Auteur |
Bericht |
Esset
ex 911 '87 ex 964 '93 ex 996 4S '02Apeldoorn
|
964: accu dood na 3! dagen EN aan de druppellader
Helaas stelde mijn P mij vanmorgen teleur door een lege accu. Ik weet niet hoe oud de accu is, want ik heb hem net. Auto ook grote beurt gehad.
Dit verbaast mij, omdat ik 3 dagen daarvoor nog een paar honderd kilometer had gereden EN hij stond aan de druppellader. Volgens mij al die tijd nooit gezien dat de accu na een dag of wat echt vol was (apart lampje op druppellader).
Heb ik nu gewoon pech dat de accu echt op is (Bosch) of is er meer aan de hand?
|
10 aug 2006 2:16 |
|
|
horn
PF #57
|
hoe laad je hem op aan de druppellader? Via de sigarettenaansteker?
Het komt bij oudere modellen wel eens voor dat de sigarettenaansteker niet goed contact meer maakt en daarom niet oplaadt.
Los daarvan vind ik 3 dagen niet rijden en/of laden en dan leeg wel errug snel... Ofwel je dynamo werkt niet meer (goed) en heeft 3 dagen geleden je accu niet opgeladen, ofwel je accu is overleden.
Even accu door laten meten, voordat je andere investeringen gaat doen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 aug 2006 7:10 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Maar ook een accu kan van het ene op het andere moment de geest geven. Net zo als bij verlichting, gisteren gewoon gebrand en uit gedaan en vandaag kapot.
Je zou nog kunnen kijken of er geen cellen droog staan, maar als het een onderhoudsvrije accu is houdt dit ook op.
_________________________________________ NPC 0577
|
10 aug 2006 7:57 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Je hebt niet toevallig de koferklep open laten staan met de druppel lader er op aan gesloten, of een deur of de binnenverlichting aan staan.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
10 aug 2006 8:04 |
|
|
Esset
ex 911 '87 ex 964 '93 ex 996 4S '02Apeldoorn
|
Ja, het is een onderhoudsvrije accu.
En hij laadt op direct via de accu. Verloopstukje direct op de accu gemonteerd, dus simpel klep open en stekkertje verbinden.
Het lijkt er echt op dat ie zomaar de geest heeft gegeven, mede gezien de grote beurt die de auto onlangs heeft gekregen. Typisch gevalletje van pech hebben.
Ik zal de auto jumpstarten en de zaak eens door laten meten (of kan je dan ook niet meer jumpstarten?).
|
10 aug 2006 8:05 |
|
|
horn
PF #57
|
met zo'n losse kast of met een andere auto ervoor? volgens mij heeft iemand hier ooit eens geschreven dat je het beste een andere auto kan gebruiken.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 aug 2006 8:12 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Kan soms nog wel, soms niet meer (ja, eigen ervaring, beide gevallen ).
|
10 aug 2006 9:29 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Meten is weten:
1. Levert de dynamo voldoende spanning? (ja)
2. Accu niet defect? (nee)
3. Stroomregelaar vernieuwen!!!!
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
10 aug 2006 11:44 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik vermoed dat de batterij zijn geest gegeven heeft.
Als het de alternator is die stuk is rij je met enkel de stroom in een batterij geen paar honderd kilometer.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
10 aug 2006 11:45 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Je kan idd gelijk hebben.
Maar overdag rijden zonder stroomverbruikers te gebruiken(aleen r.a.w.),
dan kan je wel een paar honderd km rijden voordat de accu helemaal is leeg getrokken.
Maar dit is wel te merken doordat de r.a.w. verklikker lampjes steeds zachter gaan branden en de r.a.w. steeds langzamer gaan knipperen.
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
10 aug 2006 11:54 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Maar je gebruikt ook verluchting , remlichten , eventueel electrische ramen en niet tevergeten de computer , ontsteking en benzinepomp die de honderden kilometers constant stroom trekken
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
10 aug 2006 12:12 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ik zou zeggen typisch geval van pech. Lijkt er op dat de accu zelf de geest heeft gegeven. Defecte dynamo lijkt me niet want dan had je tijdens het rijden eerder ook het bruchte rode lampje al moeten zien. Plus dat je inderdaad niet zo'n afstand op alleen een accu rijdt. De ontsteking, brandstofpomp en verlichting gebruikt dusdanig dat je na een uur of 4 meestal wel stil valt.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
10 aug 2006 15:33 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Idd Koen je hebt helemaal gelijk, zover had ik nog ff niet gekeken/nagedacht
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
10 aug 2006 16:52 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
10 aug 2006 16:58 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Gewoon de accu vervangen. Waarschijnlijk al een oud beestje. Wel even de dynamo laten nameten voor de zekerheid. Succes ermee.
