo'n 10% van de catalogusprijs netto kwijt bent , dat klopt wel aardig ( bij 52% IB-heffing )
Een klassieker op de zaak dan behoeft (slechts??) de waarde in het economische verkeer opgegeven te worden.
Leuk voer voor fiscalisten ..... dus niet voor mij
_________________________________________ Een Porsche-loze bewonderaar van 911's
|
09 aug 2006 12:53 |
|
|
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
Ik rijd zakelijk in een Mercedes, van de bijtelling die ik uitspaar rijd ik de 993. De kilometer administratie wordt bijgehouden dmv een transscope boordcomputer. Alle ritjes lees ik aan het einde van het jaar in op de PC en het programma laat op postcode niveau zien waar ik ben geweest. Helemaal sluitend en wel. (die kladblokjes in de auto werken toch niet...)
|
09 aug 2006 12:58 |
|
|
Weert 930
930Weert
|
_________________________________________ Een Porsche-loze bewonderaar van 911's
|
09 aug 2006 13:00 |
|
|
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
Shit daar had ik nog niet over nagedacht
|
09 aug 2006 13:03 |
|
|
Weert 930
930Weert
|
Grapje hoor Sanhi , mooie wagen van je trouwens , maar dat betekent dat je de Merc. alleen voor zakelijke ritten gebruikt of iig voor minder dan 500 km prive-ritjes.
Is toch lastig om de belastingen uit te leggen , lijkt me..
_________________________________________ Een Porsche-loze bewonderaar van 911's
|
09 aug 2006 13:04 |
|
|
EvR
ex 911 TargaDordrecht
|
Dat lijkt me juist erg makkelijk 1. een sluitende km-administratie en 2. De privé-auto is vele malen leuker om in te rijden en dat snapt zelfs een belastinginspecteur....
|
09 aug 2006 13:17 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Kenteken op naam van jezelf hoeft de BTW aftrek niet te verhinderen. Niet bij ondernemers, niet bij DGA's...
|
09 aug 2006 15:46 |
|
|
horn
PF #57
|
Ach, uitleggen dat ik een mini cabrio niet privé (3 kinderen) gebruik, begrijpt de inspecteur wel nadat ik hem verzocht heb achterin plaats te nemen
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 aug 2006 17:10 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Bijtelling auto v/d zaak
|
09 aug 2006 23:11 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
10 aug 2006 10:14 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
*kuch* fraude*kuch*.... Zo bouwt die jongen toch geen no-claim op man!
|
10 aug 2006 10:33 |
|
|
horn
PF #57
|
kan hij hem ook niet kwijtraken...
horn - de eerste 4 jaar autootje gereden op naam van moeders - die vervolgens mij auto in de prak reed :cheesy:
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 aug 2006 13:28 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Volgens mij is het zo ingewikkeld niet:
Als je de Touring alleen zakelijk gebruikt dan kun je dat met een sluitende km administratie aantonen; gewoon boekje in je auto leggen en iedere keer als je uitstapt opschrijven waar je bent + datum en km stand.
Woon-werk verkeer is ook zakelijk en geen prive trouwens.
De fiscus zal bij controle vooral kijken of je tankbeurten kloppen met de kilometers die je tussen tankbeurten aflegt en of de plaats van bekeuringen terug te vinden zijn in de plaats van je ritten. Meer controle punten hebben ze niet. Overigens sluit ik niet uit dat ze bv in de weekenden op sportvelden kentekens van dikke auto's opschrijven en bewaren voor controles...
Ik rij mn leaseauto al jaren niet meer prive, dat scheelt heel veel geld waar ik makkelijk mn 3.2 van kan rijden (we hebben ook een 806 als gezinsauto).
Zeker als je een 2e auto hebt voor t gezin en een leuke auto voor jezelf is het goed te doen.
BIJKOMEND VOORDEEL:Vroeger had ik altijd gezeur met mn vrouw als ik met de 3.2 reed, zonde want de leaseauto-kilometers waren immers gratis.
Nu MOET ik voor prive ritjes wel met de 3.2, zoals pas op wintersport !!!!
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
10 aug 2006 17:41 |
|
|
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.Utrechtse Heuvelrug
|
Lindemans, een aanvulling. Wat dacht je van de auto's van het RDW tbv wegenbelasting. Die foto's worden ook gebruikt om te controleren of je rittenadmin klopt.
Daarnaast zijn ze zeer geinteresseerd in de onderhoudsbeurten van de auto in relatie tot de rittenadmin.
Oja, ook een aardige. Ze vroegen mij bij een controle 3 jaar geleden hoe ik de km stand in de auto bijhield en of ik dat agendatje ook even wilde overleggen.
|
10 aug 2006 18:01 |
|
|