Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 5:58

Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
waarschuwing voor Autovisie 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Bericht waarschuwing voor Autovisie
Maart jl had ik gebruik gemaakt van het telegraafaanbod 13 nummers voor 20,00. Nu heb ik een acceptgirokaart in de bus voor de periode 18/08/2006 t/m 17.08.2007 - lekker slim van ze want op hun website staat dat je 30 dagen van te voren moet opzeggen, en nergens heb ik ingestemd met een jaarabonnemt, dacht dat je 13 nummers zou krijgen voor 20,00 Euro :x

09 aug 2006 21:58
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Als je enkel betaald heb en ermee in bent gestemd voor 13 nummers voor 20euro, dan zou ik niet betalen en naar de helpdesk van die lui bellen.

09 aug 2006 22:05
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Westervoort
Bericht 
Beetje "Boek en Plaat" methode, die je jaren terug veel zag :evil: ; heb pas een Telegraaf-abo genomen voor enkele weken in de vacantie en ook alleen dáárvoor een rek. gehad :thumright: . Heb echter hetzelfde gedaan als jij met Autovisie, en dit "zomaar" m'n vader gegeven...en kreeg óók een rekening voor een jaar-abo...geen stijl, en ik maak hier wel werk van...

09 aug 2006 22:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
vraag me alleen af bij stilzwijgende verlenging of de periode 13 nummers = 26 weken, dan weer van toepassing moet zijn - ze kunnen wel een abonnement voor 5 jaar sturen :!:

09 aug 2006 22:33
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
De vraag is: wat stond er bij de eerste aanbieding bij? Heb je een kaart ingestuurd ofzo? Daar moet iets over bij hebben gestaan over opzegging en/of stilzwijgende verlenging of iets dergelijks. Als niet (dus alleen maar zoveel keer voor zoveel euro) dan hoef je niet te betalen.

09 aug 2006 22:37
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Het typische truukje van zulke bedrijven.
Een gratis of goedkopere testperiode om klanten te lokken.
Eénmaal ingestemd krijg je voor het einde van de testperiode ineens een betaling voor de volgende periode.
Je moet namelijk steeds schriftelijk en aangetekend opzeggen.
Ik heb daar voor jaren ook eens last mee gehad met zulke truuks. Ik heb nooit iets moeten bijbetalen , maar ze hebben wel bijna 2 jaar geprobeerd geld te innen tot ik dreigde met een advocaat (Hun advocaatsbrieven en hun deurwaarder waren al langs geweest)
Daarna werd het windstil.
Mij vangen ze niet meer. Ik zal wel de volle pot betalen (geen abo's) en zelf bepalen wanneer ik wel en wanneer ik niet iets koop.

Laatste update 22/10/2013

09 aug 2006 22:39
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
MS964 schreef:
De vraag is: wat stond er bij de eerste aanbieding bij? Heb je een kaart ingestuurd ofzo? Daar moet iets over bij hebben gestaan over opzegging en/of stilzwijgende verlenging of iets dergelijks. Als niet (dus alleen maar zoveel keer voor zoveel euro) dan hoef je niet te betalen.

stond helemaal niets bij, zo'n bonnetje uit de telegraaf en gewoon net als Jurgen (denk ik) een factuur gehad zonder enige verwijzing, dit is een soort spookrekening voor vervolg, maar het is 80,00 Euris, waar ze waarschijnlijk vanuit gaan dat de mensen dit slikken, hier moet trosradar maar een artikel aanwijden, ik kan de kosten wel lijden, maar er zijn ook grote groepen voor wie 80,00 Euro best wel veel geld is en dan vind ik het zaakje toch wel stinken :x

09 aug 2006 22:46
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
simpel mailtje sturen of ze even willen aangeven wanneer en hoe zij van jou de opdracht voor het afsluiten van een jaar abonnement hebben gehad.

mijn ervaring is dat ze heel snel van 'de lastige klanten' af willen en je snel een mailtje terugkrijgt dat eea op een misverstand berust.

09 aug 2006 22:50
Profiel
Bericht 
thomas993 schreef:
MS964 schreef:

stond helemaal niets bij, zo'n bonnetje uit de telegraaf en gewoon net als Jurgen (denk ik) een factuur gehad zonder enige verwijzing, dit is een soort spookrekening voor vervolg, maar het is 80,00 Euris, waar ze waarschijnlijk vanuit gaan dat de mensen dit slikken, hier moet trosradar maar een artikel aanwijden, ik kan de kosten wel lijden, maar er zijn ook grote groepen voor wie 80,00 Euro best wel veel geld is en dan vind ik het zaakje toch wel stinken :x

Ok. Dan inderdaad zoals Horn zegt: niet betalen, mailen. Zal dan wel loslopen. En als ze niet kunnen aantonen dat het ergens stond waar jij er, bij het aanbod, kennis van hebt kunnen nemen, dan sowieso niet tot betaling overgaan.