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
10 aug 2006 16:58 |
|
|
Tetsuo
993 C4 '95, 964 C2 '91Nuenen
|
Ik ben het eens met Jan A. en anderen. Na afgelopen winterstop bij mij exact hetzelfde meegemaakt. Wellicht dat net als bij mij, jou auto ook een hele poos heeft uitgestaan. Accu's vinden dat in de regel niet prettig en gaan daardoor minder lang mee. Bij langere tijd stilstaan is het een idee om hem af en toe aan een (druppel)lader te hangen of er een stuk mee te toeren.
|
10 aug 2006 17:24 |
|
|
Esset
ex 911 '87 ex 964 '93 ex 996 4S '02Apeldoorn
|
Bedankt allemaal.
Dynamo zal het niet zijn. Dat heb ik al eens eerder meegemaakt in mijn 911 '87.
Zat ff te kijken net, maar hoe bouw je dat ding uit zeg...
In de oude 911 was het kwestie van een boutje, maar zie nu niks zitten...???
|
10 aug 2006 23:20 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Zou een soortgelijke bevestiging moeten zijn ..... of ze hebben je accu er in gelijmd
Zelf ook onlangs ervaren - nooit aan een druppellader gehangen en ook na een maand of wat nog genoeg porrie om te starten .... afgelopen maand was het echter (toch) het einde van deze in 1998 geboren accu
Laatst bijgewerkt door Olaf op 10 aug 2006 23:24, in totaal 1 keer bewerkt.
|
10 aug 2006 23:22 |
|
|
horn
PF #57
|
dynamo of accu?
accu zit vast met een gebogen plaat/klem aan de korte onderzijde van de accu aan de bodem vast (uit mijn hoofd) aan de 'binnenkant' van de kofferruimte. aan de andere kant valt de onderste rand in een vastgelaste regel. Dus bekleding losklikken en dan met een dopsleutel één of twee bouten los, heb je de bevestigingsplaat in je hand en je accu los.
Nr 3, 7 en 4 in onderstaand overzicht
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 aug 2006 23:24 |
|
|
Esset
ex 911 '87 ex 964 '93 ex 996 4S '02Apeldoorn
|
Vanmorgen even met garage gebeld.
Ze hadden net de accu vervangen... *zucht*
Zal wel ergens lekstroompje zitten.
|
11 aug 2006 18:10 |
|
|
dennis964
964 C2 Amethyst
|
Esset, bij mij neemt met name het alarmsysteem stroom af tijdens stilstand. Dan wordt het, bij weinig gebruik van de auto, merkbaar dat de accu zijn kracht langzaam maar zeker verliest. Maar drie dagen is wel kort lijkt me.
_________________________________________ Walter Rohrl: "...und jetzt bitte richtig gasgeben!"
|
13 aug 2006 1:25 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... lampjes in de koffer en motorruimte
Aftermarket radio (en versterker) systeem
.... of gewoon een 'maandag-morgen' accu
|
13 aug 2006 10:58 |
|
|
Marcel964C4C
964 C4 Cabrio 1991Utrecht
|
Ik heb iets dergelijks ook gehad en bij mij was de kabel aan de minpool van de accu kapot.
E.e.a. is toen door een wegenwacht doorgemeten en die mat 25 Ampere op de pluspool en 50 Ampere op de minpool bij draaiende motor. Minpool werd ook erg heet. Conclusie van hem: slechte dynamo of ergens een slechte massaverbinding
_________________________________________ Verwachting kun je aanpassen, realiteit niet
|
13 aug 2006 15:45 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Stroom IN = stroom UIT
Er kan geen elektriciteit/stroom verloren gaan in een auto, dus die meetgegevens, daar snap ik niks van.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
13 aug 2006 16:16 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Dit is een nieuwe electrische wet volgens mij. Als er 25 Ampere de pluspool verlaat dan komt er ook 25 Ampere bij de minpool binnen. Als daar dus 50 Ampere gemeten blijkt er 25 Ampere bij gekomen te zijn en dan heb je de lang gezochte perpetuum mobile.
Gefeliciteerd. Ik zou op die auto gelijk patent aanvragen en dan zie je je banksaldo met de dag groeien
Zoals Paul van Engelen al schreef, Stroom IN = stroom UIT . Er gaat niks verloren
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
13 aug 2006 19:00 |
|
|