09 aug 2006 22:59
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Ik zet onder dergelijke brieven altijd cc Mr. A. Jansen (of een andere willekeurige naam). Wil ook nog wel eens werken :cheesy: :twisted:

09 aug 2006 23:18
Profiel
Westervoort
Bericht 
horn schreef:
Ik zet onder dergelijke brieven altijd cc Mr. A. Jansen (of een andere willekeurige naam). Wil ook nog wel eens werken :cheesy: :twisted:

Hoewel ik denk, dat gewoon "Horn" ook al genoeg afschrikt... :cheesy:

10 aug 2006 8:27
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Jurgen schreef:
horn schreef:
Hoewel ik denk, dat gewoon "Horn" ook al genoeg afschrikt... :cheesy:

Hier wel, in de meubelbusiness wel, maar bij een uitgever? :cheesy:

10 aug 2006 9:04
Profiel Facebook 
Westervoort
Bericht 
Tja, iedereen die ík ken, schrikt bij het noemen van de naam Horn... :mrgreen:

10 aug 2006 9:11
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Op de site van AV staat dit.

Hierbij staat iig duidelijk: het abonnement geldt tot weder opzegging.

Cadeau abonnementen zoals op andere sites worden aangeboden stoppen automatisch, dit staat er ook bij vermeld.

10 aug 2006 9:21
Profiel
Westervoort
Bericht 
Double G schreef:
Cadeau abonnementen zoals op andere sites worden aangeboden stoppen automatisch, dit staat er ook bij vermeld.

Kan er best staan, maar kreeg toch echt de rekening voor een jaarabo onder m'n neus... 8)

Heb 't middels een telefoontje trouwens al geregeld hoor...altijd éérst op een nette manier proberen, krijg je toevallig een "goeie" aan de lijn, wordt het probleem netjes opgelost.
In mijn geval had m'n vader al 2 nummers méér gekregen als waarvoor ik "getekend" had, en alleen dáárvoor komt er een rekening achteraf...is netjes opgelost dus.

En dat vind ik dan wel weer netjes van ze :thumright:

10 aug 2006 9:31
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Jurgen schreef:
In mijn geval had m'n vader al 2 nummers méér gekregen als waarvoor ik "getekend" had, en alleen dáárvoor komt er een rekening achteraf...is netjes opgelost dus.

En dat vind ik dan wel weer netjes van ze :thumright:

Softy... :^:

"Had ik om die 2 nummers gevraagd dan? Nee toch zeker? Ben je nou helemaal van de pot gerukt? Ik zal ze per omgaande terugsturen en ik ga ze dus helemaal niet betalen..."
:twisted: :cheesy:

Geintje Jurgen, prima geregeld...

10 aug 2006 9:35
Profiel
Westervoort
Bericht 
horn schreef:
Softy... :^:[i]

Ben de kwaadste niet idd... :wink:

10 aug 2006 9:39
Profiel
PorscheForum Rakker
911(964)-Carera4
Raamsdonksveer
Bericht 
Met een muisklik of telefoontje heb je een abonnement.
Maar nu het abonnement beeindigen, daar komt meer voor kijken:
Schriftelijk, aangetekend en drie maanden voor beeindigings datum opzeggen anders zit je er weer een jaar aan vast.

Over dit soort praktijken zijn reeds kamervragen gesteld.
Er wordt nu gekeken of de bedrijven zelf e.e.a. gaan regelen om net zo makkelijk een abonnement te beeindigen als dat je lid wordt.
Word er niet zelf regulerend gehandeld dan gaat de wet hiervoor aangepast worden zodat de consument beter beschermd word tegen
deze(consument onvriendelijke) praktijken.
E.e.a. is door de consumentenbond aanhangig gemaakt :!:

10 aug 2006 11:20
Profiel Facebook 
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Als je de 13 nummers hebt besteld op een telegraafbon, dan is wat er op de AV site staat niet relevant. Het gaat om waarvoor je op de bon hebt getekent; niets meer.
Als daar geen verwijzing is naar opzegging of aansluitend voorzetting van he abo, dan hebben zet geen case.

Als er staat: "Ontvang nu 13 nummers voor maar EUR 20" dan is dat de omvang van het contract, niks meer.
Maar als er bv staat: "een abonnement en de eerste 13 nummers voor maar EUR 20" dan hang je dus wel.

10 aug 2006 20:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 996 GT3 mkII
Omgeving Delft
Bericht 
Heb ik een paar jaar geleden ook met de Autovisie gehad. Had via telefonische verkoop een aanbieding geaccepteerd. Had al telefonisch aangegeven dat ik het eea niet ging verlengen. Kreeg toen de factuur, heb ik niet op gereageerd, vervolgens kreeg ik nog twee herinneringen, heb ik ook niet op gereageerd. Totdat ze gingen dreigen met incasso. Al die tijd wel gewoon de Autovisie ontvangen :wink: Toen heb ik gebeld en netjes aangegeven dat ze best verder mochten gaan met incasseren, maar dat ik toch niet ging betalen. Was telefonisch nl. akkoord gegeven met een vast aantal nummers. Nooit meer iets van gehoord, tot een paar weken geleden. Toen ik weer een abonnement op de autovisie wilde. Er staat nog een rekening open meneer..........

10 aug 2006 20:18
Profiel
Bericht 
lindemans schreef:
Als je de 13 nummers hebt besteld op een telegraafbon, dan is wat er op de AV site staat niet relevant. Het gaat om waarvoor je op de bon hebt getekent; niets meer.
Als daar geen verwijzing is naar opzegging of aansluitend voorzetting van he abo, dan hebben zet geen case.

Als er staat: "Ontvang nu 13 nummers voor maar EUR 20" dan is dat de omvang van het contract, niks meer.
Maar als er bv staat: "een abonnement en de eerste 13 nummers voor maar EUR 20" dan hang je dus wel.

:thumleft:

10 aug 2006 21:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 944 en ex 968
Achterhoek
Bericht 
aantal weken terug mij aangemeld en betaald via acceptgiro voor een proefabbo van 10 nummers bij het nieuwe "kwaliteitsblad" Auto, Motor en Sport.
Kreeg ik onlangs een schrijven waarin zij vermelden dat de boel word opgedoekt wegens achterblijvende oplagecijfers!
Ik kon als aangeboden alternatief kiezen voor een aantal nummers van een blad uit hun winkel of een terugstorting op een rekeningnummer.
Heb amper 2 nummers van hun ontvangen en nu al moet ik kiezen uit twee bladen die mij geen lor interesseren:
1- Men's health
2- Bestlife

Oplichting of pure pech :roll: ??

10 aug 2006 23:54
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
racebeus schreef:
Ik kon als aangeboden alternatief kiezen voor een aantal nummers van een blad uit hun winkel of een terugstorting op een rekeningnummer.
Heb amper 2 nummers van hun ontvangen en nu al moet ik kiezen uit twee bladen die mij geen lor interesseren:

Ik zie het probleem niet. Als die twee bladen je niets interesseren, laat je toch gewoon het geld terugstorten?

Wat zou de oplichting dan zijn? Ik kan me voorstellen dat zij ook geen feestvieren als een titel wordt opgedoekt... :? :shock:

10 aug 2006 23:59
Profiel
Bericht 
En je hebt 2 nummers gehad.

11 aug 2006 0:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 944 en ex 968
Achterhoek
Bericht 
ik heb al betaald via acceptgiro.
Heb derhalve dus geen, voor hun bekend, rek.nr.
ben ook niet van plan die te geven.
Ja , ik heb twee nummers ontvangen van de tien die zijn afgesproken.
Ik wil enkel aangeven hoe het kan gaan met het enorme aantal ,in frequentie stijgend, nieuwe kwaliteitstijdschriften.
Beeveetje hier en Vofje daar en hopla weer het beste blad/tijdschrift van het jaar, duh.
Ik wist met volle verstand dat een proefabbonement van een net nieuw ontwikkeld produkt niet altijd dat biedt vergeleken met een jarenlang produkt van een bestaand concurrent.
In dit geval had ik gehoopt op het Duitse "moederbedrijf" en dat de criteria om uberhaupt een nederlandse versie uit te brengen minimaal zou inhouden dat het startend bedrijf een jaar ondersteuning zou krijgen.
tja, ff korte hersenspinsels mijnerzijds

11 aug 2006 0:55
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